Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn

« · 1670459 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn

Gör en Pettisbif då... (Kommer revideras 1000 gånger i sommar)

Jacob Markström (Holmqvist/Johansson)

Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Bill Sweatt
Greg Scott - Johan Larsson - Anton Rödin
Adam Brodecki - Pathrik Westerholm - Oskar Lindblom
Daniel Mannberg - Jacob Blomqvist - Sondre Olden

Tomas Slovak - Niclas Andersén
Simon Bertilsson - NY
NY - Mattias Nörstebö

Kommentera

Honken: Bengtzén bör kunna hitta en likvärdig spelartyp utan större problem.
Kommentera

honken21: Brodin är ju en kille som man kan bli gråhårig på, utmärkt forechecking och bra fart, men galet mycket onödiga utvisningar i framförallt anfallszonen, jag är kluven.
Kommentera

Chris11: Det var ju snack om att de var ute efter Eklund också. Honom kan de gärna ta tycker jag. Så kan vi ersätta med någon pp back
Kommentera

Fasen brodin sticker till djurgårn. Men finns många i kan ha istället för honom i framtiden.
Kommentera

ULTIMAVICI: Förstår din poäng! Men faktum kvarstår att jag hatar Modo och Leksand, så jag skulle känna mig överlycklig om dessa två halkar till ordentligt i seriesystemet! Eller om något av lagen skulle konka. Det ligger i naturen att fans gottar sig i andras lag misslyckande.

Kommentera

Rumpelstiltskin: Dåså då borde du jobba för att Brynäs avtackar sin plats i SHL och spelar i en egen liga med..... Enbart Brynäs, småpetitteser som att ha en välfungerande organisation som FAKTISKT är beroende av andra lag är ju tydligen totalt ointressant för dig.
Ser man inte att man kan heja enbart på ett lag men samtidigt verka för en välmående liga så tror jag du platsar ihop med resterande nötter som jobbar inom SHL för att "verka" för ligans bästa. Du verkar i samma klass, går ju bra!
Kommentera

Powerfade: Ju fler matcher desto bättre (-;

Redigerad kommentar

Kommentera

Bifbiffen: Jag tror detta "koncept" är framspånat vid ett konferensbord hos C more.
Allt för att sälja mer ppv matcher
Kommentera

ULTIMAVICI:  Nej, för mig spelar det ingen roll! Om det så är Leksand eller Karlskrona! För mig finns det bara ett lag i hockey och det är Brynäs! Skiter fullständigt i andra lag, bryr mig inte ett skit på ren svenska! Det ska va så familje kärlek i övre hockey Sverige.. Usch.

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: helt enig!
Att som tredje sämsta lag ha chans på guldet är skevt. Framför allt är jag emot att ständigt ändra, hockey ska vara så pass normaliserat att inte någon kreativt snille på hockeyligan ska kunna ändra hur som helst.
Kommentera

Blev det ingen presskonferens igår!!???....Hade varit jävligt kul att se :)

Kommentera

Bifbiffen: Ska man säga något om nuvarande system som är åt fanders så är väl största felet att play in avgörs i bästa av 3 även om hela play in systemet i sig är märkligt. Hockey är lite för mycket en sport där tillfälligheter kan avgöra och att då ha en serie i bäst av 3 visar att några inte tänkt till alls, i bäst av 7 får man med större sannolikhet ett rättvisare resultat. (Detta är ingen pik åt er som mycket väl kunnat vinna mot FBK i en sådan serie med) men att lag sju ska ska kunna förlora mot lag 10 i en nära slumpserie är ju rätt märkligt) Nu lär ju det märkliga play in systemet försvinna, har man bestämt att 8 lag ska spela slutspel så borde ju 55 matcher räcka. Nej ska man åter bygga upp intresset kring SHL så är det en bra start att låta seriematcherna få betydelse.
Kommentera

Huge:"Och vad har det med saken att göra? Att det då inte hade varit lika kul att förlora?"
Det behöver man inte vara akademiker för att räkna ut.
Med det gamla systemet så hade FBK redan varit klara för slutspel medan Brynäs hamnat i ingenmansland.

En rätt stor skillnad mot nu.
Kommentera

Bifbiffen: Ja då var jag ung.
Kommentera

Carl Lejonkräk: på den tiden du va ung helt klart;)
Kommentera

Bifbiffen: Fyra lag var det ju förr, åtta lag är hitte på (-;
Kommentera

Carl Lejonkräk: japp förmodligen. Hoppas fortfarande på 8 lag i slutspel dock. Inget play-in. Hitte på
Kommentera

Bifbiffen: Nån ändring blir det förstås då det blir två lag till i serien, ett streck till?

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja absolut. Helt klart mest rättvist. Men nu är hockeyn inte uppbyggd så. Men att 2 lag av 12 är de ända som inte har chans är oerhört fel. Tror vi ser en ändring snart. Förhoppningsvis redan till nästa säsong
Kommentera

Bifbiffen: Mest logiskt är att seriesegraren får guldet.

Varför skall ett lag som kommer åtta kunna spela om guldet men inte ett lag som hamnar tia? Lagen har ju 55 matcher på sig att spela till sig bra positioner och om inte sjuan spöar tian över tre matcher så är de väl inte värda att gå vidare eller?

Kommentera

Bifbiffen: tilläggas bör att det denna gång blev riktigt bra för oss. Och att kvarten mot Skellefteå känns oerhört inspirerande och kul. Däremot blir nya upplägget på SHL lekstuga. Not my problem though
Kommentera

Huge: har man kämpat till dig en sjunde plats ska man inte kunna missa sin plats mot ett lag som nästan hände i kval. Min åsikt och ett mer logiskt spelsystem. Framför allt mycket mer spännande med 2 streck att kämpa för.
Kommentera

ULTIMAVICI: Håller med dig. För egen del skulle jag tycka det vore trist om Lule skulle åka ur, dels ur ett derbyperspektiv men även ur ett norrlandshockeyperspektiv. Samt, även om jag känner kraftig "o-kärlek" för Björklöven så skulle det vara kul att få straffa dem oxå i SHL...

Redigerad kommentar

Kommentera

Bifbiffen: Men vilka matcher det blivit. LHC mot Modo förra säsongen är likaledes minnesvärda kamper.
Kommentera

Carl Lejonkräk: intäkterna på denna match kontra att det gör serielunkandet ännu mer ospännande då i princip alla lag kan ta sig till slutspel. Publiksiffrorna i serielunken sjunker och tror definitivt ospänningen man skapat i och med detta seriesystem bidrar till sitt.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Vad säger du? Är väl fan så mycket roligare med lag som man älskar att hata som motståndare än lag som man bara känner är mellanmjölk? Även om du önskar att Leksand och Modo åker ur så tror jag att er ekonomi mår bättre av ett hett derby mot exempelvis Leksand än Karlskoga. Ska du skjuta villt omkring dig så passa dig så du inte skjuter dig själv i foten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Jag bryr mig inte ett dugg om vilka vi möter! Skulle bara vara så underbart utan Leksand och Modo! Skadeglädje är den enda sanna glädjen!
Kommentera

Huge: Eller varför inte Vita Hästen? De har ju en så bra tränare så de har nog bra chans.
Kommentera

Huge: Överlevnadsmekanism.. Ett sätt att skydda sig mot besvikelse.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Precis. Hellre Rögle och Björklöven, vilka publikmagneter.
Avd: hur tänkte jag nu?
Kommentera

Bengt: Tänk om Leksand och Modo åker ur? Fyfan vad skönt! Bara de är ett litet SM-guld i sig! Hoppas!
Kommentera

Bengt: Tack! På ett sätt hoppas jag också att Läxsand åker ut men vi drar in bra med pengar på de derbyn vi har mot dom..Hur blir ert bokslut efter den här säsongen om jag får fråga?
Kommentera

mattias - 74: "Fast Färjestad var ju favoriter i matchserien av en anledning eller var det fel menar du?"

Vad har ev favoritskap med att kasta in handduken på förhand att göra?
Ja, FBK vara favoriter, men det är som jag ser det ingen anledning till varför man som supporter ska ge upp på förhand och yra om att det är kört, vi är rökta, ingen chans, blablabla....
Kommentera

Grattis till segern! Av någon anledning så vill jag nu att BIF går hela vägen. :-)

Hoppas nu att Leksand åker ur så att ekonomisk misskötsel inte lönar sig.

Kommentera

munkas: Ja Nörstebö och framförallt Deutch är frågetecken som rätats ut till enorma utropstecken. Vilken kyla dessa killar har med pucken, helt enormt.
Kommentera

Huge: Jo visst men kan vi inte glädjas nu och inte starta en massa tjabbel (Stefan Löfven ;-) så att vi andra slipper scrolla så mycket?
Kommentera

Bifbiffen: Jag tyckte att Play-In var roligt redan förra säsongen och det är ju även en källa till ökade intäkter för klubarna. Jag kommer inte att ändra åsikt om vi någon gång kommer sjua och missar slutspel. Sen vet jag inte hur det komer att se ut framöver när det blit två lag till i serien men det visar sig väl.
Kommentera

bifhjärta: Absolut! Det var fruktansvärt skönt att få knäppa Fbk på näsan för en gångs skull. Hatten av för en jävla kämparinsats och lite plåster på såren efter en trasig och trasslig säsong. Vi tog oss vidare från första bonusronden, nu börjar nästa! Efter att ha kollat på reprisen av matchen igår måste jag säga att jag är mer orolig för Kilas och Eklund än Nörstebö och Deutch. Jag tycker Kilas har svårt att lösa situationer på ett enkelt sätt och enkla puckar som skall slås ut i box play hamnar ofta på bladet hos motståndarbackar på blålinjen. Eklund ställde också till det några gånger vilket resulterade i farliga lägen. 
Kommentera

Huge: Vi kan ju gå in i slutspelet som totala underdogs.
Det är väl läge att göra en HV-95:)
Kommentera

Huge:

Fast Färjestad var ju favoriter i matchserien av en anledning eller var det fel menar du?
Kommentera

Många gamnackar härinne som tog ut en förlust mot FBK i förskott.
Här har vi iaf en som vet vad det handlar om, och inte tar ut nån vinst i förtid...
Kommentera

munkas: Som vanligt så är det tunt med information till oss oroliga supportrar..Men visst är livet liiite enklare o leva idag?:)
Kommentera

Nu skulle det vara lägligt med en liten rapport ang status på våra skadade pojkar. Är det fortfarande från dag till dag med Andersen eller är det nu månad till månad? Är det nackspärr eller bruten nacke? Finns det tejp till Bertils fot uppe i kansliet? Frågorna är många, svaren få. 
Kommentera

mattias - 74: Tack mattias håller tummarna för er!
Kommentera

Carl Lejonkräk: såklart. I våra ögon, vi som kom 10a. Ett annat år nät vi kommer 7a och kanske missar slutspel på samma sätt är det inte lika kul.

Serielunken är dessutom ännu segare när
nästan alla har chans till slutspel.

Nej SHL, tänk om, tänk rätt
Kommentera

mattias - 74: Tack för de värmande orden! Se till att hålla er kvar i SHL nu.
Kommentera

Powerfade: Jag håller inte med jag älskar Play- In, ju fler viktiga matcher dessto bättre. Vilken underhållning vi fick i detta play-in, helt makalöst.
Kommentera

Är det nån här inne som vet om/var man kan se hur tabellen såg ut tex efter 15 omgångar?
Kommentera

« · 1670459 · »