Brynäs IF

731069 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Färjestads BK Tisdag 8/1-08

« · 963800 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK Tisdag 8/1-08
Huge: Tack Widing! :D
Kommentera

Sjukt fint undanhållet av Widing där. Fan vilken fin start. Nu börjar ju dessutom Widing slåss med dem stora pojkarna i skytteligan :)
Kommentera

Biljardpass av Hietanen till Widing, som kommer med fart genom mittzon.
3-0.
Tackar.
Kommentera

AD: Tänkte just fråga om det är rättvist så gör Widing 3-0 :-)

Åkte på övertid och kom hem nyss.
Kommentera

Huge: 3-0 Widing :-)
Kommentera

Dags för Rådbjer att ge FBK en hjälpande hand?
Carlsson är först på pucken när Mattsson försöker interfera. Bådas klubbor åker upp i ansiktshöjd och Jonte för en tvåa.
När det är Mattsson som startar det hela med sin interference.
Dags att gå tillbaka till 1 domare kanske...?
Kommentera

70 Rodrigues: Det är sant
Kommentera

70 Rodrigues: Guu så gött:-) Hoppas de kan hålla detta den här gången:)
Kommentera

70 Rodrigues: Det är en sådan period på säsongen när de lägre placerade lagen är klart spelbara på lången. Brynäs gav finfint odds idag till exempel.
Kommentera

Gusten: Mora leder med 1-0 borta mot HV 71 :-(
Kommentera

AD: Ungefär lika mycket tid som du har att logga in och klaga på honom, för så många andra inlägg skriver du ju inte!!
Kommentera

stefanalno: Det är ju ett under att inte du har blivit nominerad, tillfrågad att leda Brynäs.
Kommentera

stefanalno: Ändå har du så mycket tid i att sitta på alla Brynäsforum o klaga?
Kommentera

51 Roger:
Skrev en fråga till KEB som berörde f.d klubbdirektören o svaret man fick var att Sundlöf o Kent-Åke arbetar häcken av sig, med de små medel som finns, men den viktigaste frågan förblir obesvarad. Vad har de lyckats med, som är så mycket bättre än andra lag med någorlunda samma förutsättningar?
Man måste för guds skull jämföra oss med föreningar med samma ekonomiska förutsättningar o jag vill inte säga att Brynäs lyckats bättre än Mora, Lule, Timrå samt SAIK.

Att arbeta häcken av sig gör vi alla. Jag lägger 300 timmar varje år på att skotta samt spola en uterink, utan lön!
Vidare nattvandrar jag varannan helg. Detta gör jag utan lön!
Vidare skall jag 6 ggr. i veckan vara på två ställen när mina barn spelar hockey, fotboll o innebandy o dessutom arbeta ideellt för att tjäna in pengar till respektive förening. Det är strandstädning, gräsklippning o cuper osv osv..Därimellan skall jag arbeta (med lön)!
Säger detta något om hur jag har lyckats med mitt arbete? Givetvis inte!

Lite till mans/kvinns, så har vi väl alla mycket arbete som kräver både vår tid o kraft, eller hur?
Om jag ej orkar med ,så ber jag min sambo eller andra personer avlasta mig.Detsamma borde gälla en förening i Brynäs IF:s storlek.
Man har slått sig för bröstet o sagt att man utvecklat föreningen, särskilt med personal.
Då borde man för guds skull givit Kent-Åke hjälp samt någon som lättade på arbetsbördorna för honom.
Är det inte normalt förfarande när en person får för mycket arbete?

Det som sker nu är en lång process som fått fortgå alltför länge.
När kanslifesten för ex antal år sedan blåstes av från Kent-Åke fick han både supporters samt en del anställda i föreningen att börja grubbla o ställa sig tveksam till hans sätt att leda densamma.
Behöver ej utveckla detta mer. Ni som var med vet vad jag talar om.
När det dessutom finns/fanns sponsorer som var/är? tveksam till hans sätt att klara utav arbetet, så blev jag oroad.
Det har tillkommit saker under resans gång o det har spätt på oron.

Den oron var befogad, o under resans gång har flertalet andra supporters landet runt känt samma sak.
Tyvärr har det gått så långt att istället för att aktivt göra något så blir det nästan som en frusen bild. Det händer inget. Ingen gör något. Det blir svart. Man vill inte. orkar inte. Allt är skit.....spelarna är skit, tränaren är skit, ja allt är totalt värdelöst. Man skriver sina åsikter o nöjer sig med det.
Inget händer, det är svart, det går åt helvete o alla undrar.
Vad hände egentligen?

Snälla, försök hitta någon person/personer som daskar oss alla i ändan så det blir lite fart i föreningen o jävlar anamma.
Det behövs verkligen!

Problemet är att när man väl vänder sig mot de ansvariga med frågor så får man nästan alltid politiskt korrekta svar.
Ingen vågar sticka ut eller stå för sina åsikter, när man vet att personen ifråga har andra åsikter.
Detta har gjort mig mest besviken under flera år.
Det är inte vi supporters som skall stå för svaren. Det skall Era företrädare göra, men tyvärr klarar inte alla det. Vi måste dit.
Kommentera

Ser riktigt tomt ut idag, första publiksifran under 5000?
Kommentera

Huge: Som mot Mora menar du :-)
Kommentera

Sådärja. Hoppas det ger rejält energi med ett snabbt ledningsmål...
1-0. Lind.
Kommentera

tjugo8: Jag trodde du menade den kassa poängskörden. Jag syftade på att Carlsson och Sandin inte spelat så väldans många matcher.
Kommentera

Macahan:
say what?
Kommentera

tjugo8: Du kanske märker antal matcher?
Kommentera

härlig läsning; 3 sopor, men tyvärr 2 juniorer också...

Fjärdefemman:
3. Daniel Johansson 34 3+6
32. Jonathan Carlsson 7 0+0
17. Daniel Hermansson 32 2+4
21. Ove Molin 25 3+8
19. Emil Sandin 2 0+1
Kommentera

Macahan: Får väl hoppas på det!
Kommentera

Domarbesättning: Är det ingen härinne som nämnt kvällens domare? Ulf Rådbjer och Robert Lahti blir första domarpar i en brynäsmatch sedan 1975-1976. Per Svensson (s) och Fredrik Ulriksson kompletterar förtjänstfullt.
Kommentera

lillovechkin: Har lirat 3-1 på Brynäs. Ser jag som en god investering.
Kommentera

Macahan: 2-2 efter full tid!
Lind avgör i SD!
Kommentera

Lugn och fin, idag blir det vinst. Känner det på mig. Liverpool fick ju kryss i FA cupen. Så under sker. :)
Kommentera

sylf:

Ja, det är frågan.
Svaret på frågan ger sannolikt ett Nobelpris i Fysik...

Ankan - invecklad i fysiska teorier
Kommentera

Horace: Hur ska jag kunna bevisa att Brynäs kan spela om poängen?
Kommentera

74050: Puh, Tack!
Kommentera

ajon:
Får du vara uppe så sent så du kan se om FBK vinner?
Kommentera

74050: Just det!!!!!!!!!!
Kommentera

sylf: F-n vad jobbigt.... Jag drar till med två.
Kommentera

sylf:
Så vi har ingen chans alltså??? Jaja, jag uppfattar det i alla fall som att färjestad inte är samma totaldominerande kraft längre och att brynäs numera faktiskt kan ställa upp och spela om poängen (vilket inte var riktigt nödvändigt förr)... är inget statistikfreak, så bevisar du mig fel får jag ta det.
Kommentera

74050: Hur ska du ha det? var det ett eller 2?
Kommentera

74050: så fbk lär nog vinna säkert ikväll då eller ni kan ju skrälla. Men jag hoppas att FBK vinner.
Kommentera

sylf: Du glömde nog ett eller två utropstecken?
Kommentera

eltifoso: Just det!!!!!!!!
Kommentera

sylf: 3 ggr de senast 15 matcherna
Kommentera

Horace: Hur många ggr har vi slagit dom de senaste 2-3 åren då?
Kommentera

claesw:
Exakt, som jag skrev delade jag inte mattias-74'as optimism om en seger. Färjestad är av gammal hävd jäkligt svåra att rå på, men samtidigt är det inte längre en stupsäker förlust som det var för 2-3 år sen...
Kommentera

Meriter för jobbet som klubbdirektör i Brynäs, syns ej så mycket i pressen, gör inga uttalnden.Har sökt jobbet idag
Kommentera

Horace: Alltså en MYCKET svår motståndare.
Kommentera

claesw:
Jooo, 2a va??
Kommentera

Horace:
Eh, ligger inte FBK högt i tabellen?
Kommentera

Per Qvist inför matchen:
"även om man ärligt talat kan undra vad exempelvis Björn Danielsson har uträttat den här säsongen för att få en massa speltid i varje match"

Håller med till 100%.. det enda han gör är att agera nervöst på isen och åka och hacka med klubban på motståndarna.. Ett under att jag bara sett han slå av en klubba på en motståndare i år.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
FBK har ju ett grymt psykologiskt övertag på Brynäs,o alla vet vi ju hur mycket sånt spelar in.Nyckeln blir att hålla sej ifrån utvisningsbåset,FBK gör ALLTID mycket mål på Brynäs i PP.Några större förhoppningar på poäng har man inte direkt.Fbk utan Frögren o Rödfräset.O jag är orolig att Doffe kommer bänka Angell för hans misstag i Lördags,vill de sej riktigt illa så kan vi få se #3 Pet pet på isen ist för Nic.
Kommentera

mattias - 74:
Delar inte optimismen riktigt tyvärr... men hoppas, och i och med att jag inte ska upp är ju förutsättningarna goda:)
Sen har du rätt, klass finns ju riktigt inte i FBK..
Nordström, Jönsson och ligan är ju definitivt på väg utför så nu känns poäng mot FBK inte som en omöjlighet längre (som för 2-3 år sen)
Hoppas domarn kollar upp deras eviga hackande och hakande bara.. grrr
Kommentera

Huss:

Ikväll vinner ni med 4 - 2. Motivation slår oftast klass men i FBK: fall är det ju ingen klass alls kom jag på..
Kommentera

JanT: Smart strategi, hur många kompetenta sökande tror du då får till klubbdirektörsposten om det skall rensas med cyklon B uppe på Åsen?
Nej, just det...
Du får betalt som en tjänsteman men har större press än C-H Svanberg.
Kravprofilen bör täcka MBA, erfarenhet som politiker, förhandlingsvana från UD, ett eget olimiterad konto på Nederländska Antillerna att hämta pengar för att fylla luckor i likviditeten, Event manager, helst ha spelarerfarenhet med VM och OS medaljer en masse, bästis med ett gäng scouter och managers i NHL, kunna klappa alla gamla brynässpelare medhårs, ha eoner av tid och tålamod för gnälliga fans osv osv.

Gällande KÅE, hur han kunde vara så korkad att skuldsätta sig själv efter tidigare ekonomichefs bedrifter är fortfarande en gåta.
Kommentera

« · 963800 · »