Redigerad kommentar
sniper: Saxat ur GD: "Lauritzen är passningsmannen. Geni eller galning. Bedöm själva. Nu är han uppe i 13 målgivande assist – bland de allra bästa i hela elitserien – och båda två i går var av det där genialare slaget."
Fortsätt gärna med dom där geniala sidledspassen, inte mig emot.
Att Dacke och Hansen fick stå åt sidan när 1-4 skulle hämtas in visar på fin känsla av CZ. Dom var trötta efter hårt slit med att neutralisera FBK:s offensiv och har väl egentligen inte de rätta kvaliteterna i ett läge när vi var tvungna att sätta allt på ett kort och jaga ifatt via intensiv forechecking och allt framåt, sas.
Dom kommer mer till sin rätt i andra lägen.
I övrigt: inga kommentarer från Pucken idag om trender och tappade ledningar eller så?
Det verkar ju vara populärt annars hos honom med illa underbyggda teorier så fort Brynäs förlorat en match....
Redigerad kommentar
Macahan: Ja, det vore perfekt. Nordans formation är stekhet!
Jag tror stenhårt på att Kahnberg kan göra 20-25 mål den här säsongen om han får samma förtroende som förra säsongen.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: "Fan vad härligt, jag gläds med grabbarna, för att inte tala om Huge som nu sitter med myspinne o bara väntar på att få att få trycka till alla gamnackar, dysterkvistar, skinsoffor o allt va fan banjospelaren hittar på för en jävla massa uttryck, go for it Huge, your the man!!!!"
Ödjmjuk som jag är så säger jag bara: en dag på jobbet för grabbarna...
:-)
sylf: Fan jag är helt svettig och förvirrad!
Inte nog med att man fick se något som man förmodligen inte får se igen (3 Brynäsmål på 38 sek). Cz coachade och fick till en förändring. Han vågade bänka den usla förstakedjan och vaska om lite i PP (iofs betoning på lite).
Jävligt viktigt att Nordan börjar vakna, han ser nästan snabb ut idag! Kahna är en riktig jävla klasspelare och #16 är fanimej ett geni i sina bästa stunder.
Skulle Greiss växa ett par knäpp, försvarsspelet tätas och PP börja funka så kan det här bära hur långt som helst. Infaller inte minst två av dessa tre så kan det lika gärna bli allsvenskt spel nästa säsong ... det är fan inte lätt att vara Brynäsare :)
I egen zon försöker man oftast spela strikt man-mot-man. Där finns det tre varianter; 1: Alla gör sitt jobb (ungefär vart fjärde byte), 2: Alla försöker göra sitt jobb men vissa hinner inte med utan kommer efter sin gubbe, 3: alla utom en försöker göra sitt jobb men den siste "glömmer" ta markering, gärna framför mål eller på bortre. 4: Man lyckas aldrig reda ut vem som ska ta vem, utan irrar omkring i totalt kaos tills domaren blåser för mål eller icing.
Dock, ca vart tredje byte, verkar man inte spela man-man, utan överlastar för snabb puckerövring. Sen finns det en bonusvariant där Dackell kör sitt eget system med att hugga i där han råkar komma åt, och övriga försöker räkna ut vem som tar vem.
Det enda man kan säga med 100% säkerhet om Brynäs i år är att de drar ner tempot, låter bli att skjuta, låter motståndarna vila, och tappar matcherna i eget Powerplay. Inte ens dubbeldroppen kan man lita på längre.
Undrar om inte denna underhållande berg-och-dalbana har att göra med att man har yngsta truppen i serien?