Angående backarna tycker jag att Bertilsson och Djoos spelar med alldeles för små marginaler för ofta. De kan mycket bättre båda två.
Fortsätter plussa för Jakobsson som jag tycker höjt sitt spel sen förra säsongen,där han ändå vart helt ok.
Jämn match där domarens nolltolerans mot Brynäs blir utslagsgivande poängmässigt då Frölunda får en annan bedömningsnivå.
Två exempel stör mig mest,
1.Figren som tillåts kasta klubban på Greg Scott i ett 2mot1-läge.
2.Crosscheckingen på Brodin i slutet, ett PP där och vi tar troligen alla poängen.
Tycker inte Brynäs gör någon direkt bra match ikväll, men vinsten känns rättvis.
Honken får gärna ta över spaden nu, mest för att det känns tryggare med honom. Oftast.
Återigen en patetisk domarinsats.
Hur kunde Frölunda klara sig undan med enbart 2 minuter i denna match?
Crosscheckingen på Enterfeldt, strax innan Brynäs 3-1 mål, var väl
ett bevis på vilken nivå Frölunda fick hålla den här matchen.
Ingen avvaktande utvisning där vad jag kunde se.
Sen strax före de gjorde 3-3, var det ännu en Frölunda crosschecking
de släppte (på Brodin). Vi skulle ha haft ett 5 mot 4 läge med ledning
3-2 där. Tydligen är crosschecking inget de tar för längre.
Sen med denna nolltolerans mot slashingar.
Hur kunde de då släppa en Frölundaspelares fullsvingslashing,
mot Scotts ben, i andra perioden tror jag det var.
Nu orkar jag inte räkna upp fler situationer som domarna släppte.
Rahm var mycket bra fram till misstaget vid Frölundas 3-2 mål.
Men det gäller att vara bra en hel match, för en målvakt.
DavyDjoos:
Ja.... vissa här är väldigt duktiga på att just kräva.... undrar hur deras tillvaro ter sig i resten av livet.... den där lilla biten som INTE handlar om Hockey? Extra allt?
Huge:
Två poäng är lagom.... Rahm som vägg o avgörande av Lauritz hade nog inte alla Brynäsfans klarat ;-)
Thure!!! Vår nya målspruta!!!
Nä, sett till matchen ska vi alla vara jävligt glada för två totalt OFÖRTJÄNADE poäng!
70 Rodrigues: Skitdåligt att tappa på slutet. Tycker ändå att det är en solklar tvåa ner i FHC:s zon precis innan 3-3. Men ändå...
SÅJA THURE!!!!!!!!!