Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07

« · 816431 Till forumet

Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
seger??:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda HC 16/1-07
21olsson: Bubblan spricker, Lind, Bäckis och Sjödda blir långtidskadade och vi startar en 16 matchers losingstreak som leder till KS.
Sista matchen i KS mot Västerås spelar DJ 37 minuter och har -5 i +/-statistiken.

Kronwall
Kommentera

Gusten: "Sista matchen i KS mot Västerås spelar DJ 37 minuter och har -5 i +/-statistiken."

Publiksiffran?
Kommentera

sylf: Fullsatt, Boork, Huge och company har lyckats övertala resten av Gävle att DJ ÄR ett affischnamn ;)
Kommentera

sylf: Tyvärr så händer inte detta, tror snarare på att Gusten flyttar till Säter och tillbringar livet i en låst paviljong där.
Kommentera

65selander: Tyvärr?
Kommentera

65selander: " tror snarare på att Gusten flyttar till Säter och tillbringar livet i en låst paviljong där. "

Va fan!! Trodde han var där redan!
Kommentera

65selander: "tror snarare på att Gusten flyttar till Säter och tillbringar livet i en låst paviljong där."

Nej jag ska börja jobba för försvarsmakten och på fritiden ska jag extraknäcka som St:Bernhardshund och lufsa genom landet med en spritflaska runt halsen ;)
Kommentera

Gusten: Vänta nu? Det där låter som nån jag känner, fast han har konstant 14 promille i kroppen och en kamera runt halsen.
Kommentera

sylf: Jag tror Brynäs winning-streak håller i sig ett tag till. Vi slår Frölunda med 3-1.

Gustens prognos fick nackhåren att resa sig av skräck på mig. Nästan som att titta på en Idol-final ;-)
Kommentera

Jompe: "Gustens prognos fick nackhåren att resa sig av skräck på mig. Nästan som att titta på en Idol-final ;-)"

Ta det inte så allvarligt, jag kör med jinxtips. Jag har bara fått poäng i matchtipset vid 9 tillfällen denna säsong när det gäller Brynäs matcher ;)

Viåkerurviåkerurviåkerur...jama jama jaaaama :)
Kommentera

Gusten: Bäckis ska tydligen åka som en skållad råtta genom stan ikväll.Först ska han va med i Lilla sportspegeln.Har han inte varit det förut?
Kommentera

sylf: Jo det var ju då han sköt sönder inredningen.Hoppas dem ställer Popsen i buren så kan Bäckis sätta ett slagskott i pannan på honom.

Plex Petersson
Kommentera

sylf: Hoppas han får vara med i den där tävlingen där man skjuter boll genom ett hål på 25 meter i diameter. Han kan behöva lite självförtroende :)
Kommentera

Gusten: Han lär titta sig om för att se vem han ska passa till istället för att kasta bollen i hålet.
Kommentera

Jompe:

Det låter som att det behövs en pyskolog här och nu, Arne!
BASIQ fungerar nog på hockeyspelare också, med viss anpassning... = )
De borde ju vara bra på 3D också, eller?

Ropen skalla: Pyskolog åt alla!

Ankan
Kommentera

Mer fördel för oss. Niklas Andersson spelar inte imorgon.
Kommentera

Falken: Ja det är ju positivt för oss.

Lind borta en vecka till ungefär.
Kommentera

Bissett19: Och i morgon spelar vi för en serieledning... ;)
Kommentera

GävleLasse: Ja grattis isåfall men då får inte hv71 vinna.Men skit i det det viktiga är att ni vinner mot frölunda ty ingen vill ju möta frölunda i kvartsfinal.
Kommentera

fighter: Tror inte Brynäs väljer Frölunda i slutspelet ;-)
Kommentera

65selander:Väljer? det lottas väl? Det jag menade var att det skulle vara bra för alla lag om inte fröl.tar sig till slutspel men det gör dom nog ändå.
Kommentera

fighter: 1an får välja mellan dom 2 sämsta lagen dvs 7-8, 2an väljer mellan 6an och tan eller 8an osv.
Kommentera

mok: Ok jag trodde det var lottning i den ordningen men jag ger mig.
Kommentera

65selander: Hoppas de tvålar till Frölunda riktigt rejält så att rädslan för Frölunda försvinner helt och hållet vilket leder till att de vågar välja just Frölunda. Fem raka förluster förra året i play-off speglar inte riktigt spelet i de första matcherna som Brynäs var väl med i.
Kommentera

Brynäs IF - Frölunda HC
HD Peter Jonak, Slovakien
LM Anders Karlberg, Gävle
LM Daniel Winge, Björklinge
Kommentera

Falken: Han var helt okej när han dömde matchen Modo-Luleå igår.

Ikväll tror jag Boorken tisslar ihop Bäckis med Bicek o Månsson igen,dax att få fart på Månsson nu,han har sett lite trött ut de senaste matcherna,sen funkade Månsson,Bicek ej väl ihop med Sebban mot Mora.Tror dem båda är väldigt beroende av spelskicklig center emellan sej.

Dem här linorna tror och hoppas jag på:

Dackell-Hansen-Salmonsson
Månsson-Bäckis-Bicek
Molin-Sebban-Danielsson
Widing-Almtorp-Hermansson
Kommentera

Bissett19: Jag tror att det blir bänken för Månsson idag. Han har som sagt var sett lite sliten ut på sistone. Men å andra sidan så har ju inte det spelat någon roll innan, Boorken har till och med nött med honom i PP...

Det är en lång säsong Månsson ;)
Kommentera

Om jag inte är helt ute och cyklar så har vi väl fyra raka seriematcher utan förlust mot Frölunda. Är det möjligt att vinna sex raka och samtidigt spela fem förlustfria i rad mot vårat boogieteam Frölunda? Tja, möjligt är det väl, men är det sannolikt?
Kommentera

GävleLasse: Ang Månsson, förstår om han blir lite sliten som han sliter och jobbar. Men jag känner att han "tokcheckar" lite för mycket, därför fattas energi när han närmar sig mål, eller har jag fel?
Kommentera

kacken: Håller med, det är lite "headless chicken" över hans checkande.
Kommentera

Fundamentals: Här är dom 5 senaste
Last 5 mutual games
2006-12-07Brynäs-Frölunda3-1
2006-11-02Frölunda-Brynäs2-2
2006-10-07Frölunda-Brynäs2-2
2006-03-16Frölunda-Brynäs4-1
2006-03-14Brynäs-Frölunda3-6
Kommentera

kacken: nja, man kan väl säga att han tagit på sig den rollen. Det är i ledning som Månsson och Spets gör sig bäst.

Jag skulle vilja se att man ger Widing en rejäl chans så varför inte bilda en kedja med Widing och Bicek på var sin sida om Bäckis.
Kommentera

GävleLasse:

Intressant tanke att sätta Bäckis i en checking line...
Kommentera

65selander: Ja där har vi dom, dom två sista är väl slutspelsmatcher, vi vann väl den sista seriematchen där nere förra säsongen och bröt den fasansfulla sviten. Alltså fyra raka seriematcher utan förlust.
Kommentera

rackham: I så fall är det ju intressantare att se Bicek som en checkingspelare... ;)

Det viktigaste är nog att Boork tänker om från förra matchen då han körde Karlsson mellan Bicek och Månsson... det var ingen hit.

Karlsson mellan Hermansson och Spets tror jag mer på.
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker att kedjan med Hermansson Almtorp och Widing har funkat fint, det vore synd att spräcka den nu. Jag tycker att vi måste hålla nere omkastningarna lite.
Kommentera

GävleLasse:

Precis.

Och, nä precis, Karlsson är den borne 4-linaren...
Kommentera

Nog med kärringsnack.Månsson vilar ikväll.Följande lag:

1/30

7-10

20-24-12
-------------
8-22
21-19-41
-------------
5-3
27-33-23
-------------
31-11-17

X-tra:18-29
Kommentera

Matchtråden. Det blir nog i hög grad taktiken som avgör matchen idag. Boork klär spela Dackell-linan mot (resterna av) Frölundas första-lina, en strategi som fungerade klockrent senast.

Seger 3-1.
Kommentera

Bissett19: Inga överraskningar, direkt.
Kommentera

Jompe: Nej,men underbart att vi har sån bred trupp att vi kan vila en landslagsspelare.

Tycker linan med Bicek-Bäckis-Molin luktar riktigt med fart,hoppas det blir så oxå.

2-7.
Kommentera

Tippar 4 - 1
Kommentera

Jompe: Niklas Andersson deltar inte, har en magmuskelskada :-)
Kommentera

Ingen Lind, Ingen Månsson .. ajaj
Kommentera

Månsson vilar pga Ljumskproblem.
Kommentera

Hade även Månsson ljumskproblem.
Kommentera

Bif_FANS: Stämmer,men både hade kunnat spela om det varit en "viktigare" match säger Boorken.
Kommentera

Vinn idag snälla!
Kommentera

Bissett19: Känns som att det i dagsläget kanske inte är ngn större nackdel att Månsson vilar idag. Nu får nån annan komma in och visa var skåpet ska stå.
Blir nog en jobbig historia om Frökunda nu, vilket jag tror, kommer att spela strikt och disciplinerat. Tror inte att dom kommer att kliva på och forechecka, det skulle isf förvåna mig.
Tålamod och sätta lägena är vad som gäller.
Kommentera

Bissett19: Det är till att ha självförtroende.
Kommentera

« · 816431