Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Frölunda HC 6/11-10 Hockeyfesten

« · 1302425 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Frölunda HC 6/11-10 Hockeyfesten
Sylf: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Kommentera

65selander:

Skönt att Lasse får näta!! Får nästan gåshud från tvn, bra tryck! Lite otakt dock.. Hah
Kommentera

Hansen i PP... :S
Kommentera

70 Rodrigues: Hyfsat spel och bra tryck på läktaren
Kommentera

Sylf: Morgan Johansson dömer, jippi!!!
Kommentera

Då kör vi grabbar!!!!!!
Kommentera

65selander & Sylf: Grrrrrrr :)
Kommentera

sylf: Shut your fucking face, uncle fucker
You´re a cocksucking, ass-liking, uncle fucker
You´re an uncle fucker, yes it´s true
Nobody fucks uncles just like you...
Kommentera

Gusten: Ähh, nu är det match, fuck that!!

:-))
Kommentera

Påminnelse:

Viktig information för matchtråden

Att bli förbannad på grund av händelser under matchen är en sak. Oavsett vad som händer så måste språket på inläggen rymmas under våra regler. Det innebär alltså att könsord, personliga påhopp på ledare, spelare, domare eller andra skribenter EJ är tillåtna. Överträdelser kommer att rendera i först en varning, sker ingen förbättring kommer skribenten i fråga att straffas med en ”utvisning” som varar under ett dygn. Bryter en skribent mot reglerna återkommande gånger så kommer en längre avstängning att bli aktuell då "utvisningen" inte gett någon effekt.

Moderatorerna för Brynäsboken
Kommentera

5-1 idag! Kahna gör minst 2 idag :-)
Kommentera

Snälla brynäs vinn nu för satan mot VF jag klarar inte en förlust mot dom!!!
Ett tips 4-2
Kommentera

Jag var nyss uppe och köpte biljett till matchen ikväll. Jag går själv ikväll (hittade ingen som ville följa med mig) så det gick bra för mig att få en biljett.

Sittplatser kvar var runt 20-30 st spridda runt om i arenan. Sedan är ju frågan om alla med sponsor biljetter och dylikt dyker upp.

Kan bli lapp på luckan i så fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

5-2 till BIF mot "köplunda"-.-....
Kommentera

Roxio: 5-2 till BIF;kahna,laurit,granis,lasse,silver
Kommentera

4-1 Kahna 2 st Nordan 2 st och för köplunda målar någon av deras finnar..Har goda "vibbar" inför imorrn!
Kommentera

arnio: Det är ju lördag, hockeyfest, Ove släpper sin bok osv. Jag tror nog att de flesta med biljett kommer, vilken sorts biljett det än är =)
Kommentera

MarcusElving: "Riktigt kul om det blir fullsatt, mycket tyder ju på det =)"

Förutsätter att alla serie/vipkortsinehavare och folk med sponsorbiljetter kommer, knappast troligt.

Det är väl hur många som kommer till arenan som räknas?
Kommentera

Bissett19: Jo jag vet, det är riktigt tråkigt. Fast Ticnet verkar ju ha utvecklat systemet lite. Nu kan man ju välja vilken plats man vill genom att använda en arenaplan osv.

Kommentera

MarcusElving:

Man ska inte lita på Ticnets bokningssystem,den har blåst Brynäs förut...
Kommentera

hahii: Riktigt kul om det blir fullsatt, mycket tyder ju på det =)
Kommentera

133 sittplatser kvar!
Kommentera

tompap71: Ja, Jonte har väl i grunden egentligen alltid varit en mer spelande än fysisk back, som jag ser det.
Mkt möjligt att han pga spel därborta känner krav att här hemma bidra med lite mer fysiskt spel än vad han än så länge kanske behärskar, och att han det således blir vare sig hackat eller malet sas, vad gäller hans spel.
Tror iaf att han kommer mer och mer.
Kommentera

Anders Berg:

Däremot kan jag hålla med om att Jonte är en besvikelse hittills, väntade mig lite mer tuffhet från honom...
Kommentera

Anders Berg:

En liten fråga bara, ser du någon av matcherna på plats, eller förresten ser du någon av matcherna alls?
Visst har Greiss gjort några saftiga pojklagsmisstag, mot Färjestad gjorde han inte det men var ingen stjärna direkt. Jag påstår ändå att han är bra, i AIK-matchen kunde det ha blivit 7-8 mål emot, men han höll nere siffrorna, Mot Modo gjorde han flera mycket bra insatser, men ingen målvakt är bättre än vad försvaret tillåter.
Kommentera

Bissett19: Rättelse; Ekholm-Löf kallade jag ett av seriens sämsta backpar. Vi kan säga att det var Löf som drog ner det paret i skiten. =)
Kommentera

Anders Berg:

Du kallade ju Mattias Ekholm för en av Elitseriens sämsta backar efter några omgångar av ES.Så nu räknar jag med att Greiss och Jonte går samma väg som Ekholm;)
Kommentera

Anders Berg: Båda dessa kommer från spel i mindre rinkar och Greiss har ju som bekant inte spelat värst mycket over there. Deras tid kommer.
Kommentera

Greiss ja... Hoppas han börjar spela bra snart, känns som det är dags. Skulle vara kul om hela laget skulle kunna börja spela bra. Tänkte lite på Jonathan Carlsson också, nu är han bänkad för andra matchen i rad. Ingen jätteförstärkning han heller. Än så länge.
Kommentera

Apropå tavlor här finns det en länk till intresserade.
Kommentera

hahii: Om han vill? Tror du att han gör sina tavlor för skojs skull?
Kommentera

Hoppas att Greiss är bättre efter uppehållet. Han måste kliva upp några snäpp och det kan han, bara om han vill.

Apropå JVM så e jag orolig. Vem ska ersätta t.ex. Järnkrok om några utav dessa försvinner Wännström, Larsson, Rensfeldt, Rohdin?
(stor sannolikhet att alla försvinner.)
Kommentera

Verkar bli skapligt med folk imorgon :] Glädjande!
Kommentera

Anders Berg:

Halloween är ju bara ännu en förvanskning av samma sak egentligen, som treklövern skriver har den sitt ursprung i Kelternas hyllning till de döda som om jag inte missminner mig kallades All Hallows even. Alla helgons dag är ju kyrkans förvanskning av den traditionen.
Kommentera

Zzz: Halloween är ett kapitalistiskt amerikanskt jippopåhitt. Alla helgons dag är inte det.
Kommentera

Zzz: Halloween är för målisar (mask) och Alla helgon för utespelarna (måste ledas med ljus) och även för vissa målvakter.
Kommentera

Zzz: Skillnaden är kanske att den amerikanska varianten förmodligen inträffade just förra helgen och att vi själv (lyckligtvis och iaf inte än så länge...) har flyttat även vår svenska tradition så att den sammanfaller med jänkarnas helg.
Bara en teori så god som nån annan....
Kommentera

Huge: Lite skillnad på att vårda minnet av sina kära som lämnat jordelivet genom att tända ljus på deras grav och att köpa fejksnor och spöka ut sig. How american haha
Kommentera

Huge: Halloween var förra helgen och Alla helgona är imorgon, fråga mig inte vad som är skillnaden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912: Hääällllllåwiiiiiiiiinnnnn heter det väl på svenska? 

Tror att många av junisarna härinne knappt hört talas om Alla Helgons Dag.
Möjligtvis "Alla helgons blodiga natt" med Donald Pleasence i huvudrollen...
:-)

Redigerad kommentar

Kommentera

I morgon är det match i LA och kom ihåg att det är också Alla Helgons Dag. Varför har man då Alla Helgon Dag?
Seden att fira helgon och martyrer på olika specifika dagar uppstod tidigt inom den kristna kyrkan och snart även behovet av en samlingsdag för mindre betydande helgon som inte fått en egen plats i kalendern. Därför infördes en ”alla (övriga) helgons dag” för dessa.
En koppling till mer allmän minnesdag över de döda uppstod också tidigt. Detta har rötter i förkristna keltiska traditioner och övertogs sedan av de kristnade germanerna. Man trodde att de döda i samband med sommarens slut och vinterns början återvände hem och behövde vägledas med ljus och eldar, vilket lever kvar i den moderna seden att tända ljus.
Kommentera

Jajjen: Äh det jinxas så mycket åt båda håll så det tar nog ut varandra!
Kommentera

Gusten: Jag har trott att vi varit rökta i tre år. Brynäs trotsar alla naturlagar. Jag ger mej fan på att vi spelar slutspel även om vi kör med 6 utespelare hela matcherna. (Se där - nu har jag jinxat Brynäs ner i Allsvenskan.)
Kommentera

Jajjen: Fan inte ens om man tjoffar in dom alla tre i mål samtidigt så når dom upp till värdsklass, vi är rökta!
Kommentera

För vad det är värt. Expressen rankar 25 elitseriemålvakter:

2 getingar
22) Niklas Svedberg, Brynäs
---
1 geting
24) Thomas Greiss, Brynäs
25) Björn Bjurling, Brynäs

3 av de 4 sista platserna är fan inte dåligt!

Och så har dom kollat upp Dale Clarkes lön förra säsongen:
Dale Clarke, b (HIFK) 1,9 miljoner kronor

Om man antar att han tjänar mer i år (eller så gillar han Brynäs helt enkelt) bör han tjäna runt 200 tkr i år. Är han så bra?
Kommentera

65selander:

Ja dom brukar väl vara en 700-800?
Promillehalten brukar även den vara rätt hög där;)
Kommentera

Bissett19: När släpper ticknet dom biljetter som ligger bokade men inte är betalda och hämtade?
Kommentera

Bissett19: Stå kommer att vara fullt när det väl lider.
Sedan så hjälper "Hockeyfesten" till att fylla upp en hel del.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1302425 · »