sylf:Ta in Elias och Molle istället för Jonas och Basse ;)
Huge: "Nyckelmatch på tisdag för vår del är HV mot Djurgården.
Tappar HV poäng har vi fjärdeplatsen i egna"
Glöm det! Den topplacering man hade i innerfickan, t.o.m seriesegern låg öppen, har slarvats bort å det grövsta. Allt man gjorde bra innan uppehållet görs lika dåligt nu! Det här var säsongen det skulle ske, nästa säsong är de flesta tongivande borta. Kvar står vi med en lönnfet Widing, Jonte, Hansen och Löf. Grattis Brynäs!!
SKICKA IVÄG SEBASTIAN LAURITZEN SÅ VINNER VI GULD!
Har Lauritzen skrivit på för ett KHL lag under säsongen är det riktigt dåligt gjort utav honom mot Brynäs som har förändrat han ifrån en bra allsvensk spelare till en topp spelare i Elitserien. Har han skrivit på för något Elitserie lag så ska han få ett riktigt jobbigt återvändande till Läkerolen. Fruktansvärt besviken på Lauritzen!
Klantigt givetvis. Hoppas dock vi kan slippa frölunda och färjestad.. Önskar Hv i en kvart..Hoppas det blir såhär
Luleå - Växjö
Skellefteå - AIK
Frölunda - Färjestad
Brynäs - HV
Stor risk att Brynäs dystra förlustsvit av slutspelsmatcher hemma fortsätter
om vi får flytlaget Frölunda i kvartsfinal. Vi har väl inte vunnit hemma,
i slutspel sen vi slog HV 71, med Boork som tränare och Bäckström i laget?
Ett enda lag ville jag slippa i slutspel. Just Frölunda. Alla övriga lag tror
jag vi har stor chans att slå ut. Men inte Frölunda. Mot dem måste
vi definitivt vinna alla hemmamatcher för att ha en chans. Och med
tanke på det flyt de alltid har mot oss, så känns det inte som troligt.
Med tanke på hur det såg ut mot Skellefteå för några omgångar sedan
så känns det så onödigt att bli femma, och troligen bli utslaget av
Frölunda i kvartsfinal. Då kan vi snacka om en bortkastad säsong.
Det var ju nu eller aldrig, med tanke på alla som försvinner till NHL.
Jag kan bara tala för mig själv men jag ser fram emot slutspelet så in i helvete...oavsett hur det sett ut på slutet så har vi en bra chans att gå långt.
Det här ska bli riktigt skoj, så sluta böla i forumet nu och blicka framåt istället :-)
SM-GULD!!
sylf: Viker inte luder ut sig? ;-)
Jag tror vi får HV i en semi...
"topplaget" Brynäs vek ner sig som luder ikväll igen!
Undrar vilka vi får i semin?
Visst, det är dåligt att tappa denna match. Nu vet vi inte om vi slutar trea, fyra eller femma, det återstår att se efter tisdagens matcher.
Däremot, kan jag tycka, låter det på en del av er som om det knappt är någon anledning att vi ens spelar slutspel då vi ändå är så in i helvete dåliga hela tiden.
Ingen av oss gillar ju när Brynäs torskar, men kom igen nu, det är i slutspelet det gäller...
Va gjorde vi i 3e perioden ? helt viljelöst...så jäääävla onödigt. Nu får vi ta konsekvenserna av detta..om vi inte med lite flyt lyckas hoppa upp ett hack.
Det är bara att hoppas att Luleå eller Skellefteå väljer Brynäs.
Men det gör de med största säkerhet inte. Så då väljer Frölunda
garanerat oss.
Detta Frölunda som alltid har maximalt flyt mot oss.
De har en dansk målvakt som tar det mesta, fastän han
ser helt otränad och halvfet ut, som om han vore uppfödd
på enbart: korv, öl och cigarretter (som de flesta danskar).
Zappaholic: Med tanke på resultaten mot Frölunda den här säsongen så spelar det kanske en viss roll för möjligheterna att ta det där guldet...
Bara att hoppas på att resultaten går vår väg i sista omgången
Redigerad kommentar
Nu är vi helt plötsligt nere på femte plats.
Stor risk att vi då får möta Frölunda.
Ja oj vad otippat att halva laget skulle gå ner sig när man vart totalt överlägsna största delen av matchen.
Att Tommy kör vissa spelare som inte visat att dom är med i matchen alls i 5-4 sedan dessutom i 6-4 gör att man tänker tillbakas på NC tid i Bif.
USELT att förlora denna matchen kan/kommer att bli kostsammt, illa illa.
70 Rodrigues: Nä, trist också om den här matchen i princip kan avgöra hur säsongen ska bedömas...
Bara att hoppas att vårat PP kan resultera igen...
70 Rodrigues:Finns ett par spelare i Bif idag som skulle ha bänkats redan i 2ndra för att visa att man inte är nöjda.
Får vi nu se #16 kladda i 2 min så åker tven ut...
sylf:yeees, det behövs verkligen