Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07

« · 927821 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 20/10-07
Jompe: Jag tror att det finns potential i laget men Boork har ju cementerat stora delar av formationerna. Han nöter på med sina forwardspar och låter de andra hoppa runt lite när han gör sina förändringar.

Jag tror inte att man kan sia om hur bra/dåliga Brynäs är då det hela tiden hänger på motståndet. Har motståndet en bra dag så har Brynäs en dålig. Det skylls på marginaler och tillfäligheter. Men kan det verkligen vara det för alla dessa detaljer är ju i 80% av fallen emot Brynäs.

Nej det är dags för Boork att kliva åt sidan.Samtidigt så kan de som stött honom under denna säsong göra detsamma. Man kan inte stoppa en blödning med böner. Så enkelt är det.

Är Molin bänkad även nästa match så vet man i alla fall att Molin har sagt vad han tycker... Och precis som med Stalin så måste ju oliktänkande kväsas och isoleras från kolletivet. Det kollektiv som skall få ledaren att se bra ut.
Kommentera

Frölunda hade samma flyt mot oss som vi hade mot Timrå hemma i förra omgången. Men Frölunda kändes bättre på alla positioner igår, och bra lag har som bekant flyt.

Frågan som surrar i mitt huvud denna gråa söndagförmiddag är: Är det så att Brynäs underpresterar match efter match eller är vi inte bättre än så här? I matchen mot Timrå såg Brynäs riktigt bra ut. Igår glimtade spelet till då och då under första perioden. Sen var det natta. För att Brynäs ska kunna rubba Frölunda måste alla spela på topp och så var det inte igår.

Om det är så att Brynäs "egentligen" är bättre än så här, sista i tabellen, så ska man titta på en typ av lösningar. Om vi inte är bättre än så här gäller en annan typ av lösningar.
Kommentera

Kung_Sjödin: Han lever i förnekelse. Han ser inte problemen helt enkelt. Det är precis samma problem i Brynäs.

Avgå Huge!
Kommentera

Huge: Det måste kännas ensamt för dig Huge. Förnekelsens led blir tunnare och tunnare. När ska dina bevingade ord om att man brukar kunna se hur serien kommer att se ut efter 10 omgångar? För dessa har du ju gladeligen använt när Brnäs legat i toppen efter 10 spelade omgångar.

Många har pratat om att man saknat Leksandsmatcherna i Läkerolen. Nu ser det ut som att vi får såna nästa säsong, det och även matcher mot Nybro och Almtuna.

Nej det är dags att göra förändringar. Har Boork lite ben i kuken så skall han kliva av självmant.
Kommentera

Huge: Intressant att inte ens du som är obotlig optimist kan ge någon annan tröst i detta läge än att "hela HS vimlar av din sort". Kan jag kanske förvänta mig att någon form av tröst hur vi ska se ljuset i tunneln kommer härnäst? Det är det som är det intressanta för oss som älskar Brynäs. Men vad jag förstått på dina inlägg så är du helt ointresserad av Brynäs egentligen. Så ointresserad att du t o m kunna ta en plats i laget eller lagledningen med din filosofi - "skit samma hur det går, jag får ju uppmärksamhet i alla fall". VÄMJELIGT!
Kommentera

Kung_Sjödin: Och du uppträder som en elvaårig tonårsanalytiker.
Men hav tröst min vän (om det nu är nån tröst...):
Hela HS vimlar av din sort...
Kommentera

Dom uppträder som ett gäng oprofessionella sopor. Att dom inte skäms över att förnedra klubbmärket på det här viset inför 7400 på hemmaplan. Fy fan.
Mitt stöd kan dom glömma sä länge som dom uppträder så här. Jag är lojal mot BIF, inte mot ett gäng självömkande egon.
Det hjälper inte att kicka Boork, det är nåt annat skit som sitter i väggarna. Det bevisar den 8-åriga kräftgången som dödat all god vilja och kunskap som kommit i kontakt med A-laget. (Möjligen med undantag av Bäckis - tur för honom att han drog innan djävulen tog honom också.)
Kommentera

JBlom: har man sittplats får man skylla sig själv ;)
Kommentera

73Sjöbba: Knoppa... Va f-n Bäckis skall snart spela och på Kanal 5 går
"Saturday night live: Best of Will Ferell..."
Kommentera

73Sjöbba: Felstavat!, bävrarna på engelska ska det stå
Kommentera

65selander: En vacker dag kommer att Matfors Bevaers att ta sig upp i finrummet. Jag har själv sponsrat dom med 10l. färg
Kommentera

65selander: Hehe, ska inte farbror  gå och knoppa snart?  =)
Kommentera

73Sjöbba: Självutnämd dessutom
Kommentera

Bissett19: Som du inte vet så är Sjöbba i 66Berglund klor. Han ringde från Gålsjöbruk nyss och han börjar också förstå att när betongen tar slut så går det åt helvete.

Sjöbba önskade att Matfors visade upp en positiv sida av sig själv...
Kommentera

Bissett19: Jag är mest ute efter vad magistern har och säga efter han har spytt galla i våran GB
Kommentera

73Sjöbba:

1-5 blev det.
Kommentera

73Sjöbba: Dynghuve! är du uppe så här sent!
Kommentera

Huge: Hur gick det med sveriges bästa lag när dom mötte Frölunda?
Kommentera

canzone folle e visionaria... immagini associate pure...
grandi Brynäs, sembra che che abbiano voluto rifare rock the casbah dei clash dopo essersi fatti di acido...
allah è grande e giovanni lindo è il suo profeta... oh reggio emiliaaaaaa...
Kommentera

Jajjen: Pavel är inte helt borta. Hade Bäckis varit kvar så hade Pavel slängt in ett par till.

Pavel passar mera nu än han försöker sätta den själv. Se bara på hans 1/2m pass bakåt i kväll.
Kommentera

horcoff: Gud själv kan inte lyfta ett lag där alla spelar uselt. Men du kanske just har börjat följa hockey så du visste inte det?
Kommentera

GävleLasse: Hur går det med Brendl,,kan inte han lyfta er ?
Kommentera

Huge: Åh här var det klackarna i taket..

pinsam insats idag, det började bra men sedan kom 1-0 av Kalrssson. Det betyder att man inte gör fler mål ;)
Kommentera

FYFAN FINNS DET NÅGOT MER ATT SÄGA.. DRA HEM FÖR FAN!!!!!!
Kommentera

Fyfan säger jag, det räcker med den jävla skitmatch vi gör. boork och övriga laget har trott att vi är grymma, vilket vi inte är. hoppas "grabbarna" i laget skäms. Idag tacklade vi iaf över 5 gånger. Jävla överbetalda små SVIN.................
Kommentera

65selander:

Sektion C1, rad 12 Plats 3 och 4.

Jag var jääävulskt förolämpande.. eller ja jag skrek när mitt Frölunda gjorde mål. ;)

Jag bryr mig inte såå mycket om jag får nåt på mig men tycker det är onödigt beteende. Inte så att jag å dom runt omkring mig blev dyblöta av vad det nu var, men stänk fick vi på oss å det var precis efter 1-4 målet såå... Roliga i det hela var väl att det var endast jag som håller på Frölunda just där jag satt så Brynäsarna kastade nog saker på varandra så att säga.

Jag vet personligen att det inte är roligt att förlora så pass mycket som ni gör denna säsong, men för den skullen behöver man inte bete sig som man vore... jaa... Vet inte vad jag ska använda för ord.
Kommentera

rafalski: Håller med i allt utom magkänslan... ;-)
Kommentera

JBlom: Sektion, plats, vad innehöll vätskan?
Du kastade inte något själv först eller skrek något förolämpat mot publiken, typ jaaaa när ni gjorde mål?

Led du ekonomisk skada igenom att du måste lämna in något plagg till kemtvätt?

Ville bara fråga så slipper vissa andra ställa frågan?
Kommentera

MINUS TILL BRYNÄS PUBLIK!

Kan ni gefn att kasta flytbart bara för att man håller på det andra laget???
Pinsamt var ordet...
Kommentera

Huge: "En förlust är inte hela världen och det är oerhört jämnt i tabellen."

Du missar helheten. Tittar man på varje match för sej ser Brynäs oftast helt okej ut. Men så funkar det inte när man spelar seriespel. Då summerar man alla matcher för få en samlad lägesbeskrivning. Det är nog snarast den alla här kommenterar.

Det finns två sanningar, den ena motsäger inte den andra:
1. Brynäs torskar mot ett bra lag ikväll. Det är inte hela världen. OK?
2. Brynäs har torskat 8 av 11 matcher och ligger sist. Det är jävligt illa. OK?
Kommentera

Huge: Vad det gäller spelet idag så tycker jag att har gått tillbaka jämfört med de två senaste matcherna, ängslan var tillbaka givetvis pga resultaten so far. Visst kan vi greja detta utan att spela KS men jag har en magkänsla som säger något helt annat, och det är sällan min magkänsla haft fel ;-)
Kommentera

Huge: Hade vi ex vunnit idag så hade vi haft 2 lag bakom oss i tabellen.

Hade vi vunnit de andra matcherna också så hade vi legat som 1:a.
Vet inte om du har uppmärksammat detta men vi ger bort matcher pga av att vi inte hänger med eller orkar mobilisera oss efter ett baklängesmål.
Kommentera

Huge: Väldigt konstigt argument.....OM VI HADE VUNNIT.....

Om Brendl gjort 3 mål ikväll...Om Sperrle vart jämnare, Om Widing, Månsson och Gynge alla varit målkungar O s v
Kommentera

rafalski: "Skulle tippa att du och jag tillhör samma generation och har upplevt en del framgångar och motgångar under åren, men ren statisiskt så hamnar det lag som ligger sist efter tio omgångar i KS, ser du något som indikerar motsatsen ?"

Ja, det finns flera saker som lika gärna talar MOT ett KS.
Spelet i stort har börjat se riktigt bra ut.
En förlust är inte hela världen och det är oerhört jämnt i tabellen.
Hade vi ex vunnit idag så hade vi haft 2 lag bakom oss i tabellen.
Och då hade det varit klang och jubel härinne. På den nivån ligger ju lägesanalysen hos många, tyvärr.
Sen går det inte att jämföra med tidigare år.
Varje lag och årgång har sina förutsättningar vad gäller spelet, materialet osv.
Sen måste man ju också titta på hur mkt de blivande KS-lagen genom åren har sladdat jämfört med varandra.
Det är ju i dagsläget inte direkt fråga om några astronomiska avstånd till en mittenplacering...
Kommentera

Jajjen: Tänkte närmast på att Angell kan ge positiv energi pga sitt sätt utanför planen.
Kommentera

rafalski: Tyvärr så är det ju inte defensiven Angell kommer att täta. Han kanske hade hjälpt oss att torska med 3-5 istället för 1-5.
Kommentera

Huge:

Jag tror inte Brynäs plockar bort dej som skribent för Brynäsmatcherna i Stockholm även fast du skulle någon gång vara lite kritisk mot Brynäs IF.

Kom igen nu.
Kommentera

Huge: Problemet? Tja, det skulle väl vara att du aldrig någonsin håller med den stora massan, oavsett vad det gäller. Skulle samtliga "gamnackar" här inne ha sagt att Boork är bäst, trots att Brynäs ligger sist, ja då hade du krävt Boorkens avgång.

Du är med andra ord inget annat än ett litet troll.
Kommentera

Huge: Lite det jag menar, nu skulle det behövas en stabil förstamålvakt som alla litar på som i matchen mot Timrå. VI har inte råd med målvaktstabbar och målsumpande just nu, men det är signifikativt med ett lag som inte håller hela vägen. Nu kommer Angell och jag hoppas han kan pumpa in lite positiv energi i laget.
Kommentera

Poffa: "Om du nu är så gammal och rutinerad, varför väljer du att hela tiden svara emot istället för att luta dig tillbaka och skratta lite förläget åt alla som inte begriper sig på hockeyn som du gör?"

En ren läggningsfråga skulle jag tro.
Dessutom svarar jag inte emot "hela tiden" som du vill få det till.
Bara när det gäller saker jag inte håller med om. Vad är problemet?
Du kan ju börja med att diskutera sakligt så kanske vi kommer nån vart.
Kommentera

Huge: "Måste vara ett knepigt läge för en tränare när båda är ungefär lika ojämna "

Han har väl varit med och plockat hit skiten!
Kommentera

rafalski: Tror knappast ni hamnar där, Det vänder för er, knappast mot Frölunda borta men det vänder.
Kommentera

rafalski: Visst är det så, men jag tycker ändå att vi hade lite marginaler med oss när Sperrle räddade oss ett flertal gånger under den värsta pressen i andra.
Men ingen kan ju ha undgått att se att det var dom två skitmålen som sänkte oss. Där avgörs ju hela matchen.
Och du har helt rätt i att våra målvakter är lite för ojämna. Måste vara ett knepigt läge för en tränare när båda är ungefär lika ojämna och även gör såna här tabbar lite då och då.
Svårt att i det läget sas utnämna nån förstekeeper som ska ges mer förtroende.
I övrigt håller jag inte med om att det ser nattsvart ut.
Det var dock Sperrle som släckte ljuset och avgjorde dagens match...
Kommentera

Huge: Skulle tippa att du och jag tillhör samma generation och har upplevt en del framgångar och motgångar under åren, men ren statisiskt så hamnar det lag som ligger sist efter tio omgångar i KS, ser du något som indikerar motsatsen ?
Kommentera

sylf: Ni var ju iallafall bäst på försäsongen, alltid något.
Sedan Brendl, spelar han hockey med sig själv?.
Närmare 8-1 till Frölunda än en brynäs reducering i 5-3.
Ryck upp er nu!
Kämpa Brynäs
Kommentera

Huge: Om du nu är så gammal och rutinerad, varför väljer du att hela tiden svara emot istället för att luta dig tillbaka och skratta lite förläget åt alla som inte begriper sig på hockeyn som du gör?
Kommentera

Huge, du är överpositiv.....Det blir mer och mer tydligt att vi behöver en riktig förstemålvakt, nåt som kan skänka riktig trygghet när målskyttet klickar.

PP-spelet är en annan nyckel....många 5mot3-lägen har bränts....mycket illa.

Visst är det marginaler och psykologiska mål som fäller oss, men man måste se var dessa härstammar ifrån någon gång.
Kommentera

rafalski: Äh, jag är för gammal och rutinerad för att hetsa upp mig alltför mkt efter en förlust eller tom flera förluster... ;-)

Att serien är rekordjämn visar ju resultaten hittills med eftertryck, men det är ännu för tidigt att sia om framtiden. Det är iaf definitivt felaktigt att redan nu börja tala om KS, som om det redan var ett faktum.
Att detta är ett fullt möjligt scenario är däremot sant.
Kommentera

Bissett19:
1Två nya målvakter, Koronen och Sperle är bedrövligt dåliga framförallt Koronen. Allsvenskan nästa om dom inte försvinner omgående. Vilken bedrövlig värvning, tar hit en målvakt som spelade ner Malmö i allsvenskan. Usch. Målvakternas fel att Brynäs ligger där dom ligger
Snälla Sundlöv ta hit Kristan igen omgående.
2.Skicka iväg 10 spelare som inte håller elitserieklass och köp in hög elitklasspelare.
Kommentera

Huge: Faktum är att när man ligger sist så måste man ha dom berömda marginalerna med sig och det hade vi inte ikväll, det jobbiga är att fr om nu så måste våra målvakter överprestera och mål av Hermansonkaliber måste ramla in i parti och minut. Det ser nattsvart ut och jag har svårt att se vad som kan ändra detta.
Kommentera

« · 927821 · »