Kom igen nu och slut upp till arenan imorn, vi är ett stort gäng tillsammans med goa gubbar som kommer upp med tåg!
Dags att påbörja konstgjord andning med Brynäs så hjälp till att fylla arenan!
Bissett: Känslan är (återigen) att det är nu poängen ska börja trilla in. Vi har Frölunda i morgon hemma som kommer att ladda ur mot FBK ikväll, sedan har vi SAIK vilket lär bli torsk och sedan Leksand hemma. Vinst mot Frölunda och mot Leksand så är vi med igen, om inte så ser det ännu mörkare it.
I morgon måste vi samla ihop oss och köra ifrån Frölunda, vi måste göra mål igen, vi bara måste ladda ur och utnyttja vår vilodag. Jag tror på att vi klarar i första hand Frölunda i morgon, säg 4-1...laddad som sjutton är jag och gårdagen har jag helt förträngt.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Svåra prövningar väntar innan den här säsongen är avslutad. Mina funderingar runt läget är att..... av Bulans fyra motståndare är tre av sådan kvalitet att dom kan slå vilket SHL-lag som helst, när som helst, match mot Leksand har väl alltid kunnat sluta hur som helst.
LHC var för starkt igår, dom fick slumpmål som vi skulle behövt för att möjligen kunna bjuda motstånd en längre del av matchen.
Vill ogärna kommentera domarinsatserna, men ingen kan väl påstå att vi hade nån större fördel av regelbedömningarna de senaste matcherna.
Bz.... även jag undrar varför inte karln tar hem Johan Larsson, Järnkrok o Ekholm.... varför köper han helt enkelt inte Hossa o Lasch framför ögonen på snopna konkurentlag? Med aaaalla pengar vi lagt på hög sen 2012 så borde det väl bara va att öppna kassakistan lite på glänt?
För det kan väl inte hänga ihop med att det kommer knappt 4000 åskådare till säsongens viktigaste matcher?
Huge: "Ett redan slutspelsklart lag kan säkert finna motivation ända in i det sista och ge 110% med risk för skador på viktiga spelare inför slutspelet som följd, inte osannolikt."
Låt oss för sakens skull säga att detta scenario är realistiskt, varför skulle det gynna Brynäs på ett mer fördelaktigt sätt än Leksand och Djurgården?
Redigerad kommentar
BRYNÄS4EVER NR1: "Bara en liten undran.
Kanye vara så att Brynäs numera ses som en pajasförening även bland spelare inte bara bland oss fans?
Kan det vara en anledning till vi ej ser någon kvalité som kommer till Brynäs ,
Kan fan inte bara vara pengar för efter guldet så var det väl Brynäs som gick mest plus
om jag inte minns helt fel"
Du, jag tror inte du är helt fel ute.
munkas: Varför behöver Brynäs 26 poäng? Eller vet du att Leksand tar 22?
Huss: Jag tror du underskattar AS och överskattar SHL. Hur många enkla matcher brukar lagen från SHL ha i kvalserien ett normalår? SHL blir, av naturliga skäl, sämre för varje år. Och i år har AS-lagen kraftigt ökat sina spelarbudgetar, i vissa fall med det dubbla. Har det varit jämnt tidigare kvalserier är risken stor att det nu har vägt över till AS fördel. Jag säger som Västerås sportchef: nästa år är det stor chans/risk att det blir fyra nya lag i SHL.
Berglund har sex veckor på sej att drilla laget till att spela en vinnande hockey, framförallt att ge stadga åt defensiven. Sen börjar den viktigaste matchserien i föreningens historia.
Huge: Meterologerna förutspår oväder kommande vecka. Är det bättre att de säger att det ska bli sol och varmt, för att det är vad vi vill höra?
Bara för att man är supporter behöver man inte blunda för verkligheten. Det är stor risk att det är just den sortens naivitet som tagit tillbaka föreningen till lindansandet från de senaste 15 åren – man har missbedömt sin egen förmåga och inte förstått omvärlden.
Huge: Mmmm, ser man regnet är man en jävla pessimist...
Du har missuppfattat vår roll. Vi stöttar laget, vi "spelar inte om saken". Att blunda hårt hjälper varken laget eller supportrarna.
Tips: 2-6