Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15

« · 1658443 Till forumet

Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15
Hemmamatch på lördag, lär hjälpa föga😠.

Tips: 2-6
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 31/1-15
Frölunda har match på fredag kväll, någonting inom mig säger seger.

3-1 till oss. Anton,Brodin och Wallace nätar.
Kommentera

Brynäslegenden:
I morgon kommer det 3 efterlängtade pinnar.
Frölunda överskattar oss i kombination med att pucken studsar med oss för en gångs skull.

Jag har en naiv och helt omotiverad positivt känsla inför matchen.
Kommentera

Qvarre: Överskattar?😃
Kommentera

Kom igen nu och slut upp till arenan imorn, vi är ett stort gäng tillsammans med goa gubbar som kommer upp med tåg!

Dags att påbörja konstgjord andning med Brynäs så hjälp till att fylla arenan!

Kommentera

bradberry:
Oj, underskattar menar jag ju så klart 🐑
Kommentera

Vaknat upp ur koman efter gårdagens totala nederlag förstår inte hur vi kan uppträda så pass ängsligt som vi gör plus att marginalerna såklart är emot oss som allt annars just nu. LHC känns som ett lag för minst semifinal och de har ett bra grundspel och en härlig spets.

Inte många år sen vi tog det fantastiska guldet mot saik men efter det har vi gått kräftgång o varit fruktansvärt ojämna. Vad är det som gör att vi ej kan etablera oss på den övre halvan som hv,Frölunda,saik, Fbk osv skulle gärna se oss som ett topp 5,6 lag åtminstone men inte ens det reder vi ut :(. Är det värvningarna som felar? Är det kräsna brynäsfans? Är det hjärta för klubben?

Ekonomin är väl inte den bästa just nu heller antar jag.

Klarar vi oss i år också hoppas verkligen varit ett par gånger i kvalserien vi klarat oss med hjärtat i halsgropen.

Mot Frölunda gäller det att visa att man vill vara med hoppas bulan kan gjuta lite mod o självförtroende i grabbarna för det finns hockey i många av våra!

Saknar ollas
Kommentera

Bissett: Känslan är (återigen) att det är nu poängen ska börja trilla in. Vi har Frölunda i morgon hemma som kommer att ladda ur mot FBK ikväll, sedan har vi SAIK vilket lär bli torsk och sedan Leksand hemma. Vinst mot Frölunda och mot Leksand så är vi med igen, om inte så ser det ännu mörkare it.

I morgon måste vi samla ihop oss och köra ifrån Frölunda, vi måste göra mål igen, vi bara måste ladda ur och utnyttja vår vilodag. Jag tror på att vi klarar i första hand Frölunda i morgon, säg 4-1...laddad som sjutton är jag och gårdagen har jag helt förträngt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Du har väl tippat seger de senaste 400 matcherna? Går det bra för dina tips tycker du?
Kommentera

munkas: Du har väl suttit härinne och grinat, gnällt och klagat som en åttaring som tappat godiset, ända sen Sundsvall brann, typ.
Mår du bättre av det och har det hjälpt Brynäs, tycker du?
Kommentera

Huge: Stämmer bra det! Det skall dock tilläggas att jag betalat in mig på fler Brynäsmatcher än det finns text-tv sidor på svt och mina tips har gått in ända sen Sundsvall brann.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Spelschemat ger vid handen att vi i dom 6 sista matcherna möter 4 lag som högst sannolikt redan är klara för slutspel och där placeringen dessa lag sinsemellan är det enda intressanta för deras del. Sen avsluter vi mot Djurgården hemma och ett redan avsågat Modo borta.
Är vi mao med i racet fram till dessa matcher så finns det gott hopp om play-in och ett hägrande guld....
Kommentera

Huge: Så HV och Linköping som vi mött de senaste matcherna har varit ointresserade/omotiverade menar du? HV såg iofs lovligt loja ut, men vi torskade ändå. Det finns inga räddningsplankor. När motståndarna får slå in pucken på 3e/4e returen så får man ett mått på inställning/styrning av vårt s.k. försvarsspel.
Kommentera

Huss: Nä, jag menar att vi i dom 6 sista matcherna har att möta bl.a HV, FBK, Örebro och Växjö. 4 lag som sannolikt då inte har så mkt att spela för mer än inbördes placering som redan klara slutspelslag.
Och att det kan vara en fördel att möta redan slutspelsklara lag i slutet av en serie.
Det var väl inte så svårt att förstå?
Har väl inget med hur ev ointresserade/omotiverade HV och LHC har varit mot oss dom senaste två matcherna att göra.
Kommentera

Huge: Jo, det förstår jag. Men du är högst inkonsekvent i ditt resonemang. På vilket sätt var inte HV och LHC slutspelsklara i de två föregående matcherna? Varför skulle de lag du nämner vilja ta foten från gaspedalen precis innan ett slutspel börjar? Låter enormt riskfyllt, det är väl då de börjar tagga upp och spela fysisk slutspelshockey?
Låt oss istället se kvalserien an med tillförsikt. 7 matcher där vi faktiskt borde ha potential att vinna majoriteten av matcherna!

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas: Ja, sicken tur att dina tips har gått in hela tiden då, så att du får valuta för dina pengar och kan sitta där och grina dig igenom varenda match.
Helt Ok för mig och framförallt föreningen, alltid bra med nyttiga "idioter" som stöttar ekonomiskt men i övrigt är en skymf mot både föreningen och alla normala supportrar och deras uppfattning om hur en riktig suppoter bör uppträda.
Kommentera

Huss: "Varför skulle de lag du nämner vilja ta foten från gaspedalen precis innan ett slutspel börjar?"

Tja, kanske för att dom i det läget mer än idag kanske är mer betjänta av att matcha laget lite annorlunda, med tanke på slutspelet. Vila bärande slitna spelare i högre grad än idag, se till skadebilden osv.
Tror iaf mer på att topplagen väljer att förbereda sig på det sättet inför slutspelet än att dom taggar upp och ger 110% i dom sista matcherna, när dom sen ska gå in i en 7 matchersserie på direkten.
Kommentera

Ryan Lasch klar för Frölunda denna plus nästa säsong.
Tänk vad gött att ha råd att handla så.
Men säljer man aktier till kommunen för 40 miljoner så kan man ju kosta på sig lite...
Kommentera

Huge: Du griper efter orealistiska halmstrån. Varför skulle inte slutspelsklara lag finna motivation i att i denna jämna tabell försöka nå så hög placering som möjligt och därmed kriga om trepoängare serien ut?
Kommentera

Huss: "Låt oss istället se kvalserien an med tillförsikt. 7 matcher där vi faktiskt borde ha potential att vinna majoriteten av matcherna!"

Håller i princip med, men det där är ju för fan supporterdefaitism på högsta nivå.
Att ge upp i nuläget när det är långt ifrån kört, är iaf inte min melodi.
Kommentera

Känns som om det inte spelar någon roll om vi gör en bra match imorgon som vi gjorde mot Hv sist..oturen grinar oss i ansiktet och vi kommer ha 75 stolpskott och 80 utvisningar mot oss..
Kommentera

Clarence: Ett redan slutspelsklart lag kan säkert finna motivation ända in i det sista och ge 110% med risk för skador på viktiga spelare inför slutspelet som följd, inte osannolikt.
Jag säger bara att det också finns en möjlighet att ett redan slutspelsklart lag kan tänkas slå av lite på takten och motivationen i slutet av en serie, dels för att vila bärande spelare och även för att inte riskera onödiga skador.
Du tycker alltså att det scenariot är helt orealistiskt?
Kommentera

Huge: Vi får se vad som händer och hoppas på det bästa. Trevlig helg!
Kommentera

Huge: Uppgiven? Nä, jag är mer för sannolikhetslära och cold, hard facts.
Nog hoppas man innerst inne att Fru Fortuna ger oss ett par segrar och att tuppkammen växer så pass att vi inte behöver hennes hjälp för ett par segrar till men det gäller att vara realist också.
Det Ser Inte Bra Ut !
Kommentera

mår illa när många härinne spyr galla över mitt favoritlag brynäs under matcherna. Kanske ska vi köra två trådar under matchen? En positiv å en negativ
Kommentera

krobbe:
Det börjar bli komiskt! Hela den här säsongen luktar tidernas fiasko, ett jävla skämt att andra lag plockar duktiga spelare hela tiden. Medan vi sitter lugna i båten och ljuger för oss själva att tillsammans vänder vi det här! HAAAAA Tragiskt är ordet! Fyfan vilket hockey år....
Kommentera

Pettisbif: Bara en liten undran.
Kanye vara så att Brynäs numera ses som en pajasförening även bland spelare inte bara bland oss fans?
Kan det vara en anledning till vi ej ser någon kvalité som kommer till Brynäs ,
Kan fan inte bara vara pengar för efter guldet så var det väl Brynäs som gick mest plus
om jag inte minns helt fel .
Kommentera

Pettisbif: Kanske vi borde göra en Leksand och ta tillbaka Niinimäki? Bättre att centra än Blomman kan tyckas.
Kommentera

Carl Lejonkräk: bra känsla du har men det är svårt att göra en diamant av gråsten ..hoppas du får rätt iallafalll trevlig helg :)
Kommentera

Svåra prövningar väntar innan den här säsongen är avslutad. Mina funderingar runt läget är att..... av Bulans fyra motståndare är tre av sådan kvalitet att dom kan slå vilket SHL-lag som helst, när som helst, match mot Leksand har väl alltid kunnat sluta hur som helst.

LHC var för starkt igår, dom fick slumpmål som vi skulle behövt för att möjligen kunna bjuda motstånd en längre del av matchen.

Vill ogärna kommentera domarinsatserna, men ingen kan väl påstå att vi hade nån större fördel av regelbedömningarna de senaste matcherna. 

Bz.... även jag undrar varför inte karln tar hem Johan Larsson, Järnkrok o Ekholm.... varför köper han helt enkelt inte Hossa o Lasch framför ögonen på snopna konkurentlag? Med aaaalla pengar vi lagt på hög sen 2012 så borde det väl bara va att öppna kassakistan lite på glänt?

För det kan väl inte hänga ihop med att det kommer knappt 4000 åskådare till säsongens viktigaste matcher?

Kommentera

Huge: "Ett redan slutspelsklart lag kan säkert finna motivation ända in i det sista och ge 110% med risk för skador på viktiga spelare inför slutspelet som följd, inte osannolikt."
Låt oss för sakens skull säga att detta scenario är realistiskt, varför skulle det gynna Brynäs på ett mer fördelaktigt sätt än Leksand och Djurgården?

Kommentera

Huss:Dessutom går det inte att ge mer än 100%
Kommentera

Carl Lejonkräk: Om man bortser från inkassovärldens små gråzoner då....
Kommentera

Huss: När har jag sagt att ett sånt scenario skulle gynna Brynäs mer än vad det skulle gynna Leksand och Djurgården?
Det gynnar väl isf dom lika mkt, skulle jag tro,
Min poäng och som jag skrev är att om vi är med i racet fram till 6 sista så kan vi ha två fördelar: dels genom att möta topplagen och samtidigt ha saken lite i egna händer sas, iom att vi möter både Leksand och Djurgården.
Kommentera

Huge: Men du, Leksand och Djurgården möter Brynäs också. Och inte bara motsatsen. För det verkar underförstått att du menar att Brynäs har en fördel i  ha kvar att möta LIF och DIF. Man kan ju i så fall lika gärna vända på det?
Kommentera

Clarence:I Huges värd är det alltid fördel Brynäs, allt annat är onyanserat trams härstammandes okunniga läktarcoacher!

Redigerad kommentar

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: "Bara en liten undran.
Kanye vara så att Brynäs numera ses som en pajasförening även bland spelare inte bara bland oss fans?
Kan det vara en anledning till vi ej ser någon kvalité som kommer till Brynäs ,
Kan fan inte bara vara pengar för efter guldet så var det väl Brynäs som gick mest plus
om jag inte minns helt fel" 

Du, jag tror inte du är helt fel ute. 

Kommentera

Hur ska dom ha råd med Thuresson när det inte funnits pengar till nån tyngre värvning förut?
Satte BZ Dagens dubbel igår eller?
Kommentera

Clarence: Ja, man kan tro att det är VM i halmstråsletning härinne. Det finns väl ingenting som talar för att ett lag som har snittat 1 poäng/match helt plötsligt skall höja sig till 2 poäng/match de sista 13 omgångarna? Dessutom kan väl dom flesta lag gå på 80% av kapacitet och ändå tvåla dit Brynäs, så det här med dålig motivation på sluttampen lär nog knappast gynna oss. Klass slår kass.
Kommentera

munkas: i de sista två, kanske tre omgångarna är det inte ovanligt att man vilar nån bärande spelare ingör slutspelet.

Men det är inget man ska ta med sig som en fördel. För gubbe för gubbe är de flesta lagen bättre än Brynäs ändå. I alla fall så länge som Brynäs onte soelar på topp.
Kommentera

Clarence: Självklart, inte bara underförstått.
Men det är väl isf bättre om vi möter lag som vi slåss med och kan avgöra själa än att möta andra lag och isf vara beroende av vad just Leksand och Djurgården gör?
Eller hur tänkte du?
Kommentera

Olden har nu gjort 9 poäng på 3 matcher
Kommentera

munkas: Varför behöver Brynäs 26 poäng? Eller vet du att Leksand tar 22?

Kommentera

TobiasR: Varför skickade de bort honom? Har ju inte producerat men tycker han gjort bättre ifrån sig än vissa andra...
Man hoppas ju på att det ska trilla in en frälsare innan fönstret stänger men med våra publiksiffror är det väl dåligt i skattkistan.
Kommentera

Bellman 6,0: Både Olden och Niinimäke skulle vi behövt för att bredda truppen..
Kommentera

Huss: Jag tror du underskattar AS och överskattar SHL. Hur många enkla matcher brukar lagen från SHL ha i kvalserien ett normalår? SHL blir, av naturliga skäl, sämre för varje år. Och i år har AS-lagen kraftigt ökat sina spelarbudgetar, i vissa fall med det dubbla. Har det varit jämnt tidigare kvalserier är risken stor att det nu har vägt över till AS fördel. Jag säger som Västerås sportchef: nästa år är det stor chans/risk att det blir fyra nya lag i SHL.

Berglund har sex veckor på sej att drilla laget till att spela en vinnande hockey, framförallt att ge stadga åt defensiven. Sen börjar den viktigaste matchserien i föreningens historia.

Kommentera

Huge: Meterologerna förutspår oväder kommande vecka. Är det bättre att de säger att det ska bli sol och varmt, för att det är vad vi vill höra?

Bara för att man är supporter behöver man inte blunda för verkligheten. Det är stor risk att det är just den sortens naivitet som tagit tillbaka föreningen till lindansandet från de senaste 15 åren – man har missbedömt sin egen förmåga och inte förstått omvärlden.

Kommentera

Jajjen: 5 +++++ på det inlägget!
Kommentera

Jajjen: Och vad har det med nuvarande verklighet att göra?
Verklighet: vi är 5 poäng bakom Leksand, ett lag det sannolikt räcker att ha bakom oss för att slippa kvala. Du och många flyr verkligheten och har redan gett upp.
Så kan man ju också se på verkligheten, om man väljer att inte kasta yxan i sjön utan att ha spelat om saken...
Kommentera

Huge: Mmmm, ser man regnet är man en jävla pessimist...

Du har missuppfattat vår roll. Vi stöttar laget, vi "spelar inte om saken". Att blunda hårt hjälper varken laget eller supportrarna.

Kommentera

« · 1658443