Brynäs IF

727638 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08

« · 975065 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians Tisdag den 29/1-08
rackham:

Men Brynäs är ju lite gulliga i alla fall.
Kommentera

rackham: Va f-n är det nu... skall dom lägga ner AF i Fagersta eller vägrar donnan i Götet att släppa till? ;-)

Kanske det är Sylf som har hackat sig in på Rackhams konto
Kommentera

Gusten:

Nä, vi ger dem poängen istället.
Varför ens spela matcher!

Jag retar tom upp mig på Glappkäftens "Och så hälsar vi "sätt in valfri motståndare" VARMT VÄLKOMNA till Läkerol Arena...

Det är KRIG, för helvete!

De är inte ett överhuvudtaget varmt välkomna.
Stryk skall de ha!
Och 0 poäng!

HELVETE!
Kommentera

Huss:

Nej, och det är ju det som är så JÄVLA vansinnigt, det är ju BRYNÄS som provocerar fansen genom att... ord ord ord ord...

HELVETE!

Ankan - fortfarande förbannad!
Kommentera

rackham: Only in Gävle... Jag går fortfarande på Stilnoct sedan Brynäs spelade "leksandstarslåten" i sista omgången av KS för några år sedan.

Har Rögle nån spelare vi kan hylla i KS? Kenny kanske firar bröllopsdag? Jacob Johansson kanske har tagit baddaren?
Kommentera

rackham: låter som du fått uppleva en del provokationer från västkusten...
Kommentera

Huss:

För övrigt har jag sovit dåligt i natt pga av Brynäs beslut att hylla Ronnie Sundin för 800 matcher i FRÖLUNDA och låta lagkapten Sjödin dela ut blommor på isen före matchen...

Vad är det för JÄVLA idéer!?

Här krigas det om slutspelsplats med bla Frölunda och så skall BRYNÄS hylla en i motståndarlaget före match.
Som om inte det mentala spelet skulle vara avgörande i det här skitläget...
Varför inte bjuda Frölunda på poängen på en gång (och nu blev det ju dessutom så)...

Va!
VA!

HELVETES JÄVLAR!

Om resultatet igår finns inget att säga, förutom att vi har ES sämsta målvakter och centerbrist.
En glad tomte till speaker, glappkäft Larsson, annonserade glatt före matchen att våra målvakter minsamm släppt in lika många mål (59 var) och spelat lika många minuter.
Vem betalar hans lön?
Vi har för HELVETE släppt in mest mål i ES!

Skicka Pecka Alcén till Bundesliga!
FÖR HELVETE!

Ankan - lite förbannad
Kommentera

65selander: Jo, det är nog läge för det. Som f.d. adrenalinjunkie är Brynäs fullständigt oförutsägbara spel en av de sista kickarna man har kvar så här på ålderns höst...
Kommentera

Huss/Sylf: Ni kan ju stråla samman på lördag så skall jag göra en stilstudie med DVD-kameran på er under mathen ;-)
Kommentera

sylf: Så du är inte bara deppgök utan även trygghetsnarkoman? ;-)
Kommentera

sylf: Ja några säsonger i ett vakuum i mitten av tabellen hade varit bra för hjärta och sinne...
Kommentera

Huss: Jag har fått nog av spänning de senaste 7 åren, både på värvarfronten och under matcherna.
Kommentera

sylf: "Det kommer ingen vändning!" Deppgök där, det blir mer spännande så här.
Kommentera

Horace76c: Kan inte smälta alla öppna chanser framför mål som Lind mfl missade. 2:a perioden fick en att le kraftigt. Fruktansvärt bra spelat.

1 dag kvar nu för Sportchefen att överraska ;-)
Kommentera

Peja:
Det är inget att skämmas för för nån av BRYNÄS backar att inte kunna få stopp på Kahnberg.. det är få backar i ES som behöver skämmas för det.
Kommentera

mattiaskarlgren: Jepp, speciellt PP måste ändras. Jag tror faktiskt att Sunkan är mycket på grund av att de tycker hans skridskoåkning är bra i uppspelsfasen, d.vs. att han ofta hinner först på pucken när Brynäs dumpar in i zonen.
Kommentera

jaja..Nya tag på torsdag. Låt Modo betala för den senaste tidens uppradade hemmaförluster.
Kommentera

Har precis kikat klart reprisen och måste säga att Brynäs har grym otur idag, MEN sätter man inte chanserna är man inte heller värd att vinna matcher.

Widing var riktigt blek idag. Hela den kedjan var blek.

Dacke, Herman, Hutten var riktigt bra idag där Herman tycker iaf jag är bäste Brynäsare idag. Riktigt bra. Sen så tycker jag även att Björne för "en gång skull?" gör en bra match idag.

Bland backarna tycker jag att Hietanen alltid är bra och så även idag.

Men som krönikan på Svenskafans.. PP måste ändras, det händer ingenting känns det som..
Kommentera

Davey_22: Brynäs har ju inte en enda rejäl back som kan hålla rent framför kassen. jo, kankanperkälä, men han e ju petad. Tror Danne J har satt sin prägel på hela backbesättningen
Kommentera

Huge: Vet inte om det är som man får för sig, men jag tycker att Kahnberg alltid lyckas göra såna där snirkelmål mot Brynäs, han cirkulerar kring kassen och tillåts till slut ofta att lägga in pucken i mål. 8 av 10 gånger isare.

Va sägs om att lära sig den valsen nån jäkla gång ?
Kommentera

Peja: Jo, men det går väldigt snabbt och Kahnberg är skitjobbig att få tag på när han börjar vrida och vända.
Det gäller som back att redan från start ha honom utanför sig hela tiden och bara åka med, när han drar igång sina rundturer.
Kommentera

Peja: Keb har nu låtit bilan falla...

Försvarsspelet sågas jämns med fotknölarna.

Sundlöv får plocka fram stickorna och fixa ett längre täcke!

Faxa, mormor! Faxa!
Kommentera

Huge: Man kan ju inte vara effektivast i ES alla dagar i veckan! ;-)

Nu har vi samlat ihop till en seger på torsdag!
Kommentera

Huge: Ja, det var svagt av Hietanen, men samtidigt måste man ifrågasätta Sunkans agerande också. Dålig kommunikation de emellan skulle jag säga att målet berodde på.
Kommentera

Hitman: Mkt bra analys, enligt min mening. Synd bara att dom gjorde vinstmålet på ett av Hietanens få misstag, när han kom på ryggen på Kahnberg, som fick trampa runt och lägga in pucken efter isen.
Håller med om att Sperrle överlag såg osäker ut idag och jag vet inte hur många skott som han fick på sig och som han inte verkade ha haft en aning om att han räddat?
Korhonen känns trots allt som lite säkrare, även om han också kan vara lite osäker emellanåt.
Men som jag sagt tidigare idag: vi torskar ju inte på målvakten utan på vår enorma ineffektivitet.
Med den mängd chanser vi har så ska det räcka för att Sperrle ska tillåtas göra ett par misstag.
Synd att vi inte lyckas bärga 3 pinnar, för det tycker jag vi var värda idag med tanke på upphämtningen från 1-3 plus att vi dödade 2 minuter i 3 mot 5.
Kommentera

Hitman: Jag föredrar definitivt fjolårets disciplinerade gnetspel med drösvis av oavgjorda matcher framför detta erbarmliga svajande fram och tillbaka.

Ena dagen drömspel med tvåsiffriga segrar, nästa dag juniormissar i egen zon och taffligt målvaktsspel.
Kommentera

21olsson: Det MÅSTE bli 3 poäng på torsdag. Ny torsk och jag är rädd för att helvetets portar öppnar sig. Därnere har "Asmodeus" Ejendal redan börjat värma upp grillen.
Kommentera

JanT: Det hade inte vart bättre om Boork hade vart kvar iallafall! vi kan inte sitta och längta efter han nu. Han är borta och lär aldrig komma tillbaka till Brynäs nå mer. Vi torska idag men de går inte att deppa för de. nu rycker vi upp oss. Dom är defenitivt inte chanslösa på torsdag! vi hade bra spel dom 2 sista perioderna! Jag tror på 3 poäng på torsdag!
Kommentera

JanT: Helt underbart, speciellt när vi inte får utdelning på det och arslet är blottat, d.v.s. Sperrle i kassen och taskigt försvar framför
Kommentera

Hitman: Om man använder Boorkens vokabulär så har vi dragit upp täcket så långt så att vi står där med arschlet i vädret!

Visst är det kul med offensiv hockey och klapp-klapp spel?!
Kommentera

Hitman: Knappast en slump att vi läcker som ett såll bakåt och leder utvisningsligan....

Leffe, var är du?
Kommentera

JanT: vi skulle tatt 3 poäng i lördags också.
Kommentera

Huge: Kul att se att Dacke faktiskt gjorde en bra match. Hans formation var kvällens bästa, det skapade iaf något. Måste vara skönt att bättre på den usla +/- statistiken också..... he he

Men allvarligt, den här Sperrle.... Jag tycker absolut inte att man bara kan skylla på honom ikväll men hans agerande var bland det mest osäkra jag sett under hela säsongen, iaf i period 1 och 2. Returer rakt ut, ute och fladdrar m.m. Att han sen inte får hjälp vid minst två av målen gör ju inte saken bättre. Dessutom så fanns det en brynäsare ikväll som var långt mycket uslare; Angell! Fy f-n vad han var dålig, felpass efter pelpass efter felpass. Hela tiden i fel situationer dessutom. T.o.m. Widing lackade ju ur på honom pga bedrövliga pass.

Lär ju bli kölhalad av vissa nu men jag tycker helt ärligt att Hietanen är Brynäs bästa back ikväll och sammanlagt under säsongen. Riktigt bra passningsspelare, löser många situationer lungt, bra klubbteknik och riktigt bra på linjen i PP. Visst, några misstag här och där men totalt sätt bättre än de flesta andra backarna i Brynäs. Killen är ju ung så vi får hoppas på en fortsatt positiv utveckling.
Kommentera

Gusten: Visst är allt bättre än en kvalserie mot LIF...

Men där tror jag inte vi hamnar.

I dag skulle vi vunnit!
Kommentera

JanT: Helt underbart med 0-4 i en kvart mot HV. Det betyder att vi spelar i ES nästa säsong OCH att vi täckt upp lite publikintäkter.
Kommentera

sylf: Å andra sidan - vad har vi i ett slutspel att göra?

Gissa vilket lag HV kommer att välja om vi mot all förmodan blir 8:a?

Det blir omedelbar förnedring i 4 raka!
Kommentera

Bissett19: Du har rätt...

I förtrytelsen glömde jag bort hur j-a illa det i realiteten är.

Tack och lov att vi vinner på bortaplan mot bottenkonkurrenterna.

Tack och lov att de är lika usla som vi.

Tack och lov att vi har 3 bra målskyttar.

DET MÅSTE BLI VINST PÅ TORSDAG!
Kommentera

JanT:

"4 raka torskar på hemmaplan finns helt enkelt inte."

Däremot kan det bli 5 raka.
LHC
Timrå
HV
Frölunda
Modo?
Kommentera

Huss: Tänkte väl närmast på Pecka Alcén...
Kommentera

JanT: Det var endast seger som räknades idag också, se hur det gick. Glöm slutspel!
Kommentera

sylf: SSK har MIK hemma på torsdag. Det lutar åt 3 p för Tälje. Med andra ord är det enbart vinst som gäller för BIF.

4 raka torskar på hemmaplan finns helt enkelt inte.

Därefter gäller minst 1 pinne i Sthlm på lördag!

Helvete!
Kommentera

Huss: Vändningen skulle ha kommit idag, däri fanns chansen att rycka, dra ifrån. Men det är bara att inse att det varken finns kunnande eller moral att höja sig vid såna tillfällen. Det kommer ingen vändning!
Kommentera

sylf: ooops, to late....
Kommentera

Huss: Ring inte Sundlöv och tipsa om dessa herrar, då kan han få för sig nåt.
Kommentera

Davey_22: Det är väl just det som är Brynäs dilemma. Man är så oerhört ojämna både i och mellan matcherna. Nåja, vändningen kommer i Globen.
Kommentera

Huss:

Ja eller varför inte Leffe Boork/Micke Sundlöv.

"Nötknäckarna"
Kommentera

munkas: Vintergatans sämsta sportchef...Inget bra betyg:-) Allvarligt så skulle han ha packat ihop faxen och dragit när Boork gjorde det. Han är lika delaktig, om inte mer, i den här skiten. Spelarna han har värvat under sin "karriär" är under all kritik. Den enda som tillfört nåt är Widing, resten är rena katastrofer. Hutten skulle t.e.x bli en ny Bäckis...Hmm. Bara det är ju värt foten.
Kommentera

Peja: Håller med, men jag blev än mer oroad ikväll....jag tycker nämligen att det är svårt att peka ut nån back i Brynäs som man kan säga är defensivt jämn kväll efter kväll.
Kommentera

sylf: Pecka Langer / Carl Uno Sjöblom, där har du ett målvaktspar som heter duga....
Kommentera

sylf: "Inte en klubb utan bra organisation heller." Riktigt och sant!
Kommentera

« · 975065 · »