Brynäs IF

727606 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-HV 71 29/1-11

1342812 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-HV 71 29/1-11
Sparka alla!
Kommentera

Jajjen: Nej. Men jag varken hör eller ser allt. Men jag hör och ser förmodligen mer av "de elaka Gävleborna" än vad du gör.
Kommentera

Peja: Skämtar du?
Kommentera

Jajjen: Jag brukar inte höra eller läsa särskilt mycket gnäll på Brynäs organisation i sin helhet, om man bortser från den kritik som rör själva ES-laget, dvs mot Sundlöv, Czarnecki och enskilda spelare. Hur ofta kritiseras andra delar av organisationen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Varför glider du över till att prata om Brynäs i allmänhet? Jag trodde vi diskuterade det indragna serveringstillståndet.

För övrigt är jag helt införstådd med att du, och många andra gävlebor, är säkra på att kommunen alltid gör "sitt jobb" och Brynäs oftast gör fel.
Kommentera

Jajjen: Ja, Brynäs hopp ligger definitivt inte hos Gävle kommun, Polisen eller någon gud. Det ligger hos de själva (nej, Sundlöv är faktiskt ingen gud). Det är Brynäs ansvar att se till att Brynäs följer lagen. Det är Brynäs ansvar att rätta till Brynäs brister. Kommunen har gjort sitt jobb, nu är det dags för Brynäs att också göra det. Och utifrån de kommentarer som har kommit från Brynäshåll verkar se inse att de har gjort fel och är beredda att rätta till bristerna så fort som möjligt. Dina konspirationsteorier hör hemma i en ding-ding-värld.
Kommentera

Peja: För att fullfölja med din logik. Hade kommunen varit lika "duktig" som andra kommuner hade Brynäs följt lagen från början.

Återigen - Brynäs hopp ligger hos annan än kommunen.
Kommentera

Jajjen: Fast om Brynäs tar till sig kritiken och rättar till bristerna kommer de ju att få servera alkohol nästa säsong. Förmodligen åtgärdar de problemen inom den närmaste månaden. Då blir konsekvensen av kommunens agerande endast att Brynäs följer lagen. Ja, kommunen är verkligen hemsk.
Kommentera

Peja: Du har helt rätt. Så här ska det vara. Brynäs tappar nio miljoner i intäkter NÄSTA säsong och spelar därför allsvenskt året efter (ev. ytterligare ett år senare). Sådär, nu känns det genast mycket bättre.
Kommentera

Jajjen: Varför 9 miljoner? Det gällde ju för hela förra säsongens alkoholförsäljning, om Brynäs får indraget serveringstillstånd nu gäller det väl inte alla hemmamatcherna på hela säsongen... Läs länken.
Kommentera

Peja: Då kan du läsa här så vet du vad som gäller. Gävle kommun har snott en av Brynäs viktigaste inkomstkällor och en förutsättning för fortsatt elitseriespel. Brynäs hopp är att en annan, högre instans, förvaltningsrätten, idiotförklarar kommunens handläggare. Annars är nio miljoner borta, Brynäs rökta och spelar i en lägre serie nästa säsong.
Kommentera

Jajjen: Jag lovade ingenting, jag refererade bara tidningsuppgifterna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Czarneckis lag slutar aldrig att överraska. Senaste veckorna har Brynäs spelat ut ettan och tvåan i serien och tidigare har man lattjat med trean. Utan andra stjärnor än några 18-, 19- och 20-åringar (okej. Eero också, ratad av FBK).

Varför vill det inte släppa mot sopgängen? Som fortsätter förstärka sina lag. SSK får tillbaka sin förstecenter (ni vet, en sån där som Brynäs inte har), Timrå en JVM-spelare (jaja, men ändå) och Frölunda en FBK-reject som i sina bästa stunder kan vara lysande. Sundlöv är helt iskall och kör vidare med sitt lag. Briljant om det går hem. Annars vette fan.

arnio: När det gäller serveringstillståndet så har Peja lovat att det räcker att Brynäs löser problemen inom en månad så är det lugnt. (Man har tydligen en helt egen rättsordning däruppe.)
Kommentera

Måste säga att Kahnberg så riktigt bra ut igår!!
Kommentera

roddan: Antingen så är du dummare än tåget eller så är du 12 år gammal.
Skriva två inlägg och försöka vara allan ballan.

Men det är klart en "riktig" brynäsare slickar ju röv i alla väder och myser med gamla minnen över hur bra dom varit.

Du då lite putt över att lördagsgodiset är slut redan?
Kommentera

roddan: Vad vill du att jag ska svara på ett sådant patetiskt inlägg? Bara för att jag inte älskar allt Brynäs företar sig så gör inte det mig till en Brynäshatare. Ditt första inlägg här i Gb:n var för att provocera, hur tänkte du där?
Kommentera

70 Rodrigues:
ASG
Är det ditt standardsvar?
Lite putt idag över Brynäs straffvinst igår?!?!?
Kommentera

70 Rodrigues: Nu är det bara för NC att beordra bestraffning i form av skotträning ett par timmar. Att det ska vara så svårt att placera skotten innanför målramen..

Då är vi sexa då, Luleå nästa lag att passera?
Drömen om Modo i kvalserien lever och nu är det dax för en trea mot dem.
Straffarna är vår grej!
Kommentera

roddan: *ASG*
Kommentera

bra match av Brynäs idag, fram till det allra sista, där man är totalt uddlösa.

När vi äger en sån här match ska det vara 3 poäng..Ineffektivt utav helvete..

Men skönt att straffdjävulen besegrades.
Kommentera

MarcusElving: Även om han är med tar Sunkan hand om honom.
Nej, skämt åsido. Nagy verkar ha varit på hugget och är alltid farlig. Men med det spelet som vi visade upp idag så är det svårt även för honom att komma till tals.
Men det är ju hockey det handlar om och man kan aldrig veta hur morgondagen blir. BIF har säkert tittat på video och lärt sig hur dessa nyförvärv spekar.
6 matcher utan förlust inom ordinarie matchtid. Det lär bli fler.
Kommentera

Treklövern1912: Blev inte han Nagy i Modo skadad i kvällens match? Tyckte jag läste det någonstans, man ska aldrig vara glad över skador men han har varit stekhet. Vore skönt att slippa honom.
Kommentera

roddan: Rodrigues åket och vilade sig på Capo Verde och kommer tillbaka i högform redan imorgon, var så säker.
Kommentera

roddan: Det kommer att gå bra på Tisdag då M0D0:s nyförvärvens spel numera är sönderläst av alla lag i ES.
Kommentera

Har följt detta forum på distans,nyreggad ikväll.
Det märks på inläggen att Brynäs vann ikväll,dom värsta Brynäshatarna typ Rodrigues loggade ut direkt efter match,haha.
Jag älskar Brynäs i vått och torrt!

Nu får vi hoppas på en lika bra match på Tisdag.
Kommentera

Horace76c: Spel mot et mål. Gediget laginsats. Sedan kan domarna avgöra matcher åt vilket håll som helst. Idag var det våran tur. Ingen snack om saken vilka som som spelade bäst idag.
Kommentera

Treklövern1912:
OK, få jag höra en objektiv bedömning av matchen (jovisst, lär ju hända här:)). Var det ett rättvist resultat med tanke på domarinsats och spelövertag från våran sida?? vad jag förstod så fick äckel-håve ett felaktigt bortdömt och vi ett felaktigt godkänt?? Samtidigt...5 ramträffar är ju inte fyy skam...
Kommentera

pastorn: Ekholm går från klarhet till klarhet. Hela laget spelare som aldrig förr. Man kan se an de kommande matcherna.
Kommentera

El Maco: Föestår ej varför vi ligger bara 6:a i serien. Hoppas att TIK klarar sig från KS men inte på vår bekostnad.
Kommentera

Kahnberg och Sundström riktigt bra idag!

Tack Eero för straffvinsten!
Kommentera

Kalla mig huge men efter att ha sett andra halvan av er match måste jag säga att brynäs såg riktigt, riktigt bra ut.

Kommentera

70 Rodrigues: Straffvinst kommer förr eller senare. Muito bein Brynäs.
Kommentera

90Steen_: Alla skall möta alla, minst 5 gånger, det är väl inte något märkvärdigt med det.
Kommentera

Tisdag: Brynäs - Modo
Torsdag: Frölunda - Brynäs
Lördag: Brynäs - Djurgården

Snacka om att grundserien kan avgöras inom 7 dagar!
Herregud, Vilken vecka!
Kommentera

GävleLasse: Jävlar vilken snubbe:-))
Kommentera

Bissett19: Kolla in bilden på han som skrivit artikeln.. *ASG*

Född i banjoland eller?
Kommentera

Bissett19: Jaså, Men Expressen håller ju alltid på serieledaren...
Kommentera

GävleLasse:

Och Expressen fokuserar helt på det bortdömda offsidemålet,sen att Brynäs spelade ut HV och hade sex träffar i virket nämns inte..
Jaja,två underbara poäng..

Och Westerlind är inloggad..
Kommentera

Erat: Brynäs gör en bra match rakt igenom. Tyvärr så åkte Jonsson med dumstrut på huvudet när Sundh satte tvåan.

Men "normal" effektivitet borde vi gjort fem mål. Men det ville sig inte idag. Så två poäng känns bra med facit i hand.
Kommentera

Linström_92:
härligt att se Brynäs vinna på straffar :)

Men, Brynäs måste ta vara på chanserna som kommer. Dom ägde i stort sett hela matchen idag och då är det självklart att 2 p är underkänt matchbetyg!

Men Brynäs måste göra fler mål än 2(!) om de ska kunna gå till semifinal i år.
Kommentera

Tack Eero!! :)
Kommentera

90Steen_:Vi vann på straffar Vem betalar läkarräkningen jag är i svår chock
Kommentera

Luleå 7 poäng före nu bara .. jag sa, när de började förlora lite, att vi skulle sluta före dom i tabellen..
Kommentera

Bissett19: Nog fan är vi jagade, 4 poäng ner till 10:e plats ... men ändå, 4 poäng ner till slutspelssträcket med.
Kommentera

sylf:

Nyp mej i armen.

Det var längesen man hörde en HV-coach stå och säga att man är ofantligt nöjd med en pinne mot Brynäs.

Streckstriden:
6 klättrar Brynäs IF 44 15 13 16 6 7 118-126 -8 64
7 faller Djurgårdens IF 44 16 13 15 3 10 110-119 -9 64
8
MODO Hockey 44 15 10 19 5 5 124-122 2 60
9 klättrar Södertälje SK 44 17 7 20 2 5 111-132 -21 60
10 faller Frölunda HC 44 15 10 19 5 5 103-127 -24 60
11
AIK 43 15 9 19 3 6 109-125 -16 57
12
Timrå IK 44 12 12 20 8 4 112-133 -21 56
Kommentera

Jag är oerhört missnöjd med 2 poäng trots allt, men med tanke på att man är USLA på straffar blir det godkänt. Nu är vi SEXA!
Kommentera

Haha, skönt att det inte blev någon kommentar från Brynäs idag heller.
Kommentera

DET VAR FAAAAAAAAN PÅ TIDEN!

Eero var kung på straffarna idag.

Kommentera

HELT OTROLIGT!
Kommentera

1342812 · »