Brynäs IF

728206 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008

« · 1083393 Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Huss: *skratt* Ja vi får hoppas på Tages resonemang. Som förresten nog är min favorit och nog så sylvass samhällssatir som är så nära max det bara går.

En mästares mästerverk

För de som aldrig har hört den eller vill höra den igen, se länk.
Kommentera

Har skrivit nåt liknande förut o skriver det igen.. Vinner vi inte ikväll mot HV/71 (som har minst 7 spelare borta som det verkar) då jävlar har man inget i elitserien att göra heller... Finns det nån jävla stake i nån av grabbarna, då ska dom köra över HV ikväll på ren o skär REVANSCHLUST!
Kommentera

Huss:

Ja, vi har tre matcher med karaktärsdanande inslag här närmast:

HV (h), LHC (b), VFHC (h)

Och humlor kan inte flyga heller... egentligen...
Kommentera

rackham: "Det kunde vara värre...?"

Ja, 6 raka förluster....

Finns egentligen ingenting som pekar på att laget skulle mäkta med att bryta den nedåtgående spiralen.....
Fast det osannolika kanske är så osannolikt så att det inträffar (typ Tage Danielsson och Harrisburg sketchen)
Kommentera

arnio:

Det kunde vara värre...?
Kommentera

JanT: "Skall man vara positiv så brukar HV passa oss ganska bra på hemmais."

5 raka torsk mot HV i Läkerolen....ja det verkar ju passa oss som fisken i vanten....
Kommentera

tjugo8:

Efter 6 raka torskar är spelarna så klart inte övertygade om att deras spelsätt är vinstgivande och då är inte disciplinen på topp. Därför blir det (omedvetet/medvetet) frånsteg från intränat spelsätt och "fladder" som CZE beskriver det.

Han får sälja in ett nytt koncept... nöta på träningarna och hoppas att det resulterar.
Att köra vidare med ett spel som inte spelarna tror på är en återvändsgränd.

Upp på vinstvägen igen!
Kommentera

tjugo8: Det finns en del oroande tecken på att tränare och spelare på det stora hela taget är ganska nöjda med säsongen så här långt. CZ säger att "det finns ingen oro, vi har 27 poäng", och Hansen sade i lördags att de tittat på de matcher där de spelat bra och jämfört dem med förlustmatcherna "och skillnaderna är marginella". Det är sant att Brynäs har 27 pinnar och ligger på femte plats, men där lär vi inte ligga kvar länge till såvida vi inte börjar vinna igen. Målet att ligga på slutspelsplats är ganska bedrägligt eftersom ett lag på femteplats redan uppnått det målet och därför till synes allt är dandy.

Nu säger hjälptränare Jonsson att han var "besviken" på inatsen i lördags. Och han använder t o m ordet "jäkla" när han talar om revanschlustan i laget, så förhoppningsvis kan förlustraden brytas i kväll.
Kommentera

rackham:
"Spelarna får inte börja fladdra iväg och tro att det finns andra taktiska sätt att vända på förlustsviten."

Börjar medbestämmandet för spelarna tom bli för mycket för Czarnecki...?
Kommentera

Tycker själv den känns högaktuell just nu, för nu behövs det coacha coacherna i Brynäs. Får se hur det går.
Kommentera

Del av Boorkkrönika i Expressen!

Fel personer blir sportchefer

Jag har sagt det förr och säger det igen. Det har blivit populärt under senare år att ta in spelare på strategiska positioner i klubbarna direkt efter deras spelarkarriärer. Som sportchefer exempelvis.

Jag tror det är ett misstag. Sportcheferna ska mer ha en administrativ kunskap, vara ledare och coacher för tränarna och ha ett strategiskt synsätt.
Många sportchefer och sportansvariga saknar det i dag.

-----------------------------------------------------------

Undrar om Boork tycker lika om Sundlöv då?
Kommentera

Bissett19:

1-3...

Låter inte helt otroligt. Skall man vara positiv så brukar HV passa oss ganska bra på hemmais. Men med den metamorfos som laget nu genomgått vet jag varken ut eller in.

Matchen och säsongen kan sluta hur som helst...

Kan förövrigt tillägga att Brynäs IF återigen är unika i negativ mening; Att som serieledare torska 6 raka på det vis man gjort har så vitt jag vet ej hänt tidigare.

Har sagt det förr - Det sitter någon j-a gegga intryckt i fundamentet på gamla Gavlerinken!!
Kommentera

rackham:

Eller, jo, förresten... om det gäller målskytte verkar det som att... = )
Kommentera

Bissett19:

Febersjuk är man inte för evigt...
Kommentera

Bissett19:

Beskut??

Beslut.

Kommentera

rackham:

Han spelar nog ändå ska du se.Annars har ju HV ganska många borta,fast frågan är om BIF kan utnyttja det?

Skadade är Johan Halvardsson, Kim Staal, Jan Hrdina och Johan Lindström och tre sjuka, David Petrasek, David Fredriksson och Daniel Grillfors.Samt frågetecken för Thörnbergs avstängning,beskut tas väl under morrondan.

1-3.

Kommentera

Lunkan:

Från Aftonblaskan:

"HV-kaptenen Johan Davidsson kommer inte att spela Karjala Cup.

– Nej, jag har pratat med Johan och han är inte helt återställd i sitt knä, samtidigt som han under en längre tid dragits med en infektion i kroppen, säger Bengt-Åke Gustafsson."
Kommentera

rackham: Han lirar nog i morgon ska du se. Jag tror han har drabbats av tre kronor influensan.
Kommentera

tjugo8:

Davidsson spelade igår.
Har nu tackat nej till landslagsspel pga "sjukdom".

Nån som vill betta på att han spelar i morgon...?
Kommentera

21olsson:

"Det är dags för en jäkla revansch imorgon."

...glöm inte var ni hörde det först...
Kommentera

rackham: Ja nu ska alla spelare göra sitt jobb på banan! kriga 60 minuter som dom gjorde i början av säsongen. Det är inge kul att gå in i ett uppehåll med 7 raka. En seger i morgon vore inte fel. så här vill ja att NC ställer upp med laget i morgon:

Markström (Lindbäck

1:a Dackell-Dixon-Widing
Jonsson-Andersén

2:a Alcén-Sundström-Lauritzen
Hietanen-Sundqvist

3:e Molin-Hansen-Vas
Carlsson-Nolander

4:e Silfverberg-Granström-Sandin/Hermansson

Extra: Svanberg

Fjärdefemman beroende om Sandin är med eller inte. Lauritzen skulle nog passa med Alcén och Sundström.
Kommentera

Jajjen:

Har hört att HV är lätta att störa om man kittlar dem...
Kommentera

rackham: Kill som i döda eller kill som i kittlas? Nä, förresten. Jag tror jag vet svaret.
Kommentera

Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Dags att ladda för sista matchen innan uppehållet.

Kill, kill, kill!
Kommentera

« · 1083393