Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-HV 71 to 19/11

1711515 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-HV 71 to 19/11
Kom på mig med att tänka under Brynäs-HV: "HV gör det bra utifrån sina förutsättningar."
Så hade jag aldrig funderat för typ 4 år sedan.
Kommentera

Treklövern1912: Nåt för Pettisbif att fundera på. Förstalinan lär vi behålla intakt.
Kommentera

Huge: Vrana tillbaka och sedan även Enterfeldt. Hur formera laget sen ?
Kommentera

dAVydov: Han är lite för långsam i det första skären men det går ju att förbättra genom explosivitetsträning. Men det hindrar ju inte att han är med och tar SM-guld till våren.
Kommentera

Zanetti måste vara den gladaste människan på jorden när han gör mål.
Kommentera

Skrubben: Kan nog stämma till viss del. Lägg till att Olden kanske lider lite av det som långtidsskadade spelare alltid brukar råka ut för: en dipp efter att ha sett riktigt bra ut i comebacken, då man gått mkt på rus och inspiration sas.
Lägger du dessutom till att det börjar bli riktigt tuff konkurrens om platserna och att både Vrana och Westerholm är tillbaka och måste få istid, så är det kanske inte så konstigt att Olden får mindre istid för tillfället.
Kommentera

Alla kan nog hålla med om att Zanetti är årets överraskning redan.
Älskar honom, vilken karaktär!
Kommentera

Dallemas: Jag tror Bulan inte är riktigt nöjd med hur Olden har acklimatiserat sig till den nya spelsystemet. I alla fall har Bulan uttryckt sig så tidigare.
Kommentera

Känns som Olden får hårdast behandling av alla i laget nästan. Iaf vad gäller kritik. Utifrån har jag svårt att se varför det är så. När han spelar så gör han det oftast riktigt bra - mycket fart och energi. Kan ju även vara feltolkat från min sida.
Kommentera

Dallemas: Lagledningen bör ju veta bäst vilka som ska och inte får spela. Men det vore då intressant veta NÄR Sjödin menar att Olden var blek. Det är väl det minsta han varit i matcherna sen comebacken i alla fall. Han har ju varit bland de mer framträdande ju.
Kommentera

Kollade precis på presskonferensen efter gårdagens match, där säger Sjödin att Olden såg blek ut (iofs säger han att det är Bulans beslut om forwards) hur som helst vad tycker ni? Jag personligen tar olden alla dar i veckan framför Alcen.
Kommentera

Chris11: Jaa du, tänk att jag tror att ALLA bedömer icing i PP som onödigt.
Men du antyder ju att Pudas gör det medvetet, utan nån tanke bakom. Ibland blir det ex missförstånd i intränade uppspel, passningar kan vara millimetrar från att friställa nån osv osv. Finns ju en uppsjö av förklaringar till varför en back missar en passning och det istället blir icing, utan att passningen behöver ha varit onödig och ivägskickade utan nån tanke.
Du sitter eller står ju bara och gissar utan nån aning om varför en pass resulterat i en icing.
Kommentera

Huge: Så det är nödvändigt att slå icing i Powerplay menar du? Jag som "oerfaren läktarcoach" i arenan (inte framför TV:n) bedömmer icingar i PP som onödiga. Med du kanske tycker att det är nödvändigt att slänga iväg pucken på icing i PP eller när man har kontroll över pucken och ingen press mot sig?
Kommentera

Chris11: En liten fråga bara: hur kan du som läktarcoach framför TV:n klassa en icing som onödig?
Att man däremot som oerfaren läktarcoach framför TV:n kan uppfatta vissa icingar som onödiga är en helt annan femma.
Kommentera

Forzzen: Vi har en hög längstanivå i årets Brynäs, det kan man säga utan att ljuga;)

Sen angående Pudas, han slår ofta onödiga icingar(inte bara igår). Det får han sluta med. Sen minns jag att om han hade haft bättre känsla i handlederna igår så hade Westerholm kunna fått ett friläge. Istället blev det en för hård passning som kunde blivit icing.
Han växer nog in i SHL-kostymen så småningom. Ser hög potential i honom.
Kommentera

Chris11:Tycker att den stora anledningen till dessa s.k. slumpmässiga icingpuckarna var att vi såg tröga ut i skridsoåkningen, och det avspeglar sig på allt som händer ute på isen. När vi lyckades vända spelet fort såg låg fw så lågt i banan att vi spelade fast oss i mittzon eller puckarna rann ner till icing. Tycker faktiskt att Pudas försökte bryta mönstret med snabbar pass upp i mittzon men av ovan nämnda orsak så gick det inte så bra alla gånger. Men är imponerad att vi trots en skral insats lyckas vinna igen, för vi vet att det finns flera nivåer till i årets BIF lag.
Kommentera

"– Jag tror vi kommer spela till slutet av april, jag tror vi kommer nå finalen. Frölunda och Skellefteå är lagen framför oss och vi har slagit båda."

Zanetti glömmer nog att vi torska mot SAIK.
Kommentera

Måste säga såhär, JÄÄVLAR VAD VRANA ÄR BRA. Han, Starky och Ollas var de bästa spelarna idag!

Porse, Salmela, Pudas och Zanetti gjorde ingen höjdarmatch defensivt idag. Men det är sånt som händer, vet att alla är riktigt bra spelare.

Pudas måste sluta slå slumpmässiga icingar och bli bättre i defensiven. Ser hög potential i killen, men han måste få fart på spelet i egen zon! Kan han det så blir han en bra SHL-back!
Kommentera

Helt okej publiksiffra idag också. Drygt 4600 på en vardag mitt i serielunken är godkänt.

Skulle vara jäkligt kul med en full hall någon match denna grundserie. Det verkar bli mycket folk mot Rögle hemma i december. Vi får hoppas tillräckligt många köper biljett, så att vi får en fullsatt hall den matchen. Det är verkligen grabbarna värda så som dom levererar :)
Kommentera

pjåtor: han hade nog lite hybris ;), Men att se en import vara så glad över ett mål och en vinst värmer Brynäshjärtat. han blir alltid lika glad vilket är härligt, börjar växa till en favorit i detta lag, mycket pga sin personlighet
Kommentera

Chris11: vi har väl inte slagit Saik heller som han säger i intervjun. Han var väl lite för glad kanske 😂
Kommentera

KulaShaker: Onödigt att börja snacka om finalen nu tycker jag!
Kommentera

Killarna förtjänar de två poängen efter en sömnig förstaperre,tycker vi gradvis tar över.

Så jävla härligt att vara Brynäsare just nu.

Älska Brynäs.
Kommentera

Riktigt sköna två poäng! Rättvist sett till hur vi genomför andra och tredje perioden. Fortsätter dock förundras över hur taktiskt dåliga vi är i 3 mot 3, känns som det behöver tas ett snack där. Motståndarna har fattat att det handlar om att hålla i pucken, inte slå några chanspassningar och ha tålamod tills man får ett riktigt bra läge. Brynäs spelar som om det vore 5 mot 5 och slänger pucken på mål på chans, försöker tunnla osv. Det kan bli kostsamt.
Kommentera

LHC förlorar. Så vi rycker en poäng från dom och tappar en på SAIK.
Kommentera

Zanetti verkar vara en jäkligt skön karaktär! Bra intervju efteråt 👍
Kommentera

Underbara Z!!! Ummar honom det..som han jublar! 5 raka nu!!
Kommentera

Kan alltid lita på Zorro, vilken underbar jävla spelare han är. Älskar hur glad han blir när han gör mål också. TVpucks-firande.
Kommentera

Skön vinst 😀
Kommentera

bifhjärta: Två pinnar i alla fall!!!
Kommentera

Hahaha jaa, Zanetti! Älskar den mannen. 😄
Kommentera

bifhjärta: JAAAAAAAAAAA UNDERBART!!!
Kommentera

Forsberg 1978: ojojoj en klubbspets ifrån 3p..
Kommentera

Hur kan man inte göra mål?
Kommentera

Pettisbif: Är du sju år eller? Jag bryr mig inte vem som började.
Kommentera

Powerfade: han som började...
Kommentera

Forsberg 1978: Dålig coachning just i 3e perioden. Om dom vill spela pekkas grabb som för övrigt inte tillför ett dugg så då tar man väl inte bort Sondre som varit pigg dom senaste matcherna. Våga ta bort MANNBERG! Han har inte gjort ett rätt idag.
Kommentera

Pettisbig/Honken21 Jag ser er.. LÄGG NER!
Kommentera

Zappaholic: Mycket suckar nu😉
Kommentera

Zappaholic: Nra pass pudas!!!
Kommentera

honken21: DU KAN VARA BIG SUCK!!!! TÖNT!
Kommentera

Bra hittills:
Starky
Ollas
Vrana
Rödin
Lindblom
Kilström
Blomqvist

Inte okej hittills:
Salmela
Sundqvist
Scott
Johnson
Westerholm x 2
Olden
Brodecki

Dåliga hittills:
Porseland
Pudas
Zanetti
Mannberg
Kommentera

Pettisbif: ... Du är ju suck alltså. Gå och lägg dig.
Kommentera

Rossa: Både Porse och Pudas är kassa i egenzon och är riktigt dåliga idag båda två. Det blir väldigt väldigt ofta oroligt och farligt när någon av dem är inne på isen. Fan vad jag saknar Törsten och framför allt Bertil!!
Kommentera

Porseland och Pudas har ingen bra kväll. Bör nog plockas bort i tredje.
Kommentera

Bättre period av Brynäs iaf. Fint Ollas-mål. Lindblom och Vrana ser pigga ut.

Porse,Pudas och även Zanetti har slarvat en del.
Kommentera

honken21: Bättre, men Brynäs kan mer.
Kommentera

Bra period!
Kommentera

1711515 · »