Brynäs IF

727642 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - HV71 26/2-07

« · 839082 Till forumet

Brynäs IF - HV71 26/2-07
Nu ere dags! 3 poäng! Brynäs vinner me 2-0 SPERRLE håller nollan. efter en usel match mot Hora IK oj sorry Mora IK så möter vi ett starkt HV på hemma plan. Sperrle rädda en straff å ett friläge mot Mora vilket gör att ja tror/hoppas på att han kommer att stå på HV.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 26/2-07
21olsson: Ja, jag tippar 3-2 till oss. Hauhtonen. karlsson åh nolander nätar.
Sperrle dominerar! ( om han står:P )
Kommentera

lillovechkin: Sperrle nollar HV:)
Kommentera

21olsson:
Lägg av och spela pajas med inlägg som bara blir löjliga.
Kommentera

Vi får väl hoppas nu att killarna genomgår en metamorfos till slutspelet.
Just nu känns det som att lagen nerifrån kommer in i slutspelet med en HELT annan fart och intensitet.

Går det att få fart på gamla Bettan?
Kommentera

claesw: Är väl lite si och så med alla lag i toppen men jag tror inte någon utav dom igår var lika "lealösa" som Brynäs var. Hade Brynäs spelat i Italien så hade man skrikit läggmatch.

Det vore ju bra om dom försökte spela hockey på måndag så det kommer in lite positiva vibbar i laget.
Kommentera

claesw: "Går det att få fart på gamla Bettan?"

Näe, det tror jag inte. Har man inte begripit efter alla år av lindansande,att det inte går att spela hockey utan hjärta,inställning etc,så kommer det inte att gå den här gången heller. Hade det varit några fler omgångar kvar hade vi spelat KS.Så jävla illa är det.
Kommentera

sylf:
Inte säkert att spelet varit lika oinspirerat om vi hade varit indraget i streckstrid...

Dessutom har vi ju spelat bra första halvan av serien, så obestridligen FINNS det ju kvaliteér i laget.
Kommentera

claesw: Brynäs glimtade till mot Mora då och då, men Mora spelade jävligt smart och fick Brynäs att ta onödiga utvisnigar. Pitkämäki storspelade i Morakassen, Skärpan och Sjödda saknadas i Brynälaget, men fy fan vi körde över Mora på läktaren, hehe, vilket pack.
Kommentera

OLZ UB06:
Totalt ointressant hur det såg ut på läktaren.
Kommentera

claesw: för en ärke-BT-are

när vi kom in så stog det 3-0 till Mora, då satt vi igång och genast lyfte Brynäs sig.. även om det inte höll hela vägen.

Klart det spelar roll hur det ser ut på läktaren, oavsett hur mycket man diskuterar det efteråt.

Fan, vilket löjligt svar
Kommentera

OLZ UB06:
Grattis till tre poäng på läktaren.
Har du en länk till den tabellen?
Kommentera

Metal Guru: Kom bort i pressläggningen....
Kommentera

Metal Guru: Exakt, va fan vinns det för poäng däruppe? Och om det skulle göra det så skulle vi ligga sist!
Kommentera

OLZ UB06: Tillhör du det där fjortisgänget med ultrasskyltar som dök upp igår? Det var bland det roligaste jag sett i år sedan några kalstadbor skulle vara tuffa genom att dyka upp i vitskjorta, slips och svarta solbrillor. Underhållning sa Bull!
Kommentera

OLZ UB06: Forsätt kämpa på läktarn och forsätt reta upp lantisarna.
Kommentera

Ja ja, Fundamentals:
Håll på ni.
Kommentera

undra om Sjödda spelar??
Kommentera

21olsson: Nej.
Kommentera

Tar upp den här frågan igen eftersom jag aldrig fått nå svar:P..
Kommer det mkt folk i klacken på måndag?:P
Kommentera

lillovechkin: de e inga supporterbussar dit iaf men gävleborna e väl där:) å ja e där:)
Kommentera

lillovechkin:
Det blir väl som vanligt, några barn...
Kommentera

claesw: haha, Ja. + Selander då ;)
Kommentera

3 matcher kvar i grundserien, räkna med att vi kammar noll på dom matcherna.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja två av matcherna är ju upplagda att bli "Motivation slår klass" matcher. Samtidigt så verkar inte HV ha samma problem med motivationen som Brynäs.

Ändå så känns det som att HV matchen är den match som det kan bli någon pinne i.

Vad jag saknar hos Brynäs är lite "killer instinct", att förstöra slutspelschanser och eventuellt skicka ner nåt lag till ett eventuellt KS borde ju vara motivation nog för killarna i laget.

Men de verkar allt för nöjda med vad de åstadkommit så här långt den här säsongen. Man skulle kunna tro att det är Huge som är deras inspirationskälla.
Kommentera

GävleLasse: Dom beter sig nästan som mina bortskämda 5:e klassare :-)
Kommentera

Kanske ska säga att dom var bortskämda innan jag fick börja arbeta med dom, nu får jag ett äpple varje morgon. Management by fear :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Njae, det vete katten om det är rädd liknelse. Jag tycker mest att de kan liknas med mellanchefer på ett stort staligt företag. De är "nöjda" har inga ambitioner att "nå längre" utan går och väntar på pension, läs slutspel.

Det som irriterar mig är att man säger en sak men agerar precis tvärt om. Allt prat om att man skall se dessa kvarstående matcher som slutspelsmatcher och bara ställer in skridskorna på isen håller inte.

Jag hade hellre sett en uttalad ambition att hamna så högt upp i tabellen som möjligt. Någonting i stil med 1. Att säkra en topp fyra placering, 2. Att komma så högt upp i tabellen som möjligt.

Det känns nästan lite som att man tänker framåt och inte vill hamna för högt i tabellen bara för att kunna köra med det "målet" nästa säsong, att komma bättre än...
Kommentera

GävleLasse: Jag skrev nästan :-)
Kommentera

21olsson: Å jag är också där!!!!!
Kommentera

GävleLasse:

"Samtidigt så verkar inte HV ha samma problem med motivationen som Brynäs."

1-7 Tomi Kallio (Ari Vallin) EQ

Något litet bekymmer verkar dom ju ha i alla fall. Eller är det bara de mäktiga söderlagen som håller varann om ryggen?
Kommentera

Det bästa inför slutspelet måste vara att komma femma och få möta Timrå. Klart sämre att komma fyra och riskera att få Linköping. Då blir det nog fyra raka igen. För mig får dom gärna förlora några matcher till i veckan.
Kommentera

Teppo: tja, att sitta här å dra en massa slutsatser på en match man inte sett nåt av är befängt.

Vi får väl se på måndag...
Kommentera

GävleLasse: Om du tänker på HV-Frölunda så går den på säsongskortet. :-)
Kommentera

GävleLasse: Inte för att jag sett matchen. Men att tolka det som att HV inte är på tårna när dom torskar med 2-8 mot nästjumbon i serien tycker då inte jag är befängt ;-)
Kommentera

Teppo: Och då ska vi komma ihåg att Mårts gick ut med att säga att HV skulle gå för seger idag. Antingen bedrog han sig å det värre slaget, eller så höll spelarna inte alls med honom i hans målsättning.
Kommentera

Dream Team: Nej det var nog inge kul att lira hockey i HV i dag. Annars har ju Mårts hållt sig föredömligt lugn här i de sista omgångarna. Hörde t.ex. Mårts säga att det inte går att skälla igång spelare i en match som inte betyder något. Att det inte går att fejka motivation. Inte som Boork som tror att spelarna i Brynäs ska kunna ha ett slutspelstänk i matcher som inte betyder något. Trodde han var lite smartare än så.
Kommentera

65selander: Men uppenbarligen så har jag inte köpt hem den matchen. Något säsongskort har jag inte än. Jag har ett annat säsongskort ;)
Kommentera

Teppo: "Inte som Boork som tror att spelarna i Brynäs ska kunna ha ett slutspelstänk i matcher som inte betyder något. Trodde han var lite smartare än så."

Isf tycker jag att du ska läsa lite noggrannare vad Boork menade med sitt slutspelstänk, för du har missuppfattat det hela totalt.
Kommentera

Teppo: Här kommer förklaringen på det allmänt missförstådda snacket om slutspeltänk, dvs att det primärt inte handlar om att till varje pris försöka vinna 5 av 8, även om den målsättningen förstås finns ändå.

" Slutspelstänk är ju nu inte samma sak som att det ser ut som en slutspelsmatch på isen utan det är ju det att man måste träna på att tänka som vi ska tänka när det är dags för slutspel. Man kan säga att vi nu har en sorts mentalt träningsläger. Nu kan man ju inte lura spelarna att det är slutspel redan nu när det inte är det men man kan ändå försöka mobilisera tankar och målsättningar. Att tänka och fokusera på vissa saker är ju också en typ av träning"

Boorks egna ord, saxade från hemsidan...
Kommentera

Huge: Det där är ju bara rent flum och snömos. Ser du inte det?
Kommentera

Teppo: Varför tycker du att det är flum? Vore intressant med en motivering, för du har väl en sån?
Kommentera

Huge: Förklara för mig vad innehållet är istället. Vad betyder det?
Kommentera

Teppo: Kan jag väl göra men är det inte bättre att DU först förklarar hur du uppfattat vad tänket går ut på, iom att du sågar det och kallar det för flum och snömos?
Kommentera

Huge: Du vet väl att du inte får kalla saker flum och snömos etc.Det är inte nyanserat, det måste det va för att vissa skall fatta. Inte heller Skitspel eller taskig inställning duger.En bibel a´la Huge måste till.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bra drag i Tablettasken ikväll,ska det krävas ett gäng schlagerfjolls för det?
Kommentera

och vem kommer få betala för HVs debacle ikväll. Jo, Brynäs på måndag, och vem har skall åka upp dit en måndag kväll....

Kval och slutspelsplatserna ser fortfarande oklara ut men mkt tyder på att LHC och Luleå tar plats 6+7. Det är speciellt intressant då vi kommer få möta Modo eller LHC i kvarten. Spekulationer givetvis, men Brynäs eller Timrå kommer hamna på platserna 4 roch 5.
Vid en fjärdeplats kommer Modo nog hellre välja Timrå än ett LHC på relativ uppgång. Alltså BIF-LHC
Vid en femteplats så väljer Modo hellre Brynäs än LHC av samma skäl.
Frågan är vilket av lagen vi skulle ha bäst förutsättningar emot?(Dysterkvistarna svarar inga, det blir dyngtorsk 0-4 i vilket fall, deras kontrahenter svarar spelar ingen roll vi vinner med 4-0 i vilket fall)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hussen;Hellre en femteplats o Modo i kvarten än ett upppumpat Lhc.
Kommentera

Bissett19: ja det känns som det vore det bästa. Fast å andra sidan så vore det jävligt skönt att få slå ut Linköping. Jag tror även att Brynäs mår bäst av att få vara lite av underdogs i matchserien.
Kommentera

GävleLasse: Underdogs lär vi iofs bli mot både Modo o LHC,med tanke på formkurvan just nu.
Jag tror det är grymt viktigt o plocka en trea denna vecka,annars blir det nog mycket snack i media inför slutspelet om att vi inte har vunnit en trea 10-12 matcher eller vad det blir.

Fördel av hemmais tror jag inte är lika viktigt då vi har bra bortastats denna säsong.Men sen finns det ju andra aspekter såsom ekonomi,vilket är rätt viktigt,så man är lite splittrad.
Kommentera

Bissett19: Ni får det nog jobbigt att sjunka förbi oss i tabellen. Med matcher kvar mot ett rätt formstarkt Färjestad, på hemmais, vilket väl kanske kan vara räddningen, och ett Frölunda på bortaplan som är helt piskade att ta en trea, så är då jag tämligen säker på att Timrå inte tar några fler poäng under grundserien.
Kommentera

« · 839082