Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - HV71 27/1-15

1657459 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV71 27/1-15

Carl Lejonkräk:

Med all turbulens som varit den här säsongen och det symbolvärde första hemmamatchen efter "omstarten" har så tycker jag det är dåligt att inte fler vill ställa upp och visa laget och Bulan att det är många som stöttar och bryr sig. 

Kommentera

Carl Lejonkräk: Mmmm och speciellt Brynäsare är ett upptaget folk!
Kommentera

SnowKing:"på läktaren i Bulans hemmapremiär satt 3851 trogna åskådare. Tydligare kan det inte visas, fler bryr sig inte om ifall Brynäs klarar sig kvar eller ej, tråkigt!"

Jo fler bryr sig och dessutom är 3851 på plats för att se en trolig förnedring inte dåligt. Tiotusentals mäniskor bryr sig om Brynäs, det är jag övertygad om och alla har absolut inte möjlighet att se matcherna live i Gavlerinken Arena.

Kommentera

Bratwursten:

De som inte har någon kärring och de som är intresserade av samma sort.

Kommentera

Powerfade: vem har inte det ....
Kommentera

Hur höga förväntningar är det realistiskt att ställa på en "bytatränareeffekt" egentligen? 

Några träningar, delvis ny taktik, spelare kommer o går.... match fredag o lördag i första veckan. 

Jag ger aldrig upp förrän det är "kört".... många poäng återstår det att spela om, ganska bra spel sedan Bulan tog över, med lite medstuts hade någon mer poäng kunnat räknas in (ber om ursäkt till ER som inte tror på tur/otur) domarbedömningar hör ju också till och våran tur kommer säkert framöver.

Om det ändå skulle bära iväg till kvalspel så tycker jag vi har ett skapligt lag som borde kunna ta sig an de allsvenska lag som kan bli aktuella..... uppdraget blir då i första hand att hantera den mentala besvikelsen att laget hamnat i det utsatta läget.

En poäng sen Bulan kom är förstås en liten besvikelse..... på läktaren i Bulans hemmapremiär satt 3851 trogna åskådare. Tydligare kan det inte visas, fler bryr sig inte om ifall Brynäs klarar sig kvar eller ej, tråkigt!

Kommentera

Powerfade: Perfektionist vet du...
Kommentera

Clarence: Det måste vara jobbigt att gå runt och vara besviken hela tiden. Nej, jag tror att ditt konstanta negativitet mot Brynäs mer beror på dina tillkortakommanden på andra plan.

Har du en elak kärring eller? ;)
Kommentera

Powerfade: Självklart!
Kommentera

SWEATT: Mr madhawk förklarar det så här pedagogiskt:

Så här funkar det.

* Säsongen 2014/2015 spelas SHL med tolv lag. HockeyAllsvenskan spelas med 14 lag.

* De som placerar sig på plats 11 och 12 i SHL kommer att få kvala mot allsvenska lag. Återkommer längre ner till vilka.

* I HockeyAllsvenskan, som ska skicka upp två lag till SHL, kommer ettan och tvåan att mötas. Det gör man i bästa av fem matcher där ettan har hemmaplansfördel. Den som vinner det mötet går upp i SHL.

* Förloraren i den matchserien får ytterligare en chans att spela upp sig i SHL. Då ska man möta ett lag från plats 3-8 i HockeyAllsvenskan, som gör upp i en slutspelsserie.

* Slutspelsserien är serien mellan lag 3-8 i HockeyAllsvenskan. I den serien ska tre lag fram.
Ettan i slutspelsserien möter förloraren mellan ettan och tvåan. Bäst av sju. Vinnaren till SHL.
Tvåan i slutspelsserien möter SHL-lag 12. Bäst av sju. Vinnaren till SHL.
Trean i slutspelsserien möter SHL-lag 11. Bäst av sju. Vinnaren till SHL.

Kommentera

SWEATT: bäst av sju mot lag rank 3-4 i allsvenskan
Kommentera

SWEATT:

Kvalserien säsong 2014/2015

Från säsongen 2014/2015 förändras kvalificeringen till SHL. Ett playoffsystem införs och SHL kommer att utökas till 14 lag enligt följande modell:

Final ”HockeyAllsvensk Mästare” - vinnaren till SHL

Seriesegraren i grundserien HockeyAllsvenskan mot 2:an i grundserien HockeyAllsvenskan. Finalen avgörs i en matchserie bäst av 5. Vinnaren till SHL. Förloraren till Direktkval till SHL.

Slutspelsserien

Slutspelsserien spelas som en enkelserie med lag 3 till 8 från grundserien HockeyAllsvenskan. Vid lika poäng räknas inbördes resultat. Lag 1-3 till Direktkval till SHL.

Direktkval till SHL

Förloraren från HockeyAllsvenska finalen, lag 1-3 från Slutspelsserien och 2 lag från SHL möts i Direktkval till SHL i en matchserie bäst av 7. Segrarna till SHL. Förlorarna spelar i HockeyAllsvenskan kommande säsong.

Kommentera

Clarence: Har du samma krav på dig själv med? ;)
Kommentera

Enaranger: Och hur kvalet går till.
Kommentera

Är det någon som vet vilken TV-kanal det är som sänder kvalmatcherna?
Kommentera

Powerfade: "Du har ju hängt med skallen sedan SM gudet -93 med två korta break.."

Absolut har jag det. Och de "två korta breaken" var ju gulden -99 och -12, som du förstår. För mej duger Brynäs bara om de blir svenska mästare, så klart.

Kommentera

70 Rodrigues: Hade vi haft Gunde på blå i PP istället för Djoosen den här säsongen hade det varit lugnt nu. Där har vi ett tapp som är mer svidande än Ollas och Enter.
Kommentera

Finns iallafall fortfarande 39 poäng att spela om !!
Kommentera

Jaja det är bara att gilla läget och hantera den bistra verkligheten näst på tur LHC borta tufft , som tur är har Leksand HV borta som också ser tufft ut för dem på förhand.
Kommentera

Oj vad tungt ... 5 poäng upp till Leksand nu och en elfte plats efter 42 omgångar det var inte vad man trodde eller hoppades på där i slutet av Augusti när abstinensen var som värst.. Vad hände !? Visst vi hade inge lag för sm guld men nog väl en placering 4-8 i grundserien trodde väl den överväldigande majoriteten på .. Hade jag fått tippa innan hade jag sagt större sannolikhet topp 4 än plats 11 efter 42 omgångar ..
Kommentera

Powerfade: 😂😂😂😂
Kommentera

70 Rodrigues:Med din optimism så kan du sluta dricka öl. Det blir ju piss av det till slut i alla fall ;-)
Kommentera

Clarence:Två saker:

1: jag tycker spelet ser bättre och bättre ut.

2: Jag tänker inte låta Brynäs få mig att gå runt och må dåligt. Det finns långt viktigare saker i livet som inte får bli påverkade negativt beroende på Brynäs resultat.

Jag väljer att ta med mig det jag tyckte var bra, du låter det negativa ta över. Fast så kanske du även gör med allt annat i livet. Du har ju hängt med skallen sedan SM gudet -93 med två korta break..

Kommentera

Would have should have could have.
Kommentera

Powerfade: Vadan denna plötsliga optimism?
Kommentera

dags att lira westerholms i pp
Kommentera

Presskonf. 

Så jävla sur på domaren som missar en straff NÄR HAN STIRRAR RAKT PÅ SPELARNA. Helt bedrövligt.

Kommentera

70 Rodrigues: De har haft Brynäs, Djurgärden och Modo HEMMA under de senaste fem omgångarna. De torskade klart borta mot SAIK och vann TURLIGT mot Örebro efter att ha varit utspelade. 

Så man kan nog säga att de haft ett ganska lätt schema de sista fem omgångarna. Ett schema som gett dem 12 poäng.

Kommentera

Powerfade: Leksand har väl inte haft något lätt spelschema, däremot så har dom slagit don lag vi har torska emot.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rossa:Ja det är klart att de måste vinna och jag är övertygad om att det kommer att vända. Du hänger med skallen efter att vi gjort en bra insats mot tabelltrean. Effektiviteten lämnar en hel del att önska men det släpper. 

Leksand drog ifrån med två pinnar till idag efter att ha haft ett lätt spelschema ett tag nu. Vi blev visserligen rånade i lördags men statistiskt sett är vi ett "lätt" motstånd på bortaplan, i alla fall jämfört med många andra lag. Ikväll mötte de DIF som har dalat som ett sänke genom tabellen. 

Det är på väg att väga över till vår fördel, EN vinst kan ge en ketchupeffekt,

Och skulle det ändå bli kval. Vilket asvenskt lag skulle orka att stå emot ett lag som spelar som idag?

Kommentera

Davey_22:precis,din avslutning på meningen!Just det  jag mena!

Redigerad kommentar

Kommentera

faceoff: Det är väl ändå ganska relevant hur det går för Leksand då vi i stort sett har en uppgörelse med dem resten av säsongen för att undvika kval.

Men visst,såklart måste vi få ordning på våran skuta,annars är det ju skitsamma.

Kommentera

Peja: Verkligen. Westerholms är just nu vårat näst största offensiva hot. Vi bara måste få igång en formation till.

Och ja,Slovak bör få chansen i PP. Hoppas verkligen Bulan visar handlingskraft och inte bara låter det mala på med Djoos nu.

Kommentera

Davey_22: Jag hade testat Slovak istället för Djoos i den första formationen, men Schremp skulle definitivt kunna skaka liv i den andra. Just nu är Brynäs lite för beroende av att en kedja producerar. Särskilt eftersom typ Rödin är en humörspelare.
Kommentera

Brynäsgubbe:HUr fan orkar ni BRY er hur leksand spelar.gå in på deras sida dårå.....BRYNÄS måste vinna sina matcher......
Kommentera

Powerfade: Klockrent. En hel del anspänning i våra avslut, det märks. Ändå osannolikt oflyt att vi inte målar på åtminstone EN av alla jättechanser. Och som lök på laxen blir vi bestulna på en solklar straff också.
Spelet ser klart stabilare ut även över 60 minuter, så vi är på rätt väg. Med minsta flyt hade vi tagit 9 poäng med Bulan, nu fick vi 1 pinne med oss.
Små marginaler som sällan är med ett lag i vår situation.
Kommentera

Peja: Brynäs borde "råna en bank" som Sundlöv sa, och få in Schremp. Borde kunna skaka liv i PP:et.

Kommentera

Powerfade: Du kanske missat att BIF behöver vinna för att komma i kapp, hur nu det ska gå till.
Kommentera

Davey_22: Känns som att PP-spelet delvis går hand i hand med Nordans form. När han är som bäst styr han verkligen upp i PP. Att Djoos inte utgör ett seriöst hot från blålinjen gör också att Brynäs PP blir mer lättläst än vad det borde behöva vara. 

Brynäs skapade klart fler chanser än HV, klart att man ska vinna den här matchen. Samtidigt får man skylla sig själva som inte sätter dit chanserna.  
Kommentera

Brynäsgubbe: Vi möter både DIF och Leksand samt Modo i sista omgången. Nio poäng.
Leksand vann turligt motvoss och mötte ett formsvagt DIF ikväll. Sex poäng. Men hur kommer de att dpela mot bättre motstånd? Fortsätter DIF att förlora så är vi snart ifatt.
Kommentera

Powerfade: Jag tycker också att vi är helt ok spelmässigt just nu. Men vi sliter hårt på förstalinan,de kommer inte precis bli piggare och piggare. Vårat PP har havererat totalt.

Om inte poängen trillar in är det risk för trötta poängmakare och allmän gamnacke.

Kommentera

Davey_22: Surt med förlust. Men med tanke på motståndet och lagen om alltings jävlighet så kan man inte ge upp som ett flertal redan gjort här. Det kan inte ha varit roligt att ha dem i sitt lag ;)

Ineffektivt som fan ikväll. Bulan behöver se över vprt PP, det är öppenbart. Men vi pressar serietrean rejält ikväll. Ett kvitto på att vi är på rätt väg. Et vänder snart. Jag är helt övertygad.

Redigerad kommentar

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Leksand tog 3 FYI. Vilka ska ta över 11e-platsen? DIF har väl 7p att gå på.
Kommentera

Tycker inte riktigt om Bulans formationer heller. Han borde para ihop Brodin och Wallace igen. Som det är nu kommer ingen av de två till rätta med sitt riviga fysiska spel.
Kommentera

Otur och rånade på en straff,visst. Det råkar vi ut för. Men jag personligen kan inte skylla på nåt sånt idag. Ett normalt lag hade gjort 4-5 mål idag med de chanser vi fick.

Bulans första åtgärd nästa träning måste bli att spela in en annan spelare på Djoos plats i PP. Djoos drar ner tempot och skjuter för dåligt.

Kommentera

Honken: det kommer lossna vi slipper kvala. Det är jag övertygad om. Så tajta matcher dom tre sista. Det måste vända det kan inte fortsätta. Ger fan inte upp ännu.
Kommentera

Honken:
Det är bara att kolla på spelschemat för att inse att det i princip är klart att det blir kval.
Kommentera

70 Rodrigues: Då kan laget börja förbereda sig för kval då. Fuskarna rider vidare på den feldömda utvisningen mot oss. Fy fan, vidriga jävla förening!
Kommentera

70 Rodrigues: 5p upp nu.. Ett DIF med likadan statistik på bortaplan som vi...typ. Luleå inte långt framför heller..Vet inte, känns tufft det här
Kommentera

1657459 · »