Brynäs IF

724799 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF - HV71

« · 414037 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Icing macht frei?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Gusten: Certainly, men inte av samma anledning som Djuice gjorde det.
Smörpass, Gusten, smörpass! Vinst i assistligan, du vet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
rackham: Helmut är grym,såg han i en film på 70 talet...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Gusten: Minst 6 st i BIF, kom o köp!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Just Helmut har imponerat på mig...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
rackham: Tycker det verkar finnas jävligt många backar som kan och vågar drälla med pucken :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
65Selander: Är det slut på skiten?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Oj då! Lyhörd ikväll :-(
Får skylla på att jag haft kurs med Kurt idag...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Spelskickliga backar är en bristvara. Mycket på grund att att "vi" lära morgondagens spelare att spela enkelt (sarg ut).

När kommer Djuice backskola för backar med kreativ talang och utan marginaler i det offensiva spelet?
Det saknas backar som kan och vågar drälla med pucken i egen zon!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Jag måste logga ut nu, boys. Ha det gott, inga gamnackar nu! Det är ju bara försäsong, host, harkel...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
rackham: Näe,det var ju det jag skrev!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe:Vad är en World Cup-back då? Helmut Skubbelskrämmer från Rhen i tyskarnas 4:e kedja eller?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Å andra sidan är det inte svårt att vara i World Cup-klass i Sverige nuförtiden... hö!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe: Sannerligen inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
4-0 efter 14min målet borde ha dömts bort!

Jämtin och Sjödda har kramats lite i all vänskaplighet ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Men han har rätt! Vi behöver en World Cup-back. Vad vi behöver och vad vi får behöver ju inte vara samma sak...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe:Man transporterar puck istället för att slå snabba pass till forwards på mittlinjen.Felet hos BIF ser ut som 3KR mot Tjeckien.Backarna blir checkade och sen fastnar laget i egen zon iknät på målisen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe: Tycker inte backarna har sviktat så mycket när jag har sett dom
utan mera på att forwards spelar fel och har sett loja ut.

Gör som Brynäs Stockholm ta bussen upp till Gävle
[bild]members.chello.se/selander65/brynas_buss.gif[/bild]
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Mora visar också musklerna ikväll, 1-5 mot Hammarby med några minuter kvar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe: Vi behöver,precis som Sundlöv sa,en back i World cup klass.Då menar jag inte svensk.Istället ser det ut att bli en 49 åring från Arboga.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Annars tränar och spelar Hille i samma arena...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Precis, det finns ingen anledning att börja ”rota” i medicinskåpet ännu..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Var är Huge när man som bäst behöver honom?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Jag tror att det alla här suktar efter är en bra back! Det är alldeles uppenbart att försvaret sviktar. OK, Sulku saknas men även med honom tillbaka är det ruggigt tunt bakåt. Det hjälper liksom inte att vi ser starka ut framåt om forwards får anvöndas till att stödja de svaga backarna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Gusten: Tror dom fått tag på tel nummret till Hille/Åbyggeby också....Bäva månde FBK,VF...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Grattis Djurgården, Czerkawski har skrivit på för ett år oavsett lockout eller inte.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Om den "breda" truppen försvagas rejält om 2-3 spelare saknas tycker jag det är bara löjligt att kalla den för bred...säg istället att vi har en jävla massa utfyllnadsspelare och telefonnumret till Arbogas kansli.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
65Selander: Rädd för det,men det skulle va jävligt skönt att slippa titta neråt i år.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: faan vilket gnäll det verkar vara. Sluta att vara så oroliga vi kommer under säsogen , var så säkra...

Se framåt nu å sluta gnäll efter några förluster under försäsongen...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: oavsett om Brynäs kommer att ligga i botten eller i toppen så kommer vi att se hockeyn ändå!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Tordan: Puuh,nu kan jag sova i natt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Gusten: Finns ju många sätt en trupp kan vara bred.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Var inte orolig kompis, jag känner en snubbe som har en moster vars granne är kusinbarn till en samekärring som spår slutspel i renlava(flt ishockey menar jag) Hon säger tydligen att det är klart för vår del;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Gusten:
Att ha många forwards innebär ju inte automatiskt att man har ett bra lag i motgång...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe:Lite ironi i allt skit skadar inte. Jag tror man tycker det är extra jäkligt nu för att det kändes som om det var nått på gång i BIF. Ok,tidigt nu men trender är svåra att bryta och det går inte att röra runt i manskapet till varje match.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Nej det är det väl inte men det kan förändra spelet bra mycket eftersom Sulku är en bra back som även har öppnande passningar från sin backposition

Vad jag har sett så är Walle mycket bättre än Dacke hittills. Walle är en grym kämpe samt en lysande tekare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
65Selander:
Risken är väl att när Walle och Sulku är friska då har Molin migrän och Cassel trasig menisk..typ.

Okej lite väl negativa tankar så här innan ens säsongen börjat. Men jag tycker det är lite konstigt att man får höra att vi har sån bred trupp i år...verkar inte så va?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
65Selander: Så skillnaden mellan bra och skit är alltså 2 spelare?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Men hallå, kan vi inte låta serien börja innan vi sågar tränarna?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac:
Säg så här: jag har lite dålig koll på de andra 30+ lagen (borde väl vara alla på nåt sätt) och deras försäsong, men det verkar ju som att det är fler än Brynäs som åker Balder mellan vinst och förlust i träningsmatcherna.
Brynäs är bättre än förra året, men kommer inte att räcka till i toppstriden över 50 matcher. 6-7 blir vi... och slutspel...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Är det dags för TJ att bli en Esko?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Jompe: Ja,Jag tycker fortfarande att det bör bli slutspel med marginal.Men nu känner man att mönstret börjar upprepa sig från 3-4 år bakåt,då är det inte konstigt att man blir fundersam.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
Då ökar HV på med 3-0 efter 6min i 3:e

Blir Walle och Sulku frisk så kommer vi mycket bättre spel!

Sedan så vet jag inte hur Dacke har varit i dom två senaste, men ubder dom jag har sett tidigare så har väl Dacke gått på halvfart.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Näe,och det dröjde till 16 min in i sista innan dom spräckte nollan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf: Har ett svagt minne av att Du tidigare i höst skrev på BT:s hemsida att med Dackell tillbaka är vi topp 4, inge snack om saken. Det må vara väl optimistiskt, men slutspel bör det absolut bli.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
rackham: Vi är väl inte det ända laget i bottenskicktet som spelare på 30+ ,men vi utmärker oss lite väl just nu( negativt förstås).
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac:
Kan ha att göra med att de som skall göra det är rutinerade (30+, du vet) och inte bränner krutet på sommarträning och försäsong...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf:Huga!!! vilken jäkla säsong det var. 2200 pers i Sura, de va inte kul.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
aphac: Funkar det inte i år så kommer det aldrig att funka.Vad som skrämmer mig är att nåra av dom här spelarna redan har spelat ner Brynäs i allsvenskan en gång.När dom stod på topp!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71
sylf:Det här med skador på försäsongen, där verkar ju BIF ha en ledande roll genom åren. Är det bara otur eller finns det en röd tråd genom allt?
Kommentera

« · 414037 · »