Brynäs IF

730607 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08

« · 986459 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
Ove Myling: Ungefär lite mindre nöjd än Sundlöv. Herr Sundlöv har ju trots allt lyckats fixa en välbetald tjänst som sportchef i en av sveriges mest anrika klubbar utan att egentligen ha några kvalifikationer. Dessutom verkar han sitta säkert år efter år utan att egentligen lyckas med något och när det dessutom går riktigt dåligt är det inte han som tar smällen, det är istället alla tränare som har sparkats.

Åh, tänk den som ändå hade ett sånt jobb.
Kommentera

StoltBrynäsare: Man kanske inte kan ha så stora krav på Brynäs, ja mena i de läge laget är blir man utklassad och hånad i Linköping i en match som Brynäs borde ha krigat mest och velat mest, verkar som att de inte finns någon i Brynäs som är villig att vända detta förutom Lassgård, bara en sånn sak.
Kommentera

StoltBrynäsare: Men Doffen Östblom är nog j-a nöjd med hela sin tillvaro. Här kommer en kille helt utan erfarenhet och får ta över ett elitlag i hockey. Det är ju som en riktig amerikansk hjälte historia. Synd bara på det bittra slutet, där laget åker ur elitserien och Doffen får sparken och ersätts av Pär Djoos och Dackell.
Kommentera

Peja: Okej, då misstog jag mig, ledsen.. dock så såg han mest besvärvad ut i andra perioden med att han fick tacklingar och inte åkte skridskor så antog att han blivit petad..
Kommentera

Huge: Det är sant att Lind saknas. Anledningen till att han saknar så extremt mycket är ju att Brynäs centersida är kass, inte elitseriemässig, tyvärr. Om Brynäs hade haft fler bra centrar hade Linds frånvaro inte märkts lika mycket.

mattiaskarlgren: Anledningen till att forwards inte forecheckade idag var inte att de var slöa, det var taktiska direktiv. Det var ju uppenbart att Brynäs hade kommit överens om att i stort sett inte forechecka för att på så sätt stänga mittzon och hoppas på motståndarmisstag. En taktik som hade gått hem om Brynäs hade varit effektivare. Om Spets hade varit i laget hade inte han forecheckat mer än de som spelade...

Håller för övrigt med den användaren som sågade Danielsson. Han är så jävla dålig att jag knappt tror mina ögon. Jag vet inte vem som är sämst; Danielsson eller Östblom som låter sopan spela.
Kommentera

www.gd.se/Article.jsp?article=126828 jaa ni det visar precis hur nyanserad vår tränare är, herregud !!!?!?!
Kommentera

Hitman: Jo han spelade väl mycket med Bissett i slutet av hans karriär...Tom som numera helt satsar på rodd.
Kommentera

Peja: Svarar mig själv.

"Mathias Månsson klev av planen i början av den tredje period knäskadad."

Källa: Gävle Nyhetsbyrå.

Så nej, Karlgren, Månsson blev inte petad...
Kommentera

Magico: Amen
Kommentera

Ove Myling: Tror att han får spela tack vare alla slashing han utdelar varje match. Olov hoppas väl att någon av dem ska ta riktigt illa så att några motståndare blir skadade.

Ang. backarna; en av dem skulle du nog känna igen. Det är nämligen EN spelare som får spela utan visir... Dessutom känns han enkelt igen på åkstilen; leta bara efter en spelare som har klubban fast förankrad i en motståndare och åker därigenom snålskjuts.
Kommentera

Ove Myling: Det såg riktigt bra ut idag. Inför en fanatisk hemmapublik spelade Brynäs drömhockey som vi är så vana att se i Gävle. Stolpskotten och oturen avlöste dock varandra och HV kunde med maxflyt sätta två turmål. Sedan fegspelade serieledarna resten av matchen och kom undan med kniven på strupen. Den maximala otur Brynäs har för närvarande i en tabell som blåljuger har sällan skådats. Ja, möjligen ett par säsonger under 90-talet då..

Nä just ja, det där var Huges matchrapport efter två och en halv timme framför statistiksidan på swehockey.se. Vi andra dödliga, betalande hockeyentusiaster vittnade en sorglig tillställning där analyser är överflödiga. Sorgligt är också att läsa Huges fortsatta ordbajseri.
Kommentera

mattiaskarlgren: Utgick inte Månsson skadad?
Kommentera

mattiaskarlgren: Jo Brynäs har ett gäng spelare som vill "lira" matcher. Inte svettas i 60 minuter och kämpa sig till 3 poäng (kolla in Mora istället!) Dessa spelare i Brynäs har nog varit med lite för länge och fått nya kontrakt av polaren Sundlöf.
Kommentera

Huge: Visst men spelar man i Elitserien och man spelar defensivt så ska man ändå kunna kräva att ett lag ska kunna skapa chanser framåt.. Man spelar väl inte defensivt för att spela 0-0? Brynäs spelade defensivt och försökte skapa framåt men lyckades inte med nånting framåt.. Dom är helt uddlösa och så blir det när du har spelare som bara glider omkring utan att göra någon som helst nytta.. Tacka vet jag Spets!!
Kommentera

Hitman: Hur Björn Danielsson kan få spela match efter match är ju en j-a gåta, karln är ju helt värdelös. För att inte tala om Brynäs backar...här kan Jonte Carlsson glida in och vara den kanske bästa backen helt utan vidare. Hade de spelat utan nummer och namn på ryggarna hade de varit omöjligt att veta/känna till vilka som spelat 5-6 år i elitserien och vem som gör sin första säsong. pinsamt
Kommentera

Hur många matcher var det utan 3 poängare i slutet på förra året?
Kommentera

Huge: Jo Brynäs gör som vanligt allting rätt... först satsar man på en bra offensiv, så man blir bortspelade och hamnar på kvalplats. Sen får man den briljanta idén att satsa på defensiven när man verkligen behöver vinna, och håller iofs ner siffrorna men förlorar ändå. Fan det e ju nu man inte har något att förlora och det e läge å chansa.
Kommentera

Det enda man känner nu är smärta och djup tröstlöshet.

God natt.
Kommentera

mattiaskarlgren: Jo, men det blir väl rätt så naturligt att anfallspelet blir lidande när defensiven prioriteras hårt?
Helt rätt taktik, synd bara att vi inte kunde ta tillvara på dom trots allt rätt så många och fina lägen som skapades. Håller inte med om att det var bara Brendls frilägen och stolpskottet som skapades.
Det märks att Lind saknas både framåt och bakåt. Undrar hur man tänker i nuläget: vila honom inför ett ev KS eller chansa så fort det finns en möjlighet för honom att spela?
Kommentera

mattiaskarlgren: Håller med, bakåt såg det bättre ut idag. Korren tappar andra målet enkelt men var annars helt ok trots alla returer rakt ut i banan. KanKan gjorde ett fantastiskt jobb framför kassen i BP mot t.ex. Pigface-Jämtin och var allmänt bättre än vad han brukar vara. Carlsson också bra.

Framåt var det inte mycket att hurra för, ner i hörnet och böka och till slut står samtliga längs sargen och inga spelalternativ centralt i banan, d.v.s. där man gör mål.

I 2:a tyckte jag att Brynäs visade inställning och vilja men som sagt, framåt var det inte mycket att hurra för.

Dagens sämsta: Sjödin.... F*n va trött jag är på den gubben nu. Måste ju ha flest hooking-minuter i ES nu. Ett litet ljus i mörkret var kanske att han faktiskt försökte och lyckades med några offensiva manövrar.

Trots allt: Ny förlust, nästintill chanslösa, uddlösa och ännu närmare kvalserien.
Kommentera

Huge: Tyckte du det såg bra ut idag? Jag skulle vilja säga att försvarsmässigt var det ett klart fall framåt men framåt var det nog årets sämsta match. Det som skapades var Brendls två frilägen, Sundströms stolpskott och ett skott i slutet, annars fanns det ingenting. vissa spelare åkte bara runt och gled.. Pinsamt å se hur fan dom då får spela vidare.
Kommentera

Snabba mål i arslet igen och sedan är matchen körd för "Fuckers IF"..Fan vad dem är sämst..
Kommentera

Macahan: Jo det kommer 5800 Leksingar sen 200 tappra 14 åringar smo blir bjudna av B.I.G........
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Kan bara lida med laget, tungt är bara förnamnet.
Kommentera

mattiaskarlgren: Nu gäller det framförallt att inte tappa koncepterna och börja chansspela. Ett klart fall framåt idag framförallt vad gäller försvarsspelet. Visst släpps det till chanser emellanåt men vilket lag gör inte det mot HV? Huvudsaken är att spelet överlag såg klart bättre ut.
Synd bara att Widings korkade tvåa och Korhonens taffliga ingripande vid 0-2 blir avgörande. Vi hade behövt 1-0 och fått lite go i laget men det sket sig. Att vända ett 0-2underläge mot serieledarna har även ett topplag med självförtroende svårt att fixa, men som sagt: det såg klart bättre ut än tidigare matcher.
Att Mora skulle dänga Frölunda var ingen överraskning. Ett skadedrabbat Frölunda i kombination med att dom alltid haft jätteproblem med Mora gör att man inte höjde nämnvärt på ögonbrynen.
Trodde dock att FBK skulle ge oss en hjälpande hand, men icke sa nicke.
Uselt kaffe gör dom också....
Kommentera

källan: Borde väl bli 6000 mot Leksand iaf?
Kommentera

Det enda positiva med kvalserien är ju att Brynäs får in pengar, men det kanske inte kommer någon publik på matcherna.
Kommentera

Bara inse att Brynäs är fruktansvärt dåliga, sen vill jag efter dagens match kritisera OÖ coaching ordentligt.. Månsson bänkas (helt rätt), men däremot fortsätter han att spela med Sjödin, Danielsson, Hermansson, Hansen samt Dackell även fast det inte händer nånting.. Sandin och Alcén gör det återigen riktigt bra när dom kommer in. MEN varför i h-e inte låta dom spela mer då? När man ligger under med 0-2 hemma och inte har något att förlora är det ju bara att köra med hungriga killar ist för spelare som bara åker omkring och glider..

Angell var helt ok när han kom in idag, Carlsson tycker jag var bäste Brynäsare då han spelar riktigt bra bakåt idag. Brendl gör en okej match MEN han måste få bättre spelare att lira med.

Nu vill jag se en bra center (Hutten eller Sundström) mellan Alcén och Sandin i en andra eller tredje kedja i nästa match. Nu finns det inget att förlora, vi måste vinna.
Kommentera

zigge:
Hade aldrig sett Wikegård i Brynäströja, men SVT hittade klippet...kolla i början..
Kommentera

Icing-Ove: Nu e ju Pajasen på TV2! Maken till swammel-pelle, det enda han gör är väl att kasta ut brandfacklor!
Nu till Matchen! "De hade en bra December!" YIIPIIE!!
Kommentera

Nu ska sanningen fram : Brynäs är för dåliga !
försök nu klara kvalserien istället!!!
Kommentera

StoltBrynäsare: Nu ger tom jag upp.
Känns fruktansvärt avlägset med slutspel nu.
Kommentera

Icing-Ove: nee!
Kommentera

StoltBrynäsare:
Vill du ha mitt?
Kommentera

Ja det är ju jättebra olof, verkligen...
Kommentera

hur fan byter man namn då?
Kommentera

Kan någon verkligen ta Wikegårds hockeykunskaper på allvar nu. Förra säsongen: "Modo blir 11:a". Denna säsong: "Brynäs tar guld!!!"

Kalkon....
Kommentera

StoltBrynäsare: StoltHV71are kanske kan vara ett bra nytt nick??
Kommentera

zigge: Nu när du säger det
Kommentera

StoltBrynäsare: Borde inte du byta nick?
Kommentera

förlåt kanske XD
Kommentera

Poffa: FBK -AIK 0-2 . Skräll!!!
Kommentera

alltså vad säger spelarna i fan corner efter detta?
Kommentera

moreten: arg o besviken det var ett jävla tag sen jag lämnade det stadiet, jag skrattar åt skiten
Kommentera

Peteer_:
Är det någon som tvingar dig?
Man brukar väl inte byta lag bara för att dom dåliga just för tillfället, eller jo är man medgångssupporter så gör man det!
Kommentera

moreten: Instämmer till fullo!

Och peteer det är frivilligt!? Caps lock?
Kommentera

Dock måste jag ge lite cred till korhonen (trodde jag inte) hittills e han helt ok..
Kommentera

Peteer_: Eftersom du skriver här borde det ju innebära att du ägnar din tid åt Brynäs. Så svara själv.
Kommentera

munkas: elitserielag??? HA HA HA sämsta lag i nästan hela sverige!
Kommentera

« · 986459 · »