Brynäs IF

446511 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08

« · 986868 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV71 Måndag 18/2-08
70 Rodrigues:

Du får stå upp i vardagsrummet hur mycket du vill... men det hjälper nog inte Brynäs IF speciellt mycket...
Kommentera

70 Rodrigues: Laget har ingen direkt påverkan på ekonomin i dagsläget, och den är som alla vet i gungning. Däremot har ett fullsatt Läkerol Arena stor inverkan på ekonomin.

STÅ UPP FÖR BRYNÄS FÖR HELVETE!
Kommentera

ja du det kan man undra, kanske dags att dela ut en fet smäll så fort de slår upp ögonen på morgonen för allt skit de tänker ställa till med under dagen!!''
'
stå och stå, jag köper sittplats, jag e bekväm!!
Kommentera

Bissett19: Frågan är när laget ska börja att STÅ UPP?
Kommentera

Bissett19: Vad är det för fel på sittlats då vid sidan om ?
Kommentera

65selander:

STÅ UPP FÖR BRYNÄS!!
Kommentera

rackham:
Jag står alltid upp för mitt lag oavsett arena, senast regnade det öl över en men vem bryr sig. :P
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja, dom "rörde om", men frågan är väl om de skapade en enda riktig målchans... Tror inte det faktiskt.
Kommentera

Konceptet:
Indirekt då jag bidrar till högre publiksiffra och därmed mer pengar i kassan.
Kommentera

Peja: Alcén, Molin å Sandin rörde om mer, och skapade fler chanser igår än vad Herman, Björne gjort på bra länge..
Kommentera

rackham: Går det bra att stå upp hemma i vardagsrummet?
Kommentera

Izah:

Så skall det låta!

STÅ UPP FÖR BRYNÄS!
Kommentera

Idag står det i tidningen att Brynäs tigger pengar av företagen, företagen vänder dem ryggen, och är av den åsikten,att de har givit tillräckligt.
Det som ororar en mest är att Brynäs har inte varit med i matcherna från början, många matcher har motståndarna haft 2-0, 3-0 innan första perioden är till ända. Mora SAIK Luleå har varit med i matcherna de har spelat, för att kanske sedan förlorat, men de har en mer positiv trend.Det hade varit annorlunda om Brynäs har varit med i matchen igår, spelar ingen roll om de hade förlorat på slutet.De uppträder håglöst, börjar matcherna ointresserade, att det sedan kommer igen, men vadå då har motståndarna redan ett försprång
Nu är det upp till spelarna att ta tag i detta, de och ingen annan kan förändra något.
Om de skulle hammna i ett kval,tror jag inte att Brynäs fixar det, och då är Brynäs saga slut. Vilka skall då sponsra Brynäs, hur många kommer att besöka Läkerol Arena. Nä ett nytt AIK, är då på gång.
Kommentera

Åker till Gefle de sista matcherna, jag står upp för BIF, det är mitt lag oavsett i vilken serie de spelar!!
Kommentera

Konceptet:

Nu skall du inte vara sån... han får väl sitta ner för Frölunda eller nåt...

Det gör jag i Göteborg... = )
Kommentera

JBlom:

Ja, du får väl kvitta mot nåt av mina besök i Scandinavium... = )

Välkommen!
Kommentera

JBlom: Står du upp för Brynäs IF då?
Kommentera

rackham:
Till och med jag ska till Läkerolen på lärdag. :)
Kommentera

HF:

Så sant som det är skrivet, ex-granne!

BRYNÄS IF är större än det vi ser nu.

Tillbaka till framtiden!

Ta med en kompis, granne (ja, sylf - hund går också bra) och gå på de matcher siom är kvar på säsongen.

STÅ UPP FÖR BRYNÄS IF!
Kommentera

65selander:

Se nu för fan till att ta med dig Verka och dyk upp på de få matcher som är kvar!

FÖR HELVETE!

Det behövs en Selander på läktaren, din tur-maskot!

KOM IGEN, SELANDER!

STÅ UPP FÖR BRYNÄS!
Kommentera

mattiaskarlgren: Man har olika krav på olika spelare också. Hur många målchanser skapade Alcén, Sandin etc EGENTLIGEN igår? Men det är klart, jag tycker också att t.ex Danielsson måste petas...

Brynäs spelade på motståndarnas misstag. Tyvärr är HV för bra för att göra massa misstag, men andra lag kommer att göra det.

Brendl fiskade till sig två lägen, Sundström skapade ett själv. Det var väl Brynäs enda målchanser.
Kommentera

HF: Tack, vettigaste inlägget på länge, länge...
Kommentera

Huge:
""när ett bra försvarsspel är det som ligger till grund för en bra offensiv."
Är det påståendet ett faktum enligt dig?"

Inte bara ett faktum.
Det är en självklarhet.

Så du tycker alltså att Brynäs har en dålig offensiv?
Eller är det så att du tycker att dom har en bra defensiv?
Kommentera

65selander: Bara att övertyga han som fyller år, de andra får ju följa med dit han drar om de vill vara med på kalaset ;-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
HF:Amen.ses i Läkerolen på Lördag.
Kommentera

Metal Guru:

Va ? Vem ? Jag ??

Heja Brynäs =)
Kommentera

Dream Team:
Vi får nog hjälp av övermodiga Leksingar, som inte förstår sitt eget bästa. ;0)
Kommentera

65selander: Mora favoriter bland folket än så länge...

Vilka två lag VILL du ska få spela i kvalserien?
Ställningen just nu:
Skellefteå (24.2 %)
Södertälje (38.8 %)
Brynäs (35.7 %)
Luleå (34.6 %)
Mora (60.6 %)

Totalt har 22889 personer röstat.
Kommentera

HF: Tror du inte jag har försökt att få med dom med Sthlmsbussen men det är för många icke hockeyfolk med :-(
Kommentera

Peja: Visst kanske dom inte skulle forechecka så högt igår. Men om man nu spelar så tokdefensivt som Brynäs gjorde igår, då tycker jag ändå att man ska kunna kräva att dom ska skapa lite framåt, men igår skapade dom ingenting förutom Brendl och Sundström.. Sen att Sjödin, Björne, Herman, Hansen, Dackell får fortsätta spela match efter match hur dåliga dom nu än är, är en stor gåta för mig. Släpp nu fram dom yngre (som gjorde det riktigt bra igår) återigen.. det finns ingen anledning att låta Björn "måste-lyfta-hjälmen" Danielsson ska få åka runt och inte göra nånting.
Sen att dom ska spela en defensiv eller offensiv hockey ska jag låta vara osagt, men spelar du i Elitserien så ska du hur som helst kunna begära att ett lag ska kunna skapa fler chanser, iaf på hemmabana.
Kommentera

65selander: Födelsedagsbarnet är ju Brynäsare, hyr en bussjävel och ta med hela festen!
Kommentera

rackham: Helt rätt ex-granne! Det är nu det visas vilka som är de trogna supportrarna. Och innan nån kommer dragande med kommentarer som de har vikt ner sig för mycket, svikit oss supportrar osv. Är det inte Brynäs IF, föreningen som vi alla hyser en enorm kärlek till? Vad än det är för namn på spelartröjor, kanslidörrar och tränare så är det ändå Brynäs IF, klubben över alla andra klubbar. Stoltheten att vara supporter till denna anrika klubb finns alltid där trots en yta av besvikelse som funnits ett tag nu. Tränare, spelare, styrelse och personal kommer och går, men vi fanns finns alltid.

Till de som kör med åsikten "Jag har ställt upp för klubben i 500 år, nu får det vara nog". Säger jag bara vad gjorde att du ställde up de åren? Självklart var det kärleken, stoltheten och ärligt talat är detta något som vi föds med och tar med in i döden. Inte försvinner denna del av vår själ efter ett antal år med avsaknade framgångar.

Ta med så många ni bara kan på lördag så fyller vi arenan och ger Brynäs ekonomi en skjuts frammåt, för denna går, till skildnad från spelet, att påverka.
Kommentera

tjugo8: mot... lördag är det 40-års kalas. Veckomatcherna är det svårt att få ledigt...
Kommentera

rackham:

HELT RÄTT!
Jag siktar på 2-3 resor Stholm -> Gävle...

Är ni med oss eller mot oss...?
Kommentera

tjugo8:

Tror jag inte.

Ja, det är en snabb bransch...

Det kostar att spela ett lag med förväntningar om att leda utvecklingen och ta felbeslut som gör att det får krigas för överlevnad...

Verkligheten kommer alltid ikapp...

Nu är frågan om fansen kan visa vägen eller om vi tar samma väg som spelarna!

3 matcher kvar hemma i serien!

FYLL RINKEN!
Kommentera

Enaranger: Det finns ingen anledning att tro på det där laget.
Kommentera

I allsvenskan nästa säsong så kan vi troligen förvänta
oss ett lag i ungefär den här klassen.

Någon som tror att det här laget tar sig upp i elitserien,
eller ens klarar av att gå till kvalserien?

Anders Lindbäck
Joakim Lundström

Niclas Andersén
Jonathan Carlsson
Tommy Sjödin
Jörgen Sundqvist
Rickard Eriksson
Morgan Hassel
Stefan Svanbom
Joakim Persson

Johan Alcén
Andreas Dackell
Daniel Hermansson
Ove Molin
Emil Sandin
Alexander Sundström
Björn Danielsson
Jonas Floberg
Patrik Rönnqvist
Fredrik Strid
Fredrik Orrsten
Kristoffer Jobs
Kommentera

rackham:
har detta varit med tidigare?

Kort livslängd för målsättningar.

11 feb.
Micke Sundlöv har målet klart för de sista 11 omgångarna. Siktet är inställt på en slutspelsplats

18 feb.
– Vi kan inte ljuga för oss själva längre. Vi måste skruva ner förväntningarna och vår nya målsättning är att säkra elitseriekontraktet för nästa säsong, säger Christer Sundin.
Kommentera

Peja:

Jag håller inte med dig, jag tycker han blir flyttad på rätt lätt i närkamperna och han är ingen raket på rören, vilket gör att han hamnar i tidsbrist i spelet.
Givet att det är hans första säsong får man kanske vara lite återhållsam när det gäller kritik, men det är helt klart en spelare som behöver prestera mycket bättre om han skall kunna tillföra nåt som center till det ledande laget i ES...
Kommentera

rackham: Om du inte har märkt det så är Sundström bra på att täcka pucken och svår att trycka ner. Han har bra fysik och balans, och om du har sett honom utanför isen vet du att han är grymt bra tränad.
Kommentera

rackham:

Jag gillar hur du tänker ;-)
Kommentera

rackhamJag gissar på alexander.
Kommentera

Peja:

Menar du Niklas Sundström...?
Kommentera

aphac: Ja, Brynäs har tyvärr alldeles för många spelare som varken är starka eller snabba. Men Sundström har bra balans och är stark, han har en imponerande fysik faktiskt... Sen att han inte är en fysisk spelare är ju en annan sak.
Kommentera

Horace76c:

Läckert!
Kommentera

rackham:
exakt vad jag kommer göra nu när jag kommit till insikt (som jag sa)
Kommentera

Horace76c:

Du känner att det är ok att ge upp själv och samtidigt sitta och gnälla över att andra presterar dåligt...?

Ett annat mer konstruktivt alternativ är att åka till arenan och leva rövare på läktaren i stöttande syfte?

Eller?
Kommentera

Enaranger:
Har sagt samma sak själv. Har inte gått på hockey på ett tag nu pga att underhållningen uteblivit, men har insett nu att jag banne mig lär gå då det med stor riskt är dom sista ES matcherna som kommer spelas här i gävle på en jäkligt lång tid (åker vi ur blir vi ett nytt AIK tyvärr... i BÄSTA fall ett nytt SSK)
HOPPAS verkligen att jag har riktigt rejält FEL!!!
Kommentera

Enaranger:
Kommentera

« · 986868 · »