AVGÅ: Ett: Det är en stor händelse i en ung spelares utveckling. Något som man måste unna Markan om han VILL...
Två: Det är knapast markans fel att Sunklöv har skaffat en ersättare som klarar av uppgiften.Så varför ska han "lida" för att andra inte gjort sitt jobb?
AVGÅ: Men hallå! Svensk ishockey, Markan själv och Juniorkronorna skall väl inte behöva lida för att Sundlöv mfl. går på illusionen om att Lindbäck skulle kunna ersätta en av värdens största målvaktstalanger.
De säger en sak i intervjuerna men deras ögon säger nåt annat.
Återigen 10 mål på 2 matcher...
Huge: Ställ dig själv frågan och försök att ge en nyeaserad bild av gårdagens match. Spelade HV som ett topplag igår?
Lindbäck/Brynäs bjuder på minst tre av målen. Vara mionst två kan tillskrivas Lindbäck. Gör man såna tavlor som han gjorde vid 2-4 så har man inte på plan att göra. Han har släppt in 10 mål på två matcher. Förljer sin vana och släpper alltid in billiga mål i början av matcherna och perioderna. Vilket ger LAGET en tung uppförsbacke omgående.
HAn agerar precis lika ostabilt som Sperrle/Korhonen gjorde förra säsongen. Deras insats har du sågat tidigare. Så det känns inte som att du kan försvara Lindbäck i det här läget.
Hade HV agerat som ett topplag och vi förlorat på att de gjort mål efter långa stunder avb tryck i vår zon så hade jag inte sagt nånting, men deras jävla små nålstick och "Jag-har-inget-annat-alternativ-än-att-skjuta avslut som Limpan släpper in är bedrövligt. Det är inte ens J20 klass på hans ingripande på flera av målen igår.
MarcusElving: Jo han behövs onekligen, själv så missade jag 3:e eftersom John Blund kom och strödde lite sand i mina ögon under periodvilan. Så man man var mer än pigg när klockan ringde 0550.
Där har du grundproblemet. Dom senaste 5-6 åren har det krävts en vägg i målet för att Brynäs ska undvika kvalspel. Det håller givetvis inte i längden. Brynäs måste, som alla andra lag, ha råd med en målvakt som gör en dålig match. Vad händer om Markström är ur form 10 matcher? I år eller nästa säsong. Fixa pengar! Köp Bartecko, Pöyrälä, Tavares! Nån som inte enbart är bra ryktesvägen