Hård: Det enfa positiva just nu är ingenting... men man hinner ominstallera datorn under tiden iaf.
Det finns en mikroskopisk chans kvar ännu men då gäller det som sagt var att hålla tätt.
Hård skrev: "Brynäs har ju lånat ut halva staben till JVM, plus sin viktigaste spelare. Klart man ska ställa upp men lag som HV och Linköping lyckas ju ständigt hålla borta sina spelare från landslaget."
Jag trodde att HV var det lag som offrat flest spelare till detta JVM?
MarcusElving: Det jävliga är också att Lindbäcks självförtroende sjunker.
Och just nu kvittererar Widing... kanske en liten chans på oavgjort.
Hård:
Nähä, så Nichlas Torp är inte ordinarie i HV:s backuppsättning, det var en nyhet.
Räknar vi ES-matcher i år så har HV-spelarna 62 mot BIF:s 30.
RavenLord:
Jag har aldrig någonsin hört att ett svenskt lag nekat en spelare att åka till JVM. Däremot har ju en del NHL-lag gjort så genom åren. Fast nu gör ju inte ens de så längre i någon större utsträckning. LA släppte ju till och med Oscar Möller fast han håller en ordinarie plats i Kings.
Om man nu gjorde så, så tror jag att det ganska snabbt slår tillbaka mot det egna laget. Har svårt att tro att framtida Markströms eller Bäckströms skulle komma till eller vara kvar i ett lag som vägrar sina spelare JVM.
MarcusElving:
Nu var det ju inte det det handlade om, utan om fabler där det påstås att vissa lag håller sina spelare borta från JVM.
Visst är Markström viktigare för sitt lag än vad Torp är. Fast nu gick ju antagligen Pelle G sönder och det är redan lite tunnt på backsidan, så en back till i nuläget hade ju inte skadat laget direkt.
* Lindbäck håller inte
* Backarna för snälla- Det kostar inget arbete att göra mål på oss
* Vi släpper in mål i klungor (som vanligt)
* Rådbjer - ha lite jävla yrkesstolthet, pensionera dig för fan