Brynäs IF

723775 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08

« · 1103825 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19: Gör backarna det då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Et tu Brute: Tanken från Wikegård var nog att man borde tänka om hur man planerar och lägger in JVM
Han var inne på att det var dubbla budskap..Ta fram unga lovande spelare och köp inte Finnar Tjecker osv
Men de lag som får fram spelare straffas ju iom JVM då de tappar spelare som Markström och Modo va de nån back (Viktor Hedman ? ) och Bäckström va ju saknad då han drog från BIF och spela JVM + att han var i svacka ett tag efter.
Så i budskapet kanske är att släpp inte fram de unga så de blir av betydelse för laget..köp spelare frön öst
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström: Nej, han ska inte ha all skit. Men fakta är att Markström gör hela defensiven bättre. Lindbäck är säkert bra i grunden, men Brynäs behöver mer än bra. Brynäs behöver en målvakt som avgör matcher, som dominerar och det gör Markström. Hade vi haft Lindbäck från start, vart tror du själv vi legat i tabellen då?

Det är som det är, vi står å faller utan Markström. Vi behöver honom för att vinna matcher.


Vi gjorde ju i alla fall 4 mål idag, och PP fungerade bra. Ett steg i rätt riktining framåt. Men släppa in 6 mål funkar inte, släppa in 5 borta håller inte heller vilket skedde i Linköping senast.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström: Med en målvakt hade vi vunnit matchen! Alcen och Vaz har inte i truppen att göra. Hietanen är fullkomligt livrädd på banan?! Molin, Granström. och Dixon får godkänt.
NC coachar märkligt imellanåt,Wanvig ut (iosf inte bra) och Vaz fortsatt förtroende(tunn,långsam och klen)???????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström: Ja de håller när Markström står, det är bevisat. Allt leder till en sak. Markström måste stå i målet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström:

Men vi har samma backar vi haft hela säsongen,skillnaden är att det står en klart sämre målvakt bakom backarna.

Tycker du Lindbäck har varit bra mot LHC och HV?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
aphac: Idag hade vi 1 back som var godkänd å det var Andersen.
Hur tror ni då att vi ska kunna vinna??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19: Ja, inte har han varit den sämsta spelaren på planen i BIF ivf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström:

Andersén -3 idag,godkänt?Nja inte i min värld....
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Clubsport: Ja, jag tror på fullaste allvar att vi kan förvägra Marktström att spela låtsas puttenutt JVM för snorungar i Canada.

Sedan är det många som lägger för stor vikt vid JVM. JVM var förr i tiden viktigt för unga spelare att kunna visa upp sig i. Typ på den tiden då det var ett äventyr att ta sig över atlanten och det tog 3 veckor i luftballong. Numera finns det scouter från vartenda NHL lag och silar ända ner i division 1 varje vecka.
Markström blev upptäckt och draftad långt innan JVM!
JVM betyder inte ett skit nu för tiden.

Syftet med JVM är heller inte att ta redan etablerade spelare från ländernas och världens högsta och mest kvalitativa ligor och spela med.

Markström är definitivt överkvalificerad för att spela i de s k Småkronorna. Han skulle ha gjort ett 2-3 gånger bättre jobb än de där pajaserna som stod i Channel One Cup om han fått stå i riktiga tre kronor. Det leder nästan in tanken på att det är uträknat av B-Å och kompani att undanhålla Markström från spel i BIF.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19: Tycker du Molin, Svanberg, Hietanen, Jonsson, Carlsson, Widing, Lauritzen å Vas var det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19: Ander´sen gjorde snyggt mål, fast i fel kasse... (0-1)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19: Var Jonsson det då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
AVGÅ:
Och du tror även att han stannar kvar i klubben som stoppar honom från att spela JVM?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström:

Nej,vart vill du komma?

Jag påstår bara att Markström kan vinna matcher åt oss,men det gör inte Lindbäck....



Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19: Han förstår inte det, vi får nog ge oss och säga att alla får tycka vad de vill.. Den dagen han bygger sitt eget hockeylag kan han ha Lindbäck i sin kasse så tar jag Markström.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Clubsport: Näe, för han hade dragit till NHL i vilket fall som helst. Vilket han kommer att göra. Han har dessutom kontrakt.

Markström har stort klubbhjärta och hade garanterat tagit en order att spela kvar utan knot. Han hade också insett att han verkligen behövs.

Bäckis hade svåra kval, kommer jag ihåg, när han blev uttagen till JVM. Han ville egentligen stanna kvar och spela med BIF i stället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19: Visst gör han det, mest pga att ALLA hjälps åt!
Varför står inte laget upp för Limpan?

Inte får vi dubbla poäng bara för att Markan står, vet dom det?

"Nej,vart vill du komma?"

Till att LAGET har spelat sämre med Limpan i kassen.

Det ända glädje ämmnet idag är att vi måla i PP..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08

RavenLord:

Det är nog en hel del som det borde tänkas på och planeras om. Både J20-VM som vanliga VM ligger i tidsspektra som spikades när vi och de flesta andra europeiska nationerna spelade ca 36-40 omgångar per säsong.

Sedan har ju också en penningstinn Europacup tillkommit, där möjligheten till 10-15 miljoner netto finns. För en ekonomiskt snyggt skött förening är ju det här netton som det kan ta 4-5 år att uppnå.

Varför skall man då behöva spela match dagen efter, när inga andra lag behöver det? Eller skicka spelare till Donald Duck Challenge eller Goofy Open i förberedelserna till dessa matcher?

Tiden har sprungit ifrån det svenska och internationella upplägget när det gäller säsongerna.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
MarcusElving: "Han förstår inte det"

Visst gör jag det.
Men när Markan drar vem ska stå då? NI kanske??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Et tu Brute: Även fast jag misstänker att du är HV:it så håller jag med om det du skriver ;-)

Hockeyligan och Förbundet är ju kvar på stenåldern i sitt tänk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström: Hoppades på att de skulle stoppa honom från att åka, det är liksom det hela skiten handlar om. Att vi behöver Markström och ingen annan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Et tu Brute: Håller med i det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
MarcusElving: Jag håller med om till 100% att jag heller ser Markan i kassen. Men nu är ju det som det är me detta i 5 matcher till så..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
RavenLord: Håller oxå med!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström: Ja, det är ju tyvärr det.. Man får hoppas på det bästa, vi kanske kan lyckas vinna någon match här framöver om vi har tur.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström: Inte bara i 5 matcher till! Förmodligen resten av grundserien. Vi har sett exempel på när Bäckis och Widing lämnat BIF i god form som poängproducenter för landslagsspel. Sedan kommer de tillbaka som rena ufo:n som knappt kan hitta sina egna byxor i omklädningsrummet.

Tro mig, vi går en ny KS till mötes p g a att mes Brynäs inte stod upp och vägrade släppa Markan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
MarcusElving: Bara till att hoppas att LAGET gnider på å smäller som dom gjorde dom 10-15 första matcherna.

För att se spelet som visada upp idag långa stunder, då kommer kvalet som ett brev på posten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
AVGÅ: Aj aj ja det e sant. Men har Widing hittat sin än??
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08

RavenLord och AVGÅ:

Sedan är ju det här problemet med J20-VM av modernare snitt. Du behöver inte gå så många år tillbaka för att hitta en spelledighet i ES som var inlagd under JVM.

Men sedan blir det fler och fler omgångar och annandagshockeyn visade sig vara en publik hit.

Jämför man med Finland, Tyskland, Ryssland och Tjeckien så går deras seriespel igång 2-3 veckor innan ES-premiären.

Att man tidigarelägger ES-starten hade löst en hel del problem, med Europacuper och JVM. Detta skulle också vara något som varit på tapeten, men som man absolut inte vill veta av i 08-land. Då inkräktar man ännu mer på fotbollen, vilket skulle ge sig i uttryck av ett ännu skralare intresse för besök på Hovet.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Lindström: Sen kan man konstatera att allt klubben säger INNAN match bara är ren och skär bullshit!

Ass tränare Jonsson inför matchen:

"Det är en match av stor vikt imorgon, och vi kommer att göra allt för att ta hem tre poäng. Vi är också ordentligt revanschsugna efter gårdagens förlust"

Eller:

"men totalt sett så måste vi upp ett antal nivåer till morgondagens match. Men, vi kommer att vara där också. Det är säkert"

Eller:

"Vi kommer att gå ut och göra vårt yttersta imorgon, och kriga hela tiden, fortsätter Tommy Jonsson"

Jävla skitsnack!!

AVGÅ SUNDLÖV!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
sylf: Instämmer till fullo!!
Två som stod upp idag 1:Granis 2:Sunken
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Partyjack: Brynäs försvarsspel har väl sett stirrigt ut emellanåt hela säsongen. Skillnaden när Markan står är att han städar upp efter missarna i egen zon.

Det finns helt klart en risk att JVM kan kosta Brynäs elitserieplatsen. Brynäs årgång 08/09 behöver en världsmålvakt. Den enda målis i Sverige som skulle kunna ersätta Markan är Honken.

Att gå in på spelarkritik är meningslöst. Det är som att försöka beskriva vilken gråsten som lyser mest. Kan bara konstatera att Lasse Jonsson behöver linser.

Inatt gäller det att hålla tummarna för Slovakien. En pinne borde dom kunna sno.

Varför är det inte fullsatt en söndag?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Jajjen: Såg just reprisen på matchen och Lindbäck är en usel målvakt, ett skämt i mål som får Sperrle och Korhonen att likna målvaktsfantomer. Till nästa match bör vi pröva följande alernativ:

1: Häng en slips i ribban.
2: Kör sex mot fem redan från början.
3: Låt Jocke stå.
4: Lämna WO.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Jajjen: "Varför är det inte fullsatt en söndag?"

Vänd på det, varför kommer det folk över huvud taget?? Det man får för 250:- är NOLL!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
sylf: Jag vill aldrig mer se Lindbäck i mäl, jag är beredd att stt vara emd och pröjsa hans lön om han lovar att aldrig mer tra på sig Brynäströjan, Det som är positivt med honom är att alla utespelare vet att det krävs 6-7 mål framåt för att få en pinne.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
rafalski: Exakt, har man dessutom skeppat iväg den enda målskytten så förstår alla(utom möjligen Huge) att det är mission impossible.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
rafalski: Han är 20 år. Han kan bli hur bra som helst. Otur för honom och för oss så behöver vi en klassmålvakt redan på tisdag.

Hade Brynäs haft Markströms genomsnittliga räddningsprocent mot LHC och HV hade vi vunnit med 3 - 2,4 resp. 4 - 1,9.

Jag hoppas att Djurgården och Rögle kommer att gå sämre än oss resten av säsongen. Matchen på tisdag kan ge en fingervisning om det är ralistiskt.

sylf: tsss. Att gå å se Brynäs är som att gå till jobbet, plugget eller tandläkaren. Nåt man måste göra. Ibland är det lika jobbigt också.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19:

Vad kostar det Brynäs att få Markström från J VM ? kanske kostar er ES platsen eller TOM klubbens existens om han inte kommer hem. Ser ju ut som om detta blir en ny tung vinter för er. Ses vi rentav i Leksand ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
sylf: Jag är så jävla besviken (och full) men Linbäck är ett stort skämt i mål, att ens tycka att han är jämn med Markström måste ses med ett leende. Hade jag stått ikväll hade vi vunnit med 4-1, jag hade säkert skrinnat upp och hängt en balja ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
mattias - 74:

Vi mår tillräckligt dåligt ändå,spy i ngn annas bok.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Bissett19:

Det var inte meningen att provocera. Du verkar lätt stött. Jag vet hur det känns. Tro mig.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Jajjen: Lindbäck kan säkert bli hur bra som helst men i ishockey har han ingen framtid, han är usel och kommer alltid att vara usel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
mattias - 74: Vi är inte lättstötta, tro mig. Det ni kan hoppas på är att Markström blir långtidskada annars lär nog återtåget få vänta.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
rafalski:

Jag tror inte vi går opp ändå så.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
rafalski: Och det där leder oss osökt in på svagheten i årets lagbygge: En juniormålvakt håller hela föreningen i sin plock. Och när sportchefen fick lite pengar över köps Lauritzen och Wanvig in. Nån som tror att det är dom som kan avlasta Markström eller avgöra Brynäs öde i positiv riktning?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Jajjen: Precis som förra säsongen kommer våran fortsätta elitsteriestatus vila på en juniormålvakt. Sälj/låna ut/skjut Lindbäck.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Kvällens match i Gävle var faktiskt riktigt underhållande.

HV vinner rättvist sett till 60 minuter.Att det stod 2-2 efter
första perioden var riktigt orättvist.BIF får tacka domaren att
man kom in i matchen igen.

Utöver några minuter i början på tredje perioden skapar
inte BIF några som helst farliga chanser mot Liv i Hvmålet.

5-5 på isen hade Hv full kontroll på BIF men Hv slappnade av
och släppte in BIF i matchen igen när man ledde med 5-2.

Men BIF skall a CRED för att man försökte spela en
offensiv och kul hockey.Under Boorkens ledning spelade man
dödgrävarhockey av stora mått.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Laban: Tacka domaren?? Snarast tacka HV spelarna som tog korkade utvisningar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - HV71 Söndag 28/12-08
Laban: Brynäs ägde HV i 60 minuter. Hade vi spelat med A-laget hade vi vunnit. Lätt.
Kommentera

« · 1103825 · »