Brynäs IF

728246 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV71 Torsdag 24/1-08

« · 971871 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV71 Torsdag 24/1-08
JanT: Rost hade jag i kalsongerna redan i omgång 3, efter torsken mot Bagdad SK. Nu ser min kalsong ut som en zeppelinare.
Kommentera

Huss: Lindbäck får väl stå tillbaka för en ännu yngre förmåga i Almtuna, Ridderwall. Han har väl inte rosat marknaden där direkt, även om jag tror att han är ett par klasser bättre än dom två sållen vi har i kassen idag.
Kommentera

sylf: Tror inte på allsvenskan. Men vi måste fixa åtminstone 1 poäng på lördag. Annars kan det bli risk för rost i kalsongerna....
Kommentera

för att inte tala om DIF som kör Larsson/Ridderwall......
Kommentera

sylf: Vi har gjort det förr med Honken och Asplund t.ex.
Kommentera

Peja: Tror bägge faktiskt, ungefär som i år men det lär bli Markström som lånas ut ett halvår till Almtuna eller så.
Sen får vi inte glömma Joacim Eriksson som kan bli lika bra som de bägge andra...
Kommentera

Huss: Undrar vem av Markström och Lindbäck som blir backup nästa säsong. Lindbäck är ju mer erfaren, men Markström är ett större löfte.
Kommentera

Huss: Vem vill lira i allsvenskan? Det där är ett alldeles för högt spel att spela.
Kommentera

sylf: Det kommer bli det här racet ända in i kaklet. Jag är inte förvånad.

Vi har suttit i smeten sen i höstas och blir kvar där säsongen ut.

Det här kan bli allting mellan 8-12 - helt omöjligt att tippa.

Det lär väl bli Sjödin-effekten på lördag!

LHF har pressen på sig.
Kommentera

sylf: Målvakten med stort M lär värvas nästa säsong nu när Lindbäck och Markström blivit lite mer rutinerade.
Kommentera

sylf: Angell/Kankan, ja att matcha en anfallsglad back tillsammans med Kankan som är ojämnare än Korhonen mot Sveriges bästa anfallsformation är obegripligt...
Kommentera

Peja: Vid matchen mot DIF satt jag tillsammans med en drös med gamla spelare, styrelsemuppar o dyl. Alla var rörande överens om just målvakspunkten. ALLT spel byggs upp bakifrån, sviktar då den byggklossen så faller hela bygget. Ett lag byggs bakifrån, inför den här säsongen värvade vi Brendl. Visst, en kanonvärvning, men istället för att bygga framifrån borde man lagt krut på att hitta en riktig matchvinnare i kassen. Hela Sundlövs/Boorks strategi ter sig en smula märklig när man ser resultatet. En grå massa av nästan ingenting! Målvakterna är ett skämt, vinner kanske 2-3 matcher per säsong åt laget vad gäller kanonmatcher. Resten måste utespelarna slita stenhårt för att vinna då Sperrle/Kårrånen kastat in ett gäng puckar. I 99 procent av fallen går det inte. Mormor har inga pengar, dom har gått åt till viktigare saker, därför kommer vi att få kvala, mot Belfour, Pitkimäki och grabbarna, jippi!!!!
Kommentera

Tycker faktiskt brynäs gör rätt som spelar uruselt åter igen, Gävleborna pissar på dem så då är det bara o piss tillbaka.
Kommentera

Peja: Till dagens torsk serverades det alldeles för lite potatismos. Det var dock väl tilltagen kryddning som bestod av juniormisstag, dåligt målvaktsspel, felpass, hybris, slarv och en touch av Hautonen. Med andra ord saknade den Spets...

Go tigers!
Kommentera

Bissett19: Backsidan var väl inte så dålig idag, mest BP som inte funkade överhuvudtaget, även om man inte kan bortse från att HV är skickliga i PP.

Att Hauhtonen kom in och spelade BP försämrade helt klart Brynäs. Han är djävulskt seg, läser inte spelet speciellt bra och kan inte teka. Det är värdelöst att ha en center som förlorar alla tekningar i BP.
Kommentera

Peja:

Nä det är helt klart att Målvakterna är ett orosmoment,nu lär väl Sperrle stå på Lördag.Ingen kontnuitet där direkt.
Olofs drag på backsidan o ändra i stort sett alla backpar var ingen hit direkt.
Men förstår hur han resonerade då han ville ha en Offensiv/Defensiv i varje par,men det föll inte så väl ut.

Kommentera

Peja: Glömde nämna att det är omöjligt att bortse från att Brynäs har två andramålvakter i truppen.

När Brynäs skapade målchanser i början av matchen agerade Liv säkert och räddade puckarna, Korhonen gjorde väl en bra räddning på hela matchen. Korhonen är inte dålig men han är inte den matchvinnaren som man behöver ha mellan stolparna. Här har Sundlöv (och framförallt Boork) helt klart gjort en stor tabbe som har prioriterat bredd framför spets även på målvaktssidan.

Och ja, på tal om Spets... Hade Lars Erik ett rätt på hela matchen? Skandalöst dåligt att den sopan snor en plats från Sandin.

Sandin har förresten fått tryck på matchtröjan nu, så han kanske är i A-laget för att stanna trots allt.
Kommentera

HV gjorde i princip sin plikt ikväll. De var bättre framför kassarna i PP, det var väl det som jag tyckte avgjorde matchen.

När HV skjuter i PP står alltid Jämtin eller någon annan och skymmer. När Brynäs skjuter står oftast ingen och skymmer, både Hietanen och Angell hade kanonskott från bra lägen i PP men Liv kunde ju rädda relativt enkelt eftersom ingen skymde.

Det är bara att konstatera att Sundqvist är ett fiasko i PP. Hans uppgift är att skymma - det gör han inte. Det krävs mer än vad man tror för att göra det, det krävs spelförståelse för att veta när man ska åka in och skymma, en spelförståelse som Sundqvist saknar.

Egentligen var Brynäs med bra i matchen innan Vinnerborg hittade en tveksam elbowing. Ni som såg tv-bilderna kanske kan berätta om det var elbowing eller ej, men från min position såg det absolut inte ut att vara det.
Kommentera

mattiaskarlgren:

Ikväll var det inte HV:s fyra femmor som avgjorde,tyckte HV var riktigt bleka,hade Brynäs tagit tillvara på alla bjudningar i första perioden så hade matchen fått ett annat resultat.Men Brynäs oförmåga var tydligt ikväll.

Det var istället i Powerplay som matchen avgjordes,HV är så pass mycket skickligare där.Tycker att matchen avgörs där.
Det som känns så jävla onödigt är att när vi har ledningen återigen gör Juniorrmisstag,Angell tappar pucken i mittzon,glider sakta hemåt o Hv kontrar in 2-2.
Brendl uttryckte det bra i Pausen om varför Brynäs tappade ledningen:"Mental misstakes"
2-2 Angells pucktapp o Hermansson som inte fångar upp junisen Hedenhös.
2-3 Nolander tar en klantig Interfernce,o Grillfors nyper in pucken från blå.

Kommentera

Clarence: Tredje gången gillt!!!

Men vi har en fin arena!
Kommentera

65selander: Det blir förlust på lördag. Brynäs håller sakta men säkert att falla i bitar igen. Man viker ner sig trots ledningar i matcherna och har ett försvasspel som är Div1 mässigt. Inget talar för att man klarar sig från KS oavsett att man kanske har ett bättre lag än LHF,MIK etc på papperet. I verklighetan gäller det att kämpa till sista hörntand och INTE vika ner sig, nåt som Brynäs gör mest hela tiden. Angell/Kankan måste va bland det sämsta som skådats. 4800 på plats ikväll, en normal siffra sett efter spelet de sista matcherna. Efter förlusten på lördag kommer kanske 3000 mot VF.
Kommentera

Det var nog den lättaste matchen att recensera.. Hv71 har fyra femmor som är klart klart bättre än Brynäs. Därför vinner dom. Hv är i grund och botten mycket bättre och det syns väldigt väl på siffrorna. Sen var Liv riktigt bra.
Kommentera

Bissett19: Dyster tillåter jag mej att vara när det gäller utvecklingen för Brynäs. Mora börjar jag räkna in nu som ett kvalserielag, men jag vill verkligen inte se Brynäs som det andra kvallaget - för tredje gången på sex år. Brrrrrr...
Kommentera

Bissett19: Tabellen. Förlust på lördag så kommer man att gå i bitar

7 Djurgård 40 16  7 17  2 106-108  57
8 Brynäs   40 14  6 20  3 118-122  51
9 Skelleft 40 13 10 17  2  96-107  51
10 Södertäl 40 14  7 19  0  91- 96  49
11 Luleå    40 13  9 18  1 103-115  49
12 Mora     40 12  8 20  1  92-117  45
Kommentera

Bissett19: Självmål från LHF. DIF vann också på ot
Kommentera

Gusten:

Där avgjorde Skelle i Sudden.Micke Renberg.
Kommentera

Låna ut sopdackell till IK Huge
Kommentera

Bissett19: Två hemmamatcher mot redan slutspelsklara lag...noll poäng. Tro varför inte motivation slår klass-devisen gäller när vi är det sämre laget?

Är #18 med på bussen/flyget till Luleå så ska jag sätta en tusing på Luleå!

Ps. Jag är fortfarande rosenrasande över Luleå och Moramatchen!
Kommentera

Det gick väl som förväntat.Det smärtsamma enligt mig är att det är så uppenbart att det är målvakterna som skiljer. Hade vi haft Liv och dom finnen så tror jag att resultatet hade varit det omvända.
Det blir tufft att klara slutspel men det kan gå. Hoppas det då vi behöver pengarna ( samt att det vore grymt kul ).
Mycket viktig match på lördag. Då tror jag vår andra andre målis står.
Kommentera

Bissett19: Du har rätt, på lördag bränns det verkligen. Väldigt viktigt att vinna. Blir det stryk känns det som Lule är förbi oss för gott...
Kommentera

Bissett19: Känns ju surt med att vi gick upp i ledning men man borde ju vara van och HV är ju trots allt ett topplag. Blir till att bryta ihop och bryta ihop för att se världens nagelbitare på lördag.
Kommentera

Clarence:

Äääh va inte så dyster.Vem hade räknat med poäng idag?Inte jag.
Som resultaten är nu så hakar vi oss kvar på slutspelsplatsen.

Den viktiga matchen är på Lördag mot Luleå.
Kommentera

Fortsätter det så här talar mycket för att Brynäs kommer att ha släppt in flest mål av alla lag när serien är över. Nån kalenderbitare kanske kan svara på om det skett tidigare i elitseriehistorien??
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Stabilt backspel av Angell och Kankan, not :(
Kommentera

sylf: Kvalseriekänslan börjar så smått krypa på, ja...
Kommentera

Bissett19: Seriefiguren #18
Kommentera

Gusten:

Vem av dem ?
Kommentera

Gusten: Gonatt!
Kommentera

sylf: Får man säga att man hatar en spelare i sitt eget lag?
Kommentera

Hence: Hietanen
Kommentera

Clarence: Korrekt, när man dessutom inte har nåra målvakter så får man spela KS
Kommentera

Gusten: Och ytterligare ett lysande försvarsspel ger 2-4 och game over!
Kommentera

Gusten: 2-4. Då var det kört igen då. Ja, backar och försvaret i stort är det som blöder i Brynäs hela säsongen. Anfallsmässigt finns viss kvalité i laget men det räcker inte när det ser ut som det gör bakåt.
Kommentera

Hietanen? Angell? :(
Kommentera

Clarence: Och där fick vi vår enda klassback skadad :(
Kommentera

sylf: Sundlöv verkar f ö ha lika mycket pengar den 26 januari som den 24:e. Ja, året runt som det verkar...
Kommentera

sylf: 0-1 tar väl på nåt stolpskotts ben tror jag, bra målvakter har tur...
Kommentera

Curre: 0-1 kan jag hålla med om, de andra är ju inte hans fel, det är de fantastiska backarna som inte hjälper till. Men i stort håller jag med. Skicka iväg båda målvakterna! Men det är en utopi eftersom mormor har lika mycket pengar som jag har den 24:e januari.
Kommentera

65selander: SSK skall bara 49
Kommentera

sylf: Tabellen just nu med aktuella resultat.

7 Djurgårdens IF 56
8 Brynäs IF 51
9 Luleå HF51 
10 Skellefteå AIK49 
11 Södertälje SK51 
12 Mora IK 45
Kommentera

« · 971871 · »