Brynäs IF

727630 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV71 Torsdag 24/1-08

« · 972006 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV71 Torsdag 24/1-08
Bissett19: Varför ser ni inte till att fylla tablettasken istället. Ingen kritik, men jag fattar inte hur i helvete det kan vara 3000 pers mindre mot HV än när ni spelade mot oss (Timrå)?

Såg ni matchen mot oss som "klar" så det var därför publiken kom? Det är väl mot topplagen spelarna behöver allt stöd.

Frid!
Kommentera

Huge: Kan hålla med till viss del. Hv:s pp hade vi inte ens chans mot, äckligt bra. En vunnen tekning, en eller två pass och sen hade man formationen klar, snabba sidledspass, backar som är villiga att gå in i luckan och sen blir det mål. Tycker dock att Brynäs kan bättre i bp, känns mycket underligt att Åkerman två gånger får ta sig ända in i cirkeln för avslut utan press av Brynäsforward.

Brynäs ineffektivitet i pp däremot är en av grunderna till förlusten. Ingen som helst rörelse förutom vid Brendls mål. Det känns som att det tar för lång tid att ställa upp formationerna samt att vi inte har någon självklar styrande forward förutom Lind. Sen får man ju magsår när man ser Spets i PP....

Annars var det enkla misstag av backar som gör det lätt för HV. Lastar dock inte backarna för detta alla gånger, forwards måste ta mer ansvar. Med bättre styrspel från forwards kan man göra det lite enklare för backarna och förhoppningsvis få bort en del av de situationer där backarna hamnar i knepiga situationer och går bort sig. HV gör det riktigt bra, äckligt bra press/täckning av forwards som tvingar Brynäs backar till taskiga passningar vilket leder till taskiga anfall. Där måste Brynäs forwards ta mer ansvar. Många gånger lämnades Brynäs backar med puck djupt i egen zon utan understöd av forwards vilket leder till HV-brytningar.
Kommentera

Hitman: Jag har inga synkpunkter alls på att Sjödda blir bänkad, endast på sättet som vissa "supporters" skriver om honom. Vilket framgick av mitt inlägg.

Och visst ska man få uttrycka sina åsikter, vilka dem än är, jag menar dock att vissa borde tänka på HUR dem framför dem.
Kommentera

Davey_22: Visst, respekt kan man visa men jag tycker ändå att det är viktigare att ge de spelare som faktiskt presterar bra just nu chansen, t.ex. unga spelare på väg upp i karriären. Hellre det än på gamla meriter. Smutskastning eller inte, Sjödin håller inte måttet längre vilket är fullt normalt eftersom han är så pass gammal.

Visst, han kanske borde peta t.ex. Sunkan i dagsläget men det är hårfint och Östblom gör väl antagligen den bedömningen att han prioriterar speed och fysiskt spel (med uppenbara risker för felpassningar och lite halvtaskig känsla för positionsspel) framför Sjöddas rutin. Östblom var ju ganska tydlig med vad han menade och vad han tycker om Sjöddas spel i dagens GD.

Jag kan absolut hålla med om att kritiknivån är låg här inne, det bidrar jag själv till. Grejen är väl ändå att detta är ett forum, dvs en plats där man ska få uttrycka sina personliga åsikter (inom gällande ramar)? Folk här inne höjer vissa spelare till skyarna medan andra binder ett stort sänke vi deras fötter och letar efter närmaste sjö att sänka skiten i. Det är väl det som gör det intressant och roligt?
Kommentera

Petningen av Sjödin är kanske befogad, men vissa skribenter borde fan visa mer respekt för Tommy, är man en riktig Brynäs-supporter så smutskastar man inte en spelare som gjort över 700 matcher i dressen och räddat oss i kvaliserier nästan på egen hand.

Rent allmänt så är nivån på spelarkritiken härinne förbannat låg.
Kommentera

Macahan: Instämmer.
Kommentera

pastorn: Ja, visst är det inte Spets fel att det blev stryk mot HV.
Men jag retar också upp mig mycket på honom, att sen se honom i PP. Då fundera jag på att byta kanal. Sandin har gjort det jättebra sen han kom med. Förstår inte varför han inte lira idag!
I mina ögon så slåss de om samma plats.
Där håller jag Sandin högre.
Kommentera

Lindström:

Känns rätt fånigt att gnälla på Spets efter en sådan här förlust. Finns många andra i laget som ska ha kritik före honom.

Visst kan man tycka att Sandin ska spela istället för Spets men de slåss inte riktigt om samma platser i laget tycker jag.
Kommentera

GävleLasse: "I övrigt så tycker jag att man gör en ganska bra match ikväll, bra fart men man saknade det där flytet som man behöver för att slå ett lag som leder tabellen överlägset."

Ja, det sammanfattar det hela rätt så bra. Vi släpper till lite för mkt i BP och där är dom effektiva som fan. I övrigt skiljer det inte så mkt. Vi skapar trots allt en hel del vilket är bra.
Kändes lite som mot Timrå senast när vi tappar 2-1 till 2-3 på kort tid.
Som Brendl sa: mental mistakes....
Kommentera

Peja: Och ja, på tal om Spets... Hade Lars Erik ett rätt på hela matchen? Skandalöst dåligt att den sopan snor en plats från Sandin.

Sandin har förresten fått tryck på matchtröjan nu, så han kanske är i A-laget för att stanna trots allt.

Ja skandal vore annars..
Kommentera

Peja: Låter bra - tror dock att Kapten Sjödin gör comeback på lördag och Carlsson får lite mer istid.
Kommentera

JanT: Andersén var stabil.
Kommentera

GävleLasse: Som text-TV coach får man ju inte förneka sig...

En zon hit eller dit, vad gör det? ;-))

Hur såg Andersén ut?
Kommentera

JanT: men det här var på offensiv blå.

- en följd av att centern Hansen helt saknar kreativa offensiva förmågor. Då tvingas backarna ta upp pucken. När sedan passningarna bara vägrar att sitta på bladet så tvingas backarna att åka upp med pucken.
Kommentera

GävleLasse: Det är väl inte första gången Nic fumlar i egen zon....
Kommentera

Det är ett ganska intressant fenomen att skribernter sågar laget jäms med fotknölarna och sedan klagar över att publiksiffrorna är så dåliga.

I övrigt så tycker jag att man gör en ganska bra match ikväll, bra fart men man saknade det där flytet som man behöver för att slå ett lag som leder tabellen överlägset.

Jag blir mer och mer fundersam över Hansen. I kväll så tvingades Månsson att vara den kreativa spelaren i kedjan, något som är dömt att misslyckas. Det behövs en center som är kreativ mellan herrarna Widing/Månsson.

I brist på annat så får man köra en rokad mellan Hutten och Hansen till nästa match.

Angells misstag vid 2-2 är matchavgörande. Sånt smånätt spel på offensiv blå mot ett lag som ligger på kontring får inte förekomma...
Kommentera

Bissett19: Det jag menade var att Hv är ett bättre lag sett över spelarmaterialet och gjorde vad som skulle, och det visade sig räcka mot ett ineffektivt Brynäs.
Kommentera

Bissett19: Jävlar om vi inte vinner då när det är så många Brynäs fans som ska dit!
Kommentera

sylf: Jag är i och för sig inte überförvånad att vi torskar i dagens drabbning, men en formkurvedip i dagsläget är inte gångbart.

Det behövs poäng på lördag och i de därefter 2 kommande hemmamatcherna!

Det har aldrig fungerat att torska i 4 raka hemmamatcher....
Kommentera

sylf:

Vi får se till att fylla Globen nästa Lördag istället.
Kommentera

Peja: Ingen elbowing!
Kommentera

Peja: Man är så j-a tvungen som Brynäsare! 7 raka säsonger i förnedring med fjolårets som enda undantag. (det höll dock på att skita sig rejält på slutet även då)

Det har balanserats på alla möjliga och omöjliga streck med 2 kvalserier som följd. Vete f-n om vi klarar spöket en 3:e gång...

Är Östblom rätt man för jobbet?

Återstår att se - dagens bänkning var ett steg i rätt riktning.
Kommentera

Men Widings elbowing, kommentarer från tv-tittare?
Kommentera

Bissett19: Näe, hittills är det väl bara TIK som dragit folk till ladan.
Kommentera

JanT: Sant, för att rensa ut skiten i den föreningen behövs en sällan skådad cocktail. Osläckt kalk, butangas och plutonium?
Kommentera

21olsson:

Publiksiffran var ganska väntad på "årets fattiga dag",sen brukar Hv sällan dra folk till Gävle.
Kommentera

Peja: Jo, jag är väl medveten om Ridderwalls utlåningshistoria och Lindbäcks ryggproblem.
Gällande Markström blir han väl 18 nästa år och frågan är om Brynäs kan behålla både Markström och Eriksson som är 1a och 2a i juniorlandslaget också. Är Markström tillräckligt talangfull och mogen så är det mycket som talar för att det kan vara värt att låna ut honom
Kommentera

21olsson: Vem vill egentligen leva på mardrömmar?
Kommentera

StoltBrynäsare: kan hålla me till viss del. nog för att Brynäs ska spela bättre ändå men om ja tycker de e så jävla dåligt me 4889 i publiken! vafan! stötta laget istället!! och klacken får fan ta och vakna nu! man kan inte ropa "vi älskar brynäs" en hel match fast man ändå inte hör nånting!

håller helt med Wikegård va han sa om Brynäs pubilken på hockeykväll i måndags! de sista han sa va: Lev inte på minnen, Lev på drömmar!! stämmer helt!
Kommentera

sylf: Det har väl varit rost i kalsongerna sen vi åkte med 0-4 i kvarten mot Percys pågar 2001....

I och för sig så hällde Leffe in några dl Klorin som hjälpte för stunden.

Men man får inte glömma att det behövs starkare grejer för att rensa ut skiten i Brynäs IF.

Dagens citat; "Jag kan tänka mig att spela en säsong till" (Tommy Sjödin)
Kommentera

Huss: Enl en HV f-n så är Tedenby medlem på HS. Kolla i HV-boken.

Kul att han fick göra mål just idag ;-)
Kommentera

Huss: Tror du är lite fel ute där. Markström lär inte lånas ut sålänge han går gymnasiet i Gävle, det har ingen spelare gjort förut i alla fall. Angående Lindbäck så lånade Almtuna in Ridderwall eftersom Lindbäck var småskadad, inte direkt för att han skulle peta Lindbäck. Men nu om Lindbäck trots allt är hel i dagsläget det ändå klart att de måste låta Ridderwall stå när de lånade honom för 3-5 matcher med garantier om speltid.
Kommentera

sylf: Fast Ridderwalls två inhopp i Almtuna har inte varit till glädje för någon direkt. Lindbäck räddade 44 skott i senaste matchen han stod har jag för mig.
Men det är klart det blir en chansning om vår "1a" blir skadad.
Samtidigt har vi en begränsad påse pengar och då får man välja därefter.
Skall vi vara ärliga så har väl knappast ens HV en duglig andrakeeper, däremot har de pengar att fixa en på kort varsel.
Kommentera

Bissett19: SAIK/SSK/MIK lär inte få några gratispoäng på lördag.

Känns som om det är jämnt skägg i bottensmeten med MIK snäppet efter.

Tur att man är luttrad....
Kommentera

JanT: Rost hade jag i kalsongerna redan i omgång 3, efter torsken mot Bagdad SK. Nu ser min kalsong ut som en zeppelinare.
Kommentera

Huss: Lindbäck får väl stå tillbaka för en ännu yngre förmåga i Almtuna, Ridderwall. Han har väl inte rosat marknaden där direkt, även om jag tror att han är ett par klasser bättre än dom två sållen vi har i kassen idag.
Kommentera

sylf: Tror inte på allsvenskan. Men vi måste fixa åtminstone 1 poäng på lördag. Annars kan det bli risk för rost i kalsongerna....
Kommentera

för att inte tala om DIF som kör Larsson/Ridderwall......
Kommentera

sylf: Vi har gjort det förr med Honken och Asplund t.ex.
Kommentera

Peja: Tror bägge faktiskt, ungefär som i år men det lär bli Markström som lånas ut ett halvår till Almtuna eller så.
Sen får vi inte glömma Joacim Eriksson som kan bli lika bra som de bägge andra...
Kommentera

Huss: Undrar vem av Markström och Lindbäck som blir backup nästa säsong. Lindbäck är ju mer erfaren, men Markström är ett större löfte.
Kommentera

Huss: Vem vill lira i allsvenskan? Det där är ett alldeles för högt spel att spela.
Kommentera

sylf: Det kommer bli det här racet ända in i kaklet. Jag är inte förvånad.

Vi har suttit i smeten sen i höstas och blir kvar där säsongen ut.

Det här kan bli allting mellan 8-12 - helt omöjligt att tippa.

Det lär väl bli Sjödin-effekten på lördag!

LHF har pressen på sig.
Kommentera

sylf: Målvakten med stort M lär värvas nästa säsong nu när Lindbäck och Markström blivit lite mer rutinerade.
Kommentera

sylf: Angell/Kankan, ja att matcha en anfallsglad back tillsammans med Kankan som är ojämnare än Korhonen mot Sveriges bästa anfallsformation är obegripligt...
Kommentera

Peja: Vid matchen mot DIF satt jag tillsammans med en drös med gamla spelare, styrelsemuppar o dyl. Alla var rörande överens om just målvakspunkten. ALLT spel byggs upp bakifrån, sviktar då den byggklossen så faller hela bygget. Ett lag byggs bakifrån, inför den här säsongen värvade vi Brendl. Visst, en kanonvärvning, men istället för att bygga framifrån borde man lagt krut på att hitta en riktig matchvinnare i kassen. Hela Sundlövs/Boorks strategi ter sig en smula märklig när man ser resultatet. En grå massa av nästan ingenting! Målvakterna är ett skämt, vinner kanske 2-3 matcher per säsong åt laget vad gäller kanonmatcher. Resten måste utespelarna slita stenhårt för att vinna då Sperrle/Kårrånen kastat in ett gäng puckar. I 99 procent av fallen går det inte. Mormor har inga pengar, dom har gått åt till viktigare saker, därför kommer vi att få kvala, mot Belfour, Pitkimäki och grabbarna, jippi!!!!
Kommentera

Tycker faktiskt brynäs gör rätt som spelar uruselt åter igen, Gävleborna pissar på dem så då är det bara o piss tillbaka.
Kommentera

Peja: Till dagens torsk serverades det alldeles för lite potatismos. Det var dock väl tilltagen kryddning som bestod av juniormisstag, dåligt målvaktsspel, felpass, hybris, slarv och en touch av Hautonen. Med andra ord saknade den Spets...

Go tigers!
Kommentera

Bissett19: Backsidan var väl inte så dålig idag, mest BP som inte funkade överhuvudtaget, även om man inte kan bortse från att HV är skickliga i PP.

Att Hauhtonen kom in och spelade BP försämrade helt klart Brynäs. Han är djävulskt seg, läser inte spelet speciellt bra och kan inte teka. Det är värdelöst att ha en center som förlorar alla tekningar i BP.
Kommentera

Peja:

Nä det är helt klart att Målvakterna är ett orosmoment,nu lär väl Sperrle stå på Lördag.Ingen kontnuitet där direkt.
Olofs drag på backsidan o ändra i stort sett alla backpar var ingen hit direkt.
Men förstår hur han resonerade då han ville ha en Offensiv/Defensiv i varje par,men det föll inte så väl ut.

Kommentera

« · 972006 · »