Brynäs IF

727955 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Karlskrona HK 17/10-15

1705180 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 17/10-15
Monno: Kan bara hålla med dig och inflika med vad de i CMore-studion sa igår angående Jeres avstängning. Är ju två helt identiska situationer.
Där båda är obegripligt hur de blir matchstraff. Solklara tvåor (+2 om det är blodvite).
10 matcher på Jere är nog årets största skämt.

Klart som fan att spelare exakt som du beskriver sätter upp klubban för att försvara sig. Sen är det dock väldigt fult då det trots allt är en cross-checking rakt i ansiktet.
Kommentera

Davey_22: Nu har DN sagt att utvisningen av Salmela var felaktig och han måste spela dubbla byten nästa match för att kompensera för den missade speltiden mot KHK. ;-)
Kommentera

Forsberg 1978: Nä,bara att det är klart att han är avstängd nästa match.
Kommentera

Davey_22: Har vi hört något om Salmela?
Kommentera

Davey_22: Dags att andrakedjan börjar producera nu! Step up.
Kommentera

Blir en riktigt tuff uppgift mot Örebro med Salmela,Bertilsson,Vrana (och Enter) borta.

Har vi tur kanske Bertil blir spelklar, det krävs att Johnson,Ollas,Brodecki och Westerholms avlastar förstakedjan lite också.
Kommentera

mk: Jag är väldigt nöjd om vi lyckas sno poäng i Örebro. Det blir nog en tuff match, förmodligen den tuffaste bortamatchen så här långt. Hoppas att Starkbaum står, han har känts stabil och säker de senaste matcherna han spelat!
Kommentera

mk: Ödmjukhet!!!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo. Men det har ju vart jämnare än man vill att det ska vara från ett topplag menar jag. Men nöjd med segrarna givetvis.
Kommentera

mk: Vad menar du? Brynäs har väl ändå fört matcherna mot Malmö, Modo och Karlskrona för att nämna några.
Kommentera

Brynäsgubbe: Svårt lär det bli. Men samtidigt lättare att möta ett lag som inte bara backar hem. Brynäs är inte tillräckligt bra ännu att föra en match mot ett sämre lag.
Även fast man var bättre än Karlskrona.

Men bättre än cykloperna lär vi aldrig bli: )
Kommentera

Brynäsgubbe: Dom vet kanske inte hur man får igång filmkameran! ?😖han som sköter grejerna var ledig
Kommentera

Johannes Hedberg: Hahahaha.. Precis! Undrar när de vänder för JFK, Modomille och de andra tomtarna i Modoboken😋😂
Moderattönten har stängt av mig så tyvärr kan jag inte trolla så mycket där idag. Får bli en ny identitet 😈
Nu får jag nog JFK på mig igen😂
Kommentera

Bäckström gjorde säsongsdebut mot Carolina. Ett mål. Två assist. 4-1 seger.
Kommentera

Brynäsgubbe: Blir spännande, svårt att få hål på Hudaceck. Gäller att andrakedjan börjar producera i 5v5, då kan vi slå absolut alla lag. Hoppas att Westerholmarna+Mannberg kommer igång rejält på tisdag också. Tycker att Mannberg var bästa spelaren på isen idag!
Kommentera

Brynäsgubbe: Så var det med Frölunda innan de fick smaka på Brynäs också! ;)
Kommentera

Chris11: Örebro blir en jävligt bra värdemätare. 12/15 poäng hemma och endast ett mål insläppt i boxplay. Hade fem raka segrar innan senaste förlusten på övertid. Örebro imponerar och kommer bli en rejäl utmaning.
Kommentera

Häftigt, vi är med i alla topp 5 ligor i SHL förutom tacklingsligan. Bra special teams, bra målvakter och bra poängspelare! :)
Kommentera

Skrubben: Jag blir bara gladare för var seger, här önskas inga förluster.
Kommentera

bifhjärta: Exakt. Som jag sa häromdagen: 12/13 låg vi först efter 13 omgångar men slutade 8a och det var verkligen på håret. Det kan mycket väl ske även i år.
Kommentera

Enaranger: Haha ja..han håller en klass för sig. AB-nivå..en ny ranking!=) Förstår inte hur en domare kan åka runt och vara så UPPENBART partisk. Det är obehagligt när man tänker efter, för zebrorna kan avgöra matcher rätt enkelt om dom känner för det. Så fruktansvärt frustrerande att titta på när ens lag blir behandlat på det viset som idag. Undra då hur det känns för spelarna? Klart dom snackar vid sidan om isen vilka domare som är anti-Brynäs osv..
Kommentera

Jag hade helt glömt bort att det fanns domare som är sämre än
Linus Öhlund och Sören Persson. Men så får vi den här Claeson.
En domare som jag helt förträngt att han existerar. Trodde han
lagt av eller så. Visserligen har vi ju inte mött HV borta än. För där
brukar vi väl av någon konstig anledning allt som oftast ha honom
som domare. Men nu är han tydligen på en turné norr om Dalälven
och yrar omkring. Och påminner mig att det finns ju faktiskt en domare
som är klart sämst. Och som de flesta (oavsett lagsympatier) verkar
tycka är sämst.

Han håller Arbetarbladet nivå.
Kommentera

Skrubben: Förstår precis vad du menar. Vi är inte vana vid det här. Samtidigt har jag alltid en underliggande oro över att världens ras ska komma..typ att 2-3 nyckelspelare blir skadade a la Brynäs-style..eller att vi förlorar 7 matcher irad och dras ned i bottenträsket..Ständigt denna oro=) Man får njuta medans man kan tycker jag, samtidigt som man får tänka att varje poäng vi tar nu är viktigt inför säsongens svacka (som hör till nästan alla lag).
Kommentera

Skrubben: Nja, jag älskar att se Brynäs vinna. Dock tycker jag inte Brynäs spelat särskilt bra i de två senaste matcherna så jag är rädd att en svacka kan komma snart.

Sedan ogillar jag också hur löjligt beroende vi är av Rödin och Scott. Det är bara en tidsfråga innan motståndarlagen fattat galoppen och kommer gå hårdare mot dessa två. Vad gör vi då? Inga andra kedjor producerar ju.
Kommentera

Är det bara jag som känner mig helt avtrubbad efter alla segrar? Jag har inte alls samma känsla över segrarna denna vecka, gentemot när vi vann förra säsongen. På något sätt blir vinsterna extra sköna när man torskat ett par matcher innan.

Nästan så att det vore bra med en förlust mot Örebro på tisdag så man får tillbaka samma glädje när vi vinner nästa gång 😁 (Nu svor jag i kyrkan, men ni fattar vad jag menar)
Kommentera

Powerfade: Jo men nog måste du vara tacklingsbar än fast du just skjutit bort pucken. Annars är det ju bara peta bort pucken så fort någon tacklar dig så åker dom på interference...

Det där var ren olycka enligt mig. I Karhalati fallet så är det mer vårdslöshet då han lyfter klubban för att skydda sig. Det hade räckt att sätta klubban i brösthöjd och det måste man hantera.
Kommentera

Varför har GD aldrig några videointervjuer efter hemmamatcherna? Det är rätt galet tycker jag.
Kommentera

Monno: Frågan är hur mycket kamikaze tacklingar man ska tillåta? Jag menar Salmela har spelat bort pucken och borde inte vara tacklingsbar. Ändå kommer han i full fart mot honom. Vi såg ju hur det gick för Enterfeldt när han inte skyddade sig...
Kommentera

Måste säga att det är ju helt sjukt att Salmela blir avstängd. Kikade på en gif av situationen ett par ggr och jag förstår inte hur han ska agera annorlunda i situationen?
Hans enda alternativ där är ju att handlöst falla bakåt och ta smällen på ett sätt som antagligen skadat honom.

Klart klubban är högt, men precis avlossat skott när tacklingen kommer. Förstår inte vad han ska göra.
Kommentera

KulaShaker: Ja kanske... för som vanligt så står det ett plakat på stora torget i Ö-vik till våren.

GULDFESTEN INSTÄLLD PGA SKANDAL!
Kommentera

Powerfade: Ta det lugnt med modomille han är nog lite överhettad efter att, tillsammans med övriga MoDo-anhängare, försöka hitta lämpliga bortförklaringar till MoDos "oförväntade" start...
Kommentera

Modomile: Jag får inte ihop modoiternas ständiga tjat om orättvisa och liknande. Ligger Ö-vik i en gigantisk fiskdamm där alla får exakt lika i sina påsar? Mentaliteten ligger på den nivån i alla fall.
Kommentera

modomille: Fuskslutspel? Elaborate...
Kommentera

Powerfade: ja fusk slutspel.
Kommentera

modomille: Bortser man från all otur ni haft i varje match ni förlorat ser ni starka ut.
Kommentera

Dalan_: Smygtimråit?;-)
Powerfade: Hahah ooops @ modomille=)
Kommentera

Dalan_: Ett problem som verkar hända ibland. Jag ska höra efter med Marcus i moderationsboken.
Kommentera

Peja: tufft spelschema framöver med Örebro borta Saik hemma sen Växjö borta , ska bli intressant att följa..

Hmm blivit inloggad på någon annans konto / Bratwursten
Kommentera

modomille: Vi spelade slutspel. Vad gjorde ni? Spelade kval mot Vita hästen. Det är två helt olika världar så jag skulle hålla låg profil om jag vore dig.
Kommentera

Johannes Hedberg: utmanare i slutspelet?vem har nämnt det?.Om jag inte minns fel så sade Jonsson att Brynäs skulle bli livsfarliga i slutspelet 2012/2013 och ni fick storstryk mot Skellefteå varje match fast det kanske inte är så konstigt då dom var seriens klart bästa lag.
Kommentera

Chris11: Får han nåt extra för det är det det värsta beslutet genom tiderna
Kommentera

Chris11: Jag tror att han klarar sig från avstängning (förutom den match han får automatiskt vid matchpenalty)

Nygrens frikännande känns mer och mer löjeväckande om man jämför med Karalahtis sista grej och nu Salmelas.
Kommentera

Vad gissar ni för straff på Salmela?
Jag gissar 3+1
Kommentera

Brynäs saknade lite intensitet och tempo idag, men Karlskrona spelade bra. De hade bestämt sig för att inte bjuda på någonting i onödan och gav verkligen allt. Det är tur att Brynäs har ett fantastiskt powerplay, annars hade det kunna blivit knepigare att vinna den här matchen.

Jag är lite besviken på tvillingarna men det kanske var det klassiska att de ville lite för mycket. Det var nog tvillingarnas sämsta match den här säsongen.

Hoppas Alcén är OK, alla spelare behövs.

Kul att Olden gjorde comeback, det är sällan man ser så långa spelare vara så snabb på skridskorna. Tänk vilken fantastisk back det hade kunna blivit av honom, men men...
Kommentera

play.shl.se/video/12332951/ episk presskonferens med två Brynäs ikoner, bäst är slutet!! hahaha xD
Kommentera

Zappaholic: I Modos bok är stämningen dock på topp. Det spekuleras hejvilt att Modo blir en utmanare i slutspelet, eftersom man bara förlorade med 1-0 mot Malmö.

Jag är dock villig att instämma. När Modos kolossala otur väl vänder så kommer Sveriges övriga lag inte ha en chans.
Kommentera

Brynäsgubbe: Om Brynäs fortfarande är i toppen efter 20 matcher kommer jag att tro att detta verkligen är ett topplag .Blir viktigt att få in de skadade kedjespelarna på ett bra sätt när de är spelklara igen. Vrana och Enterfeldt kan bli viktiga kuggar. Nya skador kommer givetvis att komma.
Kommentera

ellis: Över tid? Det har gått 10 matcher. Vill bara påminna om det.
Kommentera

Dalrt: om han får böter så får vi iallafall se vad han tjänar... Blir det avstängning då är det ett skämt! Alldeles för mycket avstängningar nu i SHL. Sunken åker väl också ut för sin klockrena tackling.
Tycker även att det var fult gjort av KHKs spelare att ligga kvar där också och fejka skada för att sedan flyga upp direkt efter avblåsning.
Kommentera

krobbe: Ja, är väl egentligen det mest positiva så här långt. Att försvarsspelet äntligen verkar klaffa bättre - över tid.
Kommentera

1705180 · »