Brynäs IF

731193 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Karlskrona HK 4/2-16

« · 1725370 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Karlskrona HK 4/2-16
Brynäs IF - Karlskrona HK 2-0
Kommentera

JAAAAAAAAAAA Scott
Kommentera

5583:
Brynäs dominerar utan att sätta pucken. Med andra ord så hänger ett Karlskrona mål i luften.
Kommentera

5583: Och avslut....
Kommentera

70 Rodrigues: Nu har Brynäs tagit över fullständigt...

Men där måste ju Westerholm näta. Dåligt!
Kommentera

Seriöst va är det för jävla passningar..
Kommentera

Zappaholic: KHK har tagit över.
Kommentera

Brynäsgubbe: Slarvigt och hafsigt fortfarande.
Kommentera

Hur ser det ut?
Kommentera

Lindström: Fy fan vad Enterfeldt slarvar..
Kommentera

Och där missa domarna ett solklart matchstraff. Bra jobbat era randiga kryp!
Kommentera

Lindström: Varför blir det inte utvisning på Persson?? Han tacklar icke puckförande.
Kommentera

7877: Vad händer? Nattar barn så ser inte tven
Kommentera

Haha! Dem flyger som käglor runt Kihlström!
Kommentera

Twins & Olden ser riktigt hungriga ut idag!

Vilka saknar Porselsnd - Hand upp...
Kommentera

7720: Lucas är riktigt bra. Håller med övriga, bra första 10, sen slarvigt. Tror Bulan vill se mer noggrannhet i defensiven och inte så många tappade puckar där de fått ställa om med fart.
Kommentera

Helvete vad jag gillar Lucas Carlsson!!!
Så klok och lugn i sitt spel. Plus ett bra skott.
Bästa backen just nu, 18 år gammal!
Kommentera

munkas: Håller med. Lite för mkt bytande av chanser för att Bulan ska vara nöjd, annars bra fart och energi framåt.
Olden har sett bra ut, lite av islossning där månne?
Kommentera

munkas: ja de vart lite hawaii hockey sista 10 tyvärr men väljer att se de possitiva ledning1-0 å bra spel första 10
Kommentera

Dallemas: Vi börjar bra men efter ca 10 min börjar vi slarva en hel del och KHK skapar några riktigt vassa lägen. Brynäs vill anfalla i hög fart men klarar inte av att kontrollera pucken. Har Ollas stelopererat handlederna?
Kommentera

Tycker vi har börjat riktigt bra fortsätt så här nu
Kommentera

Zappaholic: Lucas är ju för fan nya Erik Karlsson
Kommentera

Brynäs IF - Karlskrona HK 1-0
Kommentera

Lindström: Såg det precis, tackar
Kommentera

5583: cmore tennis!
Gött med en mål i PP!!!
Kommentera

Cmore Tennis sänds den väl på.
Kommentera

Dallemas: Ngn som vet var matchen sänds??? Har Cmore men den verkar inte sändas
Kommentera

Dallemas: Grabbarna ser spelsugna ut och där sitter 1-0. Det här kan rasa iväg för KHK, har den känslan...
Kommentera

Yiiiihaaaaa
Kommentera

Bra början vi ser pigga ut nu pp
Kommentera

Brynäs IF - Karlskrona HK 0-0
Kommentera

Porseland är med på uppvärmningen. Bara någon administrativ miss alltså 😒
Kommentera

6984: Visst är det så, även om jag isf tror att det inte varit Bulans första tanke när fick frågan och försökte hitta nåt bra och vettigt att säga om värvningen.
Ska iaf bli kul att se vad Broadhurst kan uträtta i förstafemman, där jag utgår ifrån att han kommer att få spela på direkten. Boqvist har gjort det bra, men känns ändå som att B med sin rutin och erfarenhet kommer att göra den femman ännu vassare.
Kommentera

Skrubben: Onekligen verkar det så, skulle iofs kunna vara sjukdom eller så då Porseland borde ligga före Ersson i rankingen. Intressant, kan vara så att man vill spara lönekostnaden om hans agent hittat en ny klubb redan.
Kommentera

Huge: Det kan till och med vara så att Bulan vill tona ner honom lite så att inte det ställs för höga förhoppningar på honom. Det är inte lätt att komma in mitt under säsongen. Nya ansikten, nytt spelsystem och nya coacher.
Kommentera

kennys: "Det som är naturligt för andra klubbar att göra klassvärvningar är helt otänkbart i Brynäs."

Precis.
Men hur förklarar du då att BZ lyckades behålla Rödin, trots massiv uppvaktning av andra betydligt mer penningstinna lag i både SHL och säkert andra ligor?
Eller att BZ lyckades värva Nick Johnson, en regerande svensk mästare som var en av Växjös absolut bästa spelare förra säsong och som även han var hårt uppvaktad av andra klubbar?
Eller att BZ lyckades landa Salmela?
Behöver jag leta fler exempel, för att visa hur felaktigt och rent korkat du resonerar?

"HV tvekade inte en sekund att värva en klasspelare som Ahlbrandt."

Självfallet, vad trodde du att dom annars skulle göra?
När dom är fullsketna med pengar och Arlbrant både har sina rötter i HV och han dessutom klart deklarerat att det inte fanns nåt annat alternativ i Sverige, så tycker du alltså att det var jävligt dåligt att inte BZ lyckades värva även honom?
Om du sköter din ekonomi på samma sätt som du kräver att BZ borde göra, då ska det bli kul att se dig i Lyxfällan på TV3 om ett tag....
Kommentera

Peja: Jag vet inte om Frölunda är ett bra exempel. Dom värvade Crabb från Växjö. En spelare som blev överflödig i det laget när dom tog in Salminen. Det hade nog knappast varit glada miner från oss på hockeysnack om Brynäs gjort den värvningen istället för Frölunda...
Kommentera

dAVydov: Man är bra korkad om man på fullt allvar tror att Bulan försöker nedvärdera värvningen av Broadhurst.
Det går alltid att övertolka uttalanden om man VILL göra det, och det har några uppenbarligen velat göra.
Flera orealistiska krav har förekommit härinne, bl.a att BZ borde ha landat Arlbrandt eller Salminen. När han då lyckas hitta ett jävligt bra alternativ sett till vad spelaren ifråga kostar, så ser jag inget märkvärdig i att bara konstatera faktum: Broadhurst ligger inte i samma prisklass som ex Salminen.
Så du har helt rätt: uttalandet ser säkert konstigt ut för den som på fullt allvar tror att Bulan försöker nedvärdera värvningen och Broadhurst som spelare.
För oss andra, som har förmågan att läsa lite mellan raderna, är uttalandet helt okontroversiellt.
Kommentera

6984: Håller med, men med större resurser hade man kunnat köpa bättre tilltänkta spetsspelare. Lite som Frölunda. Det hade ju trots allt varit stor skillnad om man hade haft en till Salmela istället för Porseland, för att ta ett exempel.
Kommentera

HitTheLights: Ja, det kan mycket väl vara så att efter denna petning känner han att det får vara nog. Han är vår 10:e-back i dagsläget. Det säger väl allt.
Kommentera

Skrubben: Det känns inte omöjligt att Porseland själv sagt att han inte vill spela om man plockar in en junis före honom i top 6 bland backar och att han inte tillför något som 7e back. sedan är jag helt säker på att han lämnar Brynäs innan transferfönstret slår igen.
Kommentera

Peja: Frågan är egentligen vad som är roligast. Att själva producera kommande storspelare och i vissa fall världsspelare än att i princip köpa sig framgång. Det är ju inte utan stolthet man nämner Brynäs satsning på juniorhockeyn.
Visst är det kul att vinna SM guld, men det känns fan så mycket bättre när man gör det på det sätt vi gjorde 2012 än att glra som köpsjl gjorde förra säsongen...eller?
Kommentera

Pettisbif: Då måste han vara på väg bort. Man har tillgång till Porseland, men sätter honom på läktaren. Istället har man ingen sjundeback alls!
Kommentera

kennys: Fast majoriteten av klubbarna i ligan gör ju inte klassvärvningar a la Ahlbrandt mitt under pågående säsong, men visst blir man lite avis på de som har tillräckligt stora ekonomiska muskler för att kunna göra det.
Kommentera

Chris11: Se det som en känga till de som hade förväntat sig en världsspelare för de 120k man samlat ihop. Och Salminen var ju väldigt omtalad, även här. Jag vill minnas att du spydde lite galla på BZ när Salminen blev klar för köpsjö. ;)
Kommentera

Chris11: Jag gissar att han blivit frågad om Salminen så mycket senaste veckan att han gjorde jämförelsen med honom. Kan hålla med om att det kanske ser lite konstigt ut, men jag tror verkligen inte han menar något nedvärderande mot Terry.
Kommentera

Chris11: Äntligen!!! Ingen är gladare än mig just nu!!! Porse på läktaren och Sondre spelar istället för Adam. 8-2 idag 😁
Kommentera

Peja: Det tråkiga är att när det gäller värvningar och Brynäs så hamnar man alltid i dessa diskussioner. Bulans uttalande får ses som frustation över detta. Det som är naturligt för andra klubbar att göra klassvärvningar är helt otänkbart i Brynäs. HV tvekade inte en sekund att värva en klasspelare som Ahlbrandt.
Nu vet ju ingen hur bra Terry kommer att vara. Hoppas att han tystar tvivlare som mig.
Kommentera

« · 1725370 · »