Brynäs IF

727664 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF lämnar Hockeysnack?

« · 268712 Till forumet

Sv: Brynäs IF lämnar Hockeysnack?
KungMartin: "lägg ner allt snack om att det skulle vara dyrt att lägga upp ett eget forum."

Trevligt att få tips av en som vet. Visst, du kan fixa ett forum gratis på alxnet med flera ställen. Jag vet inte vad du syftar på för lingonkonstruktioner, men eftersom jag är systemutvecklare som byggt sidor åt olika börsföretag tycker jag mig ha en viss insikt i vad det kan kosta - allt beror naturligtvis på ambitionsnivå.
Kommentera

Tor Karlström:

Tro mig när jag säger att Jakob Johansson absolut har hockeykvalitéer så det räcker till och blir över för att iaf knipa en plats i er andrakedja. Mer eller mindre komplett center med fina egenskaper såväl offensivt som defensivt. Dessutom en småful spelare som kan reta galla på motståndarna.

Jag håller absolut J. Johansson som en bättre hockeyspelare än D. Johansson
Kommentera

westerlind: skippa planerna om eget forum, hockeysnack är så pass etablerat och fungerar bra tycker jag.

Jakob"Jacke"Johansson forward, 184 cm lång och väger 84 kg. Är född 79, är lilebror till Daniel Johansson.

Statistik: 13 mål och 27 assists gjorda den här säsongen.

Kommentar: en hyfsad förstärkning, chanserna att Daniel Johansson stannar i Brynäs har nog ökat i och med den här värvningen och jag vill ha kvar Daniel.

Men "Jacke" är ingen spelare för första eller andra femman, jag vill ha minst två etablerade forwards till.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

prosten: Jo det finns säkert viktigare saker. Det jag menar är att det absolut inte kostar uppåt 100.000kr för ett forum.
Kommentera

KungMartin:

Tid är pengar.

Finns det viktigare saker att ägne tiden åt?
Kommentera

Ebbe: Du menar väl Jacob Johansson, eller vad har Daniel gjort?
Kommentera

westerlind: 100.000kr för en egen gästbok är väl lite att ta i.
Jag tror inte att det skulle kosta mycket eftersom Brynäs antagligen redan har personal som arbetar med datordelen. Hemsidan och webb-shopen är inte mycket mer avancerade än vad ett forum skulle vara. Jag har kompisar som har lagt upp egna forum och det har inte varit några problem alls, så varför skulle det vara ett problem för Brynäs.
Så lägg ner allt snack om att det skulle vara dyrt att lägga upp ett eget forum. Om det däremot är nodvändigt att ha ett eget forum är en helt annan fråga.
Kommentera

Grattis till Daniel Johansson. Förstor att grabben tar chansen, han lever ju trots allt bara en gång...

Än en gång Grattis!

Ps: vi ser gärna er i Ängelholm igen inom kort.. ds.
Kommentera

westerlind: Förstår inte varför frågan överhuvudtaget tagits upp, ska Brynäs ändra något så lägg pengarna på hemsidan. Hockeysnack fungerar alldeles utmärkt..
Kommentera

65 Selander:
Jag håller med, just att det är så enkelt att spana in debatten hos andra lag och att man dessutom smidigt kan tråka och håna timråiter, modoiter, djurgårdare med flera är mycket praktiskt och trevligt.
Kommentera

Westerlind: Hockeysnack rules!
Kommentera

prosten: ...instämmer tillfullo med föregående talare...!
Kommentera

westerlind:
Jag håller med dig, vad ska det tjäna till att lägga kraft och pengar på dylika ting. Detta forum fungerar utmärkt.
Man får hoppas att Brynäs kan fokusera på viktigare ting.
Kommentera

westerlind: Jag vill ha en egen GB. Så man kan kasta lite skit på andra lag i fred. Men kostar det en spänn för klubben då får det vara.
Kommentera

westerlind: HS lämnar man inte det är ju det som är tjusningen att
kunna surfa mellan gästböckerna och slippa dribbla mellan olika sidor.
Kommentera

Brynäs IF lämnar Hockeysnack?
Följande finns att läsa på www.brynas.se/nyheter.asp?nyhet=837:
==============================================
SNABBFRÅGAN: VI SKA HA ETT EGET FORUM
Förra snabbfrågan löd, ska vi använda Hockeysnack som forum/gästbok eller starta ett eget?
Svaret överraskade oss faktiskt lite. Hela 69,8% vill att vi startar ett eget forum och endast 22,6% vill att vi behåller Hockeysnack. Saken är klar, vi bygger ett eget forum och öppnar det inför nästa säsong.

Frågan:
Ska vi använda Hockeysnack som forum/gästbok eller starta ett eget?
Använd hockeysnack. (22,6%)
Starta ett eget. (69,8%)
Använder inte forumet. (7,7%)

1019st svar har registrerats.
==============================================

Intressant beslutsunderlag. Jag har genast några funderingar:
1) Hur många aktiva på Hockeysnack har svarat?
2) Hur många i undersökningen är andra lags supportrar?
3) Ska Brynäs IF spendera kanske uppåt 100.000 kronor eller mer för att skapa en egen gästbok? För att få fram något jämbördigt med HS krävs det mycket arbete.
4) Är de som svarat representativa för majoriteten? Min erfarenhet är att såna här undersökningar främst besvaras av barn och ungdomar och åsiktsmaskiner. "Vanliga människor" orkar inte bry sig i ännu en pajasundersökning.

5) Vad anser ni?
Kommentera

« · 268712