Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26

« · 1998736 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Leksand IF 2019-10- 26
Forsberg 1978: Så illa som du får det att låta som var det nog inte, PP är helt under isen men Leksand var fullständigt utspelade i omgångar. Med lite mer självförtroende hade detta blivit tennissiffror.

Bör bli tydligare när vi får se lite siffror på matchen. Tycker det första man bör göra är att ställa ett par spelare bakom förlängda mållinjen i PP som de sa i Hockeylabbet.
Kommentera

Forsberg 1978: ja spelet ser ganska bra ut tycker jag
Kommentera

Brynäsgubbe:

Okej, ja det förklarar en del.

Well, bra att laget har bra bredd då.
Kommentera

Axle San: Så du tycker spelet ser bra ut?
Kommentera

Grym match idag och vi är faktiskt överlägsna Leksand i spelet. Hade vi fått 5 mot 3 där i tredje när vi hade momenten så tror jag det blivit tre pinnar. Brynäs blir återigen lite rädda om poängen på slutet viket är förståligt.
Underbar underhållning idag!!
Kommentera

Känns alltid bra när Leksand förlorar 💪👍
Kommentera

Forsberg 1978:
Det kommer inte att hända nått särskilt garanterat. Kommer det in ett förvärv är det en kille på 1,79 / 81 kg som inte platsar i SHL i annat lag. Nån som gått under radarn, en chansning.
Detta håller inte
Kommentera

Johannes Hedberg: Så är det. Dock utgick Desch tror jag, eller sa de något annat i TV? Han spelade dock i början.
Kommentera

Brynäsgubbe:

Jag är överlycklig att vi vann, med tanke på att vi låg under med 0-1 och 1-2 får man ta segern och 2 pinnar och tacka för kaffet.

Men... (och jag brukar va optimistisk)

Det känns så ängsligt. Jag kan med stor säkerhet säga att alla i laget underpresterar nu. Der känns så nervöst och ängsligt ute på isen att det tränger genom tv-rutan. Jag mår bara dåligt under matcherna nu, inte ens ifjol gjorde jag det.

Struktur, spelmönster och taktik är fan helt frånvarande.

Med det i hänseende får man vara glad för varje poäng som trillar in. För det enda som kan förändra det här är ett annat tabelläge. Finns inga mirakelformer mot dåligt självförtroende, allt handlar om att poängen måste in.

Jag tycker också inte riktigt om att Zetterberg och Desch är petade.

Tycker MS bör fortsätta jobba på att hitta kedjorna, att han kan testa ett lite spelskickligare lag mot Malmö.

Rödin - Scott - Ölund
Desch - Molin - Danielsson
Brodecki - Sallinen - Zetterberg
Rohdin - Blomqvist - Mannberg
Forslund

Söderström - Sigalet
Andersen - Ingman
Lundgren - Kihlström
Norin

Och PP måste det göras något åt.

Söderström - Danielsson
Rödin - Scott - Ölund

Ingman - Zetterberg
Molin - Sallinen - Brodecki

Funkar inte det; testas en helt ny tredje

Sigalet
Desh - Blomqvist - Mannberg
Rohdin (framför mål)
Kommentera

Bratwursten : Jo men detta kommer aldrig att hålla, spelet ser för jävligt ut! Stackare ska du åka i bil hela vägen till Gbg nu?😞
Kommentera

Bratwursten : Kan man nu hoppas att dessa segrar stärker självförtroendet och att även målskyttet kommer igång.
Kommentera

Forsberg 1978: Två raka segrar för första gången denna säsong i alla fall. Nu i bilen på väg tillbaka mot gbg!
Kommentera

Skönt med en seger men det ska vara 3p med så stort spel- och skottövertag. Extremt krampaktigt emellanåt. Man väljer fel tillfällen att skjuta och solklara lägen duttas bort.

Nu får man i alla fall åka bilresan hem med en seger i bagaget.
Kommentera

Gööööööööött

Men nu får det fan hända något!!! Känns ju inget vidare att Boqvist sitter på läktaren i NJ!
Kommentera

Dålig match mellan två dåliga lag. Men 3p hade ändå inte varit orättvist !
Kommentera

munkas: Sådärja så ska de se ut!! Två fina poäng!!!👏👏👏👍
Kommentera

munkas: Alltså jag vet inte vad jag ska säga om Söderström, njuter..
Kommentera

Forsberg 1978: Mannberg hetaste Brynäsare ganska ofta nuförtiden. Bara ett konstaterande.
Kommentera

Brynäs får knappt låna pucken i sudden igen....
Kommentera

In med Forslund i OT, han kan iaf åka grillor till skillnad från tex Danielsson!
Kommentera

Hardi: Tyvärr är vi inte bättre än så här
Kommentera

Så jävla dåligt match, hur fan kan det få se så här jävla illa ut match efter match utan att något händer!
Kommentera

Forsberg 1978: Svagt att domaren att inte våga ta den. Hade garanterat tagit den i början av perioden. Men det måste ju vara "rättvist" i antalet pp
Kommentera

Solklar tripping på Mannberg
Kommentera

pekka85: I Brynäs fall är nog 8 timmars diskussion ang pp lika viktigt. Så sjukt statiskt och lättläst. Men det kanske är såhär Sundqvist vill spela.
Kommentera

Helt ärligt Brynäs vad fan liknar detta?
Kommentera

Forsberg 1978: Ja, väldigt ostrukturerat. Kommentator tycker att Leksand spelar bra BP. Hur svårt kan det vara mot ett stillastående motståndare?
Kommentera

Forsberg 1978: Nu blir det PP-träning i 8 timmar imorgon! Helt otroligt vad kladdigt det ser ut. Sen är det ju en solklar hakning på Scott men domaren törs inte ta den. Känns som troligt avslut är oavgjort nu men jag tycker fan vi förtjänar 3 poäng. Nu får vi nytt försök igen, gör mål nu då för i hela helvete!!!
Kommentera

Neeeeeej inte power play igen....
Kommentera

Två plågsamma minuter till
Kommentera

ILLA ILLA ILLA SÅ JÄVLA ILLA!!!!
Kommentera

pekka85: Jaja ni ser väl att man e timråit men har ett litet hörn av pumpen som tillhör Brynäs men de är litet o ganska gammalt men de finns!!!!
Kommentera

Blomqvist får chansen i första PP i rollen som Zetterberg ska vara så bra i. Logik.
Kommentera

JonteD: Norin är livsfarlig i egen zon! Lundgren är dock bättre än vanligt.
Kommentera

kulltorp: Ja fy faaan va dåligt o kräka ur sig såna där komentarer när kanske våra ungdomar blivande hockey spelare hör o ser så där kan man göra!!!!!😈😈😈😈😈😈😈😈
Kommentera

KennyB: Nä men alla tre är väl polare med Uffe och Wikegård är väl orolig att Uffe inte ska vilja medverka i hans fjoll-tv.
Kommentera

kulltorp: melin vet inte heller om det är matchstraff... herregud alltså
Kommentera

Hescores: Nån som bryr sej om Wikegård?
Kommentera

kulltorp:
De gillar att bänka i Fagersta, det är sen gammalt.
Kommentera

Hescores: Jag blir upprörd och ledsen..när Piff och Puff säger att den crosscheckingen knappt är en tvåa...
Jag förväntar mig avstängning.
Skulle vi inte få bort sånt skit från hockeyn???
Vad faan sitter de och säger i livesändning? Pinsamt!!
Kommentera

munkas: Det man gör är att värva hem Emil Molin??????????? och ställer över Zetterberg och Lindelöf , det är allt våran sportchef lyckats med.... fyfan vad illa!!!
Kommentera

Hescores: sopa upp blod efter em filmning. Han är go ibland Wikegård...
Kommentera

Brodecki filmar enligt Wikegård, ska inte vara matchstraff tydligen.
Kommentera

Mattson: Exakt och värva spets, spelar Molin ens ikväll? Nä något måste ske NU!!!
Kommentera

Forsberg 1978: Ja, det är dåligt. Riktigt dåligt. Vad gör man för att förbättra den usla skottprocenten? Det usla PP:et? Det ser ju likadant ut match efter match. Är det direktiven -Kör stenhårt idag gubbar, som är taktiken inför varje match?
Kommentera

Härlig stämning men spelet kan man önska mycket av . Leksand kör köttmur . Riktigt grisigt överfall av Samuelsson när han lämnar isen nickar å triggar han klacken inte snyggt . Överfallet var riktigt fult .
Kom igen i tredje å stäng matchen.
Kommentera

mattiask: skönt med kvittering men det är typ enda ljuspunkten, det ser fan inte bra ut
Kommentera

Finns bara en lösning på den här misären. Sundqvist måste gå.
Kommentera

Trots 2-2 så är detta så jävla illa så man spyr på skiten... 28 höstlöv på mål så här långt...
Sparka Sundqvist med en gång!!!!
Kommentera

PP är en plåga att se på. Är detta vår spelidé? Passa runt? Den här matchen gör det tydligt att Brynäs inte tagit till sig det hockeylabbet visade.
Kommentera

« · 1998736 · »