Brynäs IF

728721 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Leksands IF

« · 113281 Till forumet

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
65 Selander:
Är väl rädd för att det blir så;( Hur ska man lyckas tvinga i sig saltsyra dårå?

Nacksta, du har visst varit i Klyktattarland ser jag;) inte hör!
Kommentera

mike66: Jodå har tillbringat tre år på järnvägen varav minst ett år med Anders "Pajen" Lindström om jag inte har helt fel så var han anfallare med två eller tre JVM i kroppen så man satt och frös arslet i sig i ladan, fast man fick ju gratis biljetter.
Kommentera

65 Selander:
Jorå nog känner man till en gammal 66:a när man själv har spelat hockey också. Pajen är förresten uppväxt härute eller närmare bestämt bodde han på en plats som kallas för Klockarberget (Njurunda) Samma ställe där Z:a är uppväxt. Fast Pajen spelade aldrig hockey härute i det södra medelpadska distriktet utan var Timrå trogen från begynnelsen.

Kollar lite fakta på honom nu men kan inte hitta att han spelat några JVM. Däremot så har han 7 Y-juniorkamper och 8 J. Men det kan väl hända att jag har fel angående detta. Han spelade iaf sin sista säsong i Heffners/Ortviken div II norra B 1990/91. Han hade också 6 säsonger i Timrå IK bakom sig då, 122 matcher, 40 mål, 42 pass och 52 utv/min.

Har för mig att han fick nått problem med sin axel och fick lägga rören på hyllan alldeles för tidigt i sin karrär. Eller han hade väl problem under hela sin hockeykarriär med skador av vad jag kan komma ihåg. En riktig "glaslirare" alltså som vi brukar kalla dom för härute i Nolbylandet.
Kommentera

mike66: Tackar för infot, det kan vara jag som har fel också men jag är ganska säker på att när jag kom till S-Vall -84/85 så hade han spelat ett JVM. Var hittar du infot någonstans?
Kommentera

65 Selander:
Timrå IK - en klassiker sidan 256;) Förresten så hittar du en hel del intressant på den här adressen. Den som söker skola finna.
Kommentera

mike66: Tackar för länken skall genast kasta mig över siten, såg något om Anekdoter.
Kommentera

mike66 o 65 Selander....
Pajen är en av mina polare..och snacka inte skit
om honom..;0)

65 Selander...
då måste du varit med på den tiden vi i klacken skrek som några små grisar att Pajen skulle in på isen..Lage Edin hade stoppat lilla Pajen på bänken och vi skrek som f#n att han skulle in... och in åkte den f#n och avgjorde matchen..GUD vad vi njöt..men frågan idag är om han har sålt sin porsche??
Kommentera

gud:
Stör inte Selander nu han är uppe bland nostalgimolnen;) Och visst känner jag också Pajen men nånn riktig polare blev det aldrig.

Snacka skit? Han var ju en glaslirare och såna brukar åka Porsche. Vart har du din Porsche förresten?
Kommentera

gud: Snacka skit om honom när det finns så många andra att snacka skit om *asg*

Om du träffar han igen eller har ngn kontakt med han så hälsa från Selander på Containerterminalen.

Världen är bra liten!

Ang vad klacken skrek, så var det inte mycket man hörde precis som nu *ler* ni måste ju hålla med om att ni har tappat mycket från premiär säsongen då ni var outstanding. Å andra sidan vi har ingen klack *asg*
Kommentera

mike66:
Porsche...jag?? jag är den jävla fåååård token som finns..
och jag kan skvalla att mitt intresse för fååård är ditt fel... din ford sierra som var såååå snygg fick mig att börja att köpa skiten...
och en glas lirare har jag aldrig varit..men jag känner igen att du har problem med dina knän?? har du blivit porsche ägare nyligen eller??..(puss)

65an..jag ska hälsa den "gamle"
Kommentera

gordo: ja du, Gordo. Bergqvist med Molin/Larsson har även i mina ögon sett ut som en bra lösning. In med Kösa där och vi har förutom "bolibompa" kedjan även en "PRO" kedja.

No 14 i T/B hette Blom, Stefan. Bra speluppfattning och grymma handleder även i pressade situationer. Hyfsat stor också.
Kommentera

Huss:
Vad som helst utom Peter Nylander så är jag tacksam...
För Mårtensson utbildningsersättning bör det kunna bli en skaplig ersättare!
Nylander, nej tack (ok, storebror då i så fall)!
Try-out för Karjalainen så lär det synas rätt snabbt vad han kan göra.

Det var inte Stefan Gråhns från SSK J20 då?
Enligt Botkyrkas hemsida har han nr 14 i år.
Född -82, dryga 180 cm, dryga åttio pannor.
Gjorde 43 poäng (12+31) på 35 matcher i Superelit 2001-2002. Låter som om det kan vara samma kille?
Kommentera

Måste sova nu , men snart så kommer en analys om målvakter , backarna och forwards och om våra chanser i serien .

M.V.H Tor!
Kommentera

« · 113281