Huge: Det jag läst och framförallt reagerat på är väl den biten att folk säger att dom ser honom på olika krogar runt om i Gävle varje helg och att han då är en av de fullaste på ställena.
Att det är ett problem för både Bertilsson och Brynäs kan man ju slå fast.
Men sen om folk vill kalla detta alkoholism eller bara problem får ju var och en stå för. Men att det är ett stort problem för Brynäs framförallt råder det ju inget tvivel om.
Förstår precis vad du menar och försöker beskriva men är det som folk skriver (det jag läst) att han dricker och är så full varje helg så har BIF ett stort problem.
Säger inte att du sagt vare sig detsamma eller något annat heller.
Nu skall jag se BIF - Örebro för tredje gången. God afton.
Huge: När man skadar sig pga spriten börjar det nog vara ett problem.........
Sätt press på grabben att ta sig från spriten när det är säsong i SHL.
Bertilsson skadade sig i fjällen. Det har jag från säker källa. Varför BIF mörkar detta har jag ingen aning om.
Huge borde komma ihåg andra backstjärnor från förr som har haft problem med spriten. I BIF alltså. "Lillstrimma" är en.
Carl Lejonkräk: Har aldrig skrivit ett ord om slagsmål.
Fjällresa
Fylla
Skada
Han kan väl ha ramlat...?
Redigerad kommentar
Forsberg78: Egentligen skiter jag i HUR Bertilsson blivit skadad...
...men jag tror det skulle varit jäkligt svårt att hålla en sån story från media, men säker kan man ju inte vara så klart.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Det var jag som "startade" ryktet om Bertilsson. Säga ifrån???? Är du duktig när du "säger ifrån"?
Om jag får höra från två av varandra oberoende källor att saker och ting förhåller sig på annat sätt än det "officiella" med Bertils skada, tycker du då inte jag skall gå ut med det på HS?
Jag har hela tiden varit tydlig med att det är ett rykte och inte nödvändigtvis 100% sant.
I min värld är forum som HS till för att dryfta det man hör som kanske inte alltid går att läsa i tidningar, bloggar etc. Det är därför jag så gott som dagligen besöker HS. För att snappa upp nyheter/rykten om mitt kära Brynäs som inte gått att läsa någon annanstans.
När du "säger ifrån" som du uttrycker det, när ett rykte presenteras tolkar jag det som att du vill hålla rykten och skvaller borta från detta forum. Skulle det bli verklighet dissade jag HS omedelbart. Kanske det är forumet som inte passar dig...?
så till sakfrågan:
Är övertygad att allt inte kommit ut vad gäller Bertils skada.
Carl Lejonkräk:
och dina kommentarer är meningsfulla?
Carl Lejonkräk:
Snacka inte skit Kräket!
Du TROR dig veta att skapa ett momentum gnm att ex få med sig en Fuskare på en dubbel roughing inte skulle ha påverkan på den menlösa insatsen i torsdags
Man kan förlora på olika sätt
Men att inte vara i bästa mentala skick och bevisligen därför inte följer EVENTUELLT förekommande game plan är USELT, dessutom i en oerhört viktig match för tabelläget och inte minst för supportrarna....om nu derbyna är egala för spelarna...
Redigerad kommentar
Huss:
Klart det vattnas ut när Läxsand spelat i div 2 så länge o nu ska tråka sig kvar i shl...det krävs ofta 2 för att dansa
Men va fan...brynässpelarna har ju skyldighet inför fullsatt LA att bjuda på känslor...Kör över en spelare, ta 2+2 roughing, jaga Fusksand sinnessjuka...osv
Vid sådana här tillställningar vill jag se mer Va-fan-vill-du-hockey...!!??
Sen snackar många om att spelarna alltid vill vinna o spela bra...
För mig lutar det mer åt att shl är en skyddad verkstad där man tjänar jävligt bra, det mesta är mysigt, man reser fint, tränarna är så där lagomt svenskt förstående/resonerande osv osv...Nån som minns hur det såg ut i Brynäs för 10 år sedan...?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Fast jag undrar jag vad Leksandsderbyna betyder för spelarna egentligen. Nu känns de mer som marknadsföringsjippon om jag skall vara ärlig.
Finns väl några pensionärer/folk i övre medelåldern på läktarn som kommer ihåg hur det det verkligen var men för spelarna känns det som det är mot senaste årens slutspelsmotståndare som FBK och SAIK som de verkligen tänder till.
70 Rodrigues:
Men var det inte bland de konstigare kommentarerna...?
Har man inte lärt sig ngt av de två senaste derby-fiaskona?
Var man överladdad? Hur kontrollerar man då laddningen?
Kan TJ få igenom en spelidé mot lag som Lif, Örebro...eller ska vi nöja oss med att "de är svårspelade", "de är svåra att komma åt"...
Är Derbyn/Matcher inte lika viktiga om man har 150 lax i månaden o man har klubbmärket till låns som de är för en vanlig enkel supporter...?
Nästa match mot Läxsand är ons, m match mot MoDo lördag...
Undrar om det passar sig att göra en acceptabel insats m det upplägget?
(Ryan Gunderson om Leksandsmatchen)
– Själv vill jag spela varannan dag. Jag har en känsla av att vi förlorade mot Leksand för att vi inte hade nån match på tisdagen då.
bifhjärta:
Jag förstår att han har haft det bra i Karlskrona under säsongen. Men föreningen har ju trots trots allt inte världens bästa ekonomi och ärligt talat är in staden direkt ett av alternativen till Sveriges hockey-mecka. Såvitt jag vet trivdes han i Gävle och nog kan vi matcha Karlskronas lön allt. (Om bara Marko Tuulola hade kunnat varit ett sekel yngre)
Carl Lejonkräk:
Om nu Gunde är förlorad, hade det varit idiotiskt att kolla in Nic Angell igen?
Jajjen:
Se där! Livstecken ang Bertil...
Ang Lif så sa ju vår kapten att vi gick i deras fälla...fast den var på samma ställe som förra gången...
Man kan bara spekulera i vad som hänt, ett scenario som gott som nåt annat kan ju vara att han först skadat sig på träning, åkt till fjällen, festat till och ramlat.
Sen har en fjäder blivit en höna och vips: han skadade sig i fallet och inte på träning.
Hur som helst: skönt att han är tillbaka i laget igen, han behövs sannerligen.