Brynäs IF

724823 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs IF-Leksands IF

« · 379936 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: HALLÅ !!!!!!!!!!!!!!! Skulle Rangers va ett skämt ???? Dom är ALLTID bäst.Hillbilliesarna ute på landet begriper sig inte på hockey.Dom som håller på Islanders är muppar med lillebrorskomplex.Rangers har stjärnorna,pengarna,glamouren,publiken,vänta bara ska du se att dom har laget också :-) fan,det är ju bara 9 år sen dom vann den åtråvärda bucklan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Håller helt med, och det måste kanske bli försök till en balansgång mellan de båda sakerna.
Rangers är ett stort skämt, enligt min mening. Men NewYork-borna är nog inte intresserade av hockey egentligen (om man inte håller på Islanders förstås..). Dom vill se stjärnor och glamour, det verkar vara det viktigaste...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Visst är det svårare att ersätta en skicklig back än en skicklig forward, det håller jag med om. Och framför allt en så rutinerad spelare. Men samtidigt så är gruppdynamik rätt komplicerade saker, och det går nog aldrig att förutsäga hur en grupp ska fungera. En spelare kan hålla en annan tillbaka, oavsiktligt naturligtvis. Det har visat sig mer än en gång hur en eller ett par spelare blommar ut när någon annan försvinner, för att det finns en plats att fylla.

New York Rangers har i flera år visat vad underskattning av gruppdynamik kan leda till. Man kan inte bara ösa in stjärnor i ett klubb och förvänta sig att vinna. De ska fungera som grupp också, och det är bevisligen svårare än många tror.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Clarence: Det enda negativa med åldern är väl isf att en yngre spelare som är en hörnsten i laget förmodligen har fler år framför sig på samma post. Å andra sidan är kanske risken i dessa fall att spelaren blir proffs därborta eller ngn annanstans.
Det "problemet" behöver vi iaf inte bekymra oss i Sjöddas fall... :-)

Håller med: inte många lag som kan skryta med att ha en farfar som är bäst. En legend ytterligare i vår anrika historia....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Eller Charlie Chaplin....Som blev farsa vid typ 75 bast,bara det ett aktningsvärt slit :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Det är inte skrämmande på något sätt att Sjödda är så bra vid sin ålder. Tvärtom, är det bara att imponeras. Han är ett unikum och får gärna spela flera år till för mej. Vad jag menar är bara att är man såpass gammal som 39, borde det kanske normalt finnas yngre spelare i en backbesättning som är bättre. Hur många lag har en 39-årig spelare som är bäst?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Ford Prefect: Ligger nog en del i det du säger, men jag tror att det är lite skillnad på forwards och backar i detta fall. Det är betydligt svårare att ersätta en bra spelande back än en bra forward, enligt min mening.
Med Huselius var det väl iofs så att Frölunda helt enkelt öppnade stora börsen samtidigt som man redan hade en bred och bra trupp.
I fallet Zäta blev ju Timrå så nedskrivna efter dennes flytt, att Kenta lyckades få spelarna till stordåd genom lite av "vi-ska-visa-dom-djävlarna". Plus att dom lyckades med sina på papperet mediokra värvningar.
Sjödda och Danne är väl de enda riktigt spelande backarna av klass i laget, så att helt plötsligt bara bli av med den ene kan kosta mer än det smakar. Om vi inte lyckas få hit ngn riktig klippa förstås, ngt i stil med Tuulola eller dylikt....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Glöm inte Ragnar Skanåker. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Clarence: Spelar roll vad som står i prästbetyget. Karl´n är vår nyttigaste spelare, så varför göra sig av med honom som aktiv, om det inte absolut är nödvändigt.
Vad är det som skrämmer dig? Är det åldern, eller...?
Vi står och faller nog inte med Sjödda, men han är iaf otroligt viktig.

Angående vårt försvar: vi har släppt in minst mål (19) i BP hittills.
Säger väl iaf ngt om vårt defensiva jobb....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Sjödin är oerhört viktig på isen. Dock undrar jag om inte man kan få en Zetterbergeffekt, eller Huseliuseffekt, om han slutar. Minns hur alla trodde det skulle gå åt fanders för Timrå när Zetterberg åkte över Stora Pölen. Samma misstag hade experterna gjort när Huselius tog samma båt. Kanske kan Brynäs backar få samma uppsving den dag Sjödin lägger grillerna på hyllan. Man kan ju hoppas åtminstone. Som det är idag så spelar Sjödin non-stop i viktiga lägen, och då blir det ju lite svårt för någon annan att kliva fram.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Clarence: Ju mindre dåligt, ju bättre.Ang Sjöddas ålder så tycker inte jag att det spelar nån roll.Det finns levande bevis för att man inte behöver bli sämre bara för att man nått en aktningsvärd ålder.Huvudsaken att dom är bra.Ta såna som Messier,Larionov,Lemieux.Dom skulle dominera fullständigt i ES.Nordmark vart ju utsedd till matchens lirare mot LIF.........Hmmmm,kan hålla med om att det är skumt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Clarence: Jag förväntar mig inga mirakel av Cassel. Jag var inte överdrivet imponerad av honom före skadan, och han lär inte ha blivit bättre av att inte spela på ett par månader. Men raset började när han försvann, och jag undrar om inte hans inverkan på lagmoralen är större än någon kunnat tro. På samma sätt som man en gång underskattade Anders Huss betydelse och gav honom kalla handen.
Det var efter finalen -95 och året därefter stod Brynäs med ett stjärngäng utan ledare som tvingades kvala...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Det är just det som är så skrämmande. Intet ont om Sjödin, men att han vid snart 39 års ålder är den som Brynäs-laget verkar stå och falla med kan ju inte anses rimligt - egentligen. Sen till de som tror att Casselståhl blir nån slags frälsare vid sin comeback, förvänta er inte för mycket nu. Jag gillar också Danne och tycker att han är en god spelare och en betydelsefull ledartyp i laget, men med honom åter på isen blir inte försvaret plötsligt toppenbra utan bara betydligt mindre dåligt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Makkan: Det är väl ingen naturlag som säger att Sjödda absolut MÅSTE bli Sportchef i Brynäs just i år?
Han behövs mer PÅ isen än utanför....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Rent hockeymässigt så skulle Sjödda definitivt inte göra bort sig på isen en säsong till. Han är våran klart bäste back. Men det kanske inte funkar att spela en säsong till när han ska tillträda sitt nya jobb.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Jag tror att Brynäs vinner skotten med 36-23 ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Ja vem ve, han kanske kommer att infria sitt löfte ändå då!

Fast jag tror inte att han vågar, trots att han själv vill toffelhjälte som han är...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
För dom som skall gå och se matchen live så har det blivit fel i annonsen och kassorna öppnar 17.00.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Superallsvenskan ska det naturligtvis va !!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
AIK,ett lag än mer på ruinens brant än Brynäs.Har värvat en tjeckisk back inför fortsättningen av kvalserien........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Saxat ur en intervju med Sjödda i dagens Sportblad:

"Ditt kontrakt går ut i vår. Blir det en fortsättning?
- Vet faktiskt inte. Jag har inte tänkt så långt. Den dagen den sorgen."

Låter inte helt fel, eller hur...?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Lunkan:

Leksandlådan?

Leksand spelar inte bra just nu så ni får infinna er i att bära favoritskapet ikvällens match!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
HF: Dom får spela hur dom vill bara dom vinner jag orkar inte med en förlust mot leksandlådan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
HF: Cassel på bänken idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Lunkan: Jag tycker att matchen mot Modo var bland de första i år som Soling visade sin agresiva spelstil. Förhoppningsvis trampar han vidare idag. Problemet är väl att N. Danielsson också såg pigg ut. Jag tycker att Rönnkvist och han får bilda ett fjärde ytterforwardspar, med Lind som dubblerande center.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten: Ge Soling chansen i 1a gör han inte vad han ska så in med N.D för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Ingen risk...ehum eller ;) Angående N.Danielsson och Soling så blev det en jävla skillnad i tisdags när GP bänkade Soling och Danielsson kom in i hans ställe i tredje perioden. Men det verkar ju inte spela nån roll tyvärr...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Jompe: Håller med dig, förstår inte att GP envisas med spelare som inte tillför ett smack för tillfället. N Danielsson har bevisat att han ska ha en ordinarie plat, det är mer än vad Soling har gjort.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Angående laget idag, föreslår att man sätter Soling i fjärdekedjan och sätter in Lille-Daniel på hans plats.

Idag måste vi vinna. Idag kommer vi att vinna.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten: Visst så länge inte Leksand gör 7-8 :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Det är lättare att vinna om man gör 5-6 mål ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten: Så länge Brynäs gör fler mål än Leksand så är jag nöjd!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Innebandydags för mig i 2 timmar nu. Skall försöka sätta dom högt.... ;-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Håller med GD när det gäller nyckeln till seger: Givetvis att sätta chanserna.Brynäs uppvisning i konsten att inte göra mål senast mot MoDo kan inte fortsätta.Den trenden måste brytas.Nu!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
rafalski: Ja det känns rejält i magtrakten...har dock en känsla att vi äntligen kommer att stänka in mer än TRE mål ikväll :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Ja, han är väl kapten i DET gänget.... :-)
Hade gärna kommit själv och styrt upp det hela, men 2 andra tokiga brynäsare kommer hem till mig i kväll i stället och kikar.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Laget ikväll:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Björck Miettinen-Lind-Nylander

2:a Johansson-Laitinen Anger-Molin-B Danielsson

3:e Kuparinen-Karlsson Soling-Johansson-Malmström

Avbytare: Andersson, Bäckström, Eriksson, N Danielsson, Rönnqvist.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Ang 15-17 cm över isen får du ta med Selander :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Vilken höjdarfemma. :-/
Försök hålla er lite högre än 15-17cm över "isen" idag.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
rafalski: Kom in till O learys på Kungsholmen och svettas tillsammans med mig, Selander, Westerlind och kanske Ford Prefect samt Sylf??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
sylf: Jag tror jag vet var skon klämmer: GP skriker inte och ryar inte som en bandhund i båset under matcherna. För det är väl det du menar?
Eller menar du att GP inte har ngn taktik eller några planer öht?
Motiveringen kommer som du säger huvudsakligen från spelarna själva, till 99% skulle jag vilja påstå, och det måste den göra.
Om man tror att GP inte gör allt för att få igång grabbarna när det ser lojt ut, då är man snett ute enligt min mening.
Ta Frölunda som exempel: dom har flera gånger spelat oinspirerat och lojt, trots att Evensson skriker sig högröd i fejset. Till ingen nytta i flera fall.
Psyket är en komplicerad apparat som tyvärr inte alltid lyder under logiska och rationella lagar. När man insett detta faktum, blir det betydligt lättare att se saken i ett annat ljus....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Säga vad man vill om Brynäs insatser i vinter men kvällens drabbning mellan två sargade lag med enorma poängbehov luktar klassisk rysare lång väg. Det blit en nagelbitare framför Canal+, handsvetten rinner redan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Raderade fel inlägg men det är nu åtgärdat! Hålla med dig, you got to be kidding :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
65Selander: Det viktigaste idag är att Cassel får med sig Sjödda till rinken... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
65Selander: Ja ett litet lugnt inhopp vid ställningen 5-1 och 8 minuter kvar blir bra ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Huge: Och ? Vem är det som lägger upp taktik ? planer hur matchen till varje pris skall vinnas ? Har ansvaret för att spelarna är motiverade och ger sitt yttersta ? Naturligtvis har spelarna också ett stort ansvar,men att motivera dom är GP´s sak om han märker att dom inte klarar det själva.Hur det går till är helt upp till honom.Men i matcher av den karaktären som det är nu och har varit en längre tid,MÅSTE det funka.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
65Selander: Ja tänk om det blir en P3 historia med Cassel.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
Gusten: Hoppas bara dom tar det lungt med Cassel så att han inte går sönder!

Casselstål, du är välkommen in i matchen
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Casselståhl med på bänken i kvällens match. Inte omöjligt med ett inhopp allt enligt intervjun på hockeyligan.se...se länk.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Leksands IF
70 Rodrigues: Såg att du alldeles nyss antagligen raderade ett av dina egna svar till mig igår. Var det för att du helt plötsligt kom på att du i svaret höll med mig angående inställningen i laget?
Enklast vore ju om du istället från början hade sagt det, och gärna också till din vän sylf, vars inlägg jag främst vände mig emot...

",men sanningen ligger nån helt annanstans.Moral och laganda.Viljan att vinna.Den som GP ska banka in i deras hjärnor."
Kommentera

« · 379936 · »