Brynäs IF

730579 inlägg · 7961 ämnen

BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!

« · 582147 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS IF-LEKSANDS IF den 26/9 PREMIÄR!!!!!
Huss: Almtorp kan du räkna bort, han har redan spelat drygt 50 matcher i elitserien med MoDo.
Kommentera

Huss: Visst finns det fler om det, speciellt i Brynäs.. Vem vet, det kanske blir spets som kliver fram å vinner det priset.
Kommentera

GävleLasse: Det måste väl finnas mer spelare i Brynäs som kan vara aktuella för rookie utnämningen som ex vis Almtorp och framförallt Månsson.
Kommentera

hoppas bara brynäs inte tror att matchen mot modo kommer vara lika lätt
Kommentera

KingCobra:
Jaha.
Kommentera

Brynäs var bra igår men vilket elit lag som helst skulle vinna mot leksand tycker det var leksand som va dålig o inte brynäs som var bra.
Kommentera

Måste nog kommentera gårdagens match.

Bra spel och Brynäs såg riktigt bra ut. Bra defensiv som inte tillät Leksand skapa ett enda smack tills tredje perioden då Brynäs backade hem och kontrollerade matchen med 4-0 i ryggen. Dock så var Leksand inte bra i dag, men det var nog mer en kombination av Brynäs var bra samt Leksand mindre bra. Kunde nog ha blivit ett eller två mål mer framåt, men vad gör det en sån här dag då vi hade cirka 50% i PP och 100% i BP. Jag är riktigt nöjd med hur laget uppträdde och vem kunde egentligen drömma om tre målskyttar som alla gjorda sitt första mål i Elitserien i årets första match i serien. Hela laget spelade bra och alla förtjänar minst betyget bra. Härligt att se en engagerad Boork genom hela matchen. Extra roligt då han tar en time-out efter Leksands reducering med drygt 3 minuter kvar. Nu hoppas jag bara att vi fortsätter det här fina spelet. Då kommer vi absolut att ta fler vinster under säsongen.

Första gången jag såg Lavins i dag och tyckte han såg bra ut. Visst, han var inne på 4-1 (reduceringen) men gjorde annars det bra. Var ju bara hans fjärde match för säsongen och det syntes väl då och då men total gjorde han en bra match. Bäckström riktigt bra. Härligt att han fick göra ett mål inför nästan fulla läktare. Månsson får jag nästan be om ursäkt. Hade inför säsongen (även försäsongen) trott att han fått kompletera laget och stå utanför. Men han imponerar. Gjorde om jag inte minns fel sex poäng under försäsongen och gjorde två poäng direkt i Elitseriedebuten. Öhrstedt bra även han. Ruskigt vackert mål han gör. Stoppar ett friläge med skridskon på offensiv blå och drar nästan direkt till på skott som flyger rakt upp i klykan. Även 3-0 målet ruskigt vackert. Johanssons skottpass till Månsson och styrning är det högsta klass på.

Nu är det MoDo på torsdag och då blir det premiären för mig i Gavlerinken den här säsongen. Ska se MoDos match mot Frölunda i dag och försöka se vad dom går för.
Kommentera

marjus: Det får visa sig framåt vårkanten...Huvudsaken är att han spelar bra och producerar för oss.
Kommentera

marjus: Det är en intressant fråga. Jag har letat på hockeyligan och swehockey men inte hittat några regler kring rookieutnämningen. Någon annan som vet?

Det vore ju kul om Nicklas fick vara med i utnämningen årets rookie!
Kommentera

rackham: har för mig att det finns en regel som säger att är man junior så är man rookie även fast man spelat mer än 15 matcher...
Kommentera

Klinth:
19 matcher för Bäckis 04-05. De flesta på bänken...
Ingen rookie i år alltså (om jag kommer ihåg rätt att det är 15 matcher som är gränsen).
Kommentera

brynästigern:
Den som lever får se : )
Kommentera

Huss: Framtiden får väl utvisa hur det går. Vi har kanske en relativt lätt inledning på serien, det lär visa sig var vi står när vi möter de tippade topplagen. Tror och hoppas att BRYNÄS hamnar nånstans mellan plats:6-8 i tabellen i varje fall. Därmed slutspel alltså, och där har vi överraskat förut...
Kommentera

dreamland: En sak är i alla fall säker. Lahti missade grovt i den situationen. Visst är Sunken inne i målområdet en kort stund. Fast han åkte inte in frivilligt utan fick hjälp av leksadsbacken som tryckte in honom. Plus att han gjorde allt för att åka ut så snabbt som möjligt och HANN lämna målgården redan innan Malmström sköt in pucken. OM det nu var offside i målgården, varför blåste inte Lahti av direkt? Hade det inte blivit mål så hade han låtit spelet fortsätta. Inkonsekvens av megakaliber
Kommentera

Stigsson: Tackar för svaret. Konstigt att "Offside i målgården" inte är med där egentligen för det är det väl i NHL om jag inte minns helt fel?
Kommentera

brynästigern: Korhonen eller Honken, låter som dagens I-landsproblem...
Brynäs har möjlighet till en bra start mycket tack vare ganska "mediokert" motstånd inledningsvis. Hade vi fått HV, FBK och LHC som första motståndare hade det varit tuffare. Tror att årets elitserie kommer bli väldigt polariserad med SSK, BIF och ytterligare något lag i mitten.
Kommentera

brynästigern: Vad man än tycker om dessa skvallerblaskor är det kul att läsa dem en dag som denna.

Nu skall DVD'n laddas och jag skall ännu en gång avnjuta period 2 tillsammans med en god fika!
Kommentera

JanT: Tja, inte för att jag är någon större beundrare av varken AB eller Expressen, men helt klart är att Honken bör visa att han är bättre än Korhonen. Jag håller dock med om att Korhonen är bättre just nu och att han är den jämnare av dem. Sällan han gör en riktigt dålig match vilket tyvärr honken kan göra ibland.
Kommentera

Klinth: Jo, Bäckis lirade några matcher ifjol. Tror inte att han gjorde några poäng, men står noterad för en utvisning. Visst kommer han att bli bra, Uppsalabo som man är hoppas jag även att Öhrstedt och Almtorp kan blomma ut och bli profiler i Brynäs. Skaplig pärla Öhrstedt fick på igår..
Kommentera

GävleLasse: Instämmer, bäste keepern ska stå i kassen. Så enkelt är det. Det är bara för honken att spotta i nävarna och jobba vidare. Precis som han själv påpekar bör han nog ha några matcher i benen om det skall bli tal om fler landslagsuppdrag.

Förövrigt så blåser AB i vanlig ordning upp "icke-nyheter"
Kommentera

brynästigern: Honken har vi på kontrakt så det är ingen fara. Han har ju även tydligt aviserat att han drar till NHL om han får chansen nästa säsonge. Även Brynäs måste se om sitt hus och kan vi behålla Korhonen efter att han har petat "Elitseriens bästa målvakt" så är mycket vunnet.

Däreot så tycker jag att man ska ge Honken chansen på torsdag. Han har ett psykologiskt övertag på Modo. Men jag skulle inte bli förvänad alls om Boork väljer att spela Karhu igen.
Kommentera

brynästigern: Bäckström var en kille som imponerade på mig. Stark i skridskoåkningen och bra med pucken. Vill minnas att han gjorde några inhopp redan i fjol, stämmer det eller? Var i alla fall helt respektlös och visade verkligen för Boorken att han vill lira denna säsongen. Ska bli kul att följa honom framöver...
Kommentera

GävleLasse: Jag håller nog med dig att Markus är bättre för dagen, men Honken kan inte vara båsöppnare alltför länge. Risken är att han då kan söka sig till andra klubbar. En fördel Brynäs har är ju att vi kanske har elitseriens bästa målvaktspar. Det ska vi ha fortsättningsvis också. Annars ser det ju bara positivt ut just nu. Vore mumma om vi kunde spöa Modo och DIF också. Inbillar mig att för Brynäs del är det oerhört viktigt att vi får en bra start på serien.
Kommentera

brynästigern: Honken ska vara besviken, men samtidigt så måste han omvända besvikelsen till något positivt och träna bättre på de detaljer som han brister i. Han tenderar fortfarande att gå ner för tidigt. Han är dessutom väldigt ojämn. Korhonen är en jämnare målvakt och jag bryr mig inte om honken får stå i båset hela säsongen. För får han det så är det bevis på att korhonen håller samma höga nivå som han visat under försäsongen och under premiären.
Kommentera

GävleLasse: Det är hårt virke i Wahlberg....Gick in o läste Aftonbladet, enligt dom så var Honken besviken över att han inte fick stå..
Det är väl klart som fan att han är det, men jag tror att på torsd. är det han i kassen. Bara bra tror jag om Boork alternerar med killarna här i början av serien..det lär ju visa sig vem som är bäst. Skamligt att Öhrstedt inte hade en komplett matchtröja, sådant ska vara avklarat innan premiären ens har börjat.
Kommentera

Huss: Nej han skall tydligen träna imorgon pch då ser jag inga hinder till att han skulle vara med redan på torsdag.
Kommentera

GävleLasse: Strålande seger igår, perfekt inledning och vad vore bättre än två ytterligare mot Modo och DIF. Inte omöjligt, även fast det är lite tidigt att tala om Boorkeffekten.
Hoppas, hoppas att inte Wahlberg fick någon allvarligare skada.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har en känsla av att vi kommer att göra bättre ifrån oss den här säsongen mot ALLA lag. Om det räcker till vinst får vi se. Det är ofta tillfälligheter som avgör matcher. Men med ett hårt jobb och bra spel så brukar "tillfälligheterna" gå ens väg. Vi har ett grundspel, en spelidé där ALLA vet sin roll...Därför tror jag att vi kommer att ta många skalper i år. Detta har jag påvisat under hela försäsongen och kommer att göra det hela vägen till slutspel ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Det är patetiskt att de inte kunnat hitta en leverantör i Sverige för namnen. Antagligen ligger det i nåt avtal med Bauer att de måste hämta allt ifrån dem. Jag vet att det var mycket trassel när Lavins skulle fotas första gången på träningen. Han hade handskar av annat märke än Bauer och Janne Larsson var väldigt nog med att de inte tog några bilder på honom när han använde dessa. Till bilden fick han låna ett par Bauerhandskar av en lagkamrat.
Kommentera

GävleLasse: Ska bli jävligt intressant o se vad laget kan göra mot lag som Frölunda, Färjestad, Linköping och HV71, det är då vi vet var laget står!
Kommentera

Klinth:Fan, vad jag gillar coacher som står på bänken och coachar fast man leder med 4-0.
Kommentera

70 Rodrigues:
Namnen på tröjan tillverkas i Canada...
Kommentera

70 Rodrigues: Å ändå så var Aarnio rättså snäll igår tycker jag. Men det är kul att konstatera att vi har en jämnhet i samtliga femmor i år. En jämnhet som gör det ganska enkelt för Boork att laborera med femmorna vid behov.

Angående Wahlberg så har det kommit information från Brynäshåll att han vilar idag med skall köra fullt på träningen i morogn. Förhoppningsvis så kan han spela redan på torsdag.
Kommentera

aphac: Att han inte har namn på tröjan är riktigt dåligt och opproffsigt!!
Kommentera

Underbart att se att det small ordentligt i varenda närkamp igår, det var länge sedan man såg Brynäs spela så fysiskt, härligt!!!!!
Kommentera

brynästigern:Miettinen och Malmström hade väl inte sina bättre dagar igår.Jag tycker att Malmström såg sämst ut, han var liksom ivägen för sina medspelare för ofta.Jag såg inte uppvärmningen, men min farsa sa att det var bland det mest taggade han sett!!!
Mest imponerande igår:#22 Sundqvists skridskoåkning!!!!
Sämst igår: #8 Öhrstedt har inte namn på tröjan.
Kommentera

ekan68: Självklart ska en tränare hålla fokuset på matchen uppe i 60 min.
Om vi sedan leder matchen med 10-0 eller typ 2-1 spelar ingen roll. Som sagt, tror Leif Boork är rätt man att leda Brynäs. Att han är en duktig tränare råder det väl inga tvivel om ? Titta bara på hur det gick för Almtuna ifjol.
Kommentera

brynästigern: Jag VET att Boorken kan vara en hård jävel når han sätter den sidan till. Och det händer titt som tätt.
Kommentera

brynästigern: Gillar också att Boorken håller fokus under 60 minuter! Lysande ex. är när han tar Time-out efter Leksands mål. När hände det sist från en Brynästränare?
Kommentera

96 Artisten: Det är självklart att man ska ha en åthutning när man gör fel.
Tror Boorken kan vara en hård jäkel när han sätter den sidan till.
Kommentera

HF: I tredje fick han en åthutning när han slarvade med pucken i mittzon och med nöd och näppe lyckades hindra en spelvändning pga detta.
Kommentera

Alisandali: Man tackar för berömmet. I sanningens namn måste jag dock
utan att föringa Brynäs insats säga att Leksand var osedvanligt bleka!

Vi ska väl inte dra allt för stora växlar på Bäckströms insats igår, men visst,
grabben kommer att bli stor.
Kommentera

kacken: Miettinen fick faktiskt två sådana åthutningar igår, vet inte riktigt vad han gjorde fel.
Kommentera

I ett byte fångade man Boork o Mietinen på C+, Boork sa nåt ord pekade mot isen och ögonen glödde. Tommi satt som en skolpojke och nickade...
Kommentera

70 Rodrigues: Det var utsålt igår. Men det var tydligen 200 som körde vilse alternativt fick annat för sig. Det är väl som vanligt sponsorbiljetterna som inte dyker upp...Huvudsaken är att vi vann och att det var bra tryck i ladan
Kommentera

GävleLasse: Det enda som var tråkigt igår var att det inte var FULLSATT, hur är det möjligt??
Kommentera

mattias - 74: Det var för att Brynäs inte ville göra fler mål i sista... Hade de fortsatt att mala på framåt i samma anda så hade det lätt kunna dra iväg.
Kommentera

prosten:

haha bara typ 7 mål fel för BIF ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja han har nog ett svårslaget rekord i 4 bortdömda mål på sina två senaste besök i templet...
Kommentera

Tror att det blir tuff och jämn match som vanligt mellan dessa lag. Min vana trogen tippar jag 11-2 till våra grabbar. Nån gång så...
prosten @ Uppsala Igår kl. 11:52

Jävlar va nära...
Kommentera

« · 582147 · »