Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16

1731268 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Linköping HC 28/2-16
Gamnacke: Vi jublar helt enkelt när Djurgården släpper in mål.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Tänkte inte på det! Pust! Tack!
Kommentera

Gamnacke: "Ja, i kväll får man väl hålla på MoDo då......Känns konstigt!"

Nä fan, det räcker med att hoppas på djurgårdstorsk....heha på Mod ska du ge fan i
Kommentera

Zzz: Varför inte? Sjuan är ju bara en siffra, Zanetti spelade väl en hel del och gjorde det bra och det är nog prestationen som avgör.
Kommentera

Ja, i kväll får man väl hålla på MoDo då......Känns konstigt!
Kommentera

Zappaholic: Ja, det var lite det som var min poäng. Bara för att man har gjort vissa saker på ett visst sätt, sen urminnes tider, så behöver det inte nödvändigtvis vara det bästa.
Kommentera

Zzz: Varför inte?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Porseland räknar jag inte med, Zanetti var ju sjundeback senast och jag förutsätter att han är ibland sju även nästa match.
Kommentera

Zzz: "Det blir intressant att se vem av backarna som får kliva åt sidan nu när Salmela kommer tillbaka.Logiskt sätt borde det vara Nörtebö"

Eller kanske Porseland....
Kommentera

munkas: Hela försäsongsupplägget var väl förändrat i år om jag inte minns fel?
Kommentera

Det blir intressant att se vem av backarna som får kliva åt sidan nu när Salmela kommer tillbaka. Logiskt sätt borde det vara Nörtebö för det vore ju märkligt att bänka någon back med kontrakt nästa säsong för en back som man inte vill förlänga med. Nörstebö spelade för övrigt nästa mest i dom två senaste matcherna. Fan vad jag har svårt att smälta att han inte får nytt kontrakt.
Kommentera

Huge: Precis som tidigare års försäsongsträningar har rullat på utifrån tidigare års erfarenhet, tills det kommer en lite nya idéer som iaf spelarna hyllar. Ta av dig skygglapparna och skrapa bort lite mossa från pannan nu gubbe! Träningsläran förändras hela tiden och det finns mängder med forskning som bedrivs ang återhämtning etc. Frölunda har t.ex ett koncept som dom kör på sina juniorer fram tills de blir mogna för A-laget som är väldigt intressant. Det är ingen ide att jag förklarar mer ingående för dig eftersom det inte är något som Brynäs tillämpar, ännu...
Kommentera

Helt sjukt att rösten inte återhämtat sig ännu efter lördagsmatchen. .
Kommentera

munkas: "Så jävla hårt har det väl inte matchats? Jag tycker det är uppehåll på 5 dagar titt som tätt pga Champions league och annat bös. Det jag reagerade på var att flera av spelarna var iväg på semester, tyckte det kändes lite slappt."

För det första så har du inte en susning om statusen på spelarna i laget, när du kritiserar upplägget kring hur mkt du anser att man bör träna och vila under ett uppehåll.
För det andra så är det väl fullt högst sannolikt att man under flera längre uppehåll har kört lite hårdare och sen varvar ner den biten så här i slutet på serien när det blir ett miniuppehåll. NÄR man ska träna och vila är rimligtvis någorlunda schemalagt och bestämt utifrån tidigare års erfarenheter av vad som funkar bäst.
Sen undrar jag hur du resonerar kring att flera av spelarna varit iväg på semester.
Menar du att det skulle spela nån roll om dom är lediga i Åre eller hemma i Gävle?
Kommentera

Salmela spelar på fredag mot Bollklubben enligt GD:s liveblogg 😄
Kommentera

tjugo8: Vådå alpint, det var ju längdåkning.
Kommentera

munkas:
Bara jag som anser det märkligt att spelarna tillåts åka alpint mitt under brinnande säsong?
Kommentera

Zappaholic: De var lediga två dagar, ingen big deal kan tyckas....håller med dig.
Kommentera

munkas: Jag har inte pratat om hur hårt matchandet varit, uran vikten av mental och fysisk återhämtning. Jag har själv tävlat på elitnivå så här vet jag faktiskt vad jag pratar om. Till skillnad från annars...

Blir bara så jävla less att allt är så fel hela tiden. Hade laget stannat hemma och hårdtränat och förlorat matcher, så hade det klagats om det också.
Kommentera

Zappaholic: Så jävla hårt har det väl inte matchats? Jag tycker det är uppehåll på 5 dagar titt som tätt pga Champions league och annat bös. Det jag reagerade på var att flera av spelarna var iväg på semester, tyckte det kändes lite slappt. Men det kanske funkar likadant i de andra lagen. Tagga ner lite där inne i röven nu, Huge får ju tarmvred när du håller på och stökar runt.
Kommentera

munkas: Så du menar, på fullaste allvar, att det var lite ledig tid som gjorde att vi havererade poängmässigt???

Elitidrottare och deras tränare/ledare vet ju att återhämtning är otroligt viktigt för fortsatt tränande och tävlande.

Det var så jävla korkat skrivet av dig så att man blir mörkrädd. Och det är mörkt här i Huges arsle ska du veta.

Du kanske ska ta reda på lite fakta om hård träning och återhämtning innan du kommer med korkade påståenden.
Kommentera

Haha, snacka om hindsight 20/20!
Kommentera

Zappaholic: Ja, jag skojade bara. Spelarna vilade upp sig, kom tillbaka pigga och fräscha i benen och tog sedan 0 av 15 poäng. Uppehållet kunde inte ha lagts upp bättre, precis som fysträningen före Ågren! Allt Brynäs gör är optimalt.
Kommentera

munkas: Så du hade hellre önskat 3-4 nya skador under uppehållet?
Kommentera

Zappaholic: Nä, munkas skämtar inte.
Han har tänkt till och kommit fram till att tränarnas upplägg varit helt fel.
I slutet på en lång säsong där mkt skador och många matcher med ett kraftödande spelsätt har slitit på materialet så hade det förstås varit klart bättre om man tränat stenhårt de få spelfria dagar man fått under ett miniuppehåll.
Det hade säkert gjort spelarna gott i det läget, både fysiskt och mentalt.
Kommentera

munkas: Så att spelarna får tid för fysisk och mental återhämtning var alltså anledningen till raset?

Jag håller tummarna för att du skämtar...
Kommentera

tjugo8: Innehållet var ju lovande. Spelarna hade tränat bra och läkt småskavanker. Vissa hade ju t.o.m varit iväg på minisemestrar. Mysigt! Sen blev det fem raka torsk, slutspelsplatsen sumpades och publikintresset sjönk med 200%. Nästa gång kanske man ska skippa minisemestrarna och träna stenhårt istället...
Kommentera

bradberry:

Har denna varit uppe?

"Det har varit skönt att få ett par dagars vila. Jag och Nick Johnson har varit till Åre och mest bara vilat. Det blev väl ett par timmar på skidor kanske"
Kommentera

Chris11: Men Anssi för helvete!!!!

På med hjälmen! Du tillhör Brynäs!

Tränar man sådär utan hjälm i vår klubb är risken 87,5% att man får ett felskär och spräcker pannloben på fyra ställen...

#nervös
Kommentera

Chris11: Vi får se på onsdagkväll, kanske kanske inte.
Kommentera

Malmö på onsdag. Orkar vi med dem?
Kommentera

kennys: Vad fler segrar? Säsongen är ju slut...
Kommentera

dAVydov: Instämmer helt. För mig och många andra tog säsongen slut i samma stund som Rhödin och Salmela blev långtidsskadade. Utvecklingen som följde var inte speciellt svår att förutspå. Men självklart fylls man med glädje för varje vinst.
Hur kan man undgå det? Det syntes på både spelare och ledare att man var enormt lättade.
Fler segrar tack.
Kommentera

Chris11: Guld värt om han är med mot FBK.
Kommentera

Chris11: Hoppas han skyndar långsamt. Vi hamnar i play in oavsett så då kan han lika gärna ta det säkra före det osäkra.
Oroväckande tyst om Bertilsson, han får vi nog vänta med till nästa säsong.
Kommentera

Salmela ser ut att vara redo för spel snart!
Kommentera

Är det någon som vet exakt hur den där expertskatten funkar?

Den slutar tydligen "gälla" för bland annat Scott och Christensen i HV.
Men i och med att andra SHL-klubbar är ute efter deras tjänster.
Betyder det att en ny klubb i SHL kan använda sig av den där
expertskatten för dem?
Kommentera

pjåtor: Känslan att vinna är skön. Gläds också såklart, och vill några kalla oss naiva för det så låter vi väl dem göra det.
Kommentera

pjåtor: Håller med, riktigt skön kväll igår! För de flesta av oss är ju en vinst en vinst. För andra är det uppenbarligen bara en transportsträcka till nästa förlust.
Kommentera

Säsongens höjdpunkter närmar sig. Åttondelsfinal startar nästa torsdag och ev kvart onsdag 16:e
Kommentera

Zappaholic: För mig personligen betydde gårdagens seger väldigt mycket . Att äntligen få vinna och bryta en negativ trend . Vi kanske förlorar nästa match men nu gläds jag fram tills dess . Vi studsade framför tvn igår mina 3söner och jag och frugan låg i soffan och ruskade på huvudet men log :))
Kommentera

ellis: Tror de flesta av oss är väldigt medvetna om att en seger inte uppväger fem förluster. Men lite glada unnar du väl oss ändå att vara, vi som vill vara glada?

Vi hade väl en svit på fem raka segrar innan den första förlusten kom? Jag såg inte dig resonera på liknande sätt efter den förlusten. Den uppvägde tydligen de fem segrarna...
Kommentera

ellis: "hedra laget"....

Ta inte i så du spricker nu.... :-)
Kommentera

munkas: Kan inte den som vill få vara glad idag utan att du vädrar ditt missnöje? Om det nu är så att en brynässeger får några att dra på smilbanden lite extra är det väl bara trevligt.

Bara för att en del av oss inte gapar, skriker och ojar oss efter varje misstag eller förlust, så betyder inte det att vi går omkring och tror att allt är halleluja nu. Det betyder inte heller att man har huvudet i sanden eller för den delen ansiktet i någons röv.

Det betyder nog bara att man har en aning positivare inställning till livet i allmänhet, och Brynäs i synnerhet.

Och åker vi ut i åttondelen, så får jag väl trösta mig med att jag i alla fall hade roligare under resans gång än vad du hade. Och det känns ganska så fint, din bitternisse😉
Kommentera

krobbe: Svårt med topp 6, dock är en sjundeplats viktig, annars står skaik där i ev. Kvart. Tar ju hellre fhc med tanke på vår mindre roliga svit mot skaik.
Kommentera

munkas: Nä, men du kunde ju ha bemödat dig om att åtminstone skriva nåt positivt efter en bra genomförd match, med ett sargat lag i ett jobbigt läge? Jag menar; som lite motvikt mot det monumentalt negativa du konstant presterar så fort det tar emot?
Inte ens det orkar du ju göra, det viktigaste var väl att leta nåt negativt att dra fram och där fick du väl med i stort sett allt en svartmålande dysterkvist kan tänka sig hitta: vi ryker ändå i playin eller ev kvart.
Sen undrar jag hur du kommit fram till att jag är nöjd även om vi torskar, bara för att jag inte gnäller som en grinig 5-åring varje gång det händer?
Kommentera

munkas: I Huges och en del andras värld uppväger en styck seger fem förluster...
Icke desto mindre ska vi hedra laget för gårdagens insats. För en gångs skull höll de ihop matchen bra rakt över och kunde t o m forcera bäst, vilket brukar vara vikt motståndarna.
Onsdag kväll kan vi dock vara nere på jorden igen (knappast Huge då förstås). Malmö blir tufft att betvinga.
Kommentera

Gamnacke: Ähh, försök inte. Det där har du läst nånstans och knappast upplevt själv. Vill därför korrigera ett par felaktiga detaljer:

Det var sällan 25 grader kallt, man spelade aldrig i så låga temperaturer.
Däremot så kunde det vara bortåt minus 15 och det räckte gott och väl för att man skulle frysa ordentligt på ståplats, trots dubbla långkalsingar och tredubbla sockor i kängorna. Snöfall förekom förstås, särskilt i slutspelet mot Frölunda 1965.
Man fick ploga isen var 10:e minut utan att spola. Vilket förstås gynnade Frölunda som också vann det året.

Sven Jerring var passé vid det laget, hörde honom aldrig kommentera nån hockey iaf.

Sen sjöng man inte "....näten prassla" utan "....nätet rassla"
Viktig distinktion där.

Men du har rätt med det där om korven iaf: en kokt med papper och bara senap.
Och som förtäring till det vankades alltid varm saft, inga nymodigheter som kaffe och annat tjafs...

Resultatrapporteringen var senaste High Tech på området: en gubbe som klättrade upp för en stege med ett gäng siffror utstansade i plåt som han hade i handen och sen skulle hänga upp på krokar under de bokstäver som angavs för varje match på resultattavlan.
Då var det en sport att på långt håll försöka se vilka siffror han hade med sig och sen försöka lista ut vilken krok och under vilken bokstav han skulle hänga upp dom på. Inga nymodigheter som man sen såg i Gavlerinken, när man vände hela tavlan och i lönndom bytte siffror vid ändrade resultat.

Efter match gällde promenad ner till Islandsplan och buss hem till Bomhus.

Ja, det var tider det.... ;-))
Kommentera

munkas: Vi kan ta både SAIK och Frölunda, herregud de är ingenting att vara rädda för.
Kommentera

Huge: Nä, jag mår inte så dåligt just nu. Jag går dock inte runt och sjunger Brynässånger idag då segern igår inte förändrar det faktum att vi kommer ryka i play in eller kvarten inom en snar framtid. Segern förändrar inte heller att vi innan förlorade fem raka matcher och därmed sumpade chansen att slippa Saik eller Fhc i kvarten. Men jag har däremot full förståelse för att dina ben spritter lite idag, du som är nöjd även om vi torskar.
Kommentera

1731268 · »