Brynäs IF

730593 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

« · 1291370 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010
zpith: Ska man bänka en spelare för att man missar mål? Men håller med, det va för jävla uselt
Kommentera

Jajjen:

Ok, men du kan inte påstå att Dackell är bra just nu? Dom senaste matcherna dvs..
Kommentera

zpith: Du missade att Dackell slog den målgivande passningen till Rödin.
Kommentera

Jajjen:

Haha, tycker inte att han ska bänka Rödin.. Då kommer det bli för mycket tjafs av Gurra88 :(
Kommentera

zpith: Och så väger han ingenting. Motståndarna flyttar på honom väldigt lätt. Näe, nu måste Czarnecki markera. Bänken.
Kommentera

Jajjen:

Tycker du tar i, han är fortf bättre än väldigt många i årets Brynäs.. Dackell borde dock få sitta på bänken, tycker knappt att han klarar av att slå en passning.
Kommentera

Rödin är inte bra. Oavsett den senaste tabben. Han åker mycket griller och jobbar hårt men det händer inte mycket. Och så har han en ful ovana att tappa pucken på defensiva blå. Dags för bänken.
Kommentera

70 Rodrigues:

Det är en sån kväll,bara göra nåt annat nu.
Kommentera

Bissett19: Och nu missade Silfverberg en nästan lika bra chans :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19:
Och Silfver missar ett rå öppet läge också, va i hela jävla helvetet.. Ska man vinna mot LHC så måste dom där puckarna sitta..
Kommentera

Bissett19: Två gånger nu...
Kommentera

zpith:

Men herregud,öppnare kasse får man inte.
Kommentera

Hur fan kan Rödin missa, det är ju för fan öppen kasse?????
Kommentera

Bra av Rödin..
Kommentera

Jajjen: Vet ej - men bäst är den hur som helst! I Gamla Stan finns en 1967:a att smaka om man vill - 800 kronor per cl. Fast den 10-åriga duger gott!
Kommentera

Anders Berg: Det är väl Elton Johns favoritmalt?
Kommentera

tompap71: Ardbeg är dock den absolut bästa singlemalten, på tal om hockey... =)
Kommentera

Pettisbif: Linköping släpper in max 2 mål. Tar Brynäs en pinne idag är det stort.
Kommentera

Pettisbif: Dacke kommer att vara strålande i kväll, tro mig
Kommentera

Lovar att Rödin målar ikväll.

Tror fan det blir målfest =)
7-3 målskyttar:Rödin,Kahnbergx2,Somervouri,Silfverberg,Clarke,Nordquist

Matchens bästa:Kahnberg tätt följd av Clarke och Rödin
Kommentera

Skitstöveln: Larsson spelade med J20 idag. Andersén lär dom bli tvungna att förtidspensionera för axeln.
Kommentera

Sylf: Hade gärna sett att Rödin o Lauritzen bytte plats?
Kommentera

21olsson: Jag trodde att Andersén skulle spela - samt Johan Larsson!
Kommentera

Undrar vad Rödin har gjort för fel när han straffas med att behöva spela med lagets två långsammaste spelare, hur tänker NC egentligen??
Kommentera

1. SVEDBERG, Niklas
Goalkeepers 30. BJURLING, Björn

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 20. JONSSON, Lars 22. SUNDQVIST, Jörgen
18. RÖDIN, Anton 24. HANSEN, Mads 12. DACKELL, Andreas

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 76. CLARKE, Dale 14. EKHOLM, Mattias
8. SOMERVUORI, Eero 19. JÄRNKROK, Calle 33. SILFVERBERG, Jakob

3rd Line 3. CARLSSON, Jonathan 15. BERTILSSON, Simon
29. KAHNBERG, Magnus 39. NORDQUIST, Jonas 16. LAURITZEN, Sebastian

4th Line
13. SANDIN, Emil 37. SUNDSTRÖM, Alexander 17. WÄNNSTRÖM, Sebastian

såhär ser laguppställningen ut ikväll!
Kommentera

Jajjen: Hockeygudarna skulle det ha stått, vi hade ju en amerikan i laget tidigare som ofta bad till hockeygudarna. Att gå ett steg längre och offra en spelare kan vara vägen att gå. Vilken gud orkar lyssna på alla böner som kommer?
Kommentera

arnio: Precis åter från J-20 matchen mellan Jyrgårn och BIF.
Var speciellt intresserad av att se vad skälen kunde vara för att varken Berglind och Rensfeldt spelade i A-laget ännu.
Nog fanns det skäl alltid, speciellt för den förstnämnde.
Brynäs J-20 spelar som A-laget, hyperfarligt och kreativt framåt, huvudlöst och enkelspårigt i defensiven. Det har sina nackdelar att ha för många spelande backar, det skall hittas spelvägar även i trängda lägen och det straffar sig direkt. Dutt, dutt och dutt i försvarspelet och för lite fysik i närkamperna, då förlorar man mot lag som DIF.
Spelarkritik då, Dansk i målet räddade en straff och kunde lastas för något av baklängesmålen, en supertalang helt enkelt.
Backarna då, Kalle Johansson, liten och smart, när han lär sig välja enklare alternativ mer ofta är det A-laget som gäller.
Victor Berglind var rent sorglig att se, förmodligen kanske sämst på plan.
Vad har hänt? Felpassar, indianare, felbeslut, omkörd om vartannat.
Ljusår från A-laget just nu.
Rotbakken däremot var en positiv överraskning. Unge herr Djoos coming man även han.
Framåt så var Johan Larsson outstanding. Dennis Fröland, Christoffer Persson och Linus Fröberg mycket bra även de. Jesper Danielsson pudelklok.
Ludvig Rensfeldt var på intet sätt dålig men spelade mest med sig själv och inte så mycket med laget. Ständiga soloräder, förvisso farliga och skapade ytor men varför då inte passa?

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: "hockeygidarna"?
Kommentera

tompap71: Till Svedbergs försvar ska dock sägas att han spelat bra i de flesta matcherna. Många av de billiga målen och de bortbjudna poängen stod BB för när han läts stå (ligga/sprattla) i mål. Om vi glömmer senaste matchen så har Svedberg helt ok siffror både i poängsnitt och i räddningsprocent.

Problemet är inte Svedberg! Problemet är bristen på konkurens på målvaktspositionen. Om Svedberg är ur form/sliten/skadad så är ju poängen borta från nedsläpp.

Offra BB till hockeygidarna och skaffa någon ny som kan konkurera med(eller ut)/avlasta Svedberg. Jag tror definitivt att Modig vora ett helt ok alternativ, han har gjort många bra matcher i Luleå men nästan vem som helst vore ett lyft jämfört med BB.
Kommentera

sylf: Man har "börjat om" några gånger... snart får man börja om igen. Det verkar gå i cykler på runt tre år.
Kommentera

sylf: Lär bli en framgångssaga. Med betoning på saga.
Kommentera

Jajjen: "Vad Brynäs pysslat med dom senaste 10 åren hoppas jag nån kan skriva en bok om"

Sunklöv kanske.......
Kommentera

sylf:

Två av målen kan du lägga på LJ:s konto.

Klart är att målvakterna inte har tillräcklig kapacitet att rädda oss, inget snack om det och som SGR påpekade i ett tidigare inlägg är Svedberg från början intagen som en andremålis på inskolning, han är inte Markström och kommer aldrig bli, det vet nog de flesta, bäde hårinne och utanför. Men han kan bli en bra ES-målis med tiden, bara det att han tvingas smaka hetluft lite för tidigt.

MEN och det är ett viktigt men, backarna kan inte spela som om det fortfarande vore Markan som vaktar kassen. Och frammförallt, Lasse J kan inte fortsätta göra pojklagsmissar, Sunken måste bli sitt vanliga jag och inte frökenspela. Målvakterna håller int den klass vi önskar nej, men det ursäktar inte att backarna är en katastrof i egen  zon.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gillar inte att hissa en konkurrentklubb men Norrlandsaik får en att fundera. När Brynäs vann sitt senaste (sista?) SM-guld harvade Naik i allsvenskan som ett mittenlag. Idag är föreningen en respekterad maktfaktor i hockeysverige, nämns som tänkbar SM-vinnare och spelar en hockey som jag gärna såg hos BIF. Dom köper de spelar de behöver samtidigt som dom har en juniorverksamhet i klass med Brynäs. Vad Brynäs pysslat med dom senaste 10 åren hoppas jag nån kan skriva en bok om.

sylf: HF pekar bara på att Brynäs problem inte enbart handlar om målvakterna.

arnio: vafan har du käkat idag?
Kommentera

arnio: Exakt!
Kommentera

sylf: Vem HF lastar för vad är ju relativt ointressant, ungefär lika ointressant som en Sylfblogg skulle vara.
Kommentera

70 Rodrigues: HF skriver i sin blogg att Svedberg inte kan lastas för särskilt många av målen mot LHF. Undrar hur många det är ok att lastas för, 1, 2, 3 eller 5 kanske???
Kommentera

tompap71: Mekhong med cola, Red Bull och mycket is funkar bra också
Kommentera

70 Rodrigues:

Lagavulin och Bowmore köper jag rakt av, Laphroaigen duger, men där är klasskillnad, lite simplare i mina smaklökar. Oban har jag skam till sägandes inte smakat.
Kommentera

hahii: PP1: Somervuori, Järnkrok, Clarke, Ekholm, Sandin/Granis
PP2: Kahna, Nordan, Jonsson, Lauritzen, Rödin

Sen måste NC våga spela Berglind i PP"

Varför är då inte Berglind med i någon av dina två förslag på PP-uppsättningar?

Prova förresten Nils Oscar Coffee Stout (riktigt smarrig öl)
Kommentera

hahii:

Vi gör mer mål än någonsin, visst, Nordan och Dacke går trögt just nu men va fan spelar det för roll när vi fortfarande är med efter tio omgångar? Det är inte nu vi ska vara på topp utan när det börjar lukta Le Mat.
Så länge vi håller oss flytande tycker jag det är skit detsamma om gubbarna är trögstartade, låt dem köra på så länge och dribbla inget med det offensiva. Däremot kan jag undra varför Cz ändrar varje backformation bara för att Andersén blev sjuk?
Kommentera

hahii:" Sen måste NC våga spela Berglind i PP.

BP1: Dackell, Hansen, Sundqvist, Jonsson
BP2: Sundström/Granis, Järnkrok, Carlsson, Andersén"

Varför är då inte Berglind med i någon av dina två förslag på PP-uppsättningar?
Kommentera

tompap71: Oban är min favorit, Lagavulin, Laphroaig, och Bowmore funkar d med :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Gillar den, annars är favoriten den lite udda 15åriga Glennmorangie, tyvärr är den svår att få tag på här ute i bushen där jag bor. Det är ingen Illay men jäkligt bra ändå.
Kommentera

70 Rodrigues: Så här skulle jag vilja se laget.

Svedberg

Rödin-Nordan-Kahna
Jonsson-Sundqvist

Somervuori-Järnkrok-Silfverberg
Clarke-Andersén

Sandin-Larsson-Lauritzen
Ekholm-Berglind

Dackell-Hansen-Sundström
Carlsson-Bertilsson

När Granis kommer tillbaka så tar han Larssons/Lauritzens plats.
Fjärde kedjan är en riktig defensiv kedja, vilket behövs.

PP1: Somervuori, Järnkrok, Clarke, Ekholm, Sandin/Granis
PP2: Kahna, Nordan, Jonsson, Lauritzen, Rödin

Sen måste NC våga spela Berglind i PP.

BP1: Dackell, Hansen, Sundqvist, Jonsson
BP2: Sundström/Granis, Järnkrok, Carlsson, Andersén
Kommentera

tompap71: Det funkar :-)
Kommentera

arnio:

Riktiga män dricker pilsner OCH njuter av en härligt rökig singel malt.
Kommentera

tompap71: Va fan var riktiga män nu och ta en pilsner i stället.
Kommentera

tompap71:

Var ju tvungen att hämta flaskan o kolla...Aushentoschan stavas det.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:

Se där, som jag sa, så dum är du inte, får jag då kanske föreslå en en 18årig ausentoschan (kan vara felstavat)
Kommentera

« · 1291370 · »