Brynäs IF

730576 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

« · 1291875 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 16/10 2010

Riktigt stabil och bra match idag! defensiven såg MYCKET bra ut.

Gillade verkligen det jag såg.. En stark defensiv och ett bra anfallsspel, det går att kombinera. Ingen tråkhockey idag, trots att defensiven var prioriterad. Svedberg gjorde bra ifrån sig, men som sagt, han hade bra hjälp av de övriga i laget idag.

Jag blev lite darrig när de gjorde 2-1.. NEEEJ, inte tappa en ledning till, tänkte jag.

Jag som har sågat Clarke vid fotknölarna förut måste ge honom lite beröm idag när han faktiskt gör bra ifrån sig.

Silfverberg var riktigt bra, håller med er här om att han ser starkare ut. Skyddar pucken väl och är stark i sarghörnen.

Den nya mediakuben var riktigt, riktigt grym.. Fan vad härligt det var att kunna se repriser ordentligt. Perimetern under var hur cool som helst, höjde verkligen helhetsintrycket av kuben! Det var mestadels reklam på den men Brynäsloggan och lite annat rullade där mellan varven också. Hur snyggt som helst. Ett nytt fräsch intro fick vi se också! =) Mycket bra investering måste jag säga.

Kommentera

tompap71: Nej dom räknas bara när det gäller lauritz. En jävla tur att man räknar dom annars hade sidleds-basses poäng de senaste säsongerna varit lätträknade..
Kommentera

Peja:

Andra ass är inget värt enligt Gurra88 så dem är lättglömd.
Kommentera

Rödin gjorde ju en väldigt bra andraass som öppnade upp hela deras lag vid 1-0-målet, glöm inte det.
Kommentera

Andashockey:

Brynäs-TV.
Kommentera

Huge:

Inget snack om att Rödin är en rivig spelare som gör nytta, mitt påstående om pojklagsmisstag handlar enbart om målproduktion.
Kommentera

Linström_92:
haha insiktsfullt!

Vart läste du det?
Kommentera

tompap71: Tycker ändå att Rödin gör en Ok match idag, inte sämre än många andra iaf. Synd att han inte får göra 1-0 när Norrena gör en av sina patenterade utflykter och lämnar kassen vidöppen. Hade varit bra för självförtroendet med ett mål för Rödin där.
Känns som att han är den som stått mest stilla i utvecklingen efter att alla nog varit rätt så säkra på att det var han som skulle slå igenom först, sas.
Tycker ändå att han gör mkt nytta i sin kedja, är djävligt jobbig att möta.
Och som du är lite inne på: han lär sig nog rätt mkt att spela i första samtidigt som hans energi gör jobbet lite enklare för både Dackell och Eero.

Klockren analys för övrigt av Svedberg efter matchen.
Vi har dippat några matcher vilket dragit ner snittet kraftigt pga få matcher spelade.
Fortsätter vi som idag så kommer hans snitt att stiga rätt snabbt och Bjurling får nog inrikta sig på att vakta båsdörren ett tag framöver.
Kommentera

65selander:

Det är nog den sämsta Lördagsnoteringen sen LA invigdes...
Kommentera

Bissett19: Bättre än 4799 ;-)
Håller med om att det är för djävligt.

SAIK-SSK 4817. Zappade och där såg det glest ut, tror de tog in 2456 bärplockare.
DIF-FHC 7767
MoDo-HV 6401
TIK-AIK 5512
Kommentera

Gurra88:

Jag gillar Rödin, han spelar med fart och energi, men det gör också att han är lätt att förföras av, det ser oftast bra ut men är tyvärr inte alltid så jävla bra, han gör ofta rena pojklagsmisstag som är förödande produktionsmässig.
Fart är bra, men man måste kunna göra något rejält av den, jag trodde Rödin skulle kunna det när han dök upp, jag tror han kan det än men jag väntar fortfarande på att han ska lära sig hur. Förmodligen därför Cz låter honom spela i första, fingertoppskänsla?
Kommentera

Huge: så du börjar gilla Rödin huge.. :) Klart finns inte så mycket att välja på nu när din idol CZ börjat göra de
Kommentera

Bissett19: Det har jag redan försökt förklara för smålandsoraklet, får se hur lång tid det tar innan han fattar....
Kommentera

Gurra88:

Rödin och Lauritz är två olika spelartyper,vi behöver dom båda framöver...
Kommentera

tompap71: Ojdå det var ju inte fullsat direkt :p
Kommentera

henke1:

Alltså katastrofalt dåligt!
Kommentera

tompap71: Jag tycker abdsolut han skulle petas i slutet. Men i de andra matcherna har han varit bland de bättre. Få med samma fart som Rödin. Därför spelar han i första och lauritz i tredje och inte tvärtom.
Kommentera

henke1:

4800 en Lördag är riktigt pinsamt!
Kommentera

henke1:

ca 4 800
Kommentera

Gurra88:

Man kan inte gå på gamla meriter, bara att bänka. ;)
Kommentera

Har lite problem med hockeyligan och kan inte se publiksiffran, någon som vet publiksiffran :) ?
Kommentera

Jajjen: Vad är det du försöker säga? Provocera bara för att din loverboy Lauritz går på tomgång och att CZ börjar se styrkan med Rödin?

Han va inte bra idag, nej, men han har gjort det riktigt bra tidigare.
Kommentera

Linström_92: Eller köpa en trisslott!
Kommentera

Jajjen:

Lungt, dem är mediatränad, och kanske har fått varsin isskrapa att leka med.
Kommentera

Haha när Silver gissa målskytar inför matchen gissa han på Hansen, sig själv och Eero. Han kanske borde coacha? han ser ju vilka som är heta :)
Kommentera

tompap71: Jag säger inget om Salt Lake City och Vitryssland.

Rödin och Bjurling i Fan corner ikväll. Elitseriens kallaste spelare. Vad ska dom snacka om? Hur man avfrostar en frysbox?
Kommentera

65selander:

Bra idé :)
Kommentera

Jajjen:

Hardy missat en timeout? å fan, något mer han missat som man glömt? (eller försöker glömma)
Kommentera

Svedberg gör en stabil match, men han går ner väldigt mycket på knä, borde stå upp lite längre o vänta ut, känns som om han borde ha tagit LHC:s mål??
Kommentera

Bissett19: "Ikväll blir det en lugn kväll i Brynäsboken."

Vi går in i Timråboken och kastar lite brandbomber och tårgas istället ;-)
Kommentera

Jajjen: Nu råkar detta dock vara ett återkommande scenario. Att han matchar matchens kanske mest oheta i viktiga sekvenser..
Kommentera

Jajjen:

Ja tyvärr drar han nog på sig en ottawatröja? nästa säsong.
Det som förvånar mig mest är att så många ungdomsälskare härinne inte ser hur jävla bra han är. Jag ser en ung Dackell varje gång jag ser honom, kanske t o m lite bättre.
Kommentera

Gurra88: Även solen har fläckar. Ryktet säger att tom. Hardy har missat en timeout en gång.
Kommentera

Mkt bra match, stabilt o säkert med hårt jobb rakt igenom! =) Skönt med 3p igen!
Kommentera

tompap71: thank you brother:)
Kommentera

Jajjen: Varför ser inte CZ det då? Att Rödin är så dålig? Om Czarnecki nu är så jävla bra?
Kommentera

Bissett19: Näe. Svedberg borde ha tagit Zackrissons mål. Ärligt. Jag trodde först den satt i krysset men den gick ju mitt i mål.
Kommentera

Jajjen:

Sen så är han så sjukt jävla stark i sargerna, kommer alltid ut med pucken!
Kommentera

Gurra88:

Ja satt och hoppa i soffan när -11 Clarke och Anton "Iskall" Rödin varf inne i samma byte i slutminutrarna,men det höll tack och lov.

Ikväll blir det en lugn kväll i Brynäsboken.
Kommentera

tompap71: Silfverberg har varit riktigt bra hela året. Stenhård och får med sej pucken till skillnad från Rödin. Tyvärr innebär det nog att han spelar nånannanstans nästa år. Om vi inte säger nåt kanske inget fattar hur bra han är?
Kommentera

Gurra88:

Du är fan störtskön, keep it up :)
Kommentera

65selander: Kan väl supa ändå!!
Kommentera

zpith:

Silfver har nog lagt på sig några muskelkilo, men vikigare är att han har ett år mer i erfarenhet. Det snackas mycket härinne om Rödin, men fan så lite om Silfverberg. Varför?
Kommentera

sylf: Du bor ju utanför kommungränsen :-))
Kommentera

Jajjen: Håller med. Rödin va inge bra. MEn det säger väl mer om CZ som väljer att köra med honom i slutminuterna..

I övrigt en härlig insats.
Kommentera

Svartgulröd: Frågan är om inte det här var den bästa hitills.
Kommentera

65selander: Ska jag komma över, så kan vi supa?
Kommentera

sylf: Ja det var en gedigen instats från hela laget. Nu gäller det bara att fortsätta med såna här matcher.
Kommentera

sylf:

Riktigt jävla bra match, känns inte som att vi täppte till riktigt jävla bra bakåt idag, knappt så Svedberg behövde göra särskilt mycket.. Förutom i 3dje då!
Kommentera

sylf:Japp, idag var det stabilt, hoppas nu att dom kan fortsätta på den här linjen??
Kommentera

« · 1291875 · »