Paddan: " Trixar med boll på Kebnekaise"
Nja, om det nu är Småland vi talar om så tror jag att det är på Taberg som Gurra tränar....
Att skriva fotboll och "hög nivå" i samma mening, kan te sig aningen relativt för en utomstående betraktare.
Att smålands enda allsvenska lag, Kalmar FF, skulle påstå sig höra hemma på en hög nivå, skulle förmodligen orsaka årets gapskratt nere i fotbollseuropa.
Superettan är landets näst högsta serie och lagen i serien tillhör tillsammans med de allsvenska lagen, svensk elitfotboll. De småländska inslagen i denna sofistikerade sammanslutning, J-Södra och Öster, räddade sig i år kvar genom kval.
Sedan är vi nere på landets tredje högsta nivå, Div 1 i fotboll. Här är vi många som tycker att det krävs en rejäl överdos av självförhärligande, för att legitimera någon som helst form av hög nivå.
Hur som helst så tog sig i år Jonas Therns Värnamo, in i svensk elitfotboll genom att vinna den södra serien och nu väntar länsderbyn i landets näst högsta serie. Övriga småländska inslag på tredjenivån var Husqvarna FF, som länge låg pyrt till, men som hade styrt upp det hela med en 4-5 omgångar kvar att spela.
El Maco: " Man kan tolka på fler sätt men jag vänder mig mot påståendena att 98 % av landets övriga befolkning skulle göra samma tolkning som du och att det bara är i en småländsk byhåla man skulle säga så."
98% är naturligtvis en överdrift och min poäng var heller inte att syssla med nån exakt sifferexercis.
Jag är fullt medveten om att uttrycket "jag tränar fotboll" kan vara dialektalt och kan tolkas som att man antingen spelar aktivt eller "lattjar" lite på sin fritid sas, där både träning och aktivt spel ingår.
Men som sagt: i det sammanhang uttrycket användes och hur det då kan tolkas, så vill jag nog påstå att det inte går att tolka på så många andra sätt än det jag gjort.
Jag har iaf tillräckligt med självinsikt för att inse att jag verkar ha missuppfattat vad min motpart velat säga.
Synd att motparten samtidigt inte verkar visa riktigt samma självinsikt genom att åtminstone ANTYDA att han uttryckt sig på ett sätt som kan missförstås.
Gurra88: " Eftersom det fortfarande bara är du som tolkade det så så kanske du borde jobba lite mer på din självinsikt.. Och inse att du tänkte fel.. Igen"
Jaså, du har frågat alla härinne som följt debatten, hur dom tolkat ditt uttryck?
Bara för att en eller två personer har tolkat det på ditt sätt så betyder väl inte det att alla andra har gjort det?
Och vad en ev feltolkning har med självinsikt att göra är det nog bara du själv som begriper.
Om du skriver "jag tränar fotboll på hög nivå" och använder uttrycket som ett argument för att du skulle ha kunskaper i att leda ett lag, så är det nog djävligt många som tolkar det som att du själv är eller har varit tränare i nån form.
Att du nu förklarar hur det ligger till och att jag själv följaktligen (på goda grunder) måste ha missuppfattat dig, är en helt annan sak.
Redigerad kommentar
Greiss spelar bra idag, det gjorde han även förra matchen.
Synd bara att när målvakten börjar spela bra så slutar vi göra mål..
Gurra88: " Hur var det med läsförståelsen? När har jag sagt att jag har meriter som fotbollstränare?"
Så här skrev du häromdan i ett svar till Roger Malmqvist:
"Om du nu är så skarp som du utgör dig för att vara så borde du redan insett att 88 i mitt namn står för årtalet.. med andra ord 22 år. Hur många 22 åringar leder lag i de två högsta divisionerna? Och nej, det är inte heller min grej, tränar fortfarande fotboll på hög nivå.."
Du tränar alltså fotboll på hög nivå.
Är inte det att ha meriter som fotbollstränare?