Brynäs IF

727984 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Linköpings HC 18/2-15

1663615 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC 18/2-15
Huss: Troligare att vi tar Play-In platsen än att Leksand gör det i alla fall.
Kommentera

Huss: Tyvärr har du nog rätt. "Sämst när det gäller IF" tjänar knappast på måstematcher mot bottenkonkurrenter. Risken är att Modo tar sig förbi i sista omgången vilket gör kvalet något knivigare. Det återstår tre bortamatcher och fyra på hemmaplan. Borta blir det 0 poäng, hemma har vi nog chans på poäng mot Modo, max 3 poäng.
Kommentera

bradberry:
Ang spelet...
Dags att bestämma hur vi skall spela långsiktigt så att vi kan spela spelare som passar för det spelet.
Där är en tydlig skillnad mot SAIK som har samma resurser till spelare som Brynäs...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men det gör å andra sidan knappast Brynäs heller. Även fast vi spelar bättre nu så tar vi inga poäng mot de åtta första lagen. DIF och Modo de två sista omgångarna kommer bli riktiga rysare och det är mindre bra att ha två "måstematcher" att avsluta med.
Håller med Silfver, kvalspel låter som ett logiskt slut på årets katastrofsäsong.
Moderatorna kanske vill lägga upp en omröstning på tabellplaceringstips?

Kommentera

Silfver: Leksands form imponerar dock inte, 6 raka nollor. Där har vi chansen men vi kan inte ge bort förstapreioderna på detta vis framöver. Vi behever nog minst ett snitt på minst 1 poäng per match för att greja detta, 9 poäng bör räcka.
Kommentera

Qvarre: SHL är uppdelad i ett a och ett b-lag.
De fyra bottenlagen slår varandra och tar bara i undantagsfall poäng mot topplagen. DIF klarar sig pga sin fina höstsäsong och Modo kommer sist. Tyvärr tror jag det blir kval för oss.
Kommentera

Bratwursten:
När jag kollar spelschemat så tror jag på 3 segrar till innan grundserien är färdigspelad.
Jag tycker att Brynäs de senaste två matcherna har sett slitna ut.
Det blir tufft detta.
Kommentera

Carl Lejonkräk: så är det..

Är övertygad om att alla härinne vill Brynäs bästa sen visar vi det dock på olika sätt.

Har bjudit in en Luleå- Usling till mig på Fredag (hur nu det gick till) Hoppas få känna känna segern sötma efteråt och dela ut lite gliringar även fast sannolikheten är liten.

Om jag minns rätt har vi vunnit allt mot Luleå hemma men torskat alla borta åtminstone denna säsong, känns som att den trenden har varit någorlunda intakt under flera säsonger dock.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bratwursten: Jo vi är alla samma familj liksom och ett och annat bråk är förstås oundvikligt även om de inte ä så kul.

Kommentera

munkas: Jag vet inte vilka vi möter nästa match men är det bortamatch så är det nog risk för torsk tyvärr, vinstchans 12% oavsett motstånd.

Chansen att vi tar guld finns men överstiger knappast en procent.

Chansen att vi klarar oss till Play-In är däremot ca 63%.

Jag har sett de flesta matchern och det gär att jag insett att vi ännu inte hittat toppformen (-;

Kommentera

Carl Lejonkräk: Spelarna är Brynäs! Vi supportrar är också Brynäs! Kan ärligt känna mer medlidande till folk här i Brynäsboken än till spelarna många gånger efter en förlust(beroende på arbetsinsatsen). Vet att folket härinne älskar laget till 100 % därför också frustration sipprar ut när det går dåligt, och det måste det få göra vissa funkar så. Likförbannat är dessa personer härinne nästkommande match ändå, eftersom passionen till laget är såpass stor.

Sen är allting inte svart eller vitt heller så tolka inte mitt inlägg så heller.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Berätta vad du tror om nästa match istället. Vinner vi med 6-0 eller 7-0? Vänder vi och vinner om vi hamnar i underläge med fem kassar? Är det fifty fifty på att vi kniper guldet i år? Har du förresten sett någon match den här säsongen eller grundar du dina tips på braja och kaffesump?
Kommentera

Bratwursten: Men att skriva "DAGENS HJÄLTAR" och visa stats på dem det gick tyngst för är ju att lågvattenmärke. För mig är det en självklarhet att det är spelarna som är Brynäs och det är Brynäs jag älskar.
Kommentera

Sen finns det spelare som känner mycket för klubbmärket men inte presterar tillräckligt bra hockey, det måste man också kunna kritisera eftersom man vill Brynäs bästa, är en professionell verksamhet som Brynäs bedriver dessutom en offentlig sådan. 

Spelare och tränare är införstådda med att kritik förekommer och det ingår i deras jobb att kunna hantera detta.

Sen ska man väl inte hålla på att håna, men definitionen av vad håna är, kan nog skilja sig från skribent till skribent.

Ironi/ sarkasm kan dessutom vara stor humor men kan vara svårt att få ut budskapet i text... Humor är viktigt framförallt när allt går skit, men får såklart inte vara på bekostnad av andra.

Kan dock tycka att folk generellt tar åt sig för lätt i dagens samhälle, lite självdistans och "glimten i ögat" är hälsosamt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Fast jag håller på Brynäs som lag, klubbmärket...  Man behöver nödväntigtvis inte sympatisera och tycka om alla spelarna i laget, vissa i Brynäs idag spelar här för att det är bäst för dom själva just här och nu, men skulle inte tveka att byta till ett bättre eller rikare lag om chansen gavs (pratar inte om NHL). Dessa spelare känner inte mycket för klubbmärket, precis som jag inte känner mycket för dom.

Sen önskar jag att de ska gå så bra för dom som möjligt, sålänge de spelar i klubben i mitt hjärta såklart.

Tiderna förändras..

Kommentera

Powerfade: På vilket sätt är de hjältar i förlustmatchhen iväll? Du hånar väl inte spelarn i ditt eget lag????

Kommentera

Bratwursten: Leksandsbladet menar du? ..och Djurgårdsbladet med förresten:) ..och SAIKBladet...och FBKbladet..
Kommentera

Rubriken på aftonbladet säger att Brynäs blev förnedrat, är väl ändå att ta i kan man tycka.
Kommentera

Huss: Fast han hade en mycket bra säsong så sent som förra säsongen.
Kommentera

bradberry: Modern hockey ser sådan ut. Passningstempot och skridskoåkningen är klart mkt högre nu än när Nordan hade sin peak. Helt klart är att Brynäs har väldigt svårt när tempot skruvas upp. Westerholmarnas lina bäst idag.
Kommentera

DAGENS HJÄLTAR!

5 Lukas Kilström LD 0 0 1 0 0 1 3 -2 0 17:27 1
16 Oscar Eklund RD 0 0 0 0 0 1 3 -2 0 14:55 1
20 Adam Brodecki LW 0 0 0 0 0 0 2 -2 100 10:25 0
44 Jacob Blomqvist CE 0 0 2 0 0 0 2 -2 36,36 10:30 1
96 Oskar Lindblom RW 0 0 0 1 0 0 2 -2 0 10:32 0
Kommentera

krobbe:Inte mer grå än någon annan.
Kommentera

tycker nörstebö får godkänt.
Kommentera

Trots ännu en skitmatch är vi närmare play in än innan, alltid något.

Kommentera

bradberry: Riktigt surt med facit i hand..
Kommentera

bifhjärta: Det har nog mindre betydelse. Brynäs har visat att man kan förlora mot alla lag, oavsett form och motivation. Nu får vi hoppas att Leksand torskar nästa, samtidigt som vi inkasserar vår 49:e raka bortaförlust.
Kommentera

Starky ska ta MINST 2 av målen i första. Trean var dessutom offside... GRRRR....
Kommentera

Det värsta med detta är att Modo kanske får något att spela om i vår sista match mot dom...;)
Kommentera

Bratwursten: Det är frågan. Såg lika ut mot Lyxfällan. Något för Bulan att ta tag i.
Kommentera

Zappaholic: jo men vart va glöden första perioden?..
Kommentera

Tack Starky. Hoppas det blir enda gången jag säger det den här säsongen. Riktigt ruttet.
Kommentera

bifhjärta: Håller med. Finns ändå moral och glöd i laget och därför tror jag att det går vägen för oss.

Värre mentalt att leda inför tredje, missa ett fem mot tre läge, och sen torska. Som Lyxfällan.

Kommentera

bradberry:Bröderna har höjt sig, synd att Blomqvist och Nordan ör så jävla dåliga
Kommentera

Alltså man ser ju ändå på grabbarna att dom tror på det in i slutet..
Kommentera

Fjärde gången denna säsong som vi släpper in minst än fem mål på hemmaplan. (4–7 mot DIF och HV, 2–7 mot SAIK). Känns bra. Eller njaaa...

Redigerad kommentar

Kommentera

Syns så tydligt att Bulans hockey gör Nordan kass...
Kommentera

Brynäs har bränt många lägen men måste ändå säga att högberg i LHC kassen har spelat riktigt bra.
Kommentera

Se och lär hur man agerar framför egen kasse..

Redigerad kommentar

Kommentera

Även om vi kanske inte vinner ikväll så se på Bulans coaching...det där är en riktig tränare.!

Vilka 2 lägen vi haft nu

Redigerad kommentar

Kommentera

bifhjärta: neeeee jvilket läge..herregud
Kommentera

Steenm: Men vad i...han rycker Honken.
Kommentera

Steenm: MODOOO 3-1
Kommentera

bifhjärta: aktiv Coaching
Kommentera

Zappaholic: 3-1 i Ö-vik, självmål.
Alltid nåt.....😃
Kommentera

Huge: Är alla mål enligt dig "skitmål"? :)
Kommentera

PP nu haha kööör
Kommentera

Bratwursten: Lönar sig att ha bra fart på rören, synd att Nordan & Blomman inte tar efter..
Kommentera

1663615 · »