Brynäs IF

730569 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007

« · 843306 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC 28/2 2007
Bissett19: okej! bedrövlig match iaf! kan inte säga att nån utmärkte sig mkt! ska vara almtorp då som gjorde en duglig match!
Kommentera

GävleLasse: Blir intressant om dom försöker spela med fullt lag på fredag som genrep eller om dom ger bort matchen. Det är bara att bryta ihop och ge upp ;-)

Kommentera

GävleLasse: Boorken håller,precis som Huge,på att måla in sig i ett hörn. Nån som har en aning varför Dacke inte spelade mot Mora eller HV? Sliten sas det.....Glöm det!
Kommentera

Huge: "– Brynäs har ett slappt försvarsspel. Det händer inget när laget anfaller, säger experten Anders ”Ankan” Parmström i Canal plus"

Klockren summering av matchen.
Kommentera

88Lindkvist: Lårkaka borta veckan ut enligt webbnissarna.
Kommentera

88Lindkvist: De var en kort i ena korvkiosken så han fick hoppa in där...

Han fick visst nån liten smäll i måndags. Det skall dock inte vara någon större fara.
Kommentera

GävleLasse: varför va inte widing med idag? är han för bra eller?
Kommentera

Måste passa på att gratulera dom som för nån månad sen glimmade lite kopparaktigt,till att nu förvandlats till en påse diarre´. Nu ställs man förmodligen mot 2:an i serien,d.v.s HV. ADIOS BOYS! Fram med gofklubborna om nån vecka!
Kommentera

sylf: Det är rent önsketänkande från hans sida. Han gör som Boork, greppar efter halmstrån.
Kommentera

Huge: "Ja, nedträningen börjar släppa, vilket syns på benen."

Hur vet du det?

Du var inte på matchen, det står inte på Text-TV, webradion säger att dom suger...Fabulerar du som vanligt?
Kommentera

Peja: Han gjorde ju en dundertackling ju... sund bara att Emwall inte ville vara med å tacklas.. Faan vad det rungade i sargen... JAG vaknade i alla fall ;)
Kommentera

Och förresten; jag har sagt det förr och jag säger det igen - Hulkkonen får bara inte vara kvar nästa säsong!

"Hulken" är skamligt dålig. Sålde sig hur billigt som helst vid deras 0-1-mål. Han håller inte elitserieklass.
Kommentera

Peja: Det är ju jävligt bra gjort med tanke på att man inte skjuter... Det är inte alla lag som kan vaska fram målchanser utan att skjuta....
Kommentera

Huge: Ja, Brynäs fick in en puck, som korrekt dömdes bort eftersom målburen var helt ur sin position långt innan pucken var inne. Men grattis - Brynäs gjorde nästan ett mål på hemmaplan mot LHC!
Kommentera

rafalski: Ett MoDo utan både Niklas Sundström och Karol Krizan är inget lag jag skulle vara rädd för heller. Räkna med tuffare papper i playoff...
Kommentera

Huge: "Men jag såg dom mot Mora och redan då tyckte jag att iaf skridskoåkningen var lite på G"

Jämfört med vadå?Såg du matchen innan eller??
Kommentera

Tack gode gud att jag inte betalade en endra krona för den här ******.
Kommentera

Huge: Generellt sett så har vi inte vunnit på 13 matcher...

Den dagen man ändrar reglerna och ställer målburarna i hörnen, DÅ jävlar blir vi ruggiga.
Kommentera

Bissett19: Nä, jag såg inte matchen idag. Men jag såg dom mot Mora och redan då tyckte jag att iaf skridskoåkningen var lite på G.
Verkar av rapporter att döma att det även såg piggt ut mot HV, trots torsk, så jag utgår från att dom iaf generellt sett inte tappat alltför mkt sen förrgår vad gäller den biten.
Kommentera

Huge: Så du sitter här och märker ord igen...
Kommentera

Dream Team: Av dom tänkbara alternativen tar jag Modo, tveklöst. Modo liksom oss verkar ha en svacka för tillfället och vi har en del sköna minnen från tidigare slutspelsmöten ;-)
Kommentera

Peja: Dom gjorde ju faktiskt ett mål, men Stana hann tyvärr flytta på målburen innan pucken passerade linjen.

"Så speciellt bra var inte LHC. Är det att begära mycket att Brynäs ska kunna gör åtminstone ett eller ett par mål på sin egen hemmais?"

Du sa ju alldeles nyss att vi är avslöjade som ett fuskbygge utan fysiska spelare, så ja: isf begär du absolut för mkt.
Kommentera

Bissett19: Jag får väl ta och åka upp då eftersom när jag var där efter nyår så vann vi :-)

Nä dom får ställa upp och spela hockey nu på fredag om dom skall få någon respons under slutspelet.
Kommentera

65selander: Same shit;)

Vi har åkt upp till lappriket förr o spelat betydelselösa matcher,vem minns inte 2-11 mot Skellefteå i Kvalserien-03?
Kommentera

rafalski: Varför det? I ett slutspel börjar väl alla lag på noll? Vi har två vinster och tre förluster på fem matcher mot dom under grundserien, om det nu har bågon betydelse. Den ev. fördelen av hemmaplan blir dock livsviktig. Det verkar väl bli MoDo för eran del. Hur hett känns det?
Kommentera

Huge: "Ja, nedträningen börjar släppa, vilket syns på benen"

Såg du matchen eller?
Kommentera

Bissett19: Gravöl blir det väl inte men ett gäng funderingsöl :-)
Kommentera

Huge: Är Boorken ett mirakel eller??
Kommentera

Dream Team: Tror ändå LHC kommer att slåss med näbbar och klor. Det kommer att bli en het fight där både på is och läktare
Kommentera

Huge: "Att slå ett högmotiverat och för dagen bra spelande LHC är kanske att begära lite för mkt."

Så speciellt bra var inte LHC. Är det att begära mycket att Brynäs ska kunna gör åtminstone ett eller ett par mål på sin egen hemmais?
Kommentera

O på Fredag sänder man Luleå-Brynäs på Säsongskortet.

Det gäller att ladda upp med många gravöl;)

Kommentera

Dream Team: Om ni lyckas behålla fjärdeplatsen talar väl det mesta för att ni får LHC i knät, måste väl ändå betraktas som en riktig nilott.
Kommentera

Bissett19: Nix, DIF kniper minst en pinne i Linköping. De har ALLT att spela för. Knappast LHC. LHC blev dessutom helt klara för slutspel ikväll. Det kan säkert sätta ner fokus en del det med.
Kommentera

sylf: Jaså, mediaexperterna är orakel helt plötsligt?
Konstigt att dom aldrig är det när jag citerar dom....

Ja, nedträningen börjar släppa, vilket syns på benen.
Att slå ett högmotiverat och för dagen bra spelande LHC är kanske att begära lite för mkt. Särskilt med tanke på att halva laget vilade pga skador och på just rekommenderad vila av tränaren.

Men fortsätt du att utstöta invektiv över allt och alla under matchen.
Övertränad sylf?
Kommentera

Dream Team: Tror LHC kniper fjärdeplatsen.Då blir det inget möte oss emellan,synd för er,grattis till nåt annat lag,typ HV.
Kommentera

wikström: Jag sa inget om att jag var självsäker. Det var du som på egen had tolkade det jag sa som det. Dock så känns sannolikheten aningens större just mot er, om vi får fördela av hemmaplane i en ev. sjunde och avgörande match. Detta beror naturligtvis på att vi inte vunnit mot er i Gäve i år.
Kommentera

Dream Team: Alltid lika självsäkra timrå! Som sagt vi får se i slutspelet!
Kommentera

"Brynäs har ett slappt försvarsspel. Det händer inget när laget anfaller, säger experten Anders ”Ankan” Parmström"

Nedtränade Huge?
Kommentera

Peja: "Det är mer och mer uppenbart vilket fuskbygge årets upplaga av Brynäs är. Vem som helst borde begripa att man inte kan bygga ett ishockeylag utan några fysiska spelare."

AMEN!
Kommentera

wikström: Varför det? Hade jag fått välja mellan pest eller kolera av MoDo och Brynäs som seriefemma så hade jag heslt ösnkat Brynäs. Detta trots att ni då hade haft hemmaplansfördel. Nu när vi helt plötsligt har den fördelen så blir det såklart ännu enklare.
Kommentera

Jonte321: Nej, det var ett lagstraff, som Sebastian Eriksson satte av.

Brynäs var inte lika fullständigt värdelösa som man har vant sig vid - den här gången behövde trots allt motståndarmålvakten göra några räddningar för att de skulle kunna vinna.

Kim "drar-alltid-på-sig-onödiga-utvisningar" Sunna drog på sig en utvisning i första bytet som han var på isen, men behövde inte åka och sätta sig då det blev mål innan Brynäs hann röra pucken igen.

Angell och Sperrle får G, resten IG.

DJ lika usel som man har vant sig vid, Hulkkonen lika skrämmande dålig som man har vant sig vid även om han ryckte upp sig en aning i slutet av matchen när slaget redan var förlorat.

Det är mer och mer uppenbart vilket fuskbygge årets upplaga av Brynäs är. Vem som helst borde begripa att man inte kan bygga ett ishockeylag utan några fysiska spelare.
Kommentera

Dream Team: Somna om!
Kommentera

Dream Team:
Skulle bli grymmt spännande matcher, samt att det är mindre än 20 mil mellan slagfälten.
Kommentera

Per HApps: Japp, nu när vi ser ut att få hemmafördel så gör det ju det ;-)
Kommentera

Per HApps: Vi får la se!
Kommentera

wikström:
TIK - BIF i kvarten, skulle smaka fågel det :)
Kommentera

Säger bara PINSAMT!
Kommentera

Det som grämer mig mest är att jag kommer att få följa svårt att följa Brynäs i finalspelet, orsak ? åker till Koh Samui den 2 april.
Kommentera

65selander: Mjo, hoppas de offrar lite på fredag, placeringen kan betyda mycket i ett slutspel. Så man kan ju hoppas de tar en pinne iaf på fredag :) Luleå måste vi slå, vinner vi ej på fredag så har jag svårt att se hur vi ska kunna vända detta överhuvudtaget ;/
Kommentera

Bif_Puttrik: Förhoppningsvis så ställer dom upp med alla förutom Sjödda på fredag. Det får vara slutvilat nu eftersom vi behöver ett rejält genrep.
Kommentera

« · 843306 · »