Brynäs IF

728050 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC

« · 349846 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC
Gör som Ford Prefect och avslutar för ikväll då man bara blir så jävla ilsk över att de finns så usla domare som ska kosta laget poäng som kan vara helt avgörande i slutändan....
Kommentera

Gone: haha;)
Kommentera

p j davydjoos: Vad är det du säger? Fick ni se det på jumbotronen?! Då j-vlar blir det en anmälan, det är ett som är säkert! För att citera paragraf 2:6 i regelboken - "Repriser på tveksamma situationer i matchen, exempelvis utvisningar, bortdömda mål och offside situationer, får ej visas." Där kan man naturligtvis även läsa in ´tveksamt godkända mål´ också. Kopplar vi in Rune kanske vi kan få till en uppviglingsanmälan då alltså?
Kommentera

Hong Kong: Är det så så har han ju gjort fel. Även om det inte betyder att det är feldömt. Sjukt att man inte kunde få se en närbild på skiten.

Jaja. Poäng kommer och går. Nästa gång är det er tur att få sig en gratispoäng.
Kommentera

Ford Prefect: Reglerna är solklara.

Huvuddomaren kan påkalla hjälp från videodomaren om han är osäker vi ett ev mål.

Videodomaren kan påkalla uppmärksamhet från huvuddomaren när denne gjort en felbedömning. Då är huvuddomaren TVUNGEN att lyssna på vad videodomaren har att säga.
Kommentera

Ford Prefect: Tycker denna diskussion är den mest givande på länge, så det vore väl tragiskt att ta bort den. Vore ju kul om vi kunde komma fram till hur reglerna funkar.

Håller med om att vi båda kan glädjas över en trevlig säsong så här långt.
Kommentera

65Selander: Hehe, ingen av FylleFemman kommer att jaga honom så det är nog lungt =) (försök förstå ironin) God natt, vi kommer att sakna dig i Ö-vik.

-HF
Kommentera

Underdog: Ingen hemmapublik är opartisk. Ingen här är opartisk. Folk är upprörda. Det lägger sig, och sen kanske diskussionen blir mer nyanserad.

Alla: Jag har begärt hjälp från forumledare. Frustrationen är stor nu och risken är överhängande att diskussionen spårar ur, om den inte redan gjort det. Jag är själv alldeles för frustrerad och upprörd för att vara nyanserad och därmed överlåter jag till forumledare att sköta eventuell rensning. Med andra ord: Jag kallar in måldomaren.

Med detta drar jag mig ur för tillfället tills känslorna svalnat.
Kommentera

p j davydjoos: så vitt jag känner till reglerna ska dommaren bara ta till video om han är osäker. Vilket han inte var. Men jag är lite osäker nu efter diskussionen här.
Kommentera

Richter: Förstår man inte humorn ska man nog inte ge sig ut på nätet. Sen så var det spark, inget att snacka om. Videoövervakningen såg det och ville prata med dommaren men han vägrade prata med dem.

-HF
Kommentera

Underdog: helt klart medvetet, målet ska vara ogiltig, domaren är tvungen att följa måldomarens uppmaning att kolla på reprisen.... han sket i det, regelbrott rakt av...
Kommentera

HF:
Jag såg nån sparka en massa ggr men missade om det var han som gjorde målet
Kommentera

HF: Vi får se i morgon vad domarn har sagt efter matchen, men rolig hemresa får han dock inte!

Godnatt på er Brynäsvänner och andra löst kringdrivande på gästboken
Kommentera

p j davydjoos: nej. jag såg det inte. hade jag sett det hade jag väl för f-n inte diskuterat det. Det handlar inte om OM han förde skridskon mot pucken heller utan OM det var medvetet.
Kommentera

p j davydjoos: Man ser ju tydligt att foten rör sig mot pucken, även från bilderna på tv4.

-HF
Kommentera

Tv4 sånt jävla skämt....Ja om det varit Djurgården eller att inte nämna sveriges folk kära lag Leksand så skulle det nog vevats o disskuterats i en kvart.
Kommentera

Underdog: Jag såg det tydligt, du såg det, ändock otydligt på tv4, jag var där!!!! du inte?
Kommentera

Underdog: mmmm - extremt mkt närbild...
Kommentera

tack för de fina närbilderna tv4.
Kommentera

p j davydjoos: och publiken i gavlerinken är som känt objektiva.
Kommentera

Underdog: Om du letar svar i tv4 så måste jag nog tycka synd om dig, värre virrpannor får man leta efter, möjligtvis nån på tv3 som har sämre koll.

-HF
Kommentera

nu är det bäst vi kollar 4:an så får vi svar.
Kommentera

65Selander: Vad röker Norrena förresten? Först vägrar han tacka Molin och sen ska han börja slåss med Lundström? Dålig förlorare fick ett nytt ansikte i kväll.

-HF
Kommentera

Weide:
Är väl ingen tröst men vi får iaf fira jul på rätt sida om strecket oavsett hur det går på lördag ;-)
Kommentera

Bengt: OK, då har reglerna ändrats utan att jag har uppmärksammat det. Jag vet dock att reglerna när målkameran infördes i Sverige så fick den endast användas för att se om pucken var över linjen.
Jag ber dock alla om ursäkt om jag hade fel.
Kommentera

Weide:

Kameran får visst användas till att kolla om det var eventuell spark. Se punkt fyra.

Så här säger reglerna:

"Följande situationer är sådana som kan videobedömas av videomåldomaren:

-pucken är över mållinjen
-pucken i mål innan målburen blivit flyttad
-pucken i mål innan eller efter speltiden i perioden gått ut
-pucken dirigerad i mål med hand eller sparkad i mål
-pucken reflekteras i mål av en funktionär
-pucken spelas i mål med hög klubba ovanför målribban av en anfallande spelare, och
-fastställa den korrekta tiden på den officiella klockan, förutsatt att att matchtiden visas i videomåldomarens monitor"
Kommentera

Två viktiga hemmamatcher under helgerna framöver. Två sexpoängsmatcher. Vinst där och jag mår bra. Säljer vi dessutom Anger och tjänar grova pengar är alla nöjda och glada. Anger mest antagligen.
Kommentera

RavenLord: Enligt radiosporten (som har kollat med videodomaren) så är domaren skyldig att hörsamma videodomarens signaler (saftblandaren) och kolla in reprisen. Domaren ignorerade signalerna. Nåt annat ord än Skandal finns helt enkelt inte.
Kommentera

Weide: Enligt wahlman måste huvuddomaren lyssna på videodomaren om han signalerar för det, vilket Persson inte gjorde.

Jag har för mig att brynäs i någon match för inte så länge sedan hade videokoll (Molin borta mot Luleå?) men då handlade det inte om pucken var inne eller inte utan om den hade varit blockerad innan den gick i mål, gjorde den domaren fel då som tog videokollen till hjälp??
Kommentera

RavenLord: Nöjd? Nej, om det var en avsiktlig spark skulle målet givetvis inte godkännts. Jag tänkte bara informera om hur reglementet är.
Kommentera

Domaren avböjde videohjälp står det på Text Tv så alltså hade han ett val..Titta eller inte titta (sen hur stor koll Text Tv har är ju en annan sak)
Kommentera

Huge: Det är klart att det är huvuddomarens jobb att avgöra om man ska kolla eller inte, men målkameran finns där så varför inte använda den? Lite ödmjukhet skulle inte skada.
Kommentera

Ford Prefect: Är det videodomaren som avgör om man skall kolla eller inte? Tror nog inte det. Har ännu inte fått ngn beskrivning om vad som gäller vid videokoll och väntar därför med att såga domaren.
Minst sagt lustigt: det började med snack om att buren var flyttad innan pucken gick in, sedan har det glidit över till ev spark.
Hockeykvällbilderna kanske kan bringa klarhet...
Kommentera

Weide: Jo jag förstår att du är nöjd i detta fall
Kommentera

Man kan ju dock konstatera att domaren i detta fall gjorde helt rätt. Målkameran i Sverige får ENDAST användas till att bevisa om pucken var inne i målet eller inte. Alltså får den inte användas för att kolla ev. spark.
Konstig regel? JA!
Dommarmiss? NEJ!
Kommentera

RavenLord:

Lunga ner er några kilon nu. Enligt era kommentatorer blev Peltola nerdragen vid ett friläge som resulterade i erat 1-0 mål. Han var knappast bra åt något av hållen.

Ska bli roligt att se hockeykväll.

Sören Persson vill jag dock aldrig mer se i en ES match!
Kommentera

Underdog: Hur kan han vara säker när videodomaren signalerar? Högmod. Jag har rätt och alla andra har fel? Jojo.
Kommentera

Underdog: MEDVETEN spark enligt sportradion.
Kommentera

3512 på läktaren enligt text-tv, bättre än väntat. Det kommer bli mkt intressant att se om det kommer några skriverier om Anger ryktet imorgon.
Kommentera

Prosten: spark ja, men var den medveten är frågan.

Hur som helst - det var den väl som det lät. Vi får väl själva titta och avgöra.
Kommentera

Ford Prefect: Fel av dig. Dommaren ska bara ta till video när han är osäker. Vilket han tydligen inte var. Dommaren gjorde sålunda helt korrekt. Sen att han förmodligen hade helt fel är en annan femma.
Kommentera

Enligt sportradion så syntes det på reprisen på mediakuben att det var klar spark, inget snack enligt dom.
Kommentera

Ford Prefect: Jag som yrar..fick för mig att det var Malmö nästa match men de var ju MoDo
Kommentera

Fan vad tabellen blev jämn kan jag lova... sjukt.
Kommentera

65Selander: iof men dom är inte "botten" lag....
Kommentera

RavenLord: Vi kör över MoDo på lördag. De ska få för det här. :)
Kommentera

65Selander: de vevade reprisen på mediakuben ett antal gånger och t.o.m den annars så brynäskritiske Wahlman tyckte att det var en stor domartavla..
Kommentera

Underdog: Som jag sa: Jag tycker det är en skandal även om målet är regelrätt, just för att han vägrar prata med videodomaren när denne signalerar.
Kommentera

Lilljanne: Fast det kunde/borde vart 3! Återigen: Tappa 2-0 i sista på hemmais är inte bra!
Kommentera

Gusten: Modo loosade ;-)
Kommentera

« · 349846 · »