Huge:Jo Huge du är du :).
Betalar man dyra pengar för biljetter bör man få höra något annat än att "vi var inte......" En dålig inledning ska inte enligt mig behöva betyda att matchbilden inte går att ändra på, där har tränaren stort ansvar Händer det för ofta vilket jag tycker det gjort den här säsongen (också) bör man göra något åt det.
Huge: Hittar maningen bättre förklaring än "vi var inte riktigt där" fler än en gång per säsong kanske man bör pyssla med någonting annat.
Ringrost efter långt uppehåll hoppas jag ingen inom föreningen nämnt för då får clownnäsan stanna på för alltid.
Redigerad kommentar
Lunkan:
I enstaka match kan jag förstå att man inte "är där"
Men iom vila sedan i lör samt att de inte "var där" under hela oktober blir det lite anmärkningsvärt
Huge :Man kan inte legitimera "vi var inte riktigt där" som ursäkt för dåligt spel, herregud det är ingen korpserie, det är SHL.
In med Kristian "Om inte spelarna har motivation så får de byta förening" Nervik Nilsen.
bifhjärta:
Bästa tekarna tycks ha en bra balans mellan off/def
Målet igår föregicks ju av att Blomman torskade teket o det blev rörigt eftersom Emil blivit utbytt...
Dock så sålde sig Starsky billigt o gick tok-hårt på pass...
Ingen skugga över kingen dock såklart...Vem var det som ropade efter Honken...? :)
I övrigt är det frapperande hur twins saknar strategi för att ta sig in på mål...
Olden måste in i top-6 forwards just nu o Brodin ser helt alienerad ut
Som nån sa; Leading line o sedan Brodin-Jesse-Olden...kör dessa så de kräks o resten får plocka upp smulorna...m dagens material o form måste vi skapa 2 kedjor som kan sätta press o förlägga långa, kontrollerade anfall
Redigerad kommentar
Enaranger:
Blomman tekar bra offensivt 86%, defensivt uselt 38%
Anmärkningsvärt att E.Lundberg har liknande bild 87/31
Huge: "En poäng får vi vara nöjda med"
- Tommy "Nöjd" Jonsson.
Huge: Sluta skylla ifrån dig hela tiden! "Rostiga efter ett uppehåll", skämtar du med mig?! Linköping kunde minsann prestera (på bortaplan dessutom) efter detta "uppehåll". Varför kan inte Brynäs? LHC är knappast ett så mycket bättre lag än Brynäs.
AB skriver att ett sådant skottövertag inte skett sedan 05/06 (om det var Brynäs då också framgår inte), så kom inte och säg att det är lätt hänt efter ett uppehåll på 4 dagar! Vad är det med dig undrar jag...?
Redigerad kommentar
Huge: Nej, det är inte underkänt (snarare turligt) men Brynäs insats är inte godkänd heller. Och vilka anledningar finner du till att vi inte är där? Jag hittar inga. Möjligen att det blir jobbigt om man har ett vanligt 9-5-jobb och väntas prestera på kvällen, men vafan, det här är deras jobb. Det är frustrerande att se denna axelryckning och säga "jag var inte där".
Jag tror inte heller att de är maskiner och ska prestera på topp i 55 omgångar, men det måste finnas krav på att lägstanivån ska vara högre. 3 skott på halva matchen eller vad det var, det är rekorduselt och det finns inga ursäkter. Jag kan acceptera 1p med tanke på hur dåliga Brynäs var idag, men särskilt nöjd är jag inte.
Powerfade: Fiala fick inte ens följa med Hv till Växjö idag. Fbk gör sig av med dyra spelare som inte presterar. Leksand likaså. Växjö förändrar sin trupp. Osv,osv...
Att hålla Lööke utanför laget känns helt enkelt inte försvarbart. Hur länge ska man som spelare i Brynäs få prestera undermåligt utan konsekvenser ?
Huge:Det är ingen som kräver topphockey i varje match. Däremot kan man kräva lite mer jämnhet i insatserna.
Många spelare levererar i match efter match. Dessvärre är smekmånaden över för tvillingarna, Blomman mfl.
Redigerad kommentar
Såhär hade mitt lag sett ut nu. Tänk om vi hade Ollas och Enterfeldt också.
Undra när TJ vågar släppa lös Olden och sluta spela sin favorit.
Sweatt-Scott-Rödin
Brodin-Niinimäki-Olden
Lindblom-Nordan-Brodecki
Lööke-Westerholm/Lindgren-Blomqvist
Westerholmarna och Blomqvist är iskalla. De tillför inte mycket just nu.
Huge: Varför är det godkänt att "inte vara där" när man tjänar enorma summor som många spelare i Brynäs gör?
Ska jag kunna sitta i riksdagen och säga "jag var inte där idag"? Eller jobba som projektledare på stort IT-företag och komma med samma argument till varför jag inte kan prestera?
Det var precis den här ursäkten jag var rädd att få höra från TJ, och du faller pladask för den. Detta var inte en stark insats någonstans.
Ska inte vara övernegativ nu,vi fortsätter ta poäng och jag hoppas idag inte var ett tecken på livet utan Enterfeldt.
Men utöver problemspelarna Blomqvist och Westerholms vill jag nämna Kilström. Känns som han blir väldigt osäker med puck? Tycker det pågått ett längre tag nu.
Sunken har ju fått så mycket skit,tycker nästan Kilas toppar honom nu.
Bissett: Niinimäkis hanleder ser iaf bra ut på Youtube :) Vi får hoppas på det. Finns viktiga poäng att vinna där.