Brynäs IF

728066 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Linköpings HC den 18/-06

« · 657782 Till forumet

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC den 18/-06
Linköpings lag mot Brynäs imorgon:

Målvakt: Norrena (Fransson)

Första backparet: Pihl - Norgren
Andra backparet: T.Johansson - M.Johansson
Tredje backparet: Luoma - Holmqvist

Första formationen: Torkki - Peltola - Tarvainen
Andra formationen: Mårtensson - Söderström - Eriksson
Tredje formationen: Blomdahl - Andersson - Soling
Fjärde formationen: Samuelsson-reserv-Lindström

LHC saknar Välivaara, Håkansson och Emvall, 3 mycket starka namn, så det kan kanske gå ändå :-)
Kommentera

70 Rodrigues: vilka j-ä pajasar, korrektur läser dom inte innan dom lägger ut ;-)
Kommentera

65selander: Lag uppställningen är den från i måndags!!
Kommentera

Bäckström är uppsatt på laguppställningen iaf. Vi får väl 1900 om han står där eller ligger hemma och snörvlar.

Kommentera

Bissett19: Lind må vara borta men vi har ju inte saknat honom speciellt mycket då vi tagit en hel del poäng utan hans medverkan. Dackells frånvaro kan bli tyngre, främst i BP och defensivt.

Håkansson och Emvall är två spelare som verkligen har bidragit till Linköpings framgångar. På det så verkar det som att Norrena är i en grym formasvacka då han släppt in en hel del mål. Kanske blir han en lättare nöt att knäcka än Liv som var ruggigt bra i måndags.
Kommentera

Jonas: Vi har förvisso några tunga skador Dackell o Lind,men LHC kommer ju till Gävle utan Väälivara,Musse Håkansson och Fredrik Emwall.........
Kommentera

Seabiscuit: "jo visst är det så, men om jag vore koach för brynäs eller mora så hade jag sökt sammarbete med den andra parten för att slå ut dif från slutspelsplatsen:)"

Skulle vara bra om det kunde vara så. Men dif lever nästan helt på sin ålderstigna förstafemma och så några gamla Brynäsbackar! Och får de ej ordning på ekonomin så undrar jag om de inte är på nedgång framöver. De har iofs gjort det väldigt bra i år. Även Mora har ju överraskat positivt än så länge.
Kommentera

Stigsson: Kan ju va så, men att riskera Färjestad i kvarten (om Luleå tar sig samman lite) är nog inte kul heller.
Kommentera

Seabiscuit: Tur att inte du är coach då :-)
Kommentera

Jonas: LHC fick ju 8:an förra året i kvarten och det gick åt helvete. Dom kanske medvetet lägger sig 3:a, 4:a i år för att få en duffare kvartsfinal och därmed inte riskerar råka ut för underskattningsspöket?
Kommentera

Jonas:

jo visst är det så, men om jag vore koach för brynäs eller mora så hade jag sökt sammarbete med den andra parten för att slå ut dif från slutspelsplatsen:)
Kommentera

Seabiscuit: Tack för det förtroendet. Lycka till själva. Men ej för mycket :-)

Jo, men det är skillnad på en andra och en tredje plats i sluttabellen.
Kommentera

70 Rodrigues: Lite statistik:

Målsnitt Brynäs under säsongen: 74/37 = 2 mål per match
Målsnitt senaste 4 matcherna: 7/4 = 1,75 mål per match

Säger allt. Om Brynäs möter ett lag som kan göra mål eller lättar det allra minsta på trycket där bak så blir det förlust. Säg 1-3.

Jonas
Kommentera

Jonas:

glöm inte att Linköping redan är proppmätta och väntar på slutspel, och dessutom har en dalande formkurva.
Brynäs är i stort poängbehov och är därför mer motiverade.
Motivation slår klass, därför får ni mitt tips mot Lhc.
Kommentera

Jonas: LHC är ju bra mycket tyngre än HV 71, men om vi mot förmodan kan sätta våra chanser samt äga mittzonen som sist så finns det möjlighet till poäng!!
Kommentera

70 Rodrigues: Tror tyvärr att Linköpingspelarna bestämmer nästan helt vem som vinner imorgon. Är de taggade från start så har vi inte en chans. Fisåker de så kan det finnas en möjlighet om chanserna tas.

Men jag är pessimistisk. Tror tyvärr att det kommer ett bakslag efter 4 utan förlust. Speciellt med tanke på skadeläget.
Kommentera

70 Rodrigues: Almtorp fick nog lite luft under vingarna senast, han måste helt enkelt upp i samma klass imorgon om Brynäs ska ha någon chans. Jag skulle vilja ha ut lite mer av Malmström, han har haft en mellansäsong såhär långt, kanske dags att byta kedjekamrater för att få fart på honom.
Och så måste Honken givetvis vinna matchen i matchen mot Norrena.
Kommentera

Brynäs IF-Linköpings HC den 18/-06
Imorgon smäller det igen, ska bli intressant och se ifall Almtorp kan fortsätta att jobba på lika bra som mot HV 71 senast!!
Kommentera

« · 657782