70 Rodrigues:
Finns det någon som vet hur det ser ut för Dennis? Tränar han för fullt? Kan vi räkna med spel för honom snart, eller blir han borta en längre tid?
Känns som han varit borta vääääldigt länge nu i förhållande till vad som först sades.
sylf: Nej, jag tror på vändning imorgon. Tror på seger med 3-1.
Vet inte varför men tror på att någon gång måste det vända plus att man kanske skäms lite över Luleå matchen.
Dags för att spelarna i Brynäs spottar i nävarna och levererar.
FORZA BRYNÄS !!!!
Jeklund: "Finns det någon som vet hur det ser ut för Dennis? Tränar han för fullt? Kan vi räkna med spel för honom snart, eller blir han borta en längre tid?
Känns som han varit borta vääääldigt länge nu i förhållande till vad som först sades."
• Dennis Persson har missat 23 matcher hittills. Hur långt ifrån en comeback är han?
– Nyckelbenet var av på flera ställen och det var en värre skada än vi trodde från början. Nu kör han på is igen men jag hoppas att han kan vara med i finalspelet i European Trophy i mitten av december.
70 Rodrigues:
Jag tror inte att vi kommer få det lätt imorrn ;)
arnio:"– Nyckelbenet var av på flera ställen och det var en värre skada än vi trodde från början."
Fan det känns bekant ;-)
Redigerad kommentar
Jag tror tyvärr inte på trendbrott imorgon. Men jag tror ändå att vi grejar det här och vänder på skutan igen inom ett par matcher.
Blir det vinst så hoppas jag att det är en grisig kämparmatch där man slåss för varje mm av planen. Bara genom hårt jobb bryter man det trend vi är inne i nu.
Stende89:
Fan va skönt att saker kan lösa sig automatiskt i detta läge...!
• Är det bara försvarsspelet som varit ett problem?
– Vi måste hitta tillbaka till grunderna och löser sig vårt försvarsspel så lossnar anfallsspelet automatiskt också.
Redigerad kommentar
arnio:
Men, vår kapten säger ju det...???
"löser sig vårt försvarsspel så lossnar anfallsspelet automatiskt"
Huge:
Jag bryr mig inte om vad du skriver här och kommer i framtiden således aldrig ge dig något svar, ifa du väntade det
Rekommenderar detta till flera
Ja att sunken säger att anfallsspelet ordnar sig om man kommer rätt i försvarspelet. och folk blir chockade hur kan han säga det.
Väldigt enkelt det är ju en hel del sanning i det.
Om du ligger rätt i försvarsspelet så kommer du att ha en betydligt bättre position när du väl vinner puck.
På så sätt så får du ett bättre anfallsspel och även om man får ihop försvarspelet så slipper det gnaga i bakhuvudet på spelarna när dom väl är i anfallzon.
Plus att om du får igång försvarsspelet så kommer också självförtroendet att få en boost. så på så sätt har han rätt i att anfallspelet kommer bli bättre.
Sen om det räcker är en helt annan sak. Men att vara så okunnig att man tror att spelet över hela planen inte hänger ihop ja då bör man gå en kurs i idrottsvetenskap. Jag kan gärna hålla den föreläsningen hehe :)
Vi kan ta vilken lagsport som helst och det kommer visa sig att så är fallet. Sen hur bra det kan bli det lär framtiden utvisa.
Men självklart får du ett bättre anfallsspel om försvarspelet fungerar.
Sen hur bra det blir ja du lite svårt att sia om vi har för få rena snipers.
Rent forwardsmässigt vi är byggda som J-kronorna senast med bra jobbande forwards med skridskoåkningen som det största plusset... Men får vi inte iordning på försvaret så kommer det gå åt skogen utan tvekan.
Inget ont om Enterfeldt, en spelare jag ofta är nöjd med. Men han borde oroa sig mer över det spelmässiga viruset i Brynäs än viruset på sitt twitterkonto.
Jag saknar tiden utan Twitter. Kanske är jag lite gammaldags.
tjugo8:
Tycker du gör helt rätt och jag ställer mig till din skara och agerar lika. Varför i hela friden svara/debattera mot någon som i i stort sett alla sina inlägg fokuserar på att antingen förlöjliga eller personangripa folk....?
Brukar aldrig tippa,men kan väl passa på nu när jinxläget känns överflödigt.
3-1
Harju,Lindholm,Franson.
Rossa: Om allt hänger på spelsystemet skulle vi i princip kunna plocka in spelare från div1 för att täcka upp skador etc. Det stora problemet i år är att vi inte alls har samma slagkraft i laget som förra säsongen. Duktiga spelare som lämnade har inte blivit ersatta av lika duktiga nyförvärv och i vissa fall har spelaren inte ersatts alls. Förra året var vi inte alls lika känsliga för mindre bra insatser av olika lagdelar eller delar av matchen då vi hade spelare som på egen hand kunde greja poäng ändå.
Att vi tog så mycket poäng i början av säsongen beror nog mest på att vi hade en målvakt som var övermänsklig samt marginalerna på vår sida. Det var ju inte direkt så vi utklassade lagen, de flesta vinsterna kom med uddamålet. Nä, jag tycker det är ganska komiskt att ledningen i Brynäs hävdar att vi har ett lag med oerhört hög kapacitet när alla som ser matcherna utifrån kan se att så inte är fallet. Nu när vi äntligen har lite deg i kassan och ett färskt SM-guld att försvara kan man väl åtminstone försöka låna/hyra in spelare för att täcka upp för skador?
munkas: Klarsynt, tamejfan!
Men det är inget komiskt med att ledningen säger att laget är bra. Ett stort "no-no" att säga nåt annat utåt om man ansvarar för verksamheten. Att dom inser lagets brister är självklart. Men visst skulle det kännas lite bättre om Brynäs gör som alla andra lag med flis - köpa bra spelare.
Gurra88: "Hur kommer det sig att alla har samma åsikt om dig?"
"alla" ??
Har du frågat alla?
Isf hade du blivit rejält överraskad, det kan jag försäkra dig.
"alla" är faktiskt inte detsamma som du själv och den handfull skitkastare du brukar gosa med härinne.
"Har du rätt och alla andra fel?"
Nä, har jag påstått det?
"Att du enbart är här inne för att provocera och kommer med massa personangrepp.. Samt saknar egen åsikt"
Hmmm...
Du sitter ju själv härinne och provocerar genom att tala om hur allt ska skötas, antydandes att du vet bättre än ansvariga, som har kunskap, insikt och erfarenhet.
Dessutom sysslar du ju själv med personangrepp, så jag förstår inte varför du isf ska han nån sorts ensamrätt på det?
Vore kul om du definierade vad en "egen åsikt" är för nånting.
Du sitter här och kastar skit på allt och alla och tror att du vet bättre än fackfolket. Om du tror att det är detsamma som att ha en egen åsikt så får du väl tro det.
Om jag tycker att TJ gör ett bra jobb och du håller med, då saknar väl även du en egen åsikt, enligt din egen logik.
Så grattis: välkommen in i klubben där vi inte har några egna åsikter...
Mikael Sjökvist och Marcus LInde dömer kvällen fight.
Brynäs IF | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Goalies | |||||||
30. Rahm, Robin 40. Holmqvist, Johan | |||||||
1st Line | 15. Bertilsson, Simon | 13. Gunderson, Ryan | |||||
90. Harju, Johan | 9. Enterfeldt, Sebastian | 41. Widing, Daniel | |||||
2nd Line | 3. Djoos, Christian | 44. Franson, Cody | |||||
53. Thuresson, Andreas | 19. Järnkrok, Calle | 28. Lindholm, Elias | |||||
3rd Line | 22. Sundqvist, Jörgen | 5. Löf, Simon | |||||
29. Molin, Emil | 39. Nordquist, Jonas | 11. Ollas, Jesper | |||||
4th Line | |||||||
25. Johansson, Martin | 31. Granström, Jonathan | 62. Lavander, Mats | |||||