Redigerad kommentar
Vuollerim: Klart som fan det spelar roll vem som är tränare och sportchef. Ett vinnande lag som spelar en underhållande och fartfylld ishockey drar mer folk så enkelt är det.
GävleLasse:
Ja, man tycker ju det borde vara till en fördel för Brynäs...
Vuollerim: "Det handlar om att skapa en supporterkultur där vi stöttar laget i vått och torrt. Idag handlar det främst om att kritisera när det går dåligt och svälja tungan när det går bra....."
Problemet på ståplats är att det är för mycket motsättningar. Små klickar av kompisgäng som inte hakar på andras initiativ bara för att de var de som drog igång det. Motsättningarna som du finner här på HS finns även på ståplats.
Kunde samtliga samlas under samma fana så skulle det kunna bli en grogrund för en bättre stämning.
Jajjen: I din iver att gnälla på mig så glömde du at citera HELHETEN.
"Effektivisera organisationen och bli Hockeylaget Brynäs IF, inte Föreningen Brynäs IF.Det kan vara EN väg att lösa problemet. Jag säger inte att det är den rätta men att varje krona måste räknas och göra nytta är helt klart."
Har man mindre resurser än sina konkurrenter så måste man satsa på EN sak och inte peta in en massa resurser på annat som juniorverksamhet.
Lindström:
Det vore trevligt om du som sitter inne med svar i frågan berättar för övriga när du samtidigt tycker att inte Brynäs gör tillräckligt.
Vet du hur Brynäs jobbar?
Kom med lite idéer nu vet ja!
Som Lasse är inne på... hur bidrar du själv till stämningen på Sätraåsen?
Lindström: Brynäs kan ha 10 anställda på marknad. Det spelar ingen roll. Gävleborna (förutom de cirka 4500 trogna) väljer att se matcherna hemma i TV soffan. Det kan bero på köldknäppen, dåligt spel, bristen på profiler i laget, för defensivt spel eller så är det en kombination av allt.
Det finns nog ingen generallösning för problemet. Effektivisera organisationen och bli Hockeylaget Brynäs IF, inte Föreningen Brynäs IF.Det kan vara EN väg att lösa problemet. Jag säger inte att det är den rätta men att varje krona måste räknas och göra nytta är helt klart. Man har inte råd med chansvärvningar. Nordan har ju knappast visat att han är ett ämne att vara förstecenter.. inte på långa vägar. Kahnberg är en rejäl flopp han med så här långt.
Lindström:
Vad skall marknad göra? Har du nåt förslag?
Redigerad kommentar
P:
Jag vill tacka Norr ena!
Hoppas LHC förlänger med honom... = )
Lindström:
Jag förmodar att du lägger dina idéer på mailen till Sätraåsen...