Brynäs IF

728052 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

« · 1220694 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09

Lindström:

Jag förmodar att du lägger dina idéer på mailen till Sätraåsen...

Kommentera

GävleLasse: Inte i då.. Vi har ju fullt ändå.. Å när man påpekar saker som kan bli bättre och förbättras så är man ju gamnacke mm mm

Redigerad kommentar

Kommentera

Vuollerim: Klart som fan det spelar roll vem som är tränare och sportchef. Ett vinnande lag som spelar en underhållande och fartfylld ishockey drar mer folk så enkelt är det.

Kommentera

GävleLasse:

Ja, man tycker ju det borde vara till en fördel för Brynäs...

Kommentera

GävleLasse:
"Kunde samtliga samlas under samma fana så skulle det kunna bli en grogrund för en bättre stämning."
Ja, då har vi ett större problem än Brynäs som klubb att diskutera här, eller hur? Ändå kastar många här inne oavbrutet skit på klubben som sådan när problemet egentligen finns bland supportrarna.
Det spelar ingen roll vad sportchef, tränare, spelare och annat heter när supportrarna i slutändan motarbetar deras arbete.
Kommentera

rackham: Kan det ligga i Brynäs IF's intresse att skapa enighet bland supportrarna?
Kommentera

Huss:

Eller brist på enande kraft...

Kommentera

GävleLasse: Låter som Jante är i farten igen...
Kommentera

Lindström: Är du helt bombad?
När och då menar jag NÄR har jag någonsin sagt att 4757 pers är kanon?
ALDRIG är svaret! Du bara läser in det du vill se i mina kommentarer verkar det som.

"Men vad gör DU?
Myser med dom gamla gulden och tittar på hur bra vi har varit? Å gnäller på dom som inte är nöjda med att inte vinna varje match eller bärga guld till föreningen?"

Ja jag gnäller ibland på dem som inte är nöjd med att vinna varje match, jag är själv inte nöjd med en förlust men har sådan pass verklighetsförankring att jag kan se vilka förutsättningar vi hade att vinna, analysera varför vi förlorade och inse att det faktiskt finns folk i föreningen med mer kunskap än mig att göra just detsamma. Allt detta utan att skrika på allas avgång vid ett baklängesmål!

Om du vill ha reda på vad jag gör för Brynäs kan jag inte redovisa exakt antal kronor, men hittills denna säsong har mitt Brynäsintresse iaf kostat mig ett femsiffrigt belopp.
Kommentera

Vuollerim: "Det handlar om att skapa en supporterkultur där vi stöttar laget i vått och torrt. Idag handlar det främst om att kritisera när det går dåligt och svälja tungan när det går bra....."

Problemet på ståplats är att det är för mycket motsättningar. Små klickar av kompisgäng som inte hakar på andras initiativ bara för att de var de som drog igång det. Motsättningarna som du finner här på HS finns även på ståplats.

Kunde samtliga samlas under samma fana så skulle det kunna bli en grogrund för en bättre stämning.

Kommentera

Lindström:
"Har gjort det. Dom ska göra SITT jobb. Jag gör mitt jag köper biljetter, mat, öl och souvenirer. Dessutom är jag medlem. Tyvärr så heter jag inte P Nilsson och kan skjuta till x antal miljoner, kunde jag det så skulle jag ha gjort det."

Jättebra att du bidrar med att gå på matcherna Lindström, all heder för det.

Jag vet ytterligare en liten detalj som du skulle kunna göra för att förbättra Brynäs läge......
Hjälp till att skapa en positiv attityd och inställning till att gå på matcherna.
Genom att skapa en positiv attityd till besöken på Sätraåsen hjälper du till, tro det eller ej, med att fylla läktarna. När alla som besöker forumen ständigt får läsa om hur dåligt allt är som Brynäs gör är det inte konstigt alls om publiksiffrorna blir mindre på matcherna. Alla bäckar små.....

Det handlar om att skapa en supporterkultur där vi stöttar laget i vått och torrt. Idag handlar det främst om att kritisera när det går dåligt och svälja tungan när det går bra.....
Kommentera

Jajjen: Kul att just du säger det. Chefen Gnäll och skäll skriver du till mig.
Men innans så har du själv skrivit
"Brynäs största problem är alla skinntorra, blekfeta brynässupportrar som hatar sitt lag. Den myt dom odlar om Brynäs tråkighet kostar Brynäs stora pengar i publikbortfall. Brynäs spelar inte tråkigare än sina konkurrenter. Bortsett från HV och LHC som har helt andra förutsättningar. Senaste 5 hemmamatcherna har vi snittat 5 gjorda mål. Räcker inte det får ni nog vänta länge innan ni går på matcherna"

Så hur ska du ha det? Tyst som i kyrkan eller supportrar som hörs?
Kommentera

GävleLasse: "Har man mindre resurser än sina konkurrenter så måste man satsa på EN sak och inte peta in en massa resurser på annat som juniorverksamhet"

Där pekar du på en sak som man knappt vågar säga av risk för att bli sågad jäms med fotknölarna, publiktillströmningen är ett stort problem idag, ett av dem. Det andra är Brynäs stora diversifiering, man väljer att satsa på juniorer för att spara pengar heter det, lovvärt absolut, men också mycket kostsamt.
Personligen anser jag att man bör lägga ner J20 och istället etablera samarbete med förslagsvis Team Gävle, eller varför inte Valbo och på det viset slussa ut juniorer i seniorhockey efter J18, alltså modell Skåre/Färjestad.
På det viset skulle en del pengar frigöras som istället kunde satsas på att värva in 2-3 spelare av hög klass som man kunde bygga laget kring och sedan slussa in de unga från "farmarklubben" vartefter de mognat.
Kommentera

GävleLasse: "Har man mindre resurser än sina konkurrenter så måste man satsa på EN sak och inte peta in en massa resurser på annat som juniorverksamhet."
Samtidigt glömmer du frågan om alternativkostnad. Vad hade spelare av Markströms eller Bäckis kaliber kostat att köpa utifrån? Eller Bertilsson, Jacke, Löf och snart Rödin, Järnkrok m.fl.
Det är väl egentligen först om något år som juniorsatsning börjar bära frukt.
Men visst, om publikunderlaget sviker då måste föreningen vända på varenda sten igen.
Kommentera

Huss: Kan så vara men att inte kunna fylla arenan ligger ju på deras bord än ivf. Sen att budgetera 7 evenemang men bara avyttra 2 är ju INTE bra.
Så nya sargen för x antal pengar var ju ytterligare en belastning i en redan klen kassa.
Kommentera

tompap71: "Du visar ju verkligen vilken noll jävla koll du har på det mesta"

Ja våra kassa kista ör över full så våran sportchef sitter och funderar på om han ska ta hit Lidas, Bom bom eller Mike Green eller alla på samma gång. Det är dessutom full varje match så vi kommer att bygga ut i sommmar med ytterligare 1500 platser..

"på ett enda ironiskt inlägg dömer du mig som pappskalle och bror duktig i samma veva"

Ja för 4757 pers är ju kanon enligt dig.

"Och inte fan är jag nöjd med den stackars lilla skara som dyker upp i LA til varje match, och det var ju just det som var poängen!"

Nehe varför låter det som det då? Eller var du ironisk nu igen?

"du bara kastar skit på folk och gnäller på marknad men kommer inte med något vettigt"

Har gjort det. Dom ska göra SITT jobb. Jag gör mitt jag köper biljetter, mat, öl och souvenirer. Dessutom är jag medlem. Tyvärr så heter jag inte P Nilsson och kan skjuta till x antal miljoner, kunde jag det så skulle jag ha gjort det.

Men vad gör DU?
Myser med dom gamla gulden och tittar på hur bra vi har varit? Å gnäller på dom som inte är nöjda med att inte vinna varje match eller bärga guld till föreningen?
Kommentera

Anders Berg: Helt klart vill jag helst se ett vinnande Brynäs, precis som du. Och visst kan jag också dra upp listor på värvningarna, men motiveringarna Anders, varför blev dem dåliga värvningar? Att många av dem inte var bra på isen är klart, varför blev det så? Var det Sundlövs fel, enbart? Och vilka resurser hade han för att värva stora och tunga namn?

Håller helt med dig om att ett bra målvaktspar under "Brendlsäsongen" kunde gjort en jäkla skillnad, men tror du pengarna fanns att skaffa in fina burväktare när Brendls lön var betald? Jag är tveksam till det.

Personligen tycker jag Sundlöv sitter på fel plats, han är inte idealisk som sportchef, långt ifrån. Men jag kan ändå tycka att med de förutsättningar som getts så har han, liksom laget ändå inte gjort bort sig helt och hållet.
Bör han avgå? Nej, men styrelsen bör kanske fundera på att söka ny sportchef och ge Sundlöv ett annat jobb.
Kommentera

Jajjen: I din iver att gnälla på mig så glömde du at citera HELHETEN.

"Effektivisera organisationen och bli Hockeylaget Brynäs IF, inte Föreningen Brynäs IF.Det kan vara EN väg att lösa problemet. Jag säger inte att det är den rätta men att varje krona måste räknas och göra nytta är helt klart."

Har man mindre resurser än sina konkurrenter så måste man satsa på EN sak och inte peta in en massa resurser på annat som juniorverksamhet.

Kommentera

Jajjen: Att göra 6 mål mot Elitseriens starkaste defensiv (i varje fall om man mäter insläppta mål) är inte illa. Det är grymt bra, tvivlar på att HV eller FBK gjort om det. Att LHC släppte ner garden i sista tyder mer på dålig inställning eller underskattning, vilket Brynäs reptilsnabbt utnyttjade.
Kommentera

Lindström: Du nuddar vid en intressant fråga. Marknadsavdelningen är (och kanske bör vara) primärt inriktad på att hitta företagssponsorer, fylla loger osv. inte direkt att dra sitt- och ståplatspublik. Det kanske behövs en tydligare fördelning inom marknad.
Kommentera

Brynäs största problem är alla skinntorra, blekfeta brynässupportrar som hatar sitt lag. Den myt dom odlar om Brynäs tråkighet kostar Brynäs stora pengar i publikbortfall. Brynäs spelar inte tråkigare än sina konkurrenter. Bortsett från HV och LHC som har helt andra förutsättningar. Senaste 5 hemmamatcherna har vi snittat 5 gjorda mål. Räcker inte det får ni nog vänta länge innan ni går på matcherna.

Men det är klart att det är enklare att kräva att andra gör nåt. Marknadsavdelningen jobb? Vilken jävla loserinställning!

GävleLasse: "Effektivisera organisationen och bli Hockeylaget Brynäs IF, inte Föreningen Brynäs IF."

Avd. Konkreta tips?

Lindström: "Vilken jävla pappskalle du är, sitter och grinar om allt och inget."

Kul att just du säger det. Chefen Gnäll och skäll.
Kommentera

Lindström: Alltså, ASG!

Du visar ju verkligen vilken noll jävla koll du har på det mesta, på ett enda ironiskt inlägg dömer du mig som pappskalle och bror duktig i samma veva, ja fy fan, kul typ du.

Och inte fan är jag nöjd med den stackars lilla skara som dyker upp i LA til varje match, och det var ju just det som var poängen!

Frågan var vad DU föreslår ska göras, inte hur illa eller inte marknad gör sitt jobb. Det är lätt att sitta och gnälla, tro inte för en sekund annat än att jag också har saker jag skulle vilja gnälla över men vad gör det för nytta om man inte har något konstruktivt att komma med istället.

Jag frågar en gång till, hur tycker du man ska se till att fylla LA? Och kom med något bra då marknads idé om att gå två till priset av en inte ens räckte till 5000. Deras idé var kanske inte världens bästa men dem försöker iaf, du bara kastar skit på folk och gnäller på marknad men kommer inte med något vettigt.

Undrar vem som är pappskalle!
Kommentera

Lindström:

Det vore trevligt om du som sitter inne med svar i frågan berättar för övriga när du samtidigt tycker att inte Brynäs gör tillräckligt.

Vet du hur Brynäs jobbar?

Kom med lite idéer nu vet ja!

Som Lasse är inne på... hur bidrar du själv till stämningen på Sätraåsen?

Kommentera

Lindström: Brynäs kan ha 10 anställda på marknad. Det spelar ingen roll. Gävleborna (förutom de cirka 4500 trogna) väljer att se matcherna hemma i TV soffan. Det kan bero på köldknäppen, dåligt spel, bristen på profiler i laget, för defensivt spel eller så är det en kombination av allt.

Det finns nog ingen generallösning för problemet. Effektivisera organisationen och bli Hockeylaget Brynäs IF, inte Föreningen Brynäs IF.Det kan vara EN väg att lösa problemet. Jag säger inte att det är den rätta men att varje krona måste räknas och göra nytta är helt klart. Man har inte råd med chansvärvningar. Nordan har ju knappast visat att han är ett ämne att vara förstecenter.. inte på långa vägar. Kahnberg är en rejäl flopp han med så här långt.

Kommentera

rackham: Bara att maila in eller ringa själva. Eller ni är väl nöjda med hur det ser ut uppe på arenan med 4757st på matcherna. Å att det är tystare än i kyrkan är väl bara bra oxå.

Edit dom var visst inte 3-4 som jag skrev dom är 5st som har det som SITT JOBB.
Kommentera

tompap71: Ska iväg och fira nyår, så jag har inte tid att skriva något långt inlägg. Men du, precis som jag, kan göra en lista på dåliga värvningar från Sundlövs sida, som är långt mycket längre än de bra värvningar han gjort. Men okej, alla tycker olika.

Tänk OM vi hade haft två bra målvakter under "Brendlsäsongen" - då jäklar, det laget hade en jäkla potential, men, Sundlöv ställde det sämsta målvaktsparet i Elitseriens historia i mål - å så gick det som det gick.

Nu blev det ganska långt ändå - men jag kan väl avsluta med att säga att du får tycka att jag är en pajas, det är ett fritt land osv. Jag tror dock att vi kan vara överens om att det är roligare när Brynäs vinner, än när de förlorar. Har du haft så himla kul sen 1999, ärligt talat? Kanske diggar du Kvalseriedramatiken mer än mig, i så fall.

Gott nytt år!
Kommentera

Lindström:

Ja, men så bra, låt höra!

Kommentera

rackham: Finns 3-4 personer i Bif som har detta som sitt JOBB fråga dom. Dom får nämligen LÖN för att fylla arenan.

Å visst har jag mfl förslag.
Kommentera

tompap71: Sitt jobb kanske, varje hemma match och fylla arenan.
INTE BARA EN GÅNG OM ÅRET NÄR DET ÄR HOCKYFESTEN SOM KOMMER KANSKE.
Vilken jävla pappskalle du är, sitter och grinar om allt och inget. Men de klart du är väl nöjd med 4757pers när man har en BUDGET på 6000pers VARJE match.
Du som är så jävla snabb och vara bror duktig kan ju räkna ut hur mycket dom tappar in pengar varje match.

Hur fan man kan sitta och vara nöjd med hur det ser ut upp på La visar ju bara hur lite ni förstår pengars betydelse. Dom lyckades få in 2 arrangemang men har en budget på 7, Är det bra?

Är det drag i La när Bif spelar tycker ni?
Kommentera

rackham: Du tog orden ur min mun.

Kanske marknad skulle tvinga Lindström och hans gelikar att gå på matcherna och ta med en vän samtidigt, naturligtvis med munkavle på då ingen sittandes bredvid vill höra gnället...
Kommentera

Lindström:

Vad skall marknad göra? Har du nåt förslag?

Kommentera

Huss: Ja Dack var långtifrån bra långa stunder, åkte å hängde på klubban och slog indianare till höger å vänster. Sen vänd de för han då visade han att han faktiskt både kan åka griller (om en långsamt) och slå bra passningar.
Riktigt kul att se linan Rohdin, Järnkrok och Wännerström igår, dom åkte brallorna av Lhc.

Sen tycker jag Magnus Hägerborns analys och betygsättning var klockren på spelarna i Ab-Gd.

Fortsätter dom att jobba i 60 min VARJE match så blire ivf slutspel, stundtals så var det klapp klapp hockey och det är man ju inte så bortskämd med att få se.

Men att de var 4757 st på matchen är för dåligt, nu måste marknad gör något och det snabbt.
Kommentera

Anders Berg: Kan dessutom säga att jag tycker dina inlägg tyder på att du är en pajas, så bevisa gärna att jag tycker fel nu.
Kommentera

Anders Berg: Utan att påstå att jag är för eller emot Sundlöv som sportchef så skulle jag vilja se dig skriva ett välmotiverat inlägg till varför du anser att det är så klart att han borde avgå.
I samma inlägg och med samma premisser får du gärna komma med förslag på ny sportchef, ny tränare efter säsongen samt vad du anser krävs för att Brynäs ska bli det lag du vill att dem ska vara.
Kommentera

Huge: Anders Berg kan väl ingen ta på allvar sedan han förordade en attack likt 11 sept mot Sätraåsen i BT:s gästbok!
Kommentera

Partyjack: Jo, jag vill att Berg och dom andra skitkastande gamnackarna härinne avgår, helst innan säsongen är slut.
Med den sortens supportrar behöver man inga motståndare...
Kommentera

Partyjack: Sundlöv ska fortfarande avgå, så klart. Czarnecki kan däremot stanna kontraktet ut, dvs. säsongen ut. Ingen annan kan göra underverk med det här laget heller, spelarna är inte tillräckligt bra för att gå långt i ett slutspel.

Inför nästa säsong kanske vi värvar två sparkade Frölundaspelare å då kan vi börja snacka om semifinal - med en ny tränare, så klart!
Kommentera

MarcusElving: Dackell? Underlig match för honom, mängder med felpass och felaktiga beslut. Hängde med huvudet i två perioder. Borde nästan ha bänkats. Sen då 1+2 i sista, vilken scenförändring.
Matchens lirare igår var nog Emil Sandin alt Granström. Järnkrok var också kul att se, hans försök till pass bakåt mellan benen hade mkt väl kunnat resultera i assistpoäng om den hade lyckats.
Kommentera

Snacka om skilda världar på inläggen nu mot för 48 timmar sen..

Ingen som vill att någon/några ska ta och avgå på en gång?
Kommentera

Bissett19: De du skrev!!
Sen var junis linan kanon, in å körde 110% dom bytena dom fick.
Kommentera

Granis efter matchen..
Kommentera

Bissett19: Dixon, Dackell och Sunken var riktigt bra idag också tycker jag! :D
Kommentera

MarcusElving:

Helt klart en lagseger,mina tre plus går till:

+++ Granis
 ++  Läck
  +   Sandin.
Kommentera

sylf: Kan inte göra annat än att hålla med! En fantastiskt skön seger och alla spelare i laget förtjänar en eloge. Kanske till och med Czarnecki! ;)
Kommentera

MarcusElving: Måste säga att jag är imponerad, framför allt av sista perioden där man kommer in och spelar MYCKET bättre än i de 2 första. LHC såg ut att gå på sparlåga de 2 första och jag trodde ärligt talat att dom skulle lägga i en högre växel och dra ifrån, nu blev det nästan tvärtom, kanon!
Läck suverän i målet och Järnkrok och grabbarna kom in och gjorde ett kanonjobb, kul!
Kommentera

Enaranger: Bra summering av läget! Man blir faktiskt hoppfull inför fortsättningen när man läser ditt inlägg. Såg även att Brynäs ligger 3:a i PP-statistiken.. Känns inte som att Brynäs har ett bra PP, men tydligen är det så.

Enda orosmolnet är ju backskadorna! En skada till på en back nu så är det kört. Jag är förvånad över att Brynäs klarar sig så bra som de gör med skadorna som finns redan..

Redigerad kommentar

Kommentera

Första trepoängaren för säsongen efter att ha varit i underläge.
Mycket starkt med tanke på hur många som är borta.

Två trepoängare mot de 4 rika till på köpet i de två senaste hemmamatcherna.

Före hemmamatchen mot Skellefteå (3/12) hade vi som mest gjort
4 mål hemma. Från och med den matchen så har vi gjort 6-6-2-5-6
mål i de fem senaste.

Det är nu bara HV71 och LHC som gjort fler mål hemma än oss.
Visserligen har Frölunda spelat en hemmamatch mindre än oss, men ändå.

Vi börjar närma oss det hemmasnitt på 2 poäng per match som krävs,
med tanke på vårt facit på bortaplan.

Vi har från att, den största delen av säsongen, legat sist
i effektivitetsligan nu klättrat till en femteplats.

En bra back på det här skulle sitta fint just nu.
För med tanke på hur många som är borta så är vi väldigt
känsliga för minsta lilla skada just nu. För det finns
en gräns för hur många spelare man klarar av att ha borta.
Kommentera

P:

Jag vill tacka Norr ena!

Hoppas LHC förlänger med honom... = )

Kommentera

« · 1220694 · »