Brynäs IF

728900 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07

« · 956115 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Luleå HF 20/12 -07
70 Rodrigues: "Är du förvånad, Brynäs brukar att vika ner sig så fort det gäller något."

Det roliga är att om Brendls ribbskott suttit så hade det hetat: härligt gäng som aldrig ger upp.... :-)
Kommentera

Huge: Nä, det hade det inte gjort!!
Kommentera

Huge: Tänk att du alltid försöker att greppa efter halmstrån, kan du inte bara hålla med om att dom gjorde en skitmatch??
Kommentera

Huge: Näe, den här gången hade inte ens det räckt! Så illa var det.
Kommentera

Jajjen: Hoppas verkligen att Sundlöv är den första som försvinner nästa säsong. Elitseriens sämsta sportchef utan konkurens. Helt inkompetent när det gäller värvningar, därför ligger Brynäs där dom ligger varje säsong.
Bort med halva laget som innehåller allsvenska spelare som Karlsson, Hermansson, Spets, Hansen, Sjödin, Molin. Koronen, Danielsson och in med landslagsmän för fan.
Kommentera

Curre: Ja, Danielsson förstör verkligen mer än han tillför i kedjan med Brendl och Lind.
Kommentera

Peja:

Idag tyckte jag Lind förstörde minst lika mycket som Björne.
Kommentera

70 Rodrigues: "kan du inte bara hålla med om att dom gjorde en skitmatch??"

Det såg väl alla, men det hade hur som helst snackats om vilket krigargäng vi har, om Brendls ribbskott hade kvitterat matchen.
Kommentera

Huge: "Det såg väl alla, men det hade hur som helst snackats om vilket krigargäng vi har, om Brendls ribbskott hade kvitterat matchen"

Det är vad du hoppas. Kan du inte skriva att dom gjorde en skitmatch, eller får du sluta skriva matchrapporter på hemsidan då :-)
Kommentera

Huge: Om inte om fanns hade Brynäs varit svenska mästare varje säsong.

Tyvärr, för din del, finns det en verklighet och den säger att brynäs var kasst, och det hade inte ens Brendls skott kunnat rädda även OM det gått i mål.

Fy fan vilket skitgäng.
Kommentera

Huge: Hade Brynäs vunnit med tvåsiffrigt då jävlar hade alla tyckt Brynäs var kanon. Vilka idioter?!
Kommentera

Bissett19: Det, enligt min mening, värsta med brynäs är att "grabbarna" med C och a på bröstet gör bort sig mest av alla.

Det är ju pinsamt hur Sjödin, gör ett riktigt rookie-misstag som leder till luleås första mål. vad ger det för signaler till övriga laget.

när sedan dackell slår ett blindpass som friställer en luleåspelare, undrar man hur fan dom tänker. Ska inte kaptenen och hans assisterande vara föredömen?
Kommentera

Ove Myling: Instämmer! Nr.7 lär ju för fan inte en ha behöft durscha efter matchen..
Kommentera

Jajjen: Tänk att så många sitter och är kaxiga bakom sina skärmar, där kan du snacka om idioter.
Kommentera

Ove Myling: Ja, jag tycker att både kaptenen och assisterande borde fråntas sina bokstäver på bröstet.
Dom får helt enkelt inte slå ett felpass eller göra nåt misstag öht under en match.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag var alltså ironisk.
Kommentera

Detta var då ingen topp 10 match mellan lagen iaf, Krampaktigt, Kantigt spel + ineffektivitet i kubik.

Brynäs ville mycket Luleå drog ned tempo lirade taktiskt enl planen dom hade men gick på hörntänderna sista 5 min av matchen, Nej inget av lagen var bar och ändå sämre dommaren som när det skulle kompenseras så blev det mest löjligt i båda riktningar tyvärr!

Nåja man får ju likväl önska alla Brynäs fans God Jul från ett Luleå fan!
Kommentera

Jajjen: Jag skrattar som fan!!!
Kommentera

Huge: Visst får man det. MEN; man ska då fan visa lite jävlar annama och inte åka några jävla bandysvängar i 60min...

Jag kunde förövrigt inte se att ett enda pass från dacke gick fram idag.
Något är ju fel med killen i år. Inget flyt varken i skriskoåkningen eller i spelet what soo ever..
Kommentera

Ove Myling:

Jojag håller med det är rätt tragiskt hur två gamla Ikoner ser ut att lida o bara vill att säsongen/karriären ska ta slut.

På Luleås etta får nog "Landslagsback" Nolander vara med o skämmas lite,även fast Sjödda gör det stora misstaget o ska göra set snyggt o valla med sargen.
Dackell är nog totalt sönderläst när han bär upp pucken i anfallszon,han gör alltid den där "looven" o lägger tillbaks till back,han agerar lixom som en öppen bok,sen går ju allt i Ultrarapid oxå,så det göt det lite lättare för motståndarn att läsa av sas.
Kommentera

Jajjen: "Jag var alltså ironisk."

Det förstod vi alla.
Alla utom en. :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Svt Sport kallade luleås seger omgångens skräll. Hmm.. Nog är väl SSK:s storseger mot Frölunda en större skräll eller är ni världsmästare enligt sportnyttt =)
Kommentera

mattias - 74:

Gillar Maskens Julklappar idag:

"Hoppas Allsvenskan får behålla Leksand – så att inte den serien dör ut."

Jag håller med........:)
Kommentera

Bissett19:

Vi kan byta plats :-)
Kommentera

mattias - 74:

Nä jag trivs bra här i Sméstan.
Kommentera

Huge: Fast dom misstag dom gör är ju matchavgörande (iaf sjödins). man kan ju inte spela hur j-a svårt som helst i egen zon när det står 0-0 i en livsviktigmatch. om man inte ens klarar det tycker jag att det är en skam att man bär C:et.
Kommentera

Sjödin säger att Brynäs inte visade tillräckligt tålamod... Men för i helvete, man måste ju anfalla är man ligger under och inte bara gå runt och vänta på att motståndaren ska bjuda på målchanser.
Kommentera

Peja:

Han menade nog hjärta,Tåalmod hade dem gott av ikväll,dom åkte ju o väntade i tre perioder;)
Kommentera

Huge:
Du får snart flytta till "ENSLIGE GÅRD"
Snart är du ensam att tycka att Brynäs hunnit längre både
spelmässigt samt organisatoriskt än lag som Mora, SAIK,
Timrå o SSK.
Jag menar, vi har ju haft en del år på oss nu att lämna dessa
lag bakom oss....
Serien är dock jämn o tät o allt kan hända.

Modo o Luleå får rikta in sig på kvalserien i år, men det bekommer
dem inte. Standarden är usel i allsvenskan.
Tuta o köra o när man blir satt under press,så räcker ej försvarsspelet
till.
Avståndet mellan allsvenskan o elitserien har ökat.
Kommentera

Huge: Felpass var ju det enda Sjödda felet hade ikväll/den här säsongen, eller?... Han bidrog ikväll med en idiotisk assist till Luleå där han istället kunde ha valt vilket annat alternativ som helst. Varför inte bara lägga pucken ner i vänster sarghörn? Det var inga barntillåtna ord som kom hur tuggummikäften efteråt.

Dessutom tog han tre utvisningar varav en helt onödig i offensiv zon. Var var pinsamt dålig i kväll, i klass med pajasen till domare. Nej, ikväll hade jag t.o.m hellre sett DJ. Bort med C:et på bröstet eller varför inte bort med hela Sjödin?

Luleå gör ju en bra match, inget snack om saken, stänger mittzon bra och när de väl fick spela i defensiv zon behövde de ju inte ens spela, de väntade bara på Brynäs felpassar och vipps så hade de en kontring på gång. Grattis Luleå, ni vann välförkänt över ett för kvällen uruselt Brynäs. Det är bara att inse, Brynäs har gjort bra matcher senaste tiden men med kvällens spel slår man inte ens Damkronorna.
Kommentera

Hitman: För övrigt skulle kanske Tina Sjödin kunna spela i Damkronorna?
Kommentera

Hitman: Som sjunde back alltså
Kommentera

Ove Myling: De verkade åka runt och tro att de kunde leka hem SM-guldet ikväll.

Dålig instälning! Skäpning Östblom!
Kommentera

Ove Myling: Håller med: Sjöddas missade flip blev matchavgörande till sist, som det kändes.
Men den som spelar svårt i det läget är ju egentligen inte Sjödda, utan Nolander.
Han sätter Sjödda i ett knepigt läge genom att passa till Sjödda som är på väg MOT Larose. Nolander hade ju redan erövrat pucken och var väl på väg BORT från Larose och att i det läget passa Sjödda kändes lite överarbetat måste jag säga.
Nä, det var en blek instats på de flesta håll, och den ende som får godkänt är väl Sperrle och i viss mån även Hutten.
Det märktes på intällningen att det här var en livsviktig match för Luleå och då måste man själv åtminstone komma upp i 90% för att öht ha en chans. Tycker ändå att vi skapade rätt så mkt chanser för att kunna hänga ett par kassar men det var typiskt nog som förgjort, vilket det brukar vara när man inte riktigt är på tårna. Många skott kom i fel läge och vid fel tidpunkt sas. Och gick dom inte utanför så var det alltid nån klubba eller skridsko ivägen. Brendl hade ju ett par upplagda lägen men inte heller han lyckades nåt vidare med skotten idag.
Dom krigade helt enkelt bättre än oss idag och förtjänade en vinst, men man ser hur små marginaler det ändå är.
Ett ribbskott från delad pott och en ev suddenvinst...
Kommentera

Jag säger en sak DOMAREN AV GJORDE MATCHEN !!! Brynäs var på gång i andra men Den där såkallade domaren gjorde så bi inte fick nån chans !!
Kommentera

Brynässtockholm: Jo hej du...
Kommentera

Ove Myling: Ja, som någon annan var inne på tidigare så verkar varken Dackell eller Sjödin speciellt intresserade av att spela hockey längre. Det kanske var därför en av dom ville bryta sitt kontrakt för några veckor sedan.

Matchen idag var riktigt rutten och återigen är det de rutinerade(pensionerade?) spelarna som ger bort poängen. När nu också Lind fallit ner i den gyttja där Dacke, Hansen, och Sjödda har huserat sedan de andras sommarträning avslutades, finns det helt plötsligt ingen femma i Brynäs som producerar.

Nu får spelarna chansen att repa lite mod under julledigheten. Enligt säkra källor har Doffen infört öl och skinkförbud i mellandagarna medan ännu säkrare källor dock hävdar att Kent-åke har bjudit in till öppet hus-taberas
under hela ledigheten. Vem som har rätt får vi bli varse när serien åter tas upp den 28:e. Mitt personliga tips är att jag nog inte kommer att behöva köa bakom brynässpelare till bänkpressen på world class under närmaste veckan, men att jag däremot får chansen att morsa på folkets hjältar i någon av stans dryckeslokaler.

Har man tur kommer tomten på besök den 24:e och Hulkkonen gör comeback den 28:e. Det kan verkligen behövas lite nytt vatten i flaskorna...

Go tigers!
Kommentera

munkas: :-)
Kommentera

Brynässtockholm: Skämtare där...
Kommentera

Rubrik i Sportbladet efter dagens förlust:

"Här sjunker Brynäs ner i streckdramat igen"

Precis som om vi fortfarande inte hade varit inblandade i streckdramat även om vi vunnit?

Skarpa killar, dom där på Sportbladet....
Kommentera

Huge:

O8:or vettu.....
Kommentera

Bissett19: Undrar om artikelförfattaren verkligen är en 08:a?
Långa resor isf till hemmamatcherna i Coop Arena... :-)
Kommentera

Huge: Vi ÄR mitt i streckdramat...
Kommentera

74050: Ngt som artikelförfattaren uppenbarligen missat....
Kommentera

74050:

Ja, det är i princip alla utom HV...
Kommentera

rackham: Det där är överkurs och ngt som artikelförfattaren öht inte ens reflekterat över...
Kommentera

Huge:

Hänt-i-veckan-journalistiken firar nya triumfer.

Beklämmande.
Kommentera

Huge: Fast sjödin har ju pucken under kontroll, han måste ju inte spela fram spelaren. man kan ju inte skylla på nolander, han passar ju till sjödin som har alla möjligheter i världen att göra något vettigt. men det går nog för fort för den gamle.

Sen är det väl samma visa som vanligt, de matchar som det verkligen gäller något så viker brynäs ner sig
Kommentera

Bissett19: *ASG*

Ja, jag såg den också.
Men blev så perplex över den första att jag totalt glömde SVT:s pärla... :-)
Kommentera

« · 956115 · »