Brynäs IF

723318 inlägg · 7955 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF

« · 463421 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Det finns egentligen inget alls som talar för Brynässeger. Vi har förlorat alla sexpoängsmatcher av betydelse de senaste 2-3 åren. Jävlar vad jag hoppas på Brynäs men jag tror nog norrbotten vinner med 1-2 (0-0,1-0,0-2).
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Lunkan: Sätter inte emot där.....
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: En hundring på att det blir nått av BIF (0-10) - LHF (0-10)! Eller så rasar det iväg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Matchen ikv kommer att bli mycket tuff...
Luleå har så många förluster bakom sig att de inte vill få några flera och vi ska satasa på att komma högre upp i tabellen så dagens match är mycket viktig för båda lagen.
Luleå har revanch att uträva på oss sen vi vann mot dem i Coop arena för några veckor sedan och vi själva ska ju bara mata och mata till oss fler segrar.

Det skulle vara ganska underbart med en seger ikv sen en seger mot Mora borta på tors.. Då e vi riktigt på gång...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Huge: "jag tror också att det blir tufft. Eller så kan det rasa iväg..." Eller så blir det 0-0,helgarderat mao.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Bissett19: Lite väl drastiskt kanske att kalla kvällens match för ett vägval, men den är viktig liksom alla andra är viktiga. Min teori är att Luleå kommer att spela defensivt som fan, det brukar dom göra härnere. Med lite skador i truppen tror jag inte dom kommer att frångå den taktiken. Det gäller som sagt att inte spela med huvudet under armen och tokrusa från start. Tålamod är melodin och jag tror också att det blir tufft. Eller så kan det rasa iväg...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Bissett19: Samma här,säker kan man aldrig va när det gäller Brynäs.Jag trodde stenhårt på poäng i torsdags,hur jävla bra gick det då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Jo det är ju ett vägval vi står inför ikväll,och faktum är: seger ikväll och seger mot Mora på Torsdag,o vi är ikapp Dalalaget,så när som på en poäng!!

Man jag är orolig för matchen ikväll,är inte så säker som många andra härinne på en seger.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Ahlbom: Över 4000 är en framgång.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: jo det är inte så värst mycket men det blir förhoppningsvis fler
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
65selander: Nej,Luleå har aldrig lockat folk,därför är bara 3300 bilj sålda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Saken är ju inte bättre heller att det är Bumbibjörnarna från Norr heller. Brukar inte vara några roliga matcher emellan lagena.

Tror dock ändå att dom kan skärpa sig men då får dom hänga med i början och inte dra på sig allt för många BP i början samt sätta PP spelet
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
65selander: Ja,mycket hänger på kvällens match,just därför jag är lite orolig.Det här med att spela under press är inte Brynäs melodi.Vinst och vi har häng på platserna 5-8.Torsk och vi blir kvar i botten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Storseger blir det inte men dock en seger trots att Wallin mfl är tillbaka. Vinner vi inte idag så blir vi kvar i träsket. Känns som allting avgörs i kväll hur det skall gå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe: Hoppas verkligen att Brynäs kan fortsätta på den inslagna vägen och inte vika ner sig i kväll.Seger ett måste om man vill upp i tabellen.Alltför många ggr har laget förlorat den här typen av matcher,därför kommer en uppmaning till alla som tror på storseger i kväll,Glöm det!! Så jävla bra var dom inte mot DIF heller, att allt pekar på tvåsiffrigt.Hade DIF satt 0-2 i första perioden,då dom dominerade stort,hade Brynäs aldrig vunnit.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Roxio: Vi vinner en målsnål match ikväll. 3-1.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Tänk så här istället.
Vi har ju vänt trender förut iår (Timrå).
Brynäs har det där lilla flytet idag som de inte haft på mången år ?
Man hittar på målvakters brister, glipor mellan bena som ett ex..Puckar som knappt har styrfart som letar sig in i maskorna. Tror/hoppas att flytet fortsätter och vi vinner m nåra puckar till slut! Tippar 5-2 till de våra.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Portello: Det kan bli en svår match för oss idag mot Luleå.
Vi brukar alltid ha svårt mot dem, både på hemma och borta plan.
Fördelen när vi brukar möta luleå så brukar det alltid vara en mycket tuff och hård ishockey som spelas. Det tycker jag personligen e mycket bra. Hockey ska vara tuff. Visst det kan vara kul att se fina dragningar och fina mål men hockeyn är igentligen en arbetarsport och där så tacklar, kämpar och och verkligen spelar en skogsmästarhockey.
Det e såna här matcher som Malmström, Soling, Sjögren och Kupan ska visa sig för oss. De är de som ska kliva fram och spela sin tuffa spelstil för att få luleå spelare på fall.
Spelare som Micke Lind och Walle kanske kan ha svårt att briljera i såna här tuffa matcher... Men de kommer nog att avgöra den.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Hoppas att BIF-spelarna kör med Beerhunt timmarna före mötet med oss istället för Bearhunt under matchen ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Beezer: 3-3 när hesa fredrik gör sitt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
BIF - LHF, usch vilken otäck match! Brynäs har i de flesta fall varit sämst när det gäller de senaste åren....

Hoppas att denna match bryter det mönstret och vi på allvar är med om slutspelplatserna. En till förlust i en match av denna karaktär tror jag ger en fingervisning om huruvida vi fixar slutspel eller ej.

Kör utav bara HELVETE i denna match Brynäs!!!!

Tippar seger men det kommer sitta riktigt hårt inne 3 - 2 !
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Skärp er nu!
Var inte så positiva.........

9 Brynäs 23 7 5 11 60-74 -14 27
10 Luleå 24 8 1 15 67-80 -13 25

Det är exakt jämnt mellan dessa 2 lag, kan sluta exakt hur som helst.......och just dessa måste matcher vet vi ju alla hur dem brukar sluta..........
Nej, ta och förbered er på en 9-11 till Luleå imorgon.........
Jag lovar att det kommer kännas underbart om vi mot all förmodan skulle knipa 3 poängaren.
Sov gott, och ladda nu!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
AD: Fy fan vad skönt att SSK fick stryk!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
AD: tror d me, tycker att Brynäs har ett mer komplet lag än SSK, d har en enda kedja att luta sig mot, Brynäs har 3 enligt mig, får vi bara en riktigt bra stjärnforward eller center så är det slutspel som gäller.

HEJA BRYNÄS!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
SSK förlorade, då kommer vi nog ligga på samma poäng som dem imorrn.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Mormor försökte låna ut Niklas Andersson till Almtuna men dom tackade nej........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Så här ser laget ut i morron:

Laget:
Målvakter: Johan Holmqvist (Markus Korhonen)

Förstafemman: Sebastian Sulku, Chris Phillips, Andreas Dackell, Micke Wahlberg, Ove Molin

Andrafemman: Kimmo Timonen, Mikko Kuparinen, Vesa Viitakoski, Micke Lind, Tommi Miettinen

Tredjefemman: Tommy Sjödin, Daniel Casselståhl, Henrik Malmström, Jakob Johansson, Jonas Soling

Extraspelare: Daniel Johansson, Christian Sjögren
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Jo, naturligtvis är seger det viktigast, får gärna bli 1-0, bara dom vinner. Men som sagt, jag tror och hoppas på en urladdning imorgon.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Falken: Huvudsaken är att vi vinner själva imorrn.Nåra 6-1 lär det inte bli,tror på en stentuff match. 4-3!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Resultaten går verkligen våran väg idag, hittills i alla fall.

Just nu:
Frölunda - Mora 5-1
Södertälje - Färjestad 1-2
Linköping - Djurgården 1-0


Det kan se ut såhär om resultaten står sig idag och vi vinner med 6-1 mot Luleå t.ex

6 Mora 24 9 5 10 71-77 -6 34
7 Djurgården 24 9 3 12 56-61 -5 32
8 Södertälje 24 9 2 13 58-63 -5 30
9 Brynäs 24 8 5 11 66-75 -9 30

Det kan minst sagt bli spännande, och jag hoppas att resultaten står sig, gärna något mer mål för LHC,FBK och Frölunda.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Så här vill jag se laget imorgon(alltid retar det någon)

Målvakter:Holmqvist(Korhonen)

1:a Phillips-Sulku Dackell-Wahlberg-Molin

2:a Timonen-Andersson Viitakoski-Lind-Miettinen

3:e Sjödin-Casselståhl Soling-J Johansson-Malmström

4:e Johansson Sjögren-C Eriksson-N Danielsson

Extraback: Kuparinen
Tyvärr så lär väl Kyrö köra på med Kuparinen som parhäst till Timonen. Det finns en del som tycker att N Andersson inte är riktig mogen än för elitserien, tvärtom säger jag, dom matcher han spelat så tycker jag att han har gjort ett utmärkt jobb, bättre än Kuparinen som drar på sig alltför mycket utv pga att han inte hänger med, han är alldeles för omständig nere i egen zon. N Andersson spelar smart o enkelt o skulle med Timonen vid sin sida växa oerhört. Andersson är ett av dom största backlöftena vi har i Sverige och om han som nu enligt vissa måste mogna så är det bara att kasta in honom i hetluften, hur ska han annars lära sig? Övning ger färdighet!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
B Danielsson missar matchen i morgon också, knät är fortfarande inte fit for fight!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Inte vi vinner med 3-1... ; P
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
blir en 3 poängare till på imorgon ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Brynäs - Luleå... hmm... ja tor att det blir... 4 - 0

Målskjutar: Wahlberg x2, Viitakoski o Phillips
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
kärran:
jag tror ändå att det kan bli lite svårt för brynäs mot luleå.även om några är sjuk..
men kan dem spräcka nollan tidigt i första perioden så har dem en chans att vinna..
heja brynäs:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues:
Ni har tur ni Brynäsare, för jag tror att Renberg måste vila pga hjärnskakning och Holmström och förstemålisen hade magsjuka senast. Se till att ta chansen att vinna över Luleå.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
rafalski: Får även jag otäcka magkänslor inför den här matchen, en typ av match som BIF förlorat alltför många gånger de senaste säsongerna. Nu ser dock paltätarna rejält vingklippta ut, framförallt på spelarfronten. Moralen lär väl inte heller vara på topp, de brukar även ha det besvärligt i Gavlerinken. Får vi hål på dom tidigt tror jag att det kan bli en redig massaker, 7-1?! Upp till bevis Brynäsare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Vi gör en 99a:)

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Lundström 6: Självklart samt våran finalplats :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Att dom är utslagna:)

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Blir Timrå mot MoDo i kvarten (Timrå 3:a eller 4:a i serien). Vinner vi blir det ett hett möte med FBK i semin, och det är klart vi gör det!! Det såg jag igår kväll i kristallkulan.... ;))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Kalle K: Ser det redan som klart!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Nu är vi överens:)

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Hahaha! 1-0 till dig där!! ;))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Team Boro? är det fortfarande Riddervall som står?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues:
Ja men då måste ni se till att ta er dit först :-))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Kalle K: Har sagt det förut men säger det igen, Brynäs kommer att slå ut Timrå i kvarten!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Lundström 6:

Lundström, du håller tabellen upp och ner om du tror att BIF är bättre,,,förr ja..sista åren nej.
Men inte är du bitter för det ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: 2 snygga mot Boro idag :-))
Kommentera

« · 463421 · »