Brynäs IF

723316 inlägg · 7955 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF

464333 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Tre chanser att sätta pucken i tom kasse,alla försök misslyckades,fast Brynässpelarna var endast någon meter ifrån.Konstig match,typiskt Brynäs,har det svårt mot lag som ligger närmast,och de man absolut skall ta poäng av.Skön seger ändå,tack Timmo Kimmonen,synd att du endast skall spela fyra matcher till.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Kalle K: Dom har dj...t snygga chearleaders i Malmö..
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
RavenLord: Skrev ett mail till Wennerholm, får se om det dyker upp något svar.

Hej Mats!

Skulle du vilja förklara en sak för mig?

För snart en månad sedan så spelade Brynäs match mot Modo i Gävle. Då blev publiken upprörd och kastade en del saker mot isen. Till följd av detta så hade ni stora "krigsrubriker" i tidningen och på nätet.

I går när publiken ilsknade till i Malmö så kastade saker mot och in på isen, tom en flagga!! kastades från ståplats. Men idag så står det inte ett ord om det i tidningen.

Vad är skilnaden mellan dessa matcher. Är Brynäs och Gävlepubliken något som är legalt att skriva skit om, eller är det gullandet med Modo som är orsaken?

Jag bör kanske säga att jag såg båda omnämnda matcherna på plats i Gavlerinken och Malmös islada.

Väntar enträget på svar.

Mvh Torbjörn Rissve Trelleborg
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Hong Kong:
Å faan, var du ock kollade MIF-TIK igår då du vet detta eftersom
det inte står något i tidningen?
Jag börjar ana mer och mer smyg TIK:are bland brynäs skribenterna härinne, för inte är det väll MIF du håller på va?
;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
96 Artisten: En sak som slgit mig de senaste matcherna: när skall vaktmästarna laga sargen i norra kortänden (där Zambonin kör ut)? Har ju aldrig sett maken till konstiga sargstudsar...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
bradberry: Tyckte det var skönt när han utgick och läste i tidningen att han blev bänkad. Karln var ju inte att känna igen igår... Trodde att någon annan puckelrygg hade snott Linds tröja. Soling var däremot godkänd för en gångs skull!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Hong Kong:Nu har ju inte jag hört något om den matchen men om de är som du skriver att de kastades in saker så Står det inget om det ännu i varken Aftonbladet eller Expressen så kanske Maila och fråga dem och be dem förklara skillnaden på det här och de som hände mellan BIF-Modo och varför man nu inget skriver
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Lite orolig!!!! Lind utgick i sista perioden. Hoppas verkligen inte det är något allvarligt! Vi har inte råd att tappa en center just nu när BanArne blev fiasko och nu åkt tillbaka till andra sidan atlanten.

Någon som vet något om Lind blev skadad eller????
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Skönt med tre pinnar och att som många andra här få in lite pengar på spel...Trippeln Brynäs,Timrå,Modo gick ju in hur säkert som hellst ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
66Berglund: Gud vad skönt med vinster, man blir så glad!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
HF: Hade nog varit bättre för mej ochså om det hade blivit 4-2,högre odds på både matchen och bomben!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Hua vilken nervpers det var att se matchen, det var nog lika jobbigt vid datorn. Vi hade tur som vann tycker jag. Sulku var bra liksom J.J. som spelade uppoffrande.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
HF: Faan va skönt med seger ikv... Vi får tacka finnarna ikv....
Kul för Kimonen att han fick göra 2 mål ida...

SLUTSPEL NÄSTA.........
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: Själv hade jag tippat 4-2 och hade vunnit runt 400. Missarna av det öppna målet i slute var inte roliga att se :(

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: Ska bli roligt att se Aftonbladets krigsrubriker i morgon.

Malmöpubliken gjorde bort sig och kastade in saker på isen!!!!!!!

Nä just de, det händer ju bara i Gävle. Sen var det ju inte Modo som stod för motståndet.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe,sylf: Inte lätt att hålla reda på tabbellen.........

Men huvudsaken är att vi ligger på rätt sida om alla sträck när 50 omgångar har spelats..........och idag tog vi ett steg i rätt riktning.
Målskillnaden säger rätt bra om laget kommer stiga eller sjunga genom en tabbell.......bara att hoppas vi bättrar på både målskillnad och poängskörd på torsdag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Såja då har dom visat bilder från 5 av 6 matcher denna omgång...alla utom den viktiga streckmatchen...blir så jävla trött...
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
66Berglund: Sluuuta strö salt i såren!! ;)
Jag har ETT hopp kvar dock. Jag fick in BIF och TIK på lången...bara Chelsea kvar...det finns väl ingen "Blackbet" i Fulham va? :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: 466:- för både matchen o bomben,man få väl va nöjd!satsade 102:-.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
66Berglund: jaja bättre än att gå minus iaf :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: inte så mycket 140 ggr tror ja,hade X 2:-
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
66Berglund: Hehe förstår det...grattis, hur mycket gav det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: För en gång skull har Jag inget mot Svart(vadet)hihihi!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
65selander: Själv så hatar man Svartvadet just nu...15 sekunder från bomben :( Hade 2-1 & 4-1 men hade ja 3-1?? NÄÄÄÄÄ
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: Fanns vissa som blev rika också i kväll.

66Berglund drog in matchen samt Bomben i kväll. Grattis till både Brynäs och skrället från Vemdalen ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Jaha mäts Tv:en i tum också? Hmm :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Fan va gött asså!!..brukar ju jämt torska i viktiga matcher!..
Nu tar vi upp kampen om slutspel!...bara 2p bakom DIF och lika många som SSK..ojojoj va viktig en seger kan vara! =)..
Nu blir det en jämn match mot ett formsvagt Mora i FM Mattsson Arena på Torsdag..3p där skulle vara såå jävla roligt! =)

BIF BIF BIF...är dom bästa!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: 28 tummaren? menar du TV:n då?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe: ssk har -5
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Mittåt, SSK har -5.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Skumt. Vi har -13, SSK -15 så vi borde vara 8:a.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Shit tänkte inte på det... ähh får väl sitta med 28-tummaren på huvudet under "våra bästa år" kan jag tänka ;)

"Brynäs var beigt i början av matchen" enligt Svt-text. Brukar Svt-text och Okej byta skribenter med varandra?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Huge: Jag kan gå dit och hem.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe: Ingen slutspelsplats ännu, sämre målskillnad än SSK.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe: Sämre målskillnad va? tror vi är 9:a
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Ta med dig vovven på torsdag så du kan gå ut och lufta den ifall det börjar krisa... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Slutspelsplats nu, eller har jag räknat fel? När var vi på den sidan strecket senast?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Ha, ha , men å andra sidan blir det svårt att toppa det här. Får göra som Sylf och ta ut hunden istället.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: Hå hå hå,,seså,tänk om hon ser va du skriver.Då sitter du ute i finnmarken och letar telefonjack nästa match:-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Gusten: Vilken oerhört viktig seger! Timonen for president! Detta trodde jag inte gubbsen var mäktiga inför 3:e perioden. Dessutom verkar "elitseriens hetaste målvakt" (heja Wennerholm) läckt som ett såll nere i Malmö samtidigt som HV, SSK, MIK förlorar denna underbara omgång. Jag börjar se ljuset i tunneln!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Bättre tre pinnar och tömd blåsa än en trebent jycke och noll poäng.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe: Hunden ser nöjd ut,3 pinnar och tömd blåsa,kan det bli bättre?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe: Bara att instämma.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
rafalski: Vaddå? Själv brukar jag lägga upp laptopen på huvudet på kärringen under dom sista skälvande minutrarna...då slår man två flugor i en smäll...men Sylfs vidskepelse går ju oxå bra ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
rafalski: Efter att du suttit vid datorn hela kvällen, jo tjena, lycka till :-)))
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
rafalski: Luleås insats idag påminner mycket om Brynäs de senaste säsongerna. En bra start, men darrigt så fort man får ett mål i baken. Noll självförtroende och nerverna på utsidan. Så underbart att för en gångs skull vara det laget sådana lag möter.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Farbror Foppa slog just i sista spiken i HV-kistan, en riktig höjdarkväll. Undra om man skulle fresta lyckan med en framstöt på tanten ?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
sylf: Och hunden är kissad och fin?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Jompe: Satan va skönt!!!!!!! Äntligen en vinst i en måste match,dessutom vända 0-2.KANON!
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
70 Rodrigues: Hur intressant tror du det är att hålla på Frölunda, men okej det vore skönt att EN gång per säsong surfa hem en seger.
Kommentera

464333 · »