Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Luleå HF

« · 478890 Till forumet

Sv: Brynäs IF-Luleå HF
Lumber Jack: " Igår var det endast två spelare vars beteende kan betecknas som idiotiskt"

Plus 5100 enögda idioter på läktarna,som skriker som renhonor när till å med en icingpuck går emot laget.Bland det mest patetiska jag hört på radion igår.Inte ens kommentatorn hade vett att vara objektiv.Skrek halsmandlarna av sig när modo kontrade.
Kommentera

Lumber Jack: Eftersom jag inte såg matchen igår så ska jag inte säga något om den. Men jag har sett Modo 3 ggr live och två på tv den här säsongen. I alla dom fem matcherna så syns det att domarna släpper Foppa längre än andra spelare. Och han utnyttjar det. Därav namnet ärkesvin!
Kommentera

Såg i Örnsköldsviks Allehanda att krönikör Eklund kallade Brynäs för ett skitlag. Visst har Brynäs ett dåligt lag men att kalla det skitlag är väl lite väl magstarkt av en krönikör. Vad vore Modo utan sina proffs, jo ett riktigt skitlag. Har i hela mitt liv alltid hatat Modo, vilket lag som helst i elitserien får vinna SM-guld, bara inte Modo gör det. Rätt åt er att ni bara har ett sm-guld.
Kommentera

Hong Kong: Igår var det endast två spelare vars beteende kan betecknas som idiotiskt. Soling som fick ett utbrott som inte var av denna värld och Sjödin som for runt ett byte med enda syfte att försöka skada en motståndare efter som domaren hade varit jättedum och inte gjort som herr Sjödin ville. Båda i vita tröjor och ingen med vare sig 21 på ryggen eller knorr...
Kommentera

Frisco: Har verken ilska eller frustration inom mig. Men jag blundar inte för fakta.
Kommentera

Frisco: Jo, det är just d vi är!!!
Kommentera

Hong Kong: Ärkesvinet har lagt av.
Måste vara jobbigt att ha sådan ilska och frusration i sig som du har. Så dåliga är ni inte.
Kommentera

Hong Kong: Känns väl som att vi kunde hyfsa språket lite....
Kommentera

Frisco: Då får du nog titta efter bättre på nästa match. Ärkesvinet brukar ha röd tröja i Kempehallen med nr 21 på ryggen.

Vildsvinen kör vi över med lastbilar eller matar med förgiftad frukt i skåne. Vore nått att ta efter i matcher mot Modo
Kommentera

Hong Kong: Jag var på match igår och jag såg inga svin på planen. Däremot vet ju alla att det finns mkt vildsvin i Skåne.
Kommentera

Hong Kong: Dessutom är han förlovad med Salo.
Kommentera

Frisco: Han är inte snäll, han är ett svin! Men domarna tar inte utvisningar på honom som dom borde. 
Kommentera

Hong Kong: Foppa är för snäll. Ligger bara på 17:e plats i utvisningsligan. Exactly hälften så många minuter som Jämtin.
Kommentera

70 Rodrigues: In med Foppa också. Så får vi alla domare på våran sida.
Kommentera

sylf: Nån måtta får det väl vara :-) Iginla hade ju inte varit helt fel!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag hade plockat bort Sjödda och Björne och satt dit Sudden och Scott Stevens.
Kommentera

Hong Kong: Hade plockat bort Kuparinen o satt dit Sulku!!
Kommentera

björne: Fixar du dispans för att ha flera icke eu-spelare så köper jag den laguppstälningen rakt av!
Kommentera

björne: Vad menas med det hära?
Kommentera

Jompe: För dig... ;)
Målvakter: Holmqvist (Jokela)

1:a Sjödin-Lidström Viitakoski-Lind-Miettinen

2:a Phillips-Kuparinen Dackell-Wahlberg-Malmström

3:e Blake-Casselståhl Hejduk-Sakic-B Danielsson

4:e Andersson-Tuulola St.Louis-Lecavalier-Heatley

:OBS: ....Endast till dig Jompe
Kommentera

Peja: Som det är nu så spelar inte d någon större roll, någonting måste göras!!
Kommentera

70 Rodrigues: Andersson och Sjödin i backpar? Kanske lite onödigt att ha två högerfattade som spelar med varandra??
Kommentera

70 Rodrigues: liten...oj vi har kanske en ganska STOR chans
Kommentera

Jompe: Som sagt, Luleå har några magsjukaspelare, så förhoppningsvis så kan vi ha en liten chans imorgon, eller inte!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Nu tycker jag vi byter till den här tråden. Varje gång jag ser ämnet "nyförvärv" vattanas det i munnen på mig. Till ingen nytta.
Kommentera

Så här vill jag se laget imorgon :-))

Målvakter: Holmqvist(Jokela)

1:a Sjödin-Andersson Viitakoski-Lind-Miettinen

2:a Phillips-Kuparinen Soling-Wahlberg-Malmström

3:e Johansson-Casselståhl Molin-J Johansson-B Danielsson

4:e Sjögren-Almtorp-Bäckström
Kommentera

Inför morgondagens match mot norrbottens tjuvjägare vill jag höja att varningens tecken till era spelare. Andersson drar sig inte för att mana på sina spelare för att skada motståndaren. Maken till konstruktiv avsaknad har jag heller aldrig skådat.

Jag hoppas både för egen och för Brynäs del att publiken i Gavlerinken bjuds på sjuhelvetes utklassning av Luleå imorgon.

Fernandez går ut långt och hänger inte med i sidledsförflyttningarna på stor is. Utnyttja 2-mot-1 så vinner ni.
Kommentera

Inför morgondagens match mot norrbottens tjuvjägare vill jag höja att varningens tecken till era spelare. Andersson drar sig inte för att mana på sina spelare för att skada motståndaren. Maken till konstruktiv avsaknad har jag heller aldrig skådat.

Jag hoppas både för egen och för Brynäs del att publiken i Gavlerinken bjuds på sjuhelvetes utklassning av Luleå imorgon.

Fernandez går ut långt och hänger inte med i sidledsförflyttningarna på stor is. Utnyttja 2-mot-1 så vinner ni.
Kommentera

Ahlbom: Det ska bli en bra och jämn match jag tippar 3-1 till Brynäs
Kommentera

70 Rodrigues: tror det kommer bli jämt ändå. och Fernandes i mål han e inte dålig men jag tippar 4-2 till Brynäs
Kommentera

Brynäs IF-Luleå HF
Med tanke på att Luleå har ett helt gäng på sjuklistan så ska det väl inte vara helt omöjligt att slå dom imorgon, eller? Skulle dock vara trevligt o faktiskt också lite intressant o se Brynäs spela hockey i 3 perioder för en gångs skull. Jag tippar 5-2 till Brynäs!!
Kommentera

« · 478890