Huge:"Danielsson och Almtuna tog ett klokt beslut och satte sig inte på tvären, trots att dom säkert hade fått mer pengar av Malmö för Honken."
Honken lär ju själv ha bestämt var och om han skulle säljas.
Huge: Slutsatserna du drar av mina meddelanden är fel. Fortfarande hoppas jag att TJ har goda grunder för sina uttagningar och givetvis inte bara tittar på plus/minus. Han har mycket mer statistik och videoanalyser att gå på. Just därför hade jag fortfarande frågat honom om jag kunnat. Men visst måste jag som supporter kunna lyfta min känsla och fråga om andra supportrar känner samma sak, utan att ha frågat TJ?
Citera gärna var någonstans jag skrev att Blomman och PaW är inne i varje BP. Jag konstaterar att i ett boxplay i gårdagens match så startade dessa två. Med min magkänsla är det illa nog. Känslan är att de är våra sämsta forwards i defensiven.
Plus/minus är en sanning. Det är inte smickrande att vara inne på flest baklängesmål i spel 5 mot 5. Särskilt då vi vet vilka grova markeringsmissar som framförallt Blomqvist har gjort. Blockerade skott är något annat man kan titta på. Jag ser ingen logik i att man trots detta skulle vara BP-expert "för att 99% av spelet bedrivs i egen zon". Inte minst eftersom Brynäs 5 mot 5-spel till största del just bedrivits i egen zon den här säsongen. Sen vore det väl synd att säga att PaW och Blomman är våra starkaste spelare framför målburen.
Däremot ser jag också att det finns en fördel. De som spelar i fjärdekedjan och har minst speltid i 5 mot 5 är ofta pigga i benen. Min bild av TJ säger att det kan vara sanningen. Men i mina ögon väger de andra bitarna över.
Om jag inte tänker speciellt långt, gör långa utläggningar och analyser, innan jag skriver ett inlägg i detta forum? Ja, där lägger jag mig platt. Tror du och jag har lite olika syn på supporterforum helt enkelt.
Redigerad kommentar
Bengtzén i Sportexpressen:
"– Almtuna har varit tillmötesgående och "Honken" kände att det skulle bli kul att komma tillbaka. Till en början är han back up till Bernhard Starkbaum, säger Stefan Bengtzén."
Som jag trodde: Björn Danielsson och Almtuna tog ett klokt beslut och satte sig inte på tvären, trots att dom säkert hade fått mer pengar av Malmö för Honken.
Är väl heller inte osannolikt att vi får se en utlåning av ex Nörstebö till Almtuna relativt omgående, som kompensation...
Redigerad kommentar
Huge: Vad i mina meddelanden motsäger det du skriver? Att TJ har grund för och kan motivera sina uttagningar, ja det får vi verkligen hoppas.
Min spontana känsla när jag ser att han plockar in Blomqvist och PaW i boxplay numero uno var toknej. Helt enkelt för att de känns som våra sämsta forwards defensivt. Den känslan besannas när jag nu går in i statistiken och ser att Blomqvist har sämst plus/minus i hela laget, -9, och PaW har tredje sämst (bara brorsan sämre) av forwards med -5.
– Sweatt! Vilken match, vilket oflyt. Livstidskontrakt.
– Starkbaum! Kommentar överflödig.
– Djoos! Han har äntligen vaknat.
– Slovak! Vilken stabil bjässe. Tack, BZ!
– Wallace! Fixa permanent övergång till nästa säsong!
Jävlar vad skön seger. Riktigt, jävla skön.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Håller Tommy på och bli en zombie? 😟
Nåja, presskonf. i alla fall.
"Är väl heller inte osannolikt att vi får se en utlåning av ex Nörstebö till Almtuna relativt omgående, som kompensation..."
Det lilla ordet "ex" ska mao tolkas som att det finns andra tänkbara saker än en utlåning av just Nörstebö, som kompensation sas till Almtuna.
Du kan ju testa att läsa innantill för en gångs skull och försöka se vad jag i princip försöker säga: att Almtuna fått en kompensation av nåt slag, som gentjänst för att man valt att inte börja bråka om Honken.