Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22

« · 1770433 Till forumet

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Nu börjar uppladdningen! Imorgon 1200 rullar bilen ner mot Gävle! 👊
Kommentera

ellis: det var jag som startade den. Men så är de inte heller 22a idag..
Kommentera

bradberry:
Vaknat på solsidan idag... 😃
Tre p ikväll oavsett.
Kommentera

Brynäsgubbe: Har vi vunnit tack vare Felix målvaktsspel och har vi förlorat pga Rautios målvaktsspel?

Brynäs har snittat betydligt färre mål framåt med Rautio i kassen än med Felix. Givetvis blir chansen därmed större att Brynäs vinner om Felix står i kassen. Men har Felix någon inverkan i att laget producerar bättre offensivt, eller är det bara en ren slump att han stått i kassen just dom matcherna? Jag är tämligen övertygad om att sanningen ligger i det sistnämnda. Det har gått så otroligt få matcher hittills, så det är svårt att än så länge hitta några klara mönster i sådana statistiska jämförelser.
Kommentera

ellis: Samtidigt har ju ingen av målvakterna övertygat så här långt. Felix tre matcher har vi vunnit men inte på grund av målvaktsspelet. Säger inte att han varit dålig! Men han har långt ifrån övertygat mig. Ser lite fladdrigt och osäkert ut. Känns inte 100% stabilt. Hoppas det kommer! Jag tror det kommer och minns Honkens grundserie våren 1999. Då vacklade han många matcher för att sedan bli ett 18-årigt monster i slutspelet. Något ditåt kanske Felix också drar...😃
Kommentera

ellis: Inkazar startade tråden.
Kommentera

Vem har satt trådrubriken? Så vitt jag vet är det inte Malmö som gäller idag....
Vad det gäller målvaksvalet ikväll kan man både förstå och inte förstå lagledningens tänk. Visst känns det lite ologiskt att åter sidsteppa Sandström efter ny seger. Å andra sidan borde Rautio finna en stark utmaning och motivation i att få en ny chans att bevisa att han håller.
Kommentera

Brynäsgubbe: Kan hålla med dig där..blir varken till eller från. Men samtidigt kan det vara bra att ha två målvakter som håller igång..lite tidigt att välja sida ännu. Det kan man göra när det drar ihop sig till våren.
Kommentera

dempzor: Felix: 3 segrar, Rautio: 2 förluster.

Allt talar för att trenden fortsätter. Varför kör man inte vidare med ett vinnande koncept?
Kommentera

Inkazar: seek and you shall find: ww2.brynas.se/gavlerinken/mat--hockey/restaurang-arena/

F.ö. är det Rautio som står ikväll, om inget speciellt händer: www.brynas.se/artikel/mpfgaitzt-1ekad/
Kommentera

Mittzon: jodå. Lite så är det. Men vill kolla ändå. Vill minnas att ja fick en offert förut från dom på 595:- skallen. Men kommer inte ihåg. Därav frågan :)
Kommentera

Inkazar: Kosta vad det kosta vill! Göd föreningen! Alla!
Kommentera

Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Matchtråd.

Fundering, är det nån som har koll på priserna på restaurangen. Man måste muta med lite extra när sambon går med på att förlägga en barnfri helg i Gävle och Gavlerinken ;)
Kommentera

« · 1770433