Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22

« · 1770740 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Malmö Redhawks 2016-10-22
Mittzon:

Dom har inte imponerat på mig iaf. Lär väl knappast ligga där uppe när säsongen summeras.

Matchen skulle dock varit avgjord efter första perioden då "vi" dominerar rätt rejält.
Kommentera

Mittzon: Det ser ut så här därför att Nick olyckligt träffar egen spelare i arslet och dom får en gratischans att göra ettan.
Sen är det en touch/styrning på tvåan.
Trean föregås av att egna spelare krockar med varandra vid ett byte och dom kommer 3 mot 1. Där ska det förstås vara mål men Rautio lyckas nästan rädda.
Det är därför det står 3-3, inte därför att spelarna skulle sakna förtroende för våra målvakter.
Kommentera

munkas:
Alla vägar bär till Stortorget, din gamle smurflirare! 😃
Kommentera

Chanzone: Mycket möjligt, mycket möjligt.
Ska vi vara med bland topp 6 så kan vi inte ha dessa två målvakter. Det visste vi alla (förutom Huge) redan innan säsongen började.
Kommentera

Chanzone: Malmö är serieledare, Brynäs ett hyggligt mittenlag, då ser det ut så här oavsett målisar.
Kommentera

Om tjugo effektiva spelminuter har vi möjligen tre poäng mot serieledaren 🙄
Kommentera

Chanzone: Helt övertygad om att det är så!
Kommentera

Chris11: Kan det bero på att man inte riktigt litar på sina målisar tro?
Kommentera

Gamnacke: Tycker jag också, Rautio håller en bra nivå så här långt. Inte mkt att göra på målen idag: ettan är ett rappt och oannonserat skott som ställer målvakten efter att en misslyckad flip mot mittzon av Nick träffar egen back i arslet och friställer Forssell.
Tvåan ser ut att toucha Kilas eller så skymmer Kilas målvakten. Den släpper Rautio aldrig annars om han är oskymd eller utan touch.
Trean lyckas Rautio nästan rädda efter en mkt bra sidförflyttning men Thuresson kan lite turligt slå in sin egen retur via Rautios benskydd och upp i nättaket.
Sammantaget börjar det samtidigt bli lite komiskt med alla konstiga mål dom senaste matcherna. Är det inte styrningar via egna spelare så kastar målvakten in en puck som inte ens går på mål.
Ja, jag säger då det.
Kommentera

Chris11:
För många offensiva spelare?
För lite disciplin i försvarsspelet?
Topplag satsar framåt?
Kommentera

Gamnacke: Ja, man kan iaf krasst konstatera att ingen av våra keeprar kommer vinna en kvartsfinalserie åt oss. Det hade väl ingen kunnat tro innan serien drog igång, förutom 95% av medlemmarna på detta forum då...
Kommentera

Gamnacke:

Billiga mål, sånt som händer. Men när det sker var och varannan match blir man lite lätt nervös.
Kommentera

honken21: så här dåligt har vi inte spelat i egen zon sedan Tommy Jonsson var tränare. Till och med boxplay ser uselt ut. Vad fan händer? Jag är orolig varje gång vi spelar i egen zon.
Kommentera

Chanzone: Tycker Rautio håller den nivån man hade förväntat.
Kommentera

Pudas har varit en personlig favorit men ibland förstår man sig inte på honom. Den sjukt onödigt hårda passningen innan deras andra mål?

Vi spelar riktigt, riktigt bra offensivt. Men saknar lite harmoni i försvaret just nu. Hoppas det släpper. Bara att kriga i tredje nu.
Kommentera

Känns ju tryggt att Rautio och Sandström tävlar om vem som kan göra flest tavlor!🤔
Kommentera

Pigalle: Hoppas verkligen Felix kommer upp till den nivån som Brynäs tycker sig se att han besitter...
Kommentera

Ja, det här kan ju gå hur som helst. Bara att hålla tummarna för att Rautio vaknar till och grabbarna har koll på klubba och huvud i försvarszon.
Kommentera

Granström och Pudas till utlåning
Kommentera

mattiask: Tog inte på Granström enligt domarna
Kommentera

dacke72: Jag tror tyvärr att det handlar om stolthet för Pecka. Han har ju ett trackrecord med Markan, Lindbäck, Jocke E m fl och vill inte gärna se en misslyckad satsning med Sandström.

Jag befarar att Sandström går samma öde till mötes som nervsvage Johan Asplund. När Asplund kom fram ungefär samtidigt som Honken räknade de ju Asplund som den med störst talang av de två.
Kommentera

En fråga till alla.. Hur hade ni ställt er till om Malmö hade gjort ett identiskt mål som Brynäs fram till 2-2? För mig är det odiskutabelt hög klubba på Granis.
Kommentera

Malmö är bra, livsfarliga när dem får chansen.
Kommentera

Welch tackling, schysst eller?
Kommentera

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks 3-3
Kommentera

3 mål som absolut inte ska kunna hända. Gunderson och Ponthus krockar alltså och det blir en 2 mot 1a
Kommentera

Ihåligt försvar ikväll men annars kul match.
Kommentera

Gamnacke: Man kan inte påstå att det är speciellt svårt att göra mål mot Brynäs
Kommentera

Tigerhjärta: nej ja missade jag med
Kommentera

bifhjärta: Det är inte speciellt länge man får vara glad....
Kommentera

bifhjärta: Vad händer vid offensiva blå? Någon som såg ?
Kommentera

NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!
Kommentera

Juste, glömde ju bort att alla våra gamla spelare gör mål mot oss.
Kommentera

Pigalle: Man undrar ju vem som är den egentliga beslutsfattaren när det gäller målisarna. Jag misstänker att Pecka Alzén har rätt mycket att säga till om. Han har väl sett Felix i många år och valt en linje som han tänker följa oberoende av vad folk säger. Rautio valdes väl för att han accepterar att vara andrekeeper bakom Felix.
Kommentera

JAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Forsberg 1978: Vilka kanadicker!!
Kommentera

Mittzon:
Är han fit efter skadan?
Tränat ikapp?
Matchformen långt borta?
Kommentera

Chris11: JAAAAAAAA PAILLE
Kommentera

Paille årets värvning vilken jävla kung
Kommentera

Paille. Finns inga ord.
Kommentera

Pigalle: usel spelförståelse
Kommentera

Steenm: Finns inga pengar. Om han inte spelar för dem 200.000 i fansens värvning.
Kommentera

Gamnacke: Granström kommer i en två mot en men väljer att dumpa pucken och åka för byte?!
Kommentera

Mittzon: Helt Ok att vara känslig, själv tycker jag inte att "nån", som är en godkänd variantform av "någon" (enligt SAOL), är i närheten av att kännas så vidrigt som när man använder "dem" på det sätt som så många (yngre?) tyvärr gör. Jag slarvar själv och använder ibland "nån" istf "någon", det är iaf inte grammatiskt fel att använda den varianten.
Kommentera

Pigalle: Ja man får ångest ta mig fan!
Kommentera

Pigalle: Äckligt...

"Brynäs sportchef Stefan Bengtzén är också tydlig när Sporten ställer frågan om Lindbäck skulle kunna vara ett alternativ att plocka in.
– Nej, det är inget vi funderar på. Vi har två bra målvakter som vi jobbar vidare med. Jag ser Anders i huset varje dag och det är inget konstigt med det. Han tränade med oss hela försäsongen också, säger Bengtzén."

..........
Kommentera

Billig utvisning?
Kommentera

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks 2-2
Kommentera

Steenm: När man sedan vet att Anders Lindbäck tränar ensam i Gavlerinken varje dag känns det ju som om man lever i en Kafka-inspirerad mardröm...
Kommentera

« · 1770740 · »