Visst man ska intedra allt för stora växlar bara för att vi vann med 6-3 igår. Fanns några saker som var dåliga.
MEN nu ska vi fokusera på det som var riktigt bra.
Salmela - Klass rakt igenon, som vi ändå redan visste.
Pudas - Kan bli en klassvärvning då han har alla nycklar i sin bag. Får han till det?
Johnson - Ser så otroligt stabil ut och lugn i spelet vilket gör att han knappt gör ett enda fel under matchen.
Vrana - Tycker jag inte syns så mycket under matchen. Tycker också det är lite konstigt att de spelar med Rödin istället för Vrana på högerkanten i PP då Vrana trots allt värvades in som en spelare i den positionen?
Annars lite småreflektioner är väl att Alcén precis som jag trodde blev en klockren värvning för en fjärdekedja. Frejdig, tacklar och jobbar stenhårt vilket är klockrent för en sådan kedja.
Nörstebö tycker jag bara blir mer och mer intressant och har potential att göra en hel del poäng från backposition samtidigt som jag tycker han kanske är den som i egen zon spelar smartast.
Tycker det framförallt framåt igår såg mycket bra ut men även i många lägen såg darrigt ut bakåt. 3 mål är inte mycket och stora delar av matchen var det stabilt.
Så 6-3 seger med mersmak!
Skagge: Vi har spelat en matcn mot en nykomling dessutom. Tycker snarare att det är patetiskt att man byter åsikt om ett lag så tidigt.
Sen att de givetvis har fel men att de med en match som underlag redan värderar om Brynöäs känns smalt.
Malmö hemma är en match vi SKA vinna.
hoppsan, börjar "experterna" vakna? ;)
Renberg när han bedömer Malmös insats:
Svårt att bedöma efter en match. Man möter ändå ett topplag ikväll...
Så där ja! :-)
Få nu inte hybris här inne. Kom ihåg att vi alltid är sämre än Modo trots allt, även att vi vinner.
Säker källa
Rödin har ordet.
Nog från mig. Godnatt! Nu lär man sova gott.
grym match idag! Fantastiskt tryck i arenan, särskilt sista minuterna. Kändes nästan som i fornstora dar :)
visst, lite för många misstag i defensiven men jag tycker inte man ska dra för stora växlar av det. Premiär. avsaknad av två av våra bättre defensiva backar, osv. Hoppas och tror det kommer se mycket stabilare ut redan på lördag. Offensiven är ruskigt vass och riktigt jävla kul att se att sån spridning på poängen. Så här ska det se ut, alla drar sitt strå till stacken istället för en kedja som står för all produktion. 6 mål och därtill ett imponerande antal vassa chanser.
funderar starkt på att stanna en natt till i Gävle och sedan ta vägen förbi Karlstad på lördag. Jag är nämligen helt övertygad om att det här laget har förmågan att vinna även på bortaplan ;)
ser fram emot resten av säsongen och tycker mig redan nu känna den välbekanta doften av guld...... :D
stort tack till kamratkompaniet för ett underbart tifo!
forza Brynäs.
Enaranger: Fyfan vad jag ska sova gött inatt!!! Tack Brynäs!!
Text-TV om matchen:
"Brynäs var det bättre laget och norrmannen Mattias Torstenbö
pangade in slutresultatet 6-3 med ett stenhårt slagskott från blålinjen."
Vår nya back.
Torstenbö.
Brynäs upp i toppen glimmar
Modo ner i skiten simmar
Brynäs, Brynäs, Brynäs !!!
😉
De får två mål i PP, i princip. Gubben kommer precis in när de gör 1-0. Annars släpper vi egentligen inte till jättemycket i fem mot fem tycker jag. Men helt klart ett skickligare Brynäs i år, vilken skillnad på handleder på backarna! Spelar oss ur situationer mycket enklare än i fjol.